Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Utilizare casa de marcat pentru vanzari si prestari servicii catre persoane fizice si juridice

07-Nov-2018
1253

In studiul de caz propus astazi vom vedea care este abordarea specialistului nostru in privinta unui SRL ce are instalata casa de marcat cu jurnal electronic care presteaza servicii atat pentru persoane fizice, cat si pentru persoane juridice, care are vanzare de cantare atat la persoane fizice, cat si la persoane juridice. Mai are dreptul sa emita chitante pentru persoane juridice sau este obligatoriu ca toate incasarile sa intre prin casa fiscala?

De asemenea, consultantul nostru care va lamuri aceste aspecte, va explica si daca prestarile de servicii sub 100 euro pot fi incasate doar cu bon fiscal.

Raspunsul specialistului

Potrivit art. 1 alin. (9) din OUG nr. 28/1999 actualizata, se interzice operatorilor economici care, potrivit legii, au obligatia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale si de a emite bonuri fiscale cu acestea, sa inmaneze clientilor documente care atesta plata contravalorii bunurilor achizitionate sau serviciilor prestate, altele decat bonurile fiscale, cu exceptia situatiei prevazute la alin. (8) (respectiv in cazul defectarii casei de marcat). 

Conform Art. 10 lit. c) din OUG nr. 28/1999 actualizata, constituie contraventii urmatoarele fapte daca, potrivit legii penale, nu sunt considerate infractiuni neemiterea bonului fiscal pentru toate bunurile livrate, serviciile prestate sau bacsisurile incasate, emiterea de bonuri cu o valoare inferioara pretului de vanzare a bunului sau a tarifului de prestare a serviciului, ori nerespectarea prevederilor art. 1 alin. (8), care determina existenta unei sume nejustificate.

In sensul acestei prevederi, prin suma nejustificata se intelege contravaloarea bunurilor livrate sau serviciilor prestate pentru care nu s-au emis bonuri fiscale, valoarea bacsisurilor incasate pentru care nu s-au emis bonuri fiscale, diferenta pana la pretul de vanzare a bunului sau tarifului de prestare a serviciului in cazul emiterii de bonuri cu o valoare inferioara ori contravaloarea bunurilor livrate sau serviciilor prestate fara respectarea prevederilor art. 1 alin. (8).

Aceste contraventii se sanctioneaza conform art. 11 din aceeasi OUG nr. 28/1999, in functie de valoarea tranzactiilor.

Exercitarea de activitati de comert cu ridicata si comert cu amanuntul in aceeasi structura de vanzare, respectiv suprafata de vanzare, cu amenda de la 2.000 lei la 10.000 lei si cu interzicerea uneia dintre cele doua activitati, conform art. 73 punctul 22 din Ordonanta nr. 99/2000.


Prin urmare, conform celor doua acte normative, nu se pot exercita activitati de comert cu ridicata si comert cu amanuntul in aceeasi structura de vanzare, iar neemiterea bonului fiscal pentru toate bunurile livrate constituie contraventie.

Plafonul de 100 euro se aplica persoanelor impozabile care au obligatia de a emite facturi conform art. 319 in sensul ca pot emite facturi simplificate atunci cand valoarea facturilor, inclusiv TVA, nu este mai mare de 100 euro, conform art. 319 alin. (12) din Codul fiscal.
In speta data, societatea utilizeaza casa de marcat (nu are obligatia de a emite facturi) si in privinta incasarilor in numerar sunt aplicabile plafoanele prevazute de Legea 70/2015 actualizata.

Potrivit art. 3 alin. (2) din Legea nr. 70/2015, sunt interzise incasarile fragmentate in numerar de la beneficiari pentru facturile a caror valoare este mai mare de 5.000 lei si, respectiv, de 10.000 lei, in cazul magazinelor de tipul cash and carry, precum si fragmentarea facturilor pentru o livrare de bunuri sau o prestare de servicii a caror valoare este mai mare de 5.000 lei, respectiv de 10.000 lei.

Potrivit art. 4 din Legea nr. 70/2015 actualizata, operatiunile de incasari de la persoane fizice, reprezentand contravaloarea unor livrari de bunuri se efectueaza in limita unui plafon zilnic de 10.000 lei de la o persoana.

Astfel, se poate incasa in numerar contravaloarea livrarilor/prestarilor catre persoane juridice in limita plafonului de 5.000 lei, iar contravaloarea livrarilor/prestarilor catre persoane fizice in limita plafonului de 10.000 lei.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Utilizare casa de marcat pentru vanzari si prestari servicii catre persoane fizice si juridice":
Rating:

Nota: 2.83 din 3 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • A4200 si D394: Diferente intre datele raportate la ANAF
    • In studiul de caz propus astazi unul dintre specialistii nostri ne va arata ce se intampla in cazul in care exista diferente intre datele raportate la ANAF in Declaratia A4200 si Declaratia 394. La ajutorul specialistilor nostri a apelat un contribuabil care se confrunta cu urmatoarea situatie: Vechea casa de marcat nu emitea bon fiscal cu CUI decat la solicitarea clientilor. Noua casa de marcat cu jurnal electronic emite bon fiscal cu CUI si la cerere si daca se solicita factura fiscala. Este...» citeste mai departe aici

  • Legea privind restituirea sumelor pe taxa speciala pentru autoturisme a fost promulgata
    • Presedintele Klaus Iohannis a semnat, luni, decretul pentru promulgarea Legii privind restituirea contravalorii taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule, a taxei pe poluare pentru autovehicule, a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si a timbrului de mediu pentru autovehicule. Asadar, seful statului a semnat decretul pentru promulgarea legii pentru aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 52/2017 pentru restituirea sumelor taxelor speciale, taxelor de...» citeste mai departe aici

  • CE a adoptat o reforma care permite reducerea TVA pentru publicatiile online si print
    • Statele membre UE au posibilitatea sa aplice cote reduse de TVA, inclusiv cote zero in cazul publicatiilor electronice, potrivit unei directive adoptate saptamana trecuta, pe 6 noiembrie, de Consiliul pentru Afaceri Economice si Financiare al Uniunii Europene. Directiva adoptata de CE permite alinierea normelor privind TVA pentru publicatiile electronice si pe suport fizic, se arata intr-un comunicat publicat pe siteul Consiliului European. Astfel, statele membre au posibilitatea de a prevedea...» citeste mai departe aici

  • Eroare casa de marcat. Documente contabile: Corectarea erorii si completarea A4200
    • Care sunt documnete care trebuie intocmite in cazul aparitiei unei erori la casa de marcat, eroare care nu poate fi corectata in ziua in care apare? Astazi vom vorbi despre o situatie cu care se poate confrunta oricand un operator economic: erorile care pot aparea in folosirea AMEF. De exemplu, o societate intampina urmatoarea problema: La unul din punctele de lucru ale societatii s-a tastat din greseala pe casa de marcat o valoare foarte mare. Corectia nu a fost posibila in ziua respectiva si...» citeste mai departe aici

  • AFM a publicat lista persoanelor juridice aprobate in programul RABLA si RABLA PLUS
    • Administratia Fondului pentru Mediu a publicat luni, 12 noiembrie, listele cu persoanele juridice aprobate in cadrul Programelor Rabla si Rabla Plus. “Ca urmare a aprobarii dosarelor de finantare in sedinta Comitetului de Avizare din data de 12 noiembrie 2018, Administratia Fondului pentru Mediu a publicat liste noi cu persoanele juridice acceptate in Programul de stimulare a innoirii Parcului auto national (Programul Rabla) si in Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016