Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Utilizare casa de marcat pentru vanzari si prestari servicii catre persoane fizice si juridice

07-Nov-2018
1570

In studiul de caz propus astazi vom vedea care este abordarea specialistului nostru in privinta unui SRL ce are instalata casa de marcat cu jurnal electronic care presteaza servicii atat pentru persoane fizice, cat si pentru persoane juridice, care are vanzare de cantare atat la persoane fizice, cat si la persoane juridice. Mai are dreptul sa emita chitante pentru persoane juridice sau este obligatoriu ca toate incasarile sa intre prin casa fiscala?

De asemenea, consultantul nostru care va lamuri aceste aspecte, va explica si daca prestarile de servicii sub 100 euro pot fi incasate doar cu bon fiscal.

Raspunsul specialistului

Potrivit art. 1 alin. (9) din OUG nr. 28/1999 actualizata, se interzice operatorilor economici care, potrivit legii, au obligatia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale si de a emite bonuri fiscale cu acestea, sa inmaneze clientilor documente care atesta plata contravalorii bunurilor achizitionate sau serviciilor prestate, altele decat bonurile fiscale, cu exceptia situatiei prevazute la alin. (8) (respectiv in cazul defectarii casei de marcat). 

Conform Art. 10 lit. c) din OUG nr. 28/1999 actualizata, constituie contraventii urmatoarele fapte daca, potrivit legii penale, nu sunt considerate infractiuni neemiterea bonului fiscal pentru toate bunurile livrate, serviciile prestate sau bacsisurile incasate, emiterea de bonuri cu o valoare inferioara pretului de vanzare a bunului sau a tarifului de prestare a serviciului, ori nerespectarea prevederilor art. 1 alin. (8), care determina existenta unei sume nejustificate.

In sensul acestei prevederi, prin suma nejustificata se intelege contravaloarea bunurilor livrate sau serviciilor prestate pentru care nu s-au emis bonuri fiscale, valoarea bacsisurilor incasate pentru care nu s-au emis bonuri fiscale, diferenta pana la pretul de vanzare a bunului sau tarifului de prestare a serviciului in cazul emiterii de bonuri cu o valoare inferioara ori contravaloarea bunurilor livrate sau serviciilor prestate fara respectarea prevederilor art. 1 alin. (8).

Aceste contraventii se sanctioneaza conform art. 11 din aceeasi OUG nr. 28/1999, in functie de valoarea tranzactiilor.

Exercitarea de activitati de comert cu ridicata si comert cu amanuntul in aceeasi structura de vanzare, respectiv suprafata de vanzare, cu amenda de la 2.000 lei la 10.000 lei si cu interzicerea uneia dintre cele doua activitati, conform art. 73 punctul 22 din Ordonanta nr. 99/2000.


Prin urmare, conform celor doua acte normative, nu se pot exercita activitati de comert cu ridicata si comert cu amanuntul in aceeasi structura de vanzare, iar neemiterea bonului fiscal pentru toate bunurile livrate constituie contraventie.

Plafonul de 100 euro se aplica persoanelor impozabile care au obligatia de a emite facturi conform art. 319 in sensul ca pot emite facturi simplificate atunci cand valoarea facturilor, inclusiv TVA, nu este mai mare de 100 euro, conform art. 319 alin. (12) din Codul fiscal.
In speta data, societatea utilizeaza casa de marcat (nu are obligatia de a emite facturi) si in privinta incasarilor in numerar sunt aplicabile plafoanele prevazute de Legea 70/2015 actualizata.

Potrivit art. 3 alin. (2) din Legea nr. 70/2015, sunt interzise incasarile fragmentate in numerar de la beneficiari pentru facturile a caror valoare este mai mare de 5.000 lei si, respectiv, de 10.000 lei, in cazul magazinelor de tipul cash and carry, precum si fragmentarea facturilor pentru o livrare de bunuri sau o prestare de servicii a caror valoare este mai mare de 5.000 lei, respectiv de 10.000 lei.

Potrivit art. 4 din Legea nr. 70/2015 actualizata, operatiunile de incasari de la persoane fizice, reprezentand contravaloarea unor livrari de bunuri se efectueaza in limita unui plafon zilnic de 10.000 lei de la o persoana.

Astfel, se poate incasa in numerar contravaloarea livrarilor/prestarilor catre persoane juridice in limita plafonului de 5.000 lei, iar contravaloarea livrarilor/prestarilor catre persoane fizice in limita plafonului de 10.000 lei.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Utilizare casa de marcat pentru vanzari si prestari servicii catre persoane fizice si juridice":
Rating:

Nota: 2.83 din 3 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2019. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca, si in 2019, in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii; - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului. Click aici pentru Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare...» citeste mai departe aici

  • Conturi de trezorerie pentru plata contributiilor in 2019
    • In analiza de mai jos, vom vedea care sunt noile conturi de trezorerie pentru plata contributiilor salariale. Iata raspunsul specialistului! Ordinul nr. 531/2016 din 28 ianuarie 2016 privind impozitele, contributiile si alte sume reprezentand creante fiscale, care se platesc de contribuabili intr-un cont unic, a suferit ultima modificare in luna martie 2017 (mai exact, s-a introdus impozitul specific). Inca nu avem o modificare a acestui ordin. Avand in vedere prevederile legale in vigoare,...» citeste mai departe aici

  • Conditii pe care trebuie sa le indeplineasca Microintreprinderile in 2019
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o microintreprindere in 2019 Pentru ca o societate sa fie incadrata in categoria microintreprinderilor in 2019, trebuie sa indeplineasca trei conditii, mai exact: - societatea a inregistrat in anul 2018 venituri care nu au depasit 1.000.000 euro; - capitalul social este detinut de persoane, altele decat statul si unitatile administrativ-teritoriale; - societatea nu se afla in dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la...» citeste mai departe aici

  • Declaratii fiscale 2019. Ce formulare se depun DOAR online?
    • Contribuabilii trebuie sa depuna la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) mai multe Formulare si declaratii care nu pot fi transmise decat online. UPDATE 21.01.2019: - Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice (OPANAF 49/2018) se completeaza doar electronic si se depune prin Spatiul Privat Virtual sau pe portalul e-guvernare.ro. - Formularul 318: Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele...» citeste mai departe aici

  • Codul comercial: Facturare servicii externe
    • "O societate de comert din Romania contracteaza servicii NAVLU cu o societate din UE. Societatea prestatoare are sucursala in Romania. Poate societatea din UE sa factureze serviciile direct catre societatea beneficiara si nu prin sucursala?". Vom vedea in cele ce urmeaza care este parere specialistului. Raspunsul specialistului Conform definitiei din Codul Comercial, navlul sau chiria se reglementeaza prin conventia partilor si se probeaza prin contractul de inchiriere sau prin polita de...» citeste mai departe aici

  • ANAF lanseaza un proiect de ordin: Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a pus in dezbatere publica Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii/reincadrarii formei unei activitati de catre organul fiscal central. Asadar, proiectul privind Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale prevede: - In temeiul prevederilor art. 171 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, sumele stabilite de organul fiscal central...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016