Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Amenzi majorate drastic pentru cei care utilizeaza casele de marcat

15-Sep-2017
573

Ordonanta nr. 20/2017 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea si prorogarea unor termene, deja in vigoare de la 3 septembrie 2017, a majorat semnificativ amenzile prevazute initial de OG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, fiind prevazuta si confiscarea sumelor nejustificate depistate la control, alaturi de suspendarea activitatii operatorului economic, in unele situatii.

Regasiti mai jos noile modificari, redate in cuprinsul OG 20/2017:


In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 1 pct. I.3 si pct. XII din Legea nr. 161/2017 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,


Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

Art. I. -
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 75 din 21 ianuarie 2005, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. La articolul 31, alineatul (5) va avea urmatorul cuprins:

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018
Vezi detalii
50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii
Vezi detalii
Declaratia 101. Ghid de completare si depunere 2018
Declaratia 101. Ghid de completare si depunere 2018
Vezi detalii

"(5) Procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, precum si data incepand cu care acestea se conecteaza la sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala."

2. La articolul 5, alineatul (14) va avea urmatorul cuprins:

"(14) Avizele privind distributia aparatelor de marcat electronice fiscale acordate distribuitorilor autorizati isi mentin valabilitatea pana la data expirarii, dar nu mai tarziu de data de 31 iulie 2018."

3. La articolul 10, litera aa) va avea urmatorul cuprins:

"aa) comercializarea de catre distribuitorii autorizati sau de catre unitatile din reteaua acestora acreditate pentru comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1), incepand cu data de 1 august 2018;".

4. La articolul 10, literele ee) si gg) se abroga.

5. Articolul 11 va avea urmatorul cuprins:

"Art. 11. -

(1) Contraventiile prevazute la art. 10 se sanctioneaza cu amenda aplicata operatorilor economici dupa cum urmeaza:

a) cele prevazute la art. 10 lit. i), s) si v), cu amenda de la 2.000 lei la 4.000 lei;

b) cele prevazute la art. 10 lit. o), p), u) si bb), cu amenda de la 4.000 lei la 6.000 lei;

c) cea prevazuta la art. 10 lit. j), cu amenda de la 20.000 lei la 30.000 lei;

d) cele prevazute la art. 10 lit. e) si dd), cu amenda de la 10.000 lei la 20.000 lei, precum si cu:

(i) confiscarea sumelor incasate, pentru contraventia prevazuta la art. 10 lit. dd);

(ii) suspendarea activitatii operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, pana la dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal si prezentarea dovezii de plata a amenzii sau a jumatate din cuantumul acesteia, dupa caz, organului constatator, precum si confiscarea sumelor pentru care nu au fost emise documente justificative, pentru contraventia prevazuta la art. 10 lit. e);

e) cele prevazute la art. 10 lit. c) si d):


(i) cu avertisment, in situatia in care suma nejustificata rezultata din savarsirea contraventiei este de pana la 300 lei inclusiv, dar mai mica de 3% inclusiv din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului ori la sfarsitul zilei, daca fapta a fost savarsita anterior datei controlului, precum si confiscarea sumei nejustificate;

(ii) cu amenda in cuantum de 1.500 lei, in situatia in care suma nejustificata rezultata din savarsirea contraventiei este de pana la 300 lei inclusiv, dar mai mare de 3% din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului ori la sfarsitul zilei, daca fapta a fost savarsita anterior datei controlului, precum si confiscarea sumei nejustificate;

(iii) cu amenda in cuantum de 2.000 lei, in situatia in care suma nejustificata rezultata din savarsirea contraventiei este cuprinsa intre 300 lei si 1.000 lei inclusiv, dar mai mica de 3% inclusiv din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului ori la sfarsitul zilei, daca fapta a fost savarsita anterior datei controlului, precum si confiscarea sumei nejustificate;

(iv) cu amenda in cuantum de 10.000 lei, in situatia in care suma nejustificata rezultata din savarsirea contraventiei este cuprinsa intre 300 lei si 1.000 lei inclusiv, dar mai mare de 3% din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului ori la sfarsitul zilei, daca fapta a fost savarsita anterior datei controlului, precum si confiscarea sumei nejustificate;

(v) cu amenda in cuantum de 5.000 lei, in situatia in care suma nejustificata rezultata din savarsirea contraventiei este mai mare de 1.000 lei, dar mai mica de 3% inclusiv din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului ori la sfarsitul zilei, daca fapta a fost savarsita anterior datei controlului, precum si confiscarea sumei nejustificate;

(vi) cu amenda in cuantum de 20.000 lei, in situatia in care suma nejustificata rezultata din savarsirea contraventiei este mai mare de 1.000 lei si mai mare de 3% din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului ori la sfarsitul zilei, daca fapta a fost savarsita anterior datei controlului, precum si confiscarea sumei nejustificate;

f) cea prevazuta la art. 10 lit. cc), cu amenda de la 8.000 lei la 10.000 lei, precum si cu:

(i) confiscarea sumelor nejustificate;

(ii) suspendarea activitatii operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, pana la dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal si prezentarea dovezii de plata a amenzii sau a jumatate din cuantumul acesteia, dupa caz, organului constatator;

g) cele prevazute la art. 10 lit. k), n) si r), cu amenda de la 30.000 lei la 50.000 lei;

h) cele prevazute la art. 10 lit. f), h), s), t), t) si aa), cu amenda de la 2.000 lei la 4.000 lei, precum si cu confiscarea veniturilor obtinute, in cazul contraventiei prevazute la art. 10 lit. t);

i) cele prevazute la art. 10 lit. a), l), m), x) si y), cu amenda de la 8.000 lei la 10.000 lei, precum si cu confiscarea veniturilor obtinute, in cazul contraventiei prevazute la art. 10 lit. a);

j) cele prevazute la art. 10 lit. z) si ff), cu amenda de la 8.000 lei la 10.000 lei.

(2) in situatia in care, in termen de 30 de zile de la sanctionarea faptei, operatorul economic savarseste o noua contraventie din categoria celor prevazute la alin. (1) lit. a), pentru care a fost sanctionat, contraventia se sanctioneaza cu amenda de la 4.000 lei la 6.000 lei.

(3) in situatia in care, in termen de 12 luni de la ultima sanctionare a faptei, operatorul economic savarseste o noua contraventie din categoria celor prevazute la alin. (1) lit. a), pentru care a fost sanctionat, contraventia se sanctioneaza cu amenda de la 6.000 lei la 8.000 lei.

(4) in situatia in care, in termen de 30 de zile de la sanctionarea faptei, operatorul economic savarseste o noua contraventie din categoria celor prevazute la alin. (1) lit. b), pentru care a fost sanctionat, contraventia se sanctioneaza cu amenda de la 6.000 lei la 8.000 lei.

(5) in situatia in care, in termen de 12 luni de la ultima sanctionare a faptei, operatorul economic savarseste o noua contraventie din categoria celor prevazute la alin. (1) lit. b) pentru care fost sanctionat, contraventia se sanctioneaza cu amenda de la 8.000 lei la 10.000 lei.

(6) in situatia in care, in termen de 30 de zile de la sanctionarea faptei, operatorul economic savarseste o noua contraventie din categoria celei prevazute la alin. (1) lit. c), pentru care a fost sanctionat, contraventia se sanctioneaza cu amenda de la 30.000 lei la 40.000 lei.

(7) in situatia in care, in termen de 12 luni de la ultima sanctionare a faptei, operatorul economic savarseste o noua contraventie din categoria celei de la alin. (1) lit. c) pentru care a fost sanctionat, contraventia se sanctioneaza cu amenda de la 40.000 lei la 50.000 lei.

(8) in situatia in care, in termen de 30 de zile de la sanctionarea faptei, operatorul economic savarseste o noua contraventie din categoria celor prevazute la alin. (1) lit. e) pct. (i), pentru care a fost sanctionat, se aplica o amenda in cuantum de 1.000 lei.

(9) in situatia in care, in termen de 12 luni de la ultima sanctionare a faptei, operatorul economic savarseste o noua contraventie din categoria celor prevazute la alin. (1) lit. e) pct. (i), pentru care a fost sanctionat, se aplica o amenda in cuantum de 1.000 lei.

(10) in situatia in care, in termen de 30 de zile de la sanctionarea faptei, operatorul economic savarseste o noua contraventie din categoria celor prevazute la alin. (1) lit. e) pct. (ii)-(vi), pentru care a fost sanctionat, se aplica amenda prevazuta la alin. (1) lit. e) pct. (ii)-(vi).

(11) in situatia in care, in termen de 12 luni de la ultima sanctionare a faptei, operatorul economic savarseste o noua contraventie din categoria celor prevazute la alin. (1) lit. e) pct. (ii)-(vi), pentru care a fost sanctionat, se aplica amenda prevazuta la alin. (1) lit. e) pct. (ii)-(vi), dupa caz, si se dispune si sanctiunea complementara constand in suspendarea activitatii operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, pentru 30 de zile.

(12) in situatiile prevazute la alin. (11), daca operatorul economic achita amenda contraventionala, precum si o suma egala cu de zece ori amenda aplicata, sanctiunea complementara inceteaza de drept la 24 de ore de la prezentarea dovezii achitarii la organul constatator. Suma de bani egala cu de zece ori amenda aplicata se face venit la bugetul de stat si poate fi achitata la CEC BANK - S.A. sau la unitatile Trezoreriei Statului. Termenul de 24 de ore curge de la data inregistrarii la registratura organului constatator a dovezii achitarii sau de la data confirmarii de primire daca aceasta a fost transmisa prin posta.


(13) Contraventia prevazuta la art. 10 lit. g) se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 lei la 2.000 lei, care se aplica persoanelor fizice.

(14) Pe durata de suspendare a activitatii, unitatea este sigilata de echipa de control constituita potrivit legii. Concomitent cu sigilarea unitatii se afiseaza la loc vizibil un anunt cu privire la aceasta situatie. Anuntul va fi scris cu litere de tipar avand inaltimea minima de 10 cm.

(15) Sumele confiscate potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgenta se fac venit la bugetul de stat."

6. La articolul 12, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:

"(3) Contravenientul poate achita, in termen de cel mult 48 de ore de la data incheierii procesului-verbal ori, dupa caz, de la data comunicarii acestuia, jumatate din minimul amenzii prevazute la art. 11 alin. (1) lit. a)-d) si f)-j), precum si la art. 11 alin. (2), (4), (6) si (13) ori, dupa caz, jumatate din cuantumul amenzii aplicate potrivit dispozitiilor art. 11 alin. (1) lit. e) pct. (ii)-(vi) sau art. 11 alin. (8), agentul constatator facand mentiune despre aceasta posibilitate in procesul-verbal. Contravenientul nu are aceasta posibilitate in situatiile prevazute la art. 11 alin. (3), (5), (7), (9), (10) si (11)."

Art. II. -
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 91/2014 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 966 din 30 decembrie 2014, aprobata cu modificari prin Legea nr. 267/2015, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

 

1. La articolul II, alineatele (1) - (3) vor avea urmatorul cuprins:

"Art. II. -

(1) Incepand cu data de 1 aprilie 2018, Comisia autorizeaza numai distribuitori pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Incepand cu data de 1 august 2018 se interzice comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

(3) incepand cu data de 1 iunie 2018, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mari si mijlocii, potrivit dispozitiilor legale, au obligatia de a utiliza numai case de marcat definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare."

2. La articolul II, alineatul (4) se abroga.

3. Articolul III va avea urmatorul cuprins:

 

"Art. III. -
Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile ulterioare, se modifica pana la data de 30 septembrie 2017."

Art. III. -
Dispozitiile art. 5 alin. (10) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completari le ulterioare, se aplica incepand cu data de 1 decembrie 2017.

Art. IV. -
incepand cu data de 1 ianuarie 2018, Comisia prevazuta la art. 5 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, autorizeaza distribuitori pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din ordonanta de urgenta.

Art. V. -


Ordinul comun al ministrului finantelor publice si al ministrului comunicatiilor si societatii informationale, prevazut la art. 5 alin. (11) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se aproba pana la data de 31 octombrie 2017.

Art. VI. -
Informatiile continute in registrul prevazut la art. 31 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pana la data de 30 septembrie 2017.

Art. VII. -
Articolele XVI si XVII din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/2016 pentru prorogarea unor termene, instituirea unor noi termene, privind unele masuri pentru finalizarea activitatilor cuprinse in contractele incheiate in cadrul Acordului de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare pentru finantarea Proiectului privind reforma sistemului judiciar, semnat la Bucuresti la 27 ianuarie 2006, ratificat prin Legea nr. 205/2006, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.030 din 21 decembrie 2016, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 111/2017, se abroga.

Art. VIII. -
Dispozitiile art. I referitoare la stabilirea si sanctionarea contraventiilor intra in vigoare la 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante.

PRIM-MINISTRU
MIHAI TUDOSE

Contrasemneaza:
Ministrul finantelor publice,
Ionut Misa
Ministrul comunicatiilor si societatii informationale,
Lucian Sova
Bucuresti, 30 august 2017.

Nr. 20.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Amenzi majorate drastic pentru cei care utilizeaza casele de marcat":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Deschidere sediu secundar. Declaratia de mentiuni. Formular 060
    • In ce priveste sediul secundar, potrivit art.85, alin.(1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, contribuabilul/platitorul are obligatia de a declara organului fiscal central infiintarea de sedii secundare (sucursala, birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea). Termen: 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate. Click aici pentru Declaratia 060 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru...» citeste mai departe aici

  • PFA versus Microintreprindere in 2018
    • In analiza urmatoare, vom face o comparatie intre PFA si microintreprindere si vom vedea care este mai avantajoasa. In urma tuturor modificarilor legislative aduse de "Revolutia fiscala", microintreprinderea duce o "povara fiscala" mult mai mica decat o PFA. Din 2018, dupa modificarea articolului 47 din Codul fiscal, pot fi microintreprinderi si societatile care obtin venituri din consultanta si management. Aceasta modificare este importanta deoarece o pondere considerabila a PFA-urilor obtin...» citeste mai departe aici

  • Sesiune online ANAF: Raspunsuri cu privire la formularul 207
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a organizat ieri, 21 februarie 2018, pe pagina oficiala de facebook ANAF, o sesiune de asistenta online cu privire la depunerea formularului 207. Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au oferit raspunsuri referitoare la depunerea declaratiei informative privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti, formularul 207. Ce presupune declaratia 207 Formularul 207 reprezinta...» citeste mai departe aici

  • Drepturi de autor. Care sunt contributiile sociale in 2018?
    • In analiza de mai jos, o persoana fizica scrie nuvele pe care le vinde prin platforma Amazon, pentru care incaseaza sume in bani. In trimestrul 4/2017 a incasat 30 de euro. Vom vedea ce obligatii declarative (declaratii, impozite de plata) are pentru aceasta suma. Iata raspunsul specialistului! Conform art. 148 alin. (1) din Codul fiscal, baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale in cazul persoanelor care realizeaza venituri din activitati independente o reprezinta venitul ales...» citeste mai departe aici

  • BNR: Statele membre ale UE au abordari diferite privind controlul ratelor dobanzii
    • Potrivit unui documentar al Bancii Nationale a Romaniei (BNR), statele membre ale Uniunii Europene (UE) au abordari diferite cu privire la controlul ratelor dobanzii, dintre care 14 tari aplica plafoane asupra dobanzilor contractuale de stipulat in contracte de credit tipice, in timp ce alte 13 tari nu au astfel de plafoane. "Consultarea literaturii economice arata ca exista diferente considerabile in atitudinea statelor membre UE in ceea ce priveste reglementarea pretului creditului de consum:...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii