
Raportul Special
realizat de specialisti
In analiza de mai jos, avem ca exemplu o societate care deruleaza si operatiuni care necesita utilizarea caselor de marcat electronice. Vom stabili daca este necesara inaintarea raportului fiscal lunar al casei de marcat pana pe data de 25 a lunii urmatoare pentru perioada anterioara si daca, in afara de raportul zilnic, exista si obligativitatea de a efectua un raport lunar.
Agentii economici care au obligatia detinerii casei de marcat nu mai au obligatia de a preda organului fiscal teritorial raportul memoriei fiscale, lunar, pana in data de 25 inclusiv a lunii urmatoare, avand in vedere ca alin.(10) de la art.4 din OG 28/1999 a fost abrogat prin art.V pct.4 din OG 47/2007.
Societatea are obligatia de a emite, pastra si arhiva rapoartele fiscale de inchidere zilnica (rapoartele Z), conform art. 10 lit.o) din OG 28/1999.
Raportul fiscal de inchidere zilnica (raportul Z), impreuna cu registrul special, reprezinta documentul pe baza carora se inregistreaza veniturile obtinute in evidenta contabila, conform art.65 alin.(3) din HG 479/2003. Acestea sunt documentele care stau la baza determinarii impozitelor si datorate bugetului de stat, fiind avute in vedere in acest scop de catre organele fiscale cu ocazia verificarii veniturilor, conform art.4 alin.(8) din OG 28/1999.
Raportul lunar "Sumar" este un raport nefiscal, care serveste la verificarea datelor inscrise in evidenta contabila prin inregistrarea raportelor fiscale de inchidere zilnica (Z), regasind suma acestora in raportul lunar "Sumar". Chiar daca nu se regaseste obligatia emiterii lunare a Raportului nefical "Sumar" in prevederile legale, recomand ca lunar sa fie emis pentru verificarea sumelor inregistrate in evidentele contabile ca si incasari zilnice in baza Rapoartelor Z.
ChatGPT pentru contabili Ghid Practic cu prompturi si aplicatii reale
Cartea verde a Contabilitatii 2026
Booking & Airbnb Obligatii fiscale pentru persoane fizice
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Marilena Radulescu - Economist si expert contabil
Raport GRATUIT
Radierea unei PFA. Noile Studii de Caz cu modificarile din lege
Descarca raportul gratuit
Explicatii clare pentru munca ta zilnica.

Articole similare
Termenul de dotare a automatelor comerciale cu CASE DE MARCAT - prelungitIn atentia operatorilor de transport rutier de persoane ? schimbari preconizate privind utilizarea caselor de marcatTermene noi pentru intrarea in vigoare a procedurii insolventei persoanelor fizice si pentru introducerea caselor de marcat cu jurnal electronicSeminar fiscal-contabil privind noutatile din 2024: E-Factura, E-Transport, E-TVA, impozite, salarii, TVAANAF modifica modelul si continutul formularelor 100 si 710 pentru evidentierea costului de achizitie a aparatelor de marcat electronice fiscaleUltimele articole
ANAF pune in dezbatere procedura de anulare a obligatiilor fiscale din Legea 177/2026. Cine beneficiaza si cum se restituie banii deja platitiANAF ia la verificat veniturile nedeclarate ale persoanelor fizice. Cine este in vizor, ce instrumente foloseste fiscul si cum ajunge la tineBonurile fiscale pe blockchain: Ministerul Finantelor lanseaza sistemul digital BF-CHAINPOS si casele de marcat in 2026. In ce conditii NU aveti obligatia de a le detineVenituri din chirii in 2025-2026. Obligatii fiscale, casa de marcat si POSArticole similare
Bon fiscal ANULAT. Mai trebuie declarat in D394? F4109 se depune in aceasta situatie?MONOGRAFIE contabila pentru incasarile in numerar prin casa de marcat si prin POSMonografie contabila pentru POSII in 2022 cu cod CAEN de comert cu amanuntul. Evidenta contabila se realizeaza prin metoda cantitativ-valorica sau global-valorica?Operatorii economici sunt obligati sa achizitioneze cititoare POS doar daca cifra de afaceri depaseste 100.000 de euroUltimele articole
Case de marcat electronice. Cum sa procedati daca ati OMIS emiterea Raportului Z intr-o ziCasa de marcat. Este obligatorie generarea raportului Z pe zero daca aparatul NU a fost utilizat?E-TVA si dublarea Z-ului in casele de marcat. Cum sa raspundeti la Notificarea de conformareCase de marcat electronice 2024. RAPORTUL Z poate fi emis de doua ori intr-o zi?Depunerea Declaratiei A4200 nu mai este obligatorie, insa ramane o necesitate pentru anumiti contribuabiliArticole similare
SAF-T in 2024: ANAF va notifica automat contribuabilii care au omis depunerea D406Modificarile aduse OUG 28/1999 de Legea nr. 136/2019. Tabel comparativ (oficial DGRFP)SAF-T: Cine NU are obligatia depunerii D406 in 2024. Unde se incadreaza firma taANAF actualizeaza documentatia tehnica SAF-T. Cine are obligatia depunerii D406Depunerea Declaratiei A4200 nu mai este obligatorie, insa ramane o necesitate pentru anumiti contribuabiliUltimele articole
MFP stabileste configuratia aparatelor de marcat integrate in automatele comercialeArticole similare
Evidenta comert cu amanuntul si en-gros. Ce regim fiscal se aplica?Cum putem acorda discount direct pe CASA DE MARCAT?SAF-T: Cum se completeaza in D406 subsectiunea Plati pentru firmele care nu aplica TVA la incasare?Top 5 programe de facturare si contabilitate si avantajele pe care le includStudiu de caz: Eliberarea adeverintelor si folosirea casei de marcat in cazul unei societati prestatoare de serviciiUltimele articole
Compania ta lucreaza cu Booking sau Airbnb? Afla cate obligatii fiscale ascunde un simplu comision de platformaInchiriezi pe Airbnb sau Booking? ANAF te controleaza-ce risti daca nu declari veniturileInregistrarea in contabilitate a vanzarilor zilnice de marfa pe baza Raportului Z, la o gestiune cantitativ-valoricaComert online in Romania. TOT ce trebuie sa stii despre contabilitate, TVA, CASA DE MARCAT si declaratia 394ANAF lanseaza aplicatia iBon: verifici bonul fiscal cu telefonul si sesizezi direct fisculArticole similare
Obligatiile particulare ale utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscale. Info CECCARDocumente casierie. Cum facem restituirea de numerar?Case de marcat electronice 2024. Raportul Z poate fi emis de doua ori intr-o zi?Amenzi majorate drastic pentru cei care utilizeaza casele de marcatRegistre si formulare intreprindere individuala. Care sunt documentele obligatorii in 2015?Sfaturi de la experti
Subiectele saptamanii
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii Monitorul oficialCodul civilCodul penal Legislatie TVA