
Raportul Special
realizat de specialisti
Domeniul caselor de marcat este unul destul de complex si prea putini sunt cei care stiu exact de ce anume au nevoie pentru activitatea lor zilnica. Pentru a va simplifica munca si a va ajuta sa luati cea mai buna decizie, va prezentam in randurile urmatoare un scurt ghid de achizitionare si utilizare corecta a caselor de marcat
Foarte important de retinut este faptul ca neindeplinirea obligatiei de a va dota cu casa de marcat atrage dupa sine o contraventie in cuantum 12.500 lei, precum si suspendarea activitatii pana la dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal si prezentarea dovezii de plata a amenzii sau a jumatate din cuantumul acestia, dupa caz, organului constatator.
Cel mai important aspect in procesul de achizitionare al caselor de marcat este alegerea distribuitorului! Casele de marcat trebuie achizitionate obligatoriu doar de la distribuitori autorizati, cum este firma Constalaris, un importator cu o indelungata experienta in domeniul caselor de marcat si totodata distribuitor al marcii Orgtech, una dintre cele mai vandute si de incredere marci de aparate de marcat fiscale.
Pentru a putea utiliza casele de marcat aveti de urmat doar 3 pasi:
Pasul 1. Achizitionarea propriu zisa a casei de marcat de la distribuitorul autorizat;
Pasul 2. Intocmirea unui dosar pe care ulterior il veti depune la Directia Generala a Finantelor Publice a judetului in care societatea dvs. are punctul de lucru la care va folosi casa de marcat. In cazul in care veti utiliza casa de marcat in regim de comert ambulant, dosarul se va depune la Directia Generala a Finantelor Publice a judetului in care societatea dvs. are sediul social.
Actele necesare pentru intocmirea dosarului sunt:
a. Actele firmei dumneavoastra:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Manual de politici contabile - Stick USB
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Actele de la distribuitorul casei de marcat:
Pasul 3. Atentie! In termen de patru zile lucratoare de la depunerea dosarului (valabil pentru Municipiul Bucuresti), va este eliberat documentul ce contine seria fiscala si in baza caruia firma de la care ati achizitionat casa de marcat va face fiscalizarea acesteia.
Dupa ce obligatia de a va dota cu casa de marcat a fost indeplinita , apare o alta obligatie si anume obligatia de a emite bon fiscal. Subliniem acest aspect deoarece sanctiunile incep de la un simplu avertisment si pot urca pana la suma de 27.500 lei si pot merge chiar pana la suspendarea activitatii , in functie de gravitatea faptei constatate de catre organele de control.
Pentru a evita neplacerile aparute in decursul utilizarii casei de marcat, recomandarea noastra este de a incheia un contract de service cu o unitate autorizata, beneficiind astfel de o serie de facilitati care va vor scuti de multe eforturi.
Dupa cum probabil ati aflat deja, casele de marcat dotate cu role jurnal pe suport hartie vor fi inlocuite, treptat, cu aparate de marcat echipate cu jurnal electronic.Noile termenele de inlocuire ale actualeleor aparate fiscale sunt urmatoarele:
Prin urmare, pentru ca activitatea dumneavoastra comerciala sa se desfasoare in bune conditii si pentru a evita interactiunile neplacute cu orgenele de control, este obligatoriu sa va achizitionati o casa de marcat, sa o fiscalizati si sa emiteti bon pentru fiecare produs sau serviciu vandut catre client.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Studiu de caz: In ce conditii de prestari servicii aferente unui ONG pot fi emise facturi si chitante?Ce documente sunt obligatorii pentru comis-voiajori si comenzile catre agentii de vanzari?Case de marcat neconectate la internet. Este necesara depunerea declaratiei A4200 pentru bonurile care nu au fost trimise catre ANAF?Bon fiscal eronat. Cum se corecteaza emiterea unui bon gresit in CASA DE MARCAT?Interviu Adrian Benta, consultant fiscal: Masuri de dorit, scheme de evaziune si de ce PFA-urile pot plati de trei ori contributiiUltimele articole
CASA DE MARCAT in 2025. PFA-urile au obligatia utilizarii caselor de marcat electronice?Ghid pentru incepatori: Tot ce trebuie sa stii despre echipamentele fiscaleBonuri fiscale. Cum se stabileste numarul de identificareBonuri fiscale fara cod unic de inregistrare (CUI). Sunt sau nu deductibile?Bonuri fiscale peste valoarea de 100 euro. Firmele sunt obligate sa emita facturi in acest caz?Articole similare
De ce s-a amanat termenul pentru casele de marcat cu jurnal electronicTermene noi pentru intrarea in vigoare a procedurii insolventei persoanelor fizice si pentru introducerea caselor de marcat cu jurnal electronicCand vor achizitiona firmele case de marcat electronice in 2017?Articole similare
Casa de marcat | Obligatii legislative care se vor aplica si unei firme miciCASE DE MARCAT neconectate la internet. Este necesara depunerea declaratiei A4200 pentru bonurile care nu au fost trimise catre ANAF?Activitati desfasurate drept profesii libere. Obligativitatea dotarii cu casa de marcatNoi fapte care se pedepsesc cu inchisoare au fost introduse prin Legea 126/2024Ce procedura au chitantele si bonurile fiscale emise electronic?Ultimele articole
Casa de marcat in 2025. PFA-urile au obligatia utilizarii caselor de marcat electronice?CASE DE MARCAT electronice. Noutati fiscale care se aplica in 2025Notificare de conformare e-TVA: Ce trebuie sa stii incepand cu anul 2025Noutati fiscale 2025. Principalele modificari privind casele de marcat, aduse de OUG 125/202412+ Noutati Fiscale pentru 2025 care va vor afecta activitateaArticole similare
Ce procedura urmam pentru atribuirea numarului de ordine si fiscalizarea AMEFAtentie la depunerea Declaratiei 394. Riscati sa o depuneti din nou!Casele de marcat Obligatiile distribuitorilorPrestari servicii coaching catre populatie. Cand exista obligatia de a utiliza casa de marcat electronica fiscala?Defectiuni ale casei de marcat fiscale. Cum tinem evidenta operatiunilor?Ultimele articole
Bonul fiscal eronat. Poate fi corectat prin emiterea unui bon fiscal pe minus?Examen Consultant Fiscal 2025. 4 + grile pentru nota 10 la examen!D205 in 2025. ANAF a modificat, prin Ordinul 102/2025, modelul formularului. Instructiuni de completareCase de marcat electronice. Noutati fiscale care se aplica in 2025Clarificare: Bonurile fiscale vor fi emise la platile cu cardul, insa nu mai exista obligatia imprimarii lorSfaturi de la experti
Cabinet psihologie.RO e Factura
Intrebare: Cabinetul nu are personal medical sau paramedical doar pshiologul care acorda consulatatii la persoane fizice. Este obligatoriu factura pentru fiecare persoana si incarcare SPV? Poate sa isi achizitioneze o casa de marcat si sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Profit reinvestit. Modalitate calcul.
Intrebare: Daca investita la iunie ar fi 2.000.000 lei care sunt notele la septembrie si decembrie?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA