Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Domeniul caselor de marcat este unul destul de complex si prea putini sunt cei care stiu exact de ce anume au nevoie pentru activitatea lor zilnica. Pentru a va simplifica munca si a va ajuta sa luati cea mai buna decizie, va prezentam in randurile urmatoare un scurt ghid de achizitionare si utilizare corecta a caselor de marcat
Foarte important de retinut este faptul ca neindeplinirea obligatiei de a va dota cu casa de marcat atrage dupa sine o contraventie in cuantum 12.500 lei, precum si suspendarea activitatii pana la dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal si prezentarea dovezii de plata a amenzii sau a jumatate din cuantumul acestia, dupa caz, organului constatator.
Cel mai important aspect in procesul de achizitionare al caselor de marcat este alegerea distribuitorului! Casele de marcat trebuie achizitionate obligatoriu doar de la distribuitori autorizati, cum este firma Constalaris, un importator cu o indelungata experienta in domeniul caselor de marcat si totodata distribuitor al marcii Orgtech, una dintre cele mai vandute si de incredere marci de aparate de marcat fiscale.
Pentru a putea utiliza casele de marcat aveti de urmat doar 3 pasi:
Pasul 1. Achizitionarea propriu zisa a casei de marcat de la distribuitorul autorizat;
Pasul 2. Intocmirea unui dosar pe care ulterior il veti depune la Directia Generala a Finantelor Publice a judetului in care societatea dvs. are punctul de lucru la care va folosi casa de marcat. In cazul in care veti utiliza casa de marcat in regim de comert ambulant, dosarul se va depune la Directia Generala a Finantelor Publice a judetului in care societatea dvs. are sediul social.
Actele necesare pentru intocmirea dosarului sunt:
a. Actele firmei dumneavoastra:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Actele de la distribuitorul casei de marcat:
Pasul 3. Atentie! In termen de patru zile lucratoare de la depunerea dosarului (valabil pentru Municipiul Bucuresti), va este eliberat documentul ce contine seria fiscala si in baza caruia firma de la care ati achizitionat casa de marcat va face fiscalizarea acesteia.
Dupa ce obligatia de a va dota cu casa de marcat a fost indeplinita , apare o alta obligatie si anume obligatia de a emite bon fiscal. Subliniem acest aspect deoarece sanctiunile incep de la un simplu avertisment si pot urca pana la suma de 27.500 lei si pot merge chiar pana la suspendarea activitatii , in functie de gravitatea faptei constatate de catre organele de control.
Pentru a evita neplacerile aparute in decursul utilizarii casei de marcat, recomandarea noastra este de a incheia un contract de service cu o unitate autorizata, beneficiind astfel de o serie de facilitati care va vor scuti de multe eforturi.
Dupa cum probabil ati aflat deja, casele de marcat dotate cu role jurnal pe suport hartie vor fi inlocuite, treptat, cu aparate de marcat echipate cu jurnal electronic.Noile termenele de inlocuire ale actualeleor aparate fiscale sunt urmatoarele:
Prin urmare, pentru ca activitatea dumneavoastra comerciala sa se desfasoare in bune conditii si pentru a evita interactiunile neplacute cu orgenele de control, este obligatoriu sa va achizitionati o casa de marcat, sa o fiscalizati si sa emiteti bon pentru fiecare produs sau serviciu vandut catre client.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Articole similare
MFP modifica Legea prevenirii: Cei care incalca termenul de utilizare a noilor case de marcat, amendati de la prima abatereNorma de venit PFA nou infiintata. Obligatii fiscale. AMEFLivrari de produse catre persoane fizice si comert cu amanuntul. E obligatorie CASA DE MARCAT?Obligatii privind CASA DE MARCAT in cazul vanzarilor catre salariati. Studiu de caz cu Irina DumitrescuPrestari servicii arhitectura. Cand e obligatoriu sa emitem bonul fiscal?Ultimele articole
Mijloace fixe. Ce sunt, clasificare, valoare, amortizare si cataloge-TVA. Studii de caz utile cu privire la decontul precompletat e-TVACe trebuie sa faca operatorii economici in cazul defectarii aparatelor de marcat electronice fiscaleIncasare avans in numerar de la persoane fizice. Cum se emit facturile in acest cazCase de marcat electronice 2024. Raportul Z poate fi emis de doua ori intr-o zi?Articole similare
De ce s-a amanat termenul pentru casele de marcat cu jurnal electronicCand vor achizitiona firmele case de marcat electronice in 2017?Termene noi pentru intrarea in vigoare a procedurii insolventei persoanelor fizice si pentru introducerea caselor de marcat cu jurnal electronicArticole similare
Indrumare privind obligatiile fiscale: ANAF SUSPENDA intalnirile cu contribuabilii (martie 2020)Ministrul Finantelor va cere acordul CSAT pentru incredintarea directa a informatizarii FisculuiMinisterul Finantelor: Casele electronice de marcat vor fi conectate la serverele ANAF incepand cu 1 iulieANAF: Lista intalnirilor cu contribuabilii, in luna mai, in vederea indrumarii privind obligatiile fiscale30 noiembrie 2021, termenul limita de conectare a caselor de marcat electronice pentru contribuabilii mici si mijlociiUltimele articole
Seminar fiscal-contabil privind noutatile din 2024: E-Factura, E-Transport, E-TVA, impozite, salarii, TVADecont precompletat e-TVA. TOT ce trebuie sa stiiDecont precompletat e-TVA. Ce se intampla in cazul in care sistemul nu functioneazaReminder! Decontul precompletat RO e-TVA se utilizeaza incepand cu data de 1 august 20245 lucruri esentiale de stiut despre sistemul e-TVAArticole similare
Fiscul raspunde: Inchidere punct de lucru. Ce declaratie trebuie depusa pentru a nu fi obligat sa depun F4109 lunar?Pentru sumele provenite din bacsis firmele NU vor plati CAS si/sau CASS. Se va retine doar impozit pe venit de 10%Este OFICIAL! Codul fiscal a fost MODIFICAT prin Ordonanta11/2022Comunicat referitor la extragerea ocazionala a Loteriei bonurilor fiscale din data de 13 aprilie 2015 si cat de mari sunt premiileTransport persoane si documente transfer numerar. Ce obligatii apar privind casa de marcat?Ultimele articole
Legea 126/2024: Noutati aduse asupra Legii 241/2005 privind evaziunea fiscalaControale antifrauda in minivacanta de Sfanta Maria. Ce amenzi au fost aplicate firmelorFirme care NU au depus declaratia A4200. Ce sanctiuni se aplicaDecont precompletat e-TVA. Ce se intampla in cazul in care sistemul nu functioneazae-TVA. Studii de caz utile cu privire la decontul precompletat e-TVASfaturi de la experti
Venituri din inchirierea in scop turistic. Norma de venit
Intrebare: Conform Hotararii 926/2016 s-a introdus in categoria statiunilor balneoclimaterice si Arealul Baile Turda, judetul Cluj. Ce se intelege prin "Areal"? Daca ai un apartament in alta parte a localitatii Turda, in afara zonei Baile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Inchidere societate la 31.12.2024
Intrebare: Inchiderea societatii se va realiza la 31 decembrie 2024. Ne propunem ca, pana la 30 noiembrie, sa nu mai avem datorii fata de salariati si fata de furnizori. Toate contractele de munca ale salariatilor vor fi incheiate cu data de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA