Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Documente necesare pentru inregistrarea si functionarea caselor de marcat, pentru contribuabilii mari, mijlocii si mici

06-Apr-2017
8690

Domeniul caselor de marcat este unul destul de complex si prea putini sunt cei care stiu exact de ce anume au nevoie pentru activitatea lor zilnica. Pentru a va simplifica munca si a va ajuta sa luati cea mai buna decizie, va prezentam in randurile urmatoare un scurt ghid de achizitionare si utilizare corecta a caselor de marcat

Foarte important de retinut este faptul ca neindeplinirea obligatiei de a va dota cu casa de marcat atrage dupa sine o contraventie in cuantum 12.500 lei, precum si suspendarea activitatii pana la dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal si prezentarea dovezii de plata a amenzii sau a jumatate din cuantumul acestia, dupa caz, organului constatator.

Cel mai important aspect in procesul de achizitionare al caselor de marcat este alegerea distribuitorului! Casele de marcat trebuie achizitionate obligatoriu doar de la distribuitori autorizati, cum este firma Constalaris, un importator cu o indelungata experienta in domeniul caselor de marcat si totodata distribuitor al marcii Orgtech, una dintre cele mai vandute si de incredere marci de aparate de marcat fiscale.

Pentru a putea utiliza casele de marcat aveti de urmat doar 3 pasi:

Pasul 1. Achizitionarea propriu zisa a casei de marcat de la distribuitorul autorizat;

Pasul 2. Intocmirea unui dosar pe care ulterior il veti depune la Directia Generala a Finantelor Publice a judetului in care societatea dvs. are punctul de lucru la care va folosi casa de marcat. In cazul in care veti utiliza casa de marcat in regim de comert ambulant, dosarul se va depune la Directia Generala a Finantelor Publice a judetului in care societatea dvs. are sediul social.

Actele necesare pentru intocmirea dosarului sunt:

a. Actele firmei dumneavoastra:

  • Copie CIF (Pentru platitorii de TVA)
  • Copie Certificat Constatator (pentru comert ambulant, certificatul trebuie sa contina precizarea “Activitati care se desfasoara la beneficiari si/sau in afara sediilor proprii”
  • Copie Rezolutie
  • Copie Mentiuni (Daca exista)
  • Copie act constitutiv / Statut
  • Copie dovada spatiu – pentru punctul de lucru sau sediu ( daca este comert ambulant, trebuie sa fie de la adresa sediului)
  • Copie CI administrator
  • Stampila

Actele de la distribuitorul casei de marcat: 

  • Cerere tip + o copie a cererii ·
  • Declaratie
  • Factura si chitanta sau OP, dupa caz)
  • Aviz Distributie si P.V. de sigilare
  • Certificate de garantie

 

Pasul 3. Atentie! In termen de patru zile lucratoare de la depunerea dosarului (valabil pentru Municipiul Bucuresti), va este eliberat documentul ce contine seria fiscala si in baza caruia firma de la care ati achizitionat casa de marcat va face fiscalizarea acesteia.

Dupa ce obligatia de a va dota cu casa de marcat a fost indeplinita , apare o alta obligatie si anume obligatia de a emite bon fiscal. Subliniem acest aspect deoarece sanctiunile incep de la un simplu avertisment si pot urca pana la suma de 27.500 lei si pot merge chiar pana la suspendarea activitatii , in functie de gravitatea faptei constatate de catre organele de control.

Pentru a evita neplacerile aparute in decursul utilizarii casei de marcat, recomandarea noastra este de a incheia un contract de service cu o unitate autorizata, beneficiind astfel de o serie de facilitati care va vor scuti de multe eforturi.

Dupa cum probabil ati aflat deja, casele de marcat dotate cu role jurnal pe suport hartie vor fi inlocuite, treptat, cu aparate de marcat echipate cu jurnal electronic.Noile termenele de inlocuire ale actualeleor aparate fiscale sunt urmatoarele:

  • 1 ianuarie 2018 (in loc de 1 aprilie 2017) pentru marii contribuabili; 
  • 1 aprilie 2018 (in loc de 1 iulie 2017) pentru contribuabilii mijlocii; 
  • 1 august 2018 (in loc de 1 noiembrie 2017) pentru micii contribuabili.

 

Prin urmare, pentru ca activitatea dumneavoastra comerciala sa se desfasoare in bune conditii si pentru a evita interactiunile neplacute cu orgenele de control, este obligatoriu sa va achizitionati o casa de marcat, sa o fiscalizati si sa emiteti bon pentru fiecare produs sau serviciu vandut catre client.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Documente necesare pentru inregistrarea si functionarea caselor de marcat, pentru contribuabilii mari, mijlocii si mici":
Rating:

Nota: 4.3 din 5 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noutati legislative fiscale si contabile care marcheaza inceputul lui 2019: Explicatii de la cei mai buni specialisti
    • Anul 2019 nu este unul deloc usor, din punct de vedere al modificarilor fiscale care ii asteapta pe contribuabili. De aceea, profesionistii stiu deja ca, pentru aplicarea corecta a noutatilor legislative, au nevoie de explicatiile oferite de cei mai buni specialisti in domeniu. Cea de-a 100-a editie a Seminarului National de Fiscalitate si Contabilitate, marca Rentrop&Straton, se anunta una cu totul si cu totul speciala. Evenimentul se va desfasura la Bucuresti, pe 19 Februarie, la Hotel...» citeste mai departe aici

  • Liderul PSD avertizeaza: Pretul la gaze ar putea creste daca Guvernul nu ia masuri!
    • Presedintele PSD Liviu Dragnea este de parere ca fara interventia de urgenta a Guvernului, pretul la gaze ar putea sa creasca. De asemenea, acesta a precizat, in cadrul sedintei Consiliului National al partidului ca aplicarea unor “masuri urgente” este necesara si in cazul bancilor pentru care stabilirea ROBOR este “o joaca”. "Lupta se duce si cu cei care se uita cu lacomie la potentialul energetic, la resursele noastre. si cei nervosi ca Romania a ajuns in frunte in UE...» citeste mai departe aici

  • Sponsorizare asociatie non-profit - platitoare de impozit pe profit: Reglementari contabile
    • Unul dintre specialistii nostri va raspunde in cele ce urmeaza intrebarilor formulate in cazul de mai jos: "O societate comerciala, platitoare de impozit pe profit, face o sponsorizare catre o asociatie non-profit care indeplineste prevederile art. 1 din Legea 32/1994. De asemenea, sunt indeplinite si conditiile prevazute de prevederile art. 25 alin. (4) lit. i) din Codul fiscal. Pentru ca sumele sa fie deductibile, este necesar ca asociatia sa detina o anumita avizare din partea vreunui organ...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016