Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Documente necesare pentru inregistrarea si functionarea caselor de marcat, pentru contribuabilii mari, mijlocii si mici

06-Apr-2017
4168

Domeniul caselor de marcat este unul destul de complex si prea putini sunt cei care stiu exact de ce anume au nevoie pentru activitatea lor zilnica. Pentru a va simplifica munca si a va ajuta sa luati cea mai buna decizie, va prezentam in randurile urmatoare un scurt ghid de achizitionare si utilizare corecta a caselor de marcat

Foarte important de retinut este faptul ca neindeplinirea obligatiei de a va dota cu casa de marcat atrage dupa sine o contraventie in cuantum 12.500 lei, precum si suspendarea activitatii pana la dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal si prezentarea dovezii de plata a amenzii sau a jumatate din cuantumul acestia, dupa caz, organului constatator.

Cel mai important aspect in procesul de achizitionare al caselor de marcat este alegerea distribuitorului! Casele de marcat trebuie achizitionate obligatoriu doar de la distribuitori autorizati, cum este firma Constalaris, un importator cu o indelungata experienta in domeniul caselor de marcat si totodata distribuitor al marcii Orgtech, una dintre cele mai vandute si de incredere marci de aparate de marcat fiscale.

Pentru a putea utiliza casele de marcat aveti de urmat doar 3 pasi:

Pasul 1. Achizitionarea propriu zisa a casei de marcat de la distribuitorul autorizat;

Pasul 2. Intocmirea unui dosar pe care ulterior il veti depune la Directia Generala a Finantelor Publice a judetului in care societatea dvs. are punctul de lucru la care va folosi casa de marcat. In cazul in care veti utiliza casa de marcat in regim de comert ambulant, dosarul se va depune la Directia Generala a Finantelor Publice a judetului in care societatea dvs. are sediul social.

Actele necesare pentru intocmirea dosarului sunt:

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari


Rezolvati rapid si perfect legal orice problema generata de noile reglementari ce modifica in Codul fiscal 4 argumente solide pentru a va abona la Consilier – Taxe si Impozite pentru Contabili 1 Evitati garantat orice greseala fiscala din contabilitate 2 Va rezolvati rapid toate problemele de fiscalitate 3 Salvati sume importante din...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

a. Actele firmei dumneavoastra:

  • Copie CIF (Pentru platitorii de TVA)
  • Copie Certificat Constatator (pentru comert ambulant, certificatul trebuie sa contina precizarea “Activitati care se desfasoara la beneficiari si/sau in afara sediilor proprii”
  • Copie Rezolutie
  • Copie Mentiuni (Daca exista)
  • Copie act constitutiv / Statut
  • Copie dovada spatiu – pentru punctul de lucru sau sediu ( daca este comert ambulant, trebuie sa fie de la adresa sediului)
  • Copie CI administrator
  • Stampila

Actele de la distribuitorul casei de marcat: 

  • Cerere tip + o copie a cererii ·
  • Declaratie
  • Factura si chitanta sau OP, dupa caz)
  • Aviz Distributie si P.V. de sigilare
  • Certificate de garantie

 

Pasul 3. Atentie! In termen de patru zile lucratoare de la depunerea dosarului (valabil pentru Municipiul Bucuresti), va este eliberat documentul ce contine seria fiscala si in baza caruia firma de la care ati achizitionat casa de marcat va face fiscalizarea acesteia.

Dupa ce obligatia de a va dota cu casa de marcat a fost indeplinita , apare o alta obligatie si anume obligatia de a emite bon fiscal. Subliniem acest aspect deoarece sanctiunile incep de la un simplu avertisment si pot urca pana la suma de 27.500 lei si pot merge chiar pana la suspendarea activitatii , in functie de gravitatea faptei constatate de catre organele de control.

Pentru a evita neplacerile aparute in decursul utilizarii casei de marcat, recomandarea noastra este de a incheia un contract de service cu o unitate autorizata, beneficiind astfel de o serie de facilitati care va vor scuti de multe eforturi.

Dupa cum probabil ati aflat deja, casele de marcat dotate cu role jurnal pe suport hartie vor fi inlocuite, treptat, cu aparate de marcat echipate cu jurnal electronic.Noile termenele de inlocuire ale actualeleor aparate fiscale sunt urmatoarele:

  • 1 ianuarie 2018 (in loc de 1 aprilie 2017) pentru marii contribuabili; 
  • 1 aprilie 2018 (in loc de 1 iulie 2017) pentru contribuabilii mijlocii; 
  • 1 august 2018 (in loc de 1 noiembrie 2017) pentru micii contribuabili.

 

Prin urmare, pentru ca activitatea dumneavoastra comerciala sa se desfasoare in bune conditii si pentru a evita interactiunile neplacute cu orgenele de control, este obligatoriu sa va achizitionati o casa de marcat, sa o fiscalizati si sa emiteti bon pentru fiecare produs sau serviciu vandut catre client.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Documente necesare pentru inregistrarea si functionarea caselor de marcat, pentru contribuabilii mari, mijlocii si mici":
Rating:

Nota: 4.3 din 5 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum procedam la stornarea unor facturi din exercitii anterioare?
    • In randurile de mai jos, stabilim procedura pe care o urmam in cazul unui furnizor extern extracomunitar care vrea sa storneze cumulat facturi din 2007 pana in 2012. Vom vedea daca acest lucru este posibil si cum se vor inregistra aceste facturi in contabilitate in 2014. Daca motivul pentru care se doreste stornarea facturilor este unul valid si legal, atunci da, se pot storna mai multe facturi pe o singura factura in conditiile in care se fac referiri foarte clare la facturile care se...» citeste mai departe aici

  • Creanta detinuta asupra unei entitati afiliate nerezidente. Care e rezolvarea propusa de expertul contabil?
    • In analiza urmatoare, dezbatem un punct care se refera la creanta de incasat de la o societate "X nerezidenta, afiliata". Societatea X deschide procedura de dizolvare in luna iunie 2015, firma e instiintata si nu are posibilitatea de a plati datoria. Daca se constituie provizion nedeductibil deoarece nu indeplineste una din conditii: sunt personae afiliate, provizionul va fi nedeductibil 100%: 4118=4111 si 6814 nedeductibil=491. Daca se renunta la creanta de incasat inainte de pronuntarea...» citeste mai departe aici

  • Corectia erorilor din raportarea contabila semestriala
    • In materialul de astazi vom analiza situatia unei companii care se confrunta cu situatia urmatoare: in raportarilor semestriale la 30.06.2018, din greseala, au fot preluate eronat in F20 si F30 sumele din coloana 1 (din anul precedent), in sensul ca au fost preluate sumele din raportarea la 31.12.2017 si nu de la 30.06.2017. Care este procedura de corectie, daca exista? Ce se poate face in acest sens (adresa ANAF, prezentarea situatiei in notele explicative ale raportarilor viitoare etc.)? Iata...» citeste mai departe aici

  • In atentia operatorilor de transport rutier de persoane ? schimbari preconizate privind utilizarea caselor de marcat
    • Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, in sectiunea Transparenta decizionala, a fost publicat un Proiect Lege pentru abrogarea alin.(1), (2) si (4) ale art.40 din Ordonanta Guvernului nr.27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Dupa cum se arata in Expunerea de motive, prin masurile propuse se urmareste o...» citeste mai departe aici

  • Intrerupere temporara activitate PFA si prelungirea suspendarii activitatii
    • O persoana fizica autorizata care si-a suspendat activitatea pentru o perioada de 3 ani (termen care se implineste in decembrie 2018) mai poate prelungi suspendarea? Ce presupune aceasta procedura? Cand se va dori inchiderea PFA ce pasi trebuie urmati? Iata intrebarile la care vor raspunde, in cele ce urmeaza, specialistii nostri. Rasunsul specialistului Conform informatiilor obtinute de la ONRC, pentru a prelungi perioada de intrerupere temporara a activitatii PFA-ului trebuie sa va prezentati...» citeste mai departe aici

  • Solicitarea numarului unic de identificare a noilor case de marcat - Formularul C801
    • Intrucat se apropie termenul de la care se vor aplica sanctiuni pentru nedotarea cu aparatele de marcat electronice (1 septembrie pentru contribuabilii mari si mijlocii si 1 noiembrie pentru ceilalti contribuabili) reamintim ca utilizatorii caselor de marcat electronice fiscale trebuie sa solicite directiei generale regionale a finantelor publice/ directiei generale de administrare a marilor contribuabili in a carei raza se va instala aparatul, atribuirea numarului unic de identificare din...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016