
Raportul Special
realizat de specialisti
Domeniul caselor de marcat este unul destul de complex si prea putini sunt cei care stiu exact de ce anume au nevoie pentru activitatea lor zilnica. Pentru a va simplifica munca si a va ajuta sa luati cea mai buna decizie, va prezentam in randurile urmatoare un scurt ghid de achizitionare si utilizare corecta a caselor de marcat
Foarte important de retinut este faptul ca neindeplinirea obligatiei de a va dota cu casa de marcat atrage dupa sine o contraventie in cuantum 12.500 lei, precum si suspendarea activitatii pana la dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal si prezentarea dovezii de plata a amenzii sau a jumatate din cuantumul acestia, dupa caz, organului constatator.
Cel mai important aspect in procesul de achizitionare al caselor de marcat este alegerea distribuitorului! Casele de marcat trebuie achizitionate obligatoriu doar de la distribuitori autorizati, cum este firma Constalaris, un importator cu o indelungata experienta in domeniul caselor de marcat si totodata distribuitor al marcii Orgtech, una dintre cele mai vandute si de incredere marci de aparate de marcat fiscale.
Pentru a putea utiliza casele de marcat aveti de urmat doar 3 pasi:
Pasul 1. Achizitionarea propriu zisa a casei de marcat de la distribuitorul autorizat;
Pasul 2. Intocmirea unui dosar pe care ulterior il veti depune la Directia Generala a Finantelor Publice a judetului in care societatea dvs. are punctul de lucru la care va folosi casa de marcat. In cazul in care veti utiliza casa de marcat in regim de comert ambulant, dosarul se va depune la Directia Generala a Finantelor Publice a judetului in care societatea dvs. are sediul social.
Actele necesare pentru intocmirea dosarului sunt:
a. Actele firmei dumneavoastra:
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Examen Consultant Fiscal 2025
Actele de la distribuitorul casei de marcat:
Pasul 3. Atentie! In termen de patru zile lucratoare de la depunerea dosarului (valabil pentru Municipiul Bucuresti), va este eliberat documentul ce contine seria fiscala si in baza caruia firma de la care ati achizitionat casa de marcat va face fiscalizarea acesteia.
Dupa ce obligatia de a va dota cu casa de marcat a fost indeplinita , apare o alta obligatie si anume obligatia de a emite bon fiscal. Subliniem acest aspect deoarece sanctiunile incep de la un simplu avertisment si pot urca pana la suma de 27.500 lei si pot merge chiar pana la suspendarea activitatii , in functie de gravitatea faptei constatate de catre organele de control.
Pentru a evita neplacerile aparute in decursul utilizarii casei de marcat, recomandarea noastra este de a incheia un contract de service cu o unitate autorizata, beneficiind astfel de o serie de facilitati care va vor scuti de multe eforturi.
Dupa cum probabil ati aflat deja, casele de marcat dotate cu role jurnal pe suport hartie vor fi inlocuite, treptat, cu aparate de marcat echipate cu jurnal electronic.Noile termenele de inlocuire ale actualeleor aparate fiscale sunt urmatoarele:
Prin urmare, pentru ca activitatea dumneavoastra comerciala sa se desfasoare in bune conditii si pentru a evita interactiunile neplacute cu orgenele de control, este obligatoriu sa va achizitionati o casa de marcat, sa o fiscalizati si sa emiteti bon pentru fiecare produs sau serviciu vandut catre client.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple

Articole similare
Vanzare cu amanuntul si reduceri acordate. Cum facem evidentierea in raportul Z si monografia contabila?Declaratia 394: Raportare incasari din activitati exceptate de la obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleProfesie liberala. Aspecte contabile si fiscaleVanzare ocazionala en gros. Ce documente si implicatii fiscale apar?Fiscul raspunde: Inchidere punct de lucru. Ce declaratie trebuie depusa pentru a nu fi obligat sa depun F4109 lunar?Ultimele articole
[PROCEDURA] Defiscalizare CASA DE MARCAT 2025Radiere PFA in 2025. 4 etape importante pentru scoaterea casei de marcat din folosintaOptimizarea costurilor operationale: 4 zone cheie pentru a creste profitabilitatea afacerii taleImpozit pe venit. Obligatii fiscale si de plata in cazul persoanelor cu profesii liberale in 2025Bon fiscal ANULAT. Mai trebuie declarat in D394? F4109 se depune in aceasta situatie?Articole similare
Cand vor achizitiona firmele case de marcat electronice in 2017?Termene noi pentru intrarea in vigoare a procedurii insolventei persoanelor fizice si pentru introducerea caselor de marcat cu jurnal electronicDe ce s-a amanat termenul pentru casele de marcat cu jurnal electronicArticole similare
Proiect: Aprobarea Procedurii de avizare tehnica a modelelor de aparate de marcat electronice fiscaleCand vor achizitiona firmele CASE DE MARCAT electronice in 2017?Firma cu doua CASE DE MARCAT. Cum procedam?Presedintele CNIPMMR: Casele de marcat electronice sunt complet inutile, daca serverele ANAF nu functioneazaMinisterul Finantelor: Casele electronice de marcat vor fi conectate la serverele ANAF incepand cu 1 iulieUltimele articole
CASE DE MARCAT. Exista sau nu obligatia utilizarii caselor de marcat pentru profesiile libere?Optimizarea costurilor operationale: 4 zone cheie pentru a creste profitabilitatea afacerii taleImpozit pe venit. Obligatii fiscale si de plata in cazul persoanelor cu profesii liberale in 2025Comertul cu amanuntul si cu ridicata. Exista OBLIGATIA utilizarii casei de marcat?CASE DE MARCAT electronice. Cum sa procedati daca ati OMIS emiterea Raportului Z intr-o ziArticole similare
Sanctiuni acordate pentru neemiterea bonului fiscal si obligatii in 2017Case de marcat electronice. Cum sa procedati daca ati OMIS emiterea Raportului Z intr-o ziNU va fi prelungit termenul limita pentru conectarea caselor de marcat la ANAF in cazul firmelor mici si mijlociiDepunerea Declaratiei A4200 nu mai este obligatorie, insa ramane o necesitate pentru anumiti contribuabiliText integral: Legea nr. 148 din 23 iulie 2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electroniceUltimele articole
Bon fiscal. Cum sa procedati daca NU ati emis la timp bonul fiscal la incasarile cu cardulBonul fiscal eronat. Poate fi corectat prin emiterea unui bon fiscal pe minus?Examen Consultant Fiscal 2025. 4 + grile pentru nota 10 la examen!D205 in 2025. ANAF a modificat, prin Ordinul 102/2025, modelul formularului. Instructiuni de completareCase de marcat electronice. Noutati fiscale care se aplica in 2025Sfaturi de la experti
Calculul TVA de plata prin D311
Intrebare: Societatea a avut codul de TVA anulat, incepand cu 1 ianuarie 2024 si s-a facturat fara TVA (acesta s-a considerat valoarea finala). Pentru a reactiva codul de TVA trebuie sa depunem declaratia 311 si sa colectam TVA-ul. Valoarea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Am primit in luna septembrie o factura de la un furnizor care aplica sistemul de TVA la incasare, factura care a fost achitata in cursul aceleasi luni. In decontul de TVA aceasta factura a fost inregistrata la randul 24 impreuna...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA