
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE
Finantele au pus recent in dezbatere publica un nou Proiect Ordin pentru modificarea Anexei la Ordinul ministrului finantelor publice nr.158/2015 privind aprobarea modelului autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale.
Asa cum se mentioneaza in Referatul de aprobare,
1. Potrivit prevederilor art. 5 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, „Comercializarea, service-ul si utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale pe teritoriul Romaniei sunt permise numai dupa obtinerea autorizatiei de distributie emise de Comisie”.
In aplicarea dispozitiilor art. II alin. (9) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 91/2014 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, potrivit carora modelul autorizatiei sus-mentionate se aproba prin ordin al ministrului finantelor, a fost emis Ordinul ministrului finantelor publice nr. 158/2015 privind aprobarea modelului autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale (Ordinul nr. 158/2015), conform caruia, autorizatia de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale se semneaza de presedintele Comisiei si se stampileaza.
2. Conform art. V alin. (22)2 din Ordonanta Guvernului nr. 17/2015 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea si completarea unor acte normative, persoanele juridice de drept public nu au obligatia de a aplica stampila pe documente sau orice alte inscrisuri emise in relatia dintre acestea si persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, entitatile fara personalitate juridica.
Totodata, potrivit art. 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor masuri de simplificare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare, institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale sunt obligate sa foloseasca cu precadere mijloacele electronice pentru comunicarea cu beneficiarii serviciilor publice, acolo unde beneficiarul are si este de acord sa furnizeze o adresa de posta electronica.
De asemenea, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 38/2020 privind utilizarea inscrisurilor in forma electronica la nivelul autoritatilor si institutiilor publice, prevede, la art. 3 alineatele (1) si (2), faptul ca actele emise in format electronic de autoritatile si institutiile publice vor fi semnate cu semnatura electronica calificata si sunt asimilate inscrisurilor autentice.
3. Avand in vedere:
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2023
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Ghidul practic al contabilitatii 2023 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
- eliminarea cerintei aplicarii stampilei pe autorizatie, aceasta putand fi semnata si cu semnatura electronica calificata
- inlocuirea sintagmei „societate comerciala” cu termenul „societate”, in conformitate cu prevederile art. 794 din Legea nr. 76/2012 pentru punerea in aplicare a Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila.
Avand in vedere cele de mai sus, s-a intocmit prezentul proiect de Ordin pentru modificarea Anexei la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 158/2015 privind aprobarea modelului autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale pe care il supunem spre aprobare.
Extra din Proiectul de Ordin:
ORDIN pentru modificarea Anexei la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 158/2015 privind aprobarea modelului autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale
in temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea ?i functionarea Ministerului Finantelor, cu modificarile si completarile ulterioare, ministrul finantelor emite urmatorul ordin:
ART. I
Anexa la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 158/2015 privind aprobarea modelului autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 123 din 17 februarie 2015, se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. II
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
AUTORIZATIE de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale
Nr. ..... din data de ..............
in conformitate cu prevederile art. 5 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se autorizeaza distributia aparatului de marcat electronic fiscal tip ......., model ........., denumire comerciala ........., configuratie ............, tipul hartiei ........., destinatie .............., pentru care s-a obtinut Avizul tehnic nr. ........ din data de ...............
de catre
Societatea ..................................................., cu sediul social la adresa .................................................., cod unic de inregistrare ................, telefon/fax .......................
Comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale se va face prin urmatoarea retea de distributie:
1. Societatea ................., localitatea ..........., judetul .............., cod unic de inregistrare ................, zona de distributie ..................;
2. Societatea................., localitatea ................., judetul ............, cod unic de inregistrare ................., zona de distributie .....................;
3. .......................................................................
Service-ul pentru aparatele de marcat electronice fiscale distribuite utilizatorilor va fi asigurat prin urmatoarele unitati:
1. Societatea ................., localitatea ................., judetul ........................., cod unic de inregistrare ................., zona de service .........................;
2. Societatea ................., localitatea ................., judetul ........................., cod unic de inregistrare ................., zona de service .........................;
3. ....................................................................... Valabil pana la data de ..................
Presedinte, ................................... (semnatura )
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE
Articole similare
Firmele pot primi autorizatia pentru distribuirea caselor de marcat si in format electronic, conform Ordinului 1307/2023Finantele modifica Procedura de avizare tehnica a caselor de marcat electronice in contextul dotarii automatelor comeciale cu astfel de aparateCase de marcat in 2023: Notificarea F4105 se transmite la ANAF ori de cate ori apar modificari in starea AMEFANAF modifica Ordinul 4156/2017. Noi informatii vor fi incluse in Registrul National al AMEFArticole similare
Din 2023, noi reguli pentru regimul de impozitare micro: plafon redus la 500.000 euro, eliminarea cotei de 3%, firma sa aiba cel putin un angajatCazare persoane fizice aflate in delegatie. Ce obligatii apar privind facturile si bonurile aferente?In atentia utilizatorilor de case de marcat! Amenzi AMEF aplicate de ANAFANAF se intalneste cu contribuabilii pentru discutii privind casele de marcatCase de marcat in 2023: Notificarea F4105 se transmite la ANAF ori de cate ori apar modificari in starea AMEFUltimele articole
Achizitii de marfuri pe baza de bon fiscal. Pana in ce perioada poate fi solicitata factura?Anumite firme NU vor trece la plata impozitului pe profit in 2023, chiar daca depasesc plafonul de 500.000 euro pentru microintreprinderiInchidere PFA: Cum se radiaza un PFA si documentele de care ai nevoieArhivare documente: care este procedura si cat se pastreaza documentele in arhivaANAF modifica Ordinul 4156/2017. Noi informatii vor fi incluse in Registrul National al AMEFArticole similare
PROIECT FINANTE: Scheme de ajutor de stat care vor fi derulate in perioada 2023-2025Ce se schimba prin propunerea Finantelor privind legea inspectiei economico-financiarePROIECT FINANTE: Societatile cu valori mobiliare admise la tranzactionare aplica SIRFSfaturi de la experti
Intrebare: In situatia in care se depunere D 318 si se recupereaza TVA, care va fi monografia contabila? Cum se va declara in decontul de TVA din luna in care se recupereaza? Trebuie modificata si valoarea bunului, care initial s-a...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Societatea noastra este platitoare de impozit pe profit si platitoare de TVA, obiectul de activitatea fiind inchirierea de "Inchirierea si subinchirierea bunurilor proprii - 6820". In anul 2017 societatea a cumparat un imobil cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii