Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Operatorii economici care NU dau bonuri fiscale sau detin sume nejustificate in casele de marcat vor fi mai aspru sanctionati de autoritati

26-Sep-2023
2559
Operatorii economici care NU dau bonuri fiscale sau detin sume nejustificate in casele de marcat vor fi mai aspru sanctionati de autoritati

Operatorii economici sau alti agenti si prestatatori care utilizeaza casele de marcat vor fi mai aspru sanctionati de autoritati daca in urma controalelor fiscale li se vor gasi sume nejustificate in gestiune, ca urmare a neinregistrarii tuturor vanzarilor, neacordarii de bonuri fiscale, etc., asa cum reiese din Proiectul de Lege prin care va fi modificat Codul Fiscal, aprobat recent de Guvern.

Conform actului legislativ care inca nu a fost publicat in Monitorul Oficial, sanctiunile vor fi mai aspre pentru operatorii economici care detin sume nejustificate in casele de marcat.

Au fost introduse urmatoarele prevederi:

  • s-a instituit un sistem gradual al aplicarii sanctiunilor contraventionale de sanctionare pentru neemiterea de bonuri fiscale si neintocmirea de documente justificative pentru sumele introduse in unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Astfel, la a doua abatere intr-un interval de 12 luni, valoarea amenzii se dubleaza, iar in cazul in care exista mai mult de trei abateri intr-un interval de 12 luni, amenda se tripleaza si se dispune suspendarea activitatii pentru o perioada de 15 zile.
  • in cazul suspendarii activitatii, pentru continuarea activitatii operatorul economic are posibilitatea de a achita de zece ori amenda si de cinci ori suma nejustificata confiscata.

Ce amenzi vor fi acordate operatorilor economici care nu respecta legislatia?

-amenda in cuantum de 2.000 lei, in situatia in care suma nejustificata rezultata din savarsirea contraventiei este de pana la 300 lei inclusiv, dar mai mica de 3% inclusiv din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului ori la sfarsitul zilei, daca fapta a fost savarsita anterior datei controlului, precum si confiscarea sumei nejustificate;

-amenda in cuantum de 5.000 lei, in situatia in care suma nejustificata rezultata din savarsirea contraventiei este de pana la 300 lei inclusiv, dar mai mare de 3% din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului ori la sfarsitul zilei, daca fapta a fost savarsita anterior datei controlului, precum si confiscarea sumei nejustificate;

-amenda in cuantum de 6.000 lei, in situatia in care suma nejustificata rezultata din savarsirea contraventiei este cuprinsa intre 300 lei si 1.000 lei inclusiv, dar mai mica de 3% inclusiv din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului ori la sfarsitul zilei, daca fapta a fost
savarsita anterior datei controlului, precum si confiscarea sumei nejustificate;

-amenda in cuantum de 12.000 lei, in situatia in care suma nejustificata rezultata din savarsirea contraventiei este cuprinsa intre 300 lei si 1.000 lei inclusiv, dar mai mare de 3% din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului ori la sfarsitul zilei, daca fapta a fost savarsita anterior datei controlului, precum si confiscarea sumei nejustificate;

-amenda in cuantum de 15.000 lei, in situatia in care suma nejustificata rezultata din savarsirea contraventiei este mai mare de 1.000 lei, dar mai mica de 3% inclusiv din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului ori la sfarsitul zilei, daca fapta a fost savarsita anterior datei controlului, precum si confiscarea sumei nejustificate;

-cu amenda in cuantum de 30.000 lei, in situatia in care suma nejustificata rezultata din savarsirea contraventiei este mai mare de 1.000 lei si mai mare de 3% din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului ori la sfarsitul zilei, daca fapta a fost savarsita anterior datei controlului, precum si confiscarea sumei nejustificate;”.

Atentie! In situatia in care, intr-un interval de 12 luni de la ultima sanctionare a faptei, operatorul economic savarseste o noua contraventie din categoria celor pentru care a fost sanctionat, se aplica o amenda egala cu dublul amenzii acordate deja si se dispune confiscarea sumei nejustificate.

In situatia in care, intr-un interval de 12 luni, operatorul economic savarseste cel putin doua contraventii din categoria celor prevazute, pentru care a fost sanctionat anterior de doua ori, se aplica o amenda egala cu triplul amenzii, dupa caz, se dispun confiscarea sumei nejustificate si suspendarea activitatii operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, pentru 15 zile.

In situatia prevazuta la alineatul (111), daca operatorul economic achita amenda contraventionala, precum si o suma egala cu de cinci ori amenda aplicata si de cinci ori suma nejustificata confiscata, sanctiunea complementara de suspendare a activitatii inceteaza de drept la 24 de ore de la prezentarea dovezii achitarii la organul constatator. Suma de bani egala cu de zece ori amenda aplicata si de cinci ori suma nejustificata confiscata se face venit la bugetul de stat si poate fi achitata la CEC BANK – S.A. sau la unitatile Trezoreriei Statului. Termenul de 24 de ore curge de la data inregistrarii la registratura organului constatator a dovezii achitarii sau de la data confirmarii de primire daca aceasta a fost transmisa prin posta.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Arhivarea documentelor. Exceptii de la perioada standard de arhivare de 5 ani

    • Arhivarea documentelor financiar-contabile reprezinta o obligatie legala esentiala pentru orice entitate, asigurand pastrarea si disponibilitatea informatiilor economice pe o perioada determinata. Desi perioada standard de arhivare este de 5 ani, legislatia prevede anumite exceptii in functie de natura si importanta documentelor. In continuare, vom prezenta principalele categorii de documente si termenele specifice de pastrare aplicabile, inclusiv situatiile in care durata de arhivare depaseste...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Proces verbal compensare datorii reciproce si aspecte cheie

    • Compensarea datoriilor reciproce reprezinta o modalitate legala prin care doua societati isi pot stinge obligatiile una fata de cealalta. Aceasta procedura este reglementata de Codul civil si de normele contabile in vigoare, asigurand o evidenta corecta in contabilitate. In continuare, veti regasi un model de proces-verbal de compensare a datoriilor reciproce, elemente obligatorii pe care trebuie sa le contina, dar si informatii importante despre cum se poate face compensarea intre doua...» citeste mai departe aici

  • Bon de transfer. MODEL si reglementari cheie

    • Bonul de transfer este un document contabil si de gestiune important pentru firme, iar in continuare vom vedea ce este acesta exact, un model de bon de transfer, precum si ce documente justificative sunt necesare pentru a documenta transferul produselor finite in materii prime.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016