Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Case de marcat in 2023: Notificarea F4105 se transmite la ANAF ori de cate ori apar modificari in starea AMEF

01-Aug-2023
4366
Case de marcat in 2023: Notificarea F4105 se transmite la ANAF ori de cate ori apar modificari in starea AMEF

O societate a avut o casa de marcat care nu functiona corespunzator, motiv pentru care s-a procedat in martie 2023 la scoaterea memoriei fiscale de catre o unitate specializata si s-a depus la ANAF formularul F4105 - notificare privind situatia aparatului de marcat electronic fiscal cu privire la scoaterea memoriei fiscale in iulie 2023.

Societatea nu a mai folosit acesta casa de marcat si a inlocuit-o cu alta.

Mai trebuie sa depuna inca o data F4105 pentru casa care nu mai este folosita datorita defectiunii? Ce alte documente ar mai trebui sa insoteasca F4105?

Case de marcat si transmiterea F4105 – raspunsul specialistului: 

Conform pct. 6 din Anexa 1 la OANAF 4156/2017 pentru aprobarea informatiilor continute in registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora: "6. Datele referitoare la starea aparatului de marcat electronic fiscal sunt urmatoarele:

6.1. furat/disparut/distrus/dezmembrat pentru piese de schimb;

6.2. exportat/livrat intracomunitar/exportat temporar/reexportat;

6.3. adaptat pentru a corespunde prevederilor art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si care a obtinut avizul tehnic favorabil;

6.4. fiscalizat/nefiscalizat;

6.5. alte indicii despre starea de functionare a aparatului si/sau a locului unde este amplasat/depozitat etc." Totodata, interventiile efectuate asupra aparatului de marcat electronic fiscal (AMEF) sunt precizate la pct. 9 al aceleiasi anexe la OANAF 4156/2017, respectiv: "9. Datele privind instalarea si interventiile efectuate asupra aparatului de marcat electronic fiscal sunt urmatoarele: (...)

9.4. tipul interventiei si, dupa caz, documentul intocmit;

9.5. data si ora instalarii/efectuarii interventiei;

9.6. constatarea unei interventii neautorizate asupra aparatului de marcat electronic fiscal." Astfel cum se poate observa din prevederile legale anterior redate, Notificarea cod 4105 se transmite ANAF ori de cate ori apar modificari in starea AMEF (a se vedea si pct. 6 din Anexa 2 la ordin). 

In opinia mea, in situatia dvs. prima data ati avut obligatia transmiterii F4105 prin care notificati schimbarea memoriei fiscale sau scoaterea acesteia fara inlocuire. Daca ulterior, spre exemplu, decideti casarea acesteia, instrainarea sau repunerea in functiune veti avea obligatia retransmiterii F4105. Atat timp cat starea AMEF nu s-a modificat de la ultimul 4105 transmis nu aveti obligatia intocmirii si depunerii unei alte notificari. Formularul 4105 trebuie insotit de documentele eliberate in primul rand de unitatea service responsabila cu mentenanta AMEF, in cazul instrainarii factura, in cazul casarii/repararii/schimbarii memoriei PV intocmit de catre distribuitor s.a.m.d. Raspuns oferit in luna iulie 2023 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie

    • In Romania, companiile au posibilitatea de a ajuta persoanele fizice care se confrunta cu probleme de sanatate, insa acest sprijin trebuie acordat in conformitate cu anumite cerinte legale specifice. Pentru ca procesul sa se desfasoare corect si transparent, atat companiile care ofera ajutorul, cat si beneficiarii acestuia trebuie sa inteleaga cu claritate distinctia fundamentala intre sponsorizare si donatie, deoarece fiecare forma de sprijin implica obligatii fiscale si juridice diferite. In...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati

    • Conform profit.ro, Guvernul a aprobat astazi o ordonanta de urgenta prin care termenul pentru obligativitatea utilizarii sistemului e-Factura de catre micii producatori agricoli este amanat pana la 1 octombrie 2025. Aceeasi amanare se aplica si institutelor sau centrelor culturale ale altor state, care activeaza in Romania pe baza unor acorduri interguvernamentale.» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal

    • De la intrarea in vigoare a raportarii SAF-T, firmele trebuie sa fie tot mai atente la codurile fiscale aplicate in fisierul D406. Una dintre situatiile frecvente este cea in care se emite o factura pentru o vânzare deja incasata cu bon fiscal. In acest articol iti aratam ce cod SAF-T trebuie sa folosesti, cum se face inregistrarea contabila corecta si care sunt cerintele ANAF in acest caz. Informatiile sunt utile mai ales pentru contribuabilii platitori de TVA care vând cu amanuntul...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?

    • Distribuirea profitului sub forma de dividende este o practica obisnuita in cadrul societatilor comerciale. Totusi, in spatele acestui proces aparent simplu, se afla o serie de obligatii fiscale importante. Impozitul pe dividende, momentul retinerii, declararii si platii acestuia, precum si modificarile legislative intervenite, trebuie tratate cu atentie pentru a evita erori sau sanctiuni. In acest articol, prezentam un studiu de caz concret care clarifica modul de aplicare corecta a regulilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016