
Raportul Special
realizat de specialisti
O societate a avut o casa de marcat care nu functiona corespunzator, motiv pentru care s-a procedat in martie 2023 la scoaterea memoriei fiscale de catre o unitate specializata si s-a depus la ANAF formularul F4105 - notificare privind situatia aparatului de marcat electronic fiscal cu privire la scoaterea memoriei fiscale in iulie 2023.
Societatea nu a mai folosit acesta casa de marcat si a inlocuit-o cu alta.
Mai trebuie sa depuna inca o data F4105 pentru casa care nu mai este folosita datorita defectiunii? Ce alte documente ar mai trebui sa insoteasca F4105?
Conform pct. 6 din Anexa 1 la OANAF 4156/2017 pentru aprobarea informatiilor continute in registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora: "6. Datele referitoare la starea aparatului de marcat electronic fiscal sunt urmatoarele:
6.1. furat/disparut/distrus/dezmembrat pentru piese de schimb;
6.2. exportat/livrat intracomunitar/exportat temporar/reexportat;
6.3. adaptat pentru a corespunde prevederilor art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si care a obtinut avizul tehnic favorabil;
6.4. fiscalizat/nefiscalizat;
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Manual de politici contabile - Stick USB
Examen Consultant Fiscal 2025
6.5. alte indicii despre starea de functionare a aparatului si/sau a locului unde este amplasat/depozitat etc." Totodata, interventiile efectuate asupra aparatului de marcat electronic fiscal (AMEF) sunt precizate la pct. 9 al aceleiasi anexe la OANAF 4156/2017, respectiv: "9. Datele privind instalarea si interventiile efectuate asupra aparatului de marcat electronic fiscal sunt urmatoarele: (...)
9.4. tipul interventiei si, dupa caz, documentul intocmit;
9.5. data si ora instalarii/efectuarii interventiei;
9.6. constatarea unei interventii neautorizate asupra aparatului de marcat electronic fiscal." Astfel cum se poate observa din prevederile legale anterior redate, Notificarea cod 4105 se transmite ANAF ori de cate ori apar modificari in starea AMEF (a se vedea si pct. 6 din Anexa 2 la ordin).
In opinia mea, in situatia dvs. prima data ati avut obligatia transmiterii F4105 prin care notificati schimbarea memoriei fiscale sau scoaterea acesteia fara inlocuire. Daca ulterior, spre exemplu, decideti casarea acesteia, instrainarea sau repunerea in functiune veti avea obligatia retransmiterii F4105. Atat timp cat starea AMEF nu s-a modificat de la ultimul 4105 transmis nu aveti obligatia intocmirii si depunerii unei alte notificari. Formularul 4105 trebuie insotit de documentele eliberate in primul rand de unitatea service responsabila cu mentenanta AMEF, in cazul instrainarii factura, in cazul casarii/repararii/schimbarii memoriei PV intocmit de catre distribuitor s.a.m.d. Raspuns oferit in luna iulie 2023 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Casa de marcat in 2025. PFA-urile au obligatia utilizarii caselor de marcat electronice?Legea 126/2024. Operatorii economici care nu conecteaza casele de marcat la sistemul ANAF vor fi sanctionati penalProiect: Finantele propun modificarea modelului autorizatiei de distribuire a aparatelor de marcatFinantele modifica Procedura de avizare tehnica a caselor de marcat electronice in contextul dotarii automatelor comeciale cu astfel de aparateOperatorii economici care NU dau bonuri fiscale sau detin sume nejustificate in casele de marcat vor fi mai aspru sanctionati de autoritatiUltimele articole
Proiect de OUG privind casele de marcat. 3 masuri importanteANAF modifica Ordinul 4156/2017. Noi informatii vor fi incluse in Registrul National al AMEFFirmele pot primi autorizatia pentru distribuirea caselor de marcat si in format electronic, conform Ordinului 1307/2023Sfaturi de la experti
Conditii deosebite de munca-obligatii angajator
Intrebare: 1. Ce obligatii are angajatorul in cazul angajarii personalului care beneficiaza de conditii de munca deosebite (medic anatomo-patolog, asistent laborator anatomo-patologie)? 2. Trebuie sa declare ceva? 3. Trebuie platite...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul baza de impozitare microintreprinderi
Intrebare: Avem urmatoarea situatie: Cont 704: 1.241.263 lei (euro 249.179,59) Cont 7588: 499 lei Cont 7651: 20.823 lei Cont 6651: 2.151 lei Plafon micro: 1.243.525 lei (250.000 euro × 4,9741 lei) Calcul: Cont 704 + cont 7588 = 1.241.263 +...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie
E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati
SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal
Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei
Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar
Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA