Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Case de marcat in 2023: Notificarea F4105 se transmite la ANAF ori de cate ori apar modificari in starea AMEF

01-Aug-2023
3808
Case de marcat in 2023: Notificarea F4105 se transmite la ANAF ori de cate ori apar modificari in starea AMEF

O societate a avut o casa de marcat care nu functiona corespunzator, motiv pentru care s-a procedat in martie 2023 la scoaterea memoriei fiscale de catre o unitate specializata si s-a depus la ANAF formularul F4105 - notificare privind situatia aparatului de marcat electronic fiscal cu privire la scoaterea memoriei fiscale in iulie 2023.

Societatea nu a mai folosit acesta casa de marcat si a inlocuit-o cu alta.

Mai trebuie sa depuna inca o data F4105 pentru casa care nu mai este folosita datorita defectiunii? Ce alte documente ar mai trebui sa insoteasca F4105?

Case de marcat si transmiterea F4105 – raspunsul specialistului: 

Conform pct. 6 din Anexa 1 la OANAF 4156/2017 pentru aprobarea informatiilor continute in registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora: "6. Datele referitoare la starea aparatului de marcat electronic fiscal sunt urmatoarele:

6.1. furat/disparut/distrus/dezmembrat pentru piese de schimb;

6.2. exportat/livrat intracomunitar/exportat temporar/reexportat;

6.3. adaptat pentru a corespunde prevederilor art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si care a obtinut avizul tehnic favorabil;

6.4. fiscalizat/nefiscalizat;

6.5. alte indicii despre starea de functionare a aparatului si/sau a locului unde este amplasat/depozitat etc." Totodata, interventiile efectuate asupra aparatului de marcat electronic fiscal (AMEF) sunt precizate la pct. 9 al aceleiasi anexe la OANAF 4156/2017, respectiv: "9. Datele privind instalarea si interventiile efectuate asupra aparatului de marcat electronic fiscal sunt urmatoarele: (...)

9.4. tipul interventiei si, dupa caz, documentul intocmit;

9.5. data si ora instalarii/efectuarii interventiei;

9.6. constatarea unei interventii neautorizate asupra aparatului de marcat electronic fiscal." Astfel cum se poate observa din prevederile legale anterior redate, Notificarea cod 4105 se transmite ANAF ori de cate ori apar modificari in starea AMEF (a se vedea si pct. 6 din Anexa 2 la ordin). 

In opinia mea, in situatia dvs. prima data ati avut obligatia transmiterii F4105 prin care notificati schimbarea memoriei fiscale sau scoaterea acesteia fara inlocuire. Daca ulterior, spre exemplu, decideti casarea acesteia, instrainarea sau repunerea in functiune veti avea obligatia retransmiterii F4105. Atat timp cat starea AMEF nu s-a modificat de la ultimul 4105 transmis nu aveti obligatia intocmirii si depunerii unei alte notificari. Formularul 4105 trebuie insotit de documentele eliberate in primul rand de unitatea service responsabila cu mentenanta AMEF, in cazul instrainarii factura, in cazul casarii/repararii/schimbarii memoriei PV intocmit de catre distribuitor s.a.m.d. Raspuns oferit in luna iulie 2023 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Creditare societate. Reglementari cheie si studii de caz utile

    • Creditarea unei societati reprezinta o solutie frecvent utilizata de catre antreprenori pentru a finanta activitatea curenta, investitiile sau alte nevoi ale afacerii. Aceasta poate fi realizata fie de catre asociati, fie prin surse externe, precum institutii financiare sau alte entitati. Insa, procesul implica respectarea unor reglementari fiscale si contabile clare, menite sa asigure transparenta si legalitatea tranzactiilor. In acest articol, vom analiza aspectele cheie ale creditarii unei...» citeste mai departe aici

  • Proiect: ANAF introduce formularul 39X. Cine are obligatia sa il depuna

    • ANAF a pus in dezbatere publica Proiectul de ordin privind aprobarea modelului si continutului formularului 39X, Declaratie informativa privind activitatea de transport alternativ cu autoturism si conducator auto intermediata printr-o platforma digitala. In aceasta categrie intra operatorii Bolt, Uber, BlackCab. Proiect: ANAF introduce formularul 39X. Cine are obligatia sa il depuna Conform Referatului de Aprobare, ANAF asigura colectarea veniturilor bugetului de stat, aplicarea...» citeste mai departe aici

  • Luni, 2 decembrie 2024, termen limita pentru depunerea unei declaratii importante

    • ANAF reaminteste contribuabililor interesati ca, luni 2 decembrie 2024 este termenul limita de depunere a ”Declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national” aferente perioadei de raportare precedente – Formularul 394. Luni, 2 decembrie 2024, termen limita pentru depunerea unei declaratii importante Perioada de raportare (luna, trimestru etc.) este cea declarata pentru depunerea decontului de TVA, prevazuta la art. 322 din...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul fiscal si contabil pentru cheltuielile nedeductibile ale microintreprinderilor

    • Care este tratamentul fiscal si contabil al cheltuielilor nedeductibile la platitorii de impozit micro? Sa luam cazul in care la o microintreprindere amortizarea este peste 1500 lei si are cheltuieli cu combustibilul pentru mijloace de transport folosite si in scop personal. Care este tratamentul fiscal si contabil al cheltuielilor? Tratamentul fiscal si contabil pentru cheltuielile nedeductibile ale microintreprinderilor Specialistul ne spune ca in cazul unei microintreprinderi, din punct de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016