Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce se schimba prin propunerea Finantelor privind legea inspectiei economico-financiare

19-Ian-2012
3286
In cadrul Ministerului Finantelor Publice se infiinteaza si se organizeaza Directia generala de inspectie economico-financiara prin preluarea activitatii, numarului de posturi si a personalului Directiei generale de control financiar din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Personalul care se preia are statut de functionari publici.

In termen de 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, ministrul finantelor publice va emite ordin pentru aprobarea structurii organizatorice, coordonarea, numarul de posturi si incadrarea in numarul de posturi a personalului preluat pentru Directia generala de inspectie economico-financiara, se arata in Nota de Fundamentare a proiectului de lege.

In termen de 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, presedintele ANAF va emite ordin, cu avizul ministrului finantelor publice, pentru aprobarea structurii organizatorice si numarul de posturi pentru structurile specializate.

Numarul total de posturi preluat de la ANAF la aparatul propriu al Ministerului Finantelor Publice nu va conduce la majorarea numarului total de posturi aprobat pentru MFP- aparat propriu si unitati subordonate.

"Neadoptarea acestui act normativ conduce la insuficienta cadrului legal de reglementare privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare la operatorii economici si nerealizarea atributiilor Ministerului Finantelor Publice de constatare a neregulilor aparute in utilizarea fondurilor europene si/sau fondurilor publice nationale aferente acestora", se arata in Nota de Fundamentare.


Pana acum legea care opera in domeniu era Ordonanta de Urgenta nr.94/2011 privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare la operatorii economici este reglementata organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare in cadrul Ministerului Finantelor Publice.

Selectarea firmelor ce urmeaza a fi incluse in programele proprii de activitate, se face folosindu-se analiza de risc, in principal, pe baza urmatoarelor criterii:
a) importanta operatorului economic (regionala, locala);
b) situatia economico-financiara (pierderi, arierate, creante s.a.);
c) facilitati acordate (subventii/transferuri, credite interne si externe cu garantia statului etc.);
d) raportarea si indeplinirea indicatorilor economico-financiari aprobati prin bugetele de venituri si cheltuieli;
e) perioada de la precedenta verificare de aceeasi natura si cu aceleasi obiective si pana la implinirea termenului de prescriptie;
f) solicitari ale unor institutii/autoritati publice

"Actiunile de control financiar care sunt in desfasurare la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se finalizeaza cu aplicarea prevederilor legale in vigoare la data initierii lor", se mai arata in document.

De asemenea, proiectul prevede:

Organul de inspectie economico-financiara are obligatia sa instiinteze operatorul economic in legatura cu actiunea care urmeaza sa se desfasoare, inainte de inceperea inspectiei, prin transmiterea avizului de inspectie economico financiara.

Operatorul economic poate solicita o singura data, pentru motive justificate, amanarea datei de incepere a inspectiei economico-financiare, in termen de 5 zile de la primirea avizului de inspectie economico-financiara.

Decizia de reverificare a unei anumite perioade, se poate lua daca, de la data incheierii inspectiei economico-financiare si pana la data implinirii termenului de prescriptie, apar date suplimentare necunoscute la data efectuarii inspectiei economico-financiare, care influenteaza rezultatele acesteia
Termenul de plata pentru creantele bugetare inscrise in dispozitia obligatorie se stabileste in functie de data comunicarii acesteia, astfel: a) daca data comunicarii este cuprinsa in intervalul 1 - 15 din luna, termenul de plata este pana la data de 5 a lunii urmatoare; b) daca data comunicarii este cuprinsa in intervalul 16 - 31 din luna, termenul de plata este pana la data de 20 a lunii urmatoare.



sursa: economie.hotnews.ro


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016