Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce se schimba prin propunerea Finantelor privind legea inspectiei economico-financiare

19-Ian-2012
3497
In cadrul Ministerului Finantelor Publice se infiinteaza si se organizeaza Directia generala de inspectie economico-financiara prin preluarea activitatii, numarului de posturi si a personalului Directiei generale de control financiar din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Personalul care se preia are statut de functionari publici.

In termen de 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, ministrul finantelor publice va emite ordin pentru aprobarea structurii organizatorice, coordonarea, numarul de posturi si incadrarea in numarul de posturi a personalului preluat pentru Directia generala de inspectie economico-financiara, se arata in Nota de Fundamentare a proiectului de lege.

In termen de 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, presedintele ANAF va emite ordin, cu avizul ministrului finantelor publice, pentru aprobarea structurii organizatorice si numarul de posturi pentru structurile specializate.

Numarul total de posturi preluat de la ANAF la aparatul propriu al Ministerului Finantelor Publice nu va conduce la majorarea numarului total de posturi aprobat pentru MFP- aparat propriu si unitati subordonate.

"Neadoptarea acestui act normativ conduce la insuficienta cadrului legal de reglementare privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare la operatorii economici si nerealizarea atributiilor Ministerului Finantelor Publice de constatare a neregulilor aparute in utilizarea fondurilor europene si/sau fondurilor publice nationale aferente acestora", se arata in Nota de Fundamentare.


Pana acum legea care opera in domeniu era Ordonanta de Urgenta nr.94/2011 privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare la operatorii economici este reglementata organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare in cadrul Ministerului Finantelor Publice.

Selectarea firmelor ce urmeaza a fi incluse in programele proprii de activitate, se face folosindu-se analiza de risc, in principal, pe baza urmatoarelor criterii:
a) importanta operatorului economic (regionala, locala);
b) situatia economico-financiara (pierderi, arierate, creante s.a.);
c) facilitati acordate (subventii/transferuri, credite interne si externe cu garantia statului etc.);
d) raportarea si indeplinirea indicatorilor economico-financiari aprobati prin bugetele de venituri si cheltuieli;
e) perioada de la precedenta verificare de aceeasi natura si cu aceleasi obiective si pana la implinirea termenului de prescriptie;
f) solicitari ale unor institutii/autoritati publice

"Actiunile de control financiar care sunt in desfasurare la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se finalizeaza cu aplicarea prevederilor legale in vigoare la data initierii lor", se mai arata in document.

De asemenea, proiectul prevede:

Organul de inspectie economico-financiara are obligatia sa instiinteze operatorul economic in legatura cu actiunea care urmeaza sa se desfasoare, inainte de inceperea inspectiei, prin transmiterea avizului de inspectie economico financiara.

Operatorul economic poate solicita o singura data, pentru motive justificate, amanarea datei de incepere a inspectiei economico-financiare, in termen de 5 zile de la primirea avizului de inspectie economico-financiara.

Decizia de reverificare a unei anumite perioade, se poate lua daca, de la data incheierii inspectiei economico-financiare si pana la data implinirii termenului de prescriptie, apar date suplimentare necunoscute la data efectuarii inspectiei economico-financiare, care influenteaza rezultatele acesteia
Termenul de plata pentru creantele bugetare inscrise in dispozitia obligatorie se stabileste in functie de data comunicarii acesteia, astfel: a) daca data comunicarii este cuprinsa in intervalul 1 - 15 din luna, termenul de plata este pana la data de 5 a lunii urmatoare; b) daca data comunicarii este cuprinsa in intervalul 16 - 31 din luna, termenul de plata este pana la data de 20 a lunii urmatoare.



sursa: economie.hotnews.ro


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Dividende platite in numerar. Ce este permis si ce nu in 2025

    • Distribuirea si plata dividendelor reprezinta un proces esential in viata unei societati, insa implica respectarea unor reguli fiscale si legale stricte, in special cand vine vorba de plata acestora in numerar. Legislatia romaneasca limiteaza semnificativ operatiunile de numerar, iar dividendele nu fac exceptie. Trebuie respectat plafonul de 10.000 lei/zi/persoana, fara posibilitatea fragmentarii platilor. In plus, modificarile recente aduse Codului fiscal, inclusiv majorarea impozitului pe...» citeste mai departe aici

  • Bilant contabil: Cum raportati cifra de afaceri in F20 pentru livrari interne si externe

    • Intocmirea situatiilor financiare anuale pentru 2024 aduce o noua provocare pentru contabili si contribuabili: raportarea distincta a cifrei de afaceri realizate pe teritoriul national. Conform Ordinului MFP nr. 107/2025, entitatile sunt obligate sa evidentieze separat in formularul F20 (la randul 01b/3) veniturile obtinute din operatiuni desfasurate efectiv in Romania, excluzand livrarile intracomunitare, chiar daca bunurile pleaca fizic din tara. Avem cazul urmator. O societate realizeaza...» citeste mai departe aici

  • Mijloace Fixe: Valoarea minima, corelata automat cu salariul minim de la 1 ianuarie 2026

    • Senatul a adoptat tacit o initiativa legislativa care propune un mecanism modern si automat de actualizare a valorii minime de intrare a mijloacelor fixe. Aceasta schimbare presupune renuntarea la stabilirea plafonului prin hotarare de Guvern, in favoarea unui sistem direct corelat cu salariul minim brut pe economie. Proiectul urmeaza sa fie dezbatut si votat de Camera Deputatilor, care este forul decizional.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016