Proiectul de hotarare emis de MFP modifica atributiile institutiei
Va informam ca
MFP a publicat pe site-ul propriu un nou proiect de Hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice.
Redam mai jos continutul acestui proiect: Avand in vedere prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2013 pentru stabilirea unor masuri privind asigurarea functionalitatii administratiei publice locale, a numarului de posturi si reducerea cheltuielilor la institutiile si autoritatile publice din subordinea, sub autoritatea sau in coordonarea Guvernului ori a ministerelor.
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
ART. I
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
TVA achizitii in scop de protocol Intrebarea mea se referea la ajustarea TVA pentru depasirea plafonului de 2%, nu pentru autofactura in cazul cadourilor cu valoare mai mare de 100 lei. Am regasit in raspuns doar...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
TVA, operatiuni neimpozabile in Romania Care este regimul TVA in situatia unei livrari de marfuri din UK, de catre o persoana juridica din UK platitoare de TVA, catre o persoana juridica din Romania platitoare de TVA, in...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 52 din 28 ianuarie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 2, alineatul (2), dupa litera k) se introduce o noua litera, lit. K^1), cu urmatorul cuprins:
"k^1) de monitorizare impreuna cu ministerele/autoritatile romane a asistentei tehnice oferite acestora de institutiile financiare internationale si bancile guvernamentale de dezvoltare/cooperare internationala;" 2. La articolul 2, alineatul (2) litera q) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"q) de evidenta a bunurilor ce constituie domeniul public al statului si a bunurilor imobile ce constituie domeniul privat al statului;" 3. La articolul 3, punctele 41 si 79 ale alineatului (1) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"41. reprezinta statul roman in exercitarea drepturilor si indeplinirea obligatiilor ce ii revin in calitate de actionar la societatile prevazute in anexa nr. 2, conform legii."
"79. solutioneaza plangerile prealabile formulate impotriva dispozitiei obligatorii emisa de catre organul de inspectie economico-financiara, in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.94/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, contestatiile administrative formulate impotriva titlului de creanta emis de structura de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice responsabila cu
inspectia economico-financiara, in conditiile Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr.66/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si contestatiile formulate impotriva proceselor-verbale de inspectie emise potrivit competentelor legale, de structurile cu atributii privind controlul intern/managerial si controlul financiar preventiv din cadrul Ministerului Finantelor Publice, in conditiile Ordonantei Guvernului nr.119/1999, cu modificarile si completarile ulterioare."
4. La articolul 3, dupa punctul 42 al alineatului (1) se introduce un nou punct, pct. 42^1, cu urmatorul cuprins: "42^1. asigura centralizarea inventarului bunurilor imobile din domeniul privat al statului intocmit, dupa caz, de ministere, de celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, de unitatile administrativ-teritoriale, precum si de autoritatile publice centrale care au in administrare asemenea bunuri;"
5. La articolul 3, alineatul (1) dupa punctul 48 se introduc doua noi puncte, pct. 48^1 si 48^2, cu urmatorul cuprins:
"48^1. participa la elaborarea strategiei de tara pe termen mediu a institutiilor
financiare internationale;"
"48^2. faciliteaza dialogul intre institutiile financiare internationale, bancile guvernamentale de dezvoltare/cooperare internationala si autoritatile romane beneficiare sau potential beneficiare de asistenta tehnica in contextul necesitatii urmaririi permanente a evolutiei integrate a activitatii acestor institutii in Romania;"
6. La articolul 5, litera k) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"k) sa exprime opinia privind derularea procedurii de atribuire in conformitate cu legislatia din domeniu si sa o inscrie pe Raportul procedurii de atribuire in conditiile prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.30/2006 privind functia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii."
7. La articolul 7, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(3) Numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Finantelor Publice este de 1433, exclusiv demnitarii."
8. Articolul 16 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art.16
Persoanele care ocupa functii publice de conducere specifice activitatii de trezorerie din cadrul unitatilor teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala se numesc in functie, in conditiile legii, prin ordin al ministrului finantelor publice".
9. Anexele nr.1-2 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr.1-2 la prezenta hotarare.
ART. II
Incadrarea personalului Ministerului Finantelor Publice in numarul maxim de posturi aprobat si in noua structura organizatorica se face in termenele si cu respectarea conditiilor prevazute de legislatia in vigoare pentru fiecare categorie
de personal.
PRIM-MINISTRU
VICTOR – VIOREL PONTA
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Recunoastere venit din dobanzi
Intrebare: O societate comerciala ?X? vinde catre o alta societate comerciala ?Y? parti sociale detinute la societatea ?Z?. Conform contractului de vanzare, o parte din pretul tranzactiei se vireaza intr-un cont escrow pus la dispozitia cumparatorului pentru o durata de trei ani. In toata aceasta perioada, acei bani blocati acumuleaza dobanzi. Va rog sa ma ajutati cu raspunsul la urmatoarea intrebare, din perspectiva vanzatorului: 1. Partea din pret care ramane in contul de escrow se contabilizeaza la...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Concediu de maternitate
Intrebare: In cazul unei salariate care este insarcinata si care are active doua contracte individuale de munca la doi angajatori diferiti, la unul are trei ani, iar la celalalt are cinci luni la momentul intrarii in concediu prenatal, inteleg ca angajata nu are dreptul sa intre in concediu si sa fie platita la angajatorul unde are doar cinci luni vechime. Totodata, angajatorul nu poate recupera sumele de la Casa de Asigurari de Sanatate. Intrebarile mele sunt: Chiar daca intra in concediu prenatal in a...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Vanzare imobil. TVA
Intrebare: In anul 2010, a fost achizitionat un teren pe societate, pe care s-a construit, in regim propriu, o casa de serviciu, tot pe societate. S-au efectuat trei receptii partiale, dupa cum urmeaza: - 31.10.2011 ? 80.000 lei (TVA dedus: 19.200 lei, aplicand cota de 24%) - 30.09.2013 ? 90.000 lei (TVA dedus: 21.600 lei, aplicand cota de 24%) - 20.12.2019 ? 45.000 lei (TVA dedus: 9.000 lei, aplicand cota de 20%) La sfarsitul lunii acesteia, asociatul unic al societatii doreste sa vanda casa fiului sau,...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Cumul PFA si administrator SRL
Intrebare: O persoana este asociat unic la un SRL si doreste sa isi infiinteze si un PFI/PFA. Este vorba despre servicii in domeniul medical, scutite de TVA. Poate sa incheie un contract de prestari intre cele doua, societatea ca beneficiar si PFI/PFA ca prestator? Pe societate vor fi mai multe cabinete, iar chiria spatiului unde se va desfasura activitatea va fi suportata de societate.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<