Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Se extinde aria conflictelor de interese privind controlul intern si controlul financiar preventiv

18-Aug-2017
677

Pentru indeplinirea conditionalitatii ex-ante privind achizitiile publice, Ministerul Finantelor Publice este responsabil de modificarea si completarea cadrului legal pentru consolidarea controlului financiar preventiv propriu prin implementarea unor masuri specifice, care sa reglementeze incompatibilitatile si conflictele de interese aplicabile persoanelor desemnate sa exercite controlul financiar preventiv propriu.



Solutia aleasa a fost extinderea regimului juridic al incompatibilitatilor si al conflictelor de interese prevazute pentru functionarii publici, astfel cum sunt reglementate acestea in Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificarile si completarile ulterioare, asupra tuturor categoriilor de persoane desemnate sa exercite controlul financiar preventiv propriu la entitatile publice.

Totodata, au fost eliminate din cuprinsul Ordonantei Guvernului nr. 119/1999 prevederile cu privire la numire, suspendare, destituire si schimbare a personalului care desfasoara activitatea de control financiar preventiv propriu, introducandu-se prevederi cu privire la desemnarea persoanei care exercita controlul financiar preventiv propriu si incetarea calitatii de persoana desemnata. In acest fel a fost indepartata suprapunerea peste prevederile Legii nr. 188/1999 si ale Legii nr. 53/2003 avand in vedere faptul ca activitatea de control financiar preventiv propriu reprezinta o atributie stabilita in sarcina unui salariat, prin fisa postului si nu o functie publica distincta. 

La propunerea Ministerului Dezvoltarii Regionale, Administratiei Publice si Fondurilor Europene, in scopul clarificarii raspunderii persoanelor care exercita controlul financiar preventiv, a fost eliminata din textul initial sintagma "in raport de culpa lor", modificandu-se in mod corespunzator art. 10 alin. (5) si art. 13 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 119/1999. Totodata, a fost introdus un articol nou cu privire la aprobarea de catre ordonatorul de credite a proiectelor de operatiuni, pe baza certificarilor si/sau a avizelor conducatorilor compartimentelor de specialitate si a vizei de control financiar preventiv.

Mentionam faptul ca s-au reconfigurat prevederile legale cu privire la activitatea de inspectie economico-financiara si la cea de solutionare a plangerilor prealabile, in raport cu evolutia cadrului legal de reglementare in scopul exercitarii in mod unitar a competentelor de control stabilite in sarcina Ministerului Finantelor Publice si efectuarii de inspectii ori de cate ori exista indicii ale unor abateri de la legalitate sau regularitate in efectuarea de operatiuni. 

Avand in vedere Regulamentul UE nr.1303/2013 de stabilire a unor dispozitii comune privind Fondurile Europene Structurale si de Investitii, conform caruia fiecare Stat Membru trebuie sa garanteze existenta conditiilor prealabile necesare pentru utilizarea eficace si eficienta a Fondurilor Europene Structurale si de Investitii, si tinand cont ca, in conformitate cu planul de actiune pentru indeplinirea conditionalitatii ex-ante privind achizitiile publice din Acordul de parteneriat incheiat intre Guvernul Romaniei si Comisia Europeana la 06.08.2014 si cu Strategia nationala in domeniul achizitiilor publice aprobata prin H.G. nr. 901/2015, care prevad unele masuri specifice pentru intarirea controlului financiar preventiv la autoritatile contractante, se impune adoptarea acestui proiect de act normativ, corespunzator Capitolului Fonduri Europene din Programul de guvernare 2017-2020 aprobat prin Hotararea Parlamentului Romaniei nr. 53/2017 pentru acordarea increderii Guvernului.

Consultati aici proiectul!

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Se extinde aria conflictelor de interese privind controlul intern si controlul financiar preventiv":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale valabile in anul 2019. Cum arata noile limite?
    • UPDATE ianuarie 2019. Va prezentam in randurile urmatoare cele 7 plafoane fiscale actualizate in functie de cursul valutar de la data de 31.12.2018, ce au intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2019. Cursul valutar publicat la data de 31 decembrie 2018 este: 4.6639 lei/euro. Anul 2019 a adus mai multe modificari din punct de vedere fiscal, inclusiv din perspectiva plafoanelor in functie de care se realizeaza anumite incadrari. In cele de mai jos, regasiti plafoanele fiscale valabile in 2019, conform...» citeste mai departe aici

  • Formulare pentru impozitul pe venit, in 2019
    • Formularele de declaratii si decizii de impunere pentru administrarea impozitului pe venit au fost aprobate prin Ordinul nr. 3780/2017, publicat in Monitorul Oficial nr. 1038/2017. Formularele pentru declararea veniturilor realizate incepand cu 1 ianuarie 2018 sunt: 1. Formularul 220, declaratia privind venitul estimat/norma de venit si fisa capacitatii de cazare Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care realizeaza venituri in bani si/sau in natura din Romania,...» citeste mai departe aici

  • OUG 114 - categorii de angajati pentru care se aplica prevederile Ordonantei
    • In studiul de caz de astazi, unul dintre specialistii nostri va explica cum se aplica prevederile OUG 114 pentru firmele de constructii care au si alte categorii de angajati (cum ar fi soferi, femeie de serviciu etc). "Dupa noile modificari din ianuarie 2019, trebuie sa aiba salariul minim la muncitorii necalificati care lucreaza in constructii 3.000 lei. Ce salariu minim trebuie sa aiba secretara de la firma, soferul, portarul, femeia de serviciu etc? Trebuie sa fie si ei cu salariu de 3.000...» citeste mai departe aici

  • ETAF din 14 ianuarie - noutatile fiscale ale saptamanii: Deciziile privind aspecte fiscale legislative ar putea fi luate cu o majoritate calificata
    • Federatia Europeana de Consultanta Fiscala – ETAF (The European Tax Adviser Federation), organizatia europeana care reuneste aproximativ 280.000 de profesionisti fiscali din Franta, Germania, Italia, Belgia, Romania si Ungaria, a publicat, luni, 14 ianuarie, noutatile fiscale ale saptamanii, de la nivel european. Comisia Europeana face demersuri pentru renuntarea la principiul unanimitatii in materie fiscala Dupa prezentarea unei Foi de parcurs, la sfarsitul lunii decembrie 2018, Comisia...» citeste mai departe aici

  • AMENZI de 2,45 milioane de Euro in TURISM, pentru impiedicarea scaderii preturilor la pachetele turistice
    • Consiliul Concurentei anunta ca a sanctionat 13 agentii de turim si Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT) cu amenzi in valoare totala de 11.419.539.35 lei (aprox. 2,45 milioane euro). Potrivit Consiliului, in perioada iunie 2013-septembrie 2016, 13 agentii de turism si-ar fi coordonat politicile comerciale, facand inclusiv schimb de informatii sensibile din punct de vedere concurential, scopul fiind acela de a nu permite ca preturile produselor/pachetelor turistice comercializate sa...» citeste mai departe aici

  • Ministerul Energiei anunta majorari salariale de 12% pentru mineri
    • Minerii de la Complexul Energetic Oltenia (CEO) ar putea primi majorari salariale de 12%, dar numai dupa ce vor incepe negocierile intr-un cadru legal si dupa ce va fi reluata munca in cariere, anunta Ministerul Energiei, intr-un comunicat remis luni. "Ca urmare a situatiei generate de protestele extinse la carierele din Complexul Energetic Oltenia, Ministerul Energiei a mediat astazi o discutie intre conducerea CEO si membrii comisiei de negociere a CCM de la nivelul CEO. Precizam ca,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016