Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Se extinde aria conflictelor de interese privind controlul intern si controlul financiar preventiv

18-Aug-2017
635

Pentru indeplinirea conditionalitatii ex-ante privind achizitiile publice, Ministerul Finantelor Publice este responsabil de modificarea si completarea cadrului legal pentru consolidarea controlului financiar preventiv propriu prin implementarea unor masuri specifice, care sa reglementeze incompatibilitatile si conflictele de interese aplicabile persoanelor desemnate sa exercite controlul financiar preventiv propriu.



Solutia aleasa a fost extinderea regimului juridic al incompatibilitatilor si al conflictelor de interese prevazute pentru functionarii publici, astfel cum sunt reglementate acestea in Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificarile si completarile ulterioare, asupra tuturor categoriilor de persoane desemnate sa exercite controlul financiar preventiv propriu la entitatile publice.

Totodata, au fost eliminate din cuprinsul Ordonantei Guvernului nr. 119/1999 prevederile cu privire la numire, suspendare, destituire si schimbare a personalului care desfasoara activitatea de control financiar preventiv propriu, introducandu-se prevederi cu privire la desemnarea persoanei care exercita controlul financiar preventiv propriu si incetarea calitatii de persoana desemnata. In acest fel a fost indepartata suprapunerea peste prevederile Legii nr. 188/1999 si ale Legii nr. 53/2003 avand in vedere faptul ca activitatea de control financiar preventiv propriu reprezinta o atributie stabilita in sarcina unui salariat, prin fisa postului si nu o functie publica distincta. 

La propunerea Ministerului Dezvoltarii Regionale, Administratiei Publice si Fondurilor Europene, in scopul clarificarii raspunderii persoanelor care exercita controlul financiar preventiv, a fost eliminata din textul initial sintagma "in raport de culpa lor", modificandu-se in mod corespunzator art. 10 alin. (5) si art. 13 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 119/1999. Totodata, a fost introdus un articol nou cu privire la aprobarea de catre ordonatorul de credite a proiectelor de operatiuni, pe baza certificarilor si/sau a avizelor conducatorilor compartimentelor de specialitate si a vizei de control financiar preventiv.

Mentionam faptul ca s-au reconfigurat prevederile legale cu privire la activitatea de inspectie economico-financiara si la cea de solutionare a plangerilor prealabile, in raport cu evolutia cadrului legal de reglementare in scopul exercitarii in mod unitar a competentelor de control stabilite in sarcina Ministerului Finantelor Publice si efectuarii de inspectii ori de cate ori exista indicii ale unor abateri de la legalitate sau regularitate in efectuarea de operatiuni. 

Avand in vedere Regulamentul UE nr.1303/2013 de stabilire a unor dispozitii comune privind Fondurile Europene Structurale si de Investitii, conform caruia fiecare Stat Membru trebuie sa garanteze existenta conditiilor prealabile necesare pentru utilizarea eficace si eficienta a Fondurilor Europene Structurale si de Investitii, si tinand cont ca, in conformitate cu planul de actiune pentru indeplinirea conditionalitatii ex-ante privind achizitiile publice din Acordul de parteneriat incheiat intre Guvernul Romaniei si Comisia Europeana la 06.08.2014 si cu Strategia nationala in domeniul achizitiilor publice aprobata prin H.G. nr. 901/2015, care prevad unele masuri specifice pentru intarirea controlului financiar preventiv la autoritatile contractante, se impune adoptarea acestui proiect de act normativ, corespunzator Capitolului Fonduri Europene din Programul de guvernare 2017-2020 aprobat prin Hotararea Parlamentului Romaniei nr. 53/2017 pentru acordarea increderii Guvernului.

Consultati aici proiectul!

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Se extinde aria conflictelor de interese privind controlul intern si controlul financiar preventiv":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Corectia unui bon fiscal emis eronat. Evidentierea in formularul A4200
    • Inregistrarea unor bonuri fiscale eronate nu este o greseala intalnita ocazional, majoritatea contribuabililor fiind pusi macar o data in aceasta situatie. Totusi, cum se face corectia unui bon fiscal in cazul in care se introduce in mod eronat o alta suma pe casa de marcat si se valideaza bonul fiscal gresit? Cum se face evidentierea bonului fiscal eronat in formularul A4200? Raspunsul specialistului Situatia descrisa poate fi solutionata cu respectarea prevederilor Normelor metodologice date...» citeste mai departe aici

  • Contul unic: Metodologia de stingere a obligatiilor fiscale, MODIFICATA DE ANAF!
    • Pe site-ul Agentiei Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a fost publicat, luni, 20 noiembrie 2018, un Proiectul de ordin pentru modificarea pct.34 din Metodologia de distribuire a sumelor platite de contribuabili in contul unic si de stingere a obligatiilor fiscale, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 1613/2018. La punctul 34, capitolul V al anexei la ordinului presedintelui ANAF nr. 1613/2018, “s-a prevazut ca, in situatia in care contribuabilul face o plata eronata in...» citeste mai departe aici

  • Suspendarea activitatii: Cum se obtine regimul de declarare derogatoriu?
    • Suspendarea activitatii la Registrul Comertului nu determina automat suspendarea obligatiilor declarative ale societatii. Astfel, pe perioada in care se afla in inactivitate temporara entitatile au obligatia sa depuna declaratiile fiscale conform vectorului fiscal. Pentru obligatiile declarative inscrise in vectorul fiscal declaratiile se depun, chiar daca nu exista sume de declarat, pe zero, cu exceptia situatiei in care societatea solicita si i se aproba un regimul de declarare derogatoriu...» citeste mai departe aici

  • Proiect pentru modificarea Formularului 101, Declaratie privind impozitul pe venit
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat marti, 20 noiembrie, un proiect de ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 3386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit". Vezi AICI Formularul 101, Declaratie privind impozitul pe profit, asa cum este stabilit in Anexa proiectului de ordin. ART. I - Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr....» citeste mai departe aici

  • Noutati de la ANAF: Sunt vizati contribuabilii mari si mijlocii!
    • Pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) a fost pus in dezbatere publica un nou Proiect de ordin privind modificarea unor acte normative referitoare la administrarea si monitorizarea contribuabililor mari si mijloci. Proiectul pus in dezbatere publica marti, 20 noiembrie 2018, a fost emis in contextul in care prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.716/2018 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016