Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANOFM debirocratizeaza si digitalizeaza serviciile pentru persoanele in cautarea unui loc de munca

06-Mar-2020
1934

Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca a anuntat, printr-un comunicat de presa recent, ca aloca peste 60 de milioane de euro pentru debirocratizarea si digitalizarea serviciilor oferite angajatilor si persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca.

ANOFM doreste sa modernizeze si sa adapteze Serviciului Public de Ocupare (SPO) la nevoile si dinamica pietei fotei de munca si a depus la Directia Generala Programe Capital Uman doua proiecte, in valoare totala de 62.860.087 euro.

Proiectele se adreseaza angajatorilor ( „Relatia SPO cu angajatorii – eSPOR”) si persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca („Managementul de caz”).

„Chiar daca romanii adopta rapid noile tehnologii, interactiunea cu institutiile statului este in continuare definita, de cele mai multe ori, prin nevoia prezentarii dosarului cu sina. ANOFM a demarat un amplu proces de debirocratizare si digitalizare, proces din care fac parte si cele mai noi proiecte depuse,” a declarat Victor Picu, presedinte ANOFM.

Proiectul “Relatia SPO cu angajatorii – eSPOR” urmareste adaptarea serviciilor dedicate angajatorilor prin introducerea unor servicii online / instrumente si elaborarea unui set de proceduri simplificate, menite sa reduca birocratia in implementarea masurilor de stimulare a ocuparii fortei de munca.

Rezultatul principal al proiectului este o platforma unica in care vor fi integrate toate serviciile dedicate angajatorilor si care sa faciliteze interactiunea cu AJOFM in accesarea acestora, inclusiv in depunerea documentelor.

Proiectul “Managementul de caz” are ca rezultat principal o aplicatie informatica de profilare, informare si consiliere si management de caz care dispune de mai multe functionalitati, inclusiv servicii online oferite persoanelor in cautarea unui loc de munca (inregistrare online, vizualizare dosar personal, programare intalnire cu functionari publici etc.). 

De acest proiect vor beneficia 102.600 de persoane aflate in cautarea unui loc de munca, in special persoane vulnerabile (greu si foarte greu ocupabile, tineri provenind din sistemul de protectie a drepturilor copilului, repatriati, migranti, apatrizi, persoane cu dependente de alcool sau droguri, persoane fara adapost, someri de lunga durata).

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Obligatii DAC 7 O societate platitoare de TVA si impozit pe profit are ca obiect de activitate cumparari si vanzari second hand de ceasuri. Aceste ceasuri se vizioneaza de catre clientii din UE...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Salariati si zilieri nerezidenti Societatea este platitoare de impozit pe profit, inregistrata in scop de tva si activeaza in domeniul agriculturii. In sezon, societatea fiind localizata la granita cu UNGARIA,...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Monografie impozit special bunuri mobile Va rog, ajutati-ma cu monografia contabila pentru impozitul special bunuri mobile. Multumesc.citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Sfera de aplicare a dreptului de deducere Societatea A care se ocupa cu productia de energie electrica, are incheiat cu o persoana fizica un contract cu drept de superficie pe 30 ani pentru terenul pe care se va construi...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Reducere chirie Societatea X factureaza chirie pentru spatiul de productie societatii Y in valoare de 10.000 euro/luna in anul 2024. In anul 2025, prin act aditional la contractul de chirie au...citeste mai mult

„Cele doua proiecte au marele avantaj de a propune o abordare unitara de rezolvare a problemelor si, totodata, acestea raspund la doua dintre actiunile cuprinse in Planul de masuri pentru implementarea Conditionalitatilor favorizante in domeniul ocuparii, de indeplinirea carora depinde obtinerea finantarii europene nerambursabile pentru perioada de programare viitoare. Pana la finalul anului 2019, in lipsa unei directii clare venite de la Centru, directorii AJOFM-urilor se vedeau nevoiti sa faca fata pe cont propriu provocarilor de pe piata muncii. Astfel, unele dintre agentiile teritoriale si-au depus propriile proiecte, cu propriile directii de actiune. Lipsa unei viziuni unitare de conducere a ANOFM a generat decalaje de dezvoltare intre AJOFM-uri, o interoperabilitate extrem de scazuta a sistemelor si o mobilitate in munca existenta doar pe hartie. Pentru a genera cele mai bune rezultate, ANOFM are nevoie de o strategie unitara, cu masuri integrate iar cele doua proiecte sunt gandite prin aceasta paradigma,” adauga Victor Picu.


Sursa: Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016