
Raportul Special
realizat de specialisti
Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca a anuntat, printr-un comunicat de presa recent, ca aloca peste 60 de milioane de euro pentru debirocratizarea si digitalizarea serviciilor oferite angajatilor si persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca.
ANOFM doreste sa modernizeze si sa adapteze Serviciului Public de Ocupare (SPO) la nevoile si dinamica pietei fotei de munca si a depus la Directia Generala Programe Capital Uman doua proiecte, in valoare totala de 62.860.087 euro.
Proiectele se adreseaza angajatorilor ( „Relatia SPO cu angajatorii – eSPOR”) si persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca („Managementul de caz”).
„Chiar daca romanii adopta rapid noile tehnologii, interactiunea cu institutiile statului este in continuare definita, de cele mai multe ori, prin nevoia prezentarii dosarului cu sina. ANOFM a demarat un amplu proces de debirocratizare si digitalizare, proces din care fac parte si cele mai noi proiecte depuse,” a declarat Victor Picu, presedinte ANOFM.
Proiectul “Relatia SPO cu angajatorii – eSPOR” urmareste adaptarea serviciilor dedicate angajatorilor prin introducerea unor servicii online / instrumente si elaborarea unui set de proceduri simplificate, menite sa reduca birocratia in implementarea masurilor de stimulare a ocuparii fortei de munca.
Rezultatul principal al proiectului este o platforma unica in care vor fi integrate toate serviciile dedicate angajatorilor si care sa faciliteze interactiunea cu AJOFM in accesarea acestora, inclusiv in depunerea documentelor.
Proiectul “Managementul de caz” are ca rezultat principal o aplicatie informatica de profilare, informare si consiliere si management de caz care dispune de mai multe functionalitati, inclusiv servicii online oferite persoanelor in cautarea unui loc de munca (inregistrare online, vizualizare dosar personal, programare intalnire cu functionari publici etc.).
De acest proiect vor beneficia 102.600 de persoane aflate in cautarea unui loc de munca, in special persoane vulnerabile (greu si foarte greu ocupabile, tineri provenind din sistemul de protectie a drepturilor copilului, repatriati, migranti, apatrizi, persoane cu dependente de alcool sau droguri, persoane fara adapost, someri de lunga durata).
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Taxare 2025 Noutatile Codului fiscal
„Cele doua proiecte au marele avantaj de a propune o abordare unitara de rezolvare a problemelor si, totodata, acestea raspund la doua dintre actiunile cuprinse in Planul de masuri pentru implementarea Conditionalitatilor favorizante in domeniul ocuparii, de indeplinirea carora depinde obtinerea finantarii europene nerambursabile pentru perioada de programare viitoare. Pana la finalul anului 2019, in lipsa unei directii clare venite de la Centru, directorii AJOFM-urilor se vedeau nevoiti sa faca fata pe cont propriu provocarilor de pe piata muncii. Astfel, unele dintre agentiile teritoriale si-au depus propriile proiecte, cu propriile directii de actiune. Lipsa unei viziuni unitare de conducere a ANOFM a generat decalaje de dezvoltare intre AJOFM-uri, o interoperabilitate extrem de scazuta a sistemelor si o mobilitate in munca existenta doar pe hartie. Pentru a genera cele mai bune rezultate, ANOFM are nevoie de o strategie unitara, cu masuri integrate iar cele doua proiecte sunt gandite prin aceasta paradigma,” adauga Victor Picu.
Sursa: Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
OUG nr. 89/2020 modifica schema de ajutor de stat pentru sustinerea IMM-urilor in contextul crizei economiceChitoiu: IMM-urile vor trebui sa mai astepte putin pentru finantareInspectorii ITM-controale la agentiile de plasare a fortei de munca in strainatateSeful misiunii FMI vede Romania cu ochi buniCum arata proiectul de buget pentru 2016?Ultimele articole
Fonduri elvetiene pentru IMM-urile romanesti. Cand se va derula programul si ce sume se acordaCum ajuta comunitatile achiziile publiceStart Up Nation 2024. A fost aprobat programul care acorda pana la 50.000 euro pentru stimularea micilor afaceriIMM PLUS in 2024. Guvernul majoreaza cu 2,5 miliarde de lei bugetul programuluiDrepturi la locul de munca: Ce este important de stiut inainte de a semna un contract. Sfaturi de la agregatorul de LOCURI DE MUNCA JoobleSfaturi de la experti
Reglarea erorilor contabile in contul 419 Clienti creditori
Intrebare: O societate nou preluata are in contul 419, la 31 decembrie 2024, un sold creditor cu minus. Din verificarea fisei de cont 419 reiese ca, in perioada 2020-2024, s-au stornat avansuri (sume foarte mari) care nu au existat in contul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Pierderi din creante. Tratament contabil si fiscal
Intrebare: In anul 2022 am primit de la Casa de Sanatate o adresa prin care am fost anuntati ca pentru recuperarea unei creante am depasit termenul de depunere a unor concedii medicale. Mentionez ca a fost o eroare umana si concediile nu au...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA