Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANOFM debirocratizeaza si digitalizeaza serviciile pentru persoanele in cautarea unui loc de munca

06-Mar-2020
931

Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca a anuntat, printr-un comunicat de presa recent, ca aloca peste 60 de milioane de euro pentru debirocratizarea si digitalizarea serviciilor oferite angajatilor si persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca.

ANOFM doreste sa modernizeze si sa adapteze Serviciului Public de Ocupare (SPO) la nevoile si dinamica pietei fotei de munca si a depus la Directia Generala Programe Capital Uman doua proiecte, in valoare totala de 62.860.087 euro.

Proiectele se adreseaza angajatorilor ( „Relatia SPO cu angajatorii – eSPOR”) si persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca („Managementul de caz”).

„Chiar daca romanii adopta rapid noile tehnologii, interactiunea cu institutiile statului este in continuare definita, de cele mai multe ori, prin nevoia prezentarii dosarului cu sina. ANOFM a demarat un amplu proces de debirocratizare si digitalizare, proces din care fac parte si cele mai noi proiecte depuse,” a declarat Victor Picu, presedinte ANOFM.

Proiectul “Relatia SPO cu angajatorii – eSPOR” urmareste adaptarea serviciilor dedicate angajatorilor prin introducerea unor servicii online / instrumente si elaborarea unui set de proceduri simplificate, menite sa reduca birocratia in implementarea masurilor de stimulare a ocuparii fortei de munca.

Rezultatul principal al proiectului este o platforma unica in care vor fi integrate toate serviciile dedicate angajatorilor si care sa faciliteze interactiunea cu AJOFM in accesarea acestora, inclusiv in depunerea documentelor.

Proiectul “Managementul de caz” are ca rezultat principal o aplicatie informatica de profilare, informare si consiliere si management de caz care dispune de mai multe functionalitati, inclusiv servicii online oferite persoanelor in cautarea unui loc de munca (inregistrare online, vizualizare dosar personal, programare intalnire cu functionari publici etc.). 

De acest proiect vor beneficia 102.600 de persoane aflate in cautarea unui loc de munca, in special persoane vulnerabile (greu si foarte greu ocupabile, tineri provenind din sistemul de protectie a drepturilor copilului, repatriati, migranti, apatrizi, persoane cu dependente de alcool sau droguri, persoane fara adapost, someri de lunga durata).

„Cele doua proiecte au marele avantaj de a propune o abordare unitara de rezolvare a problemelor si, totodata, acestea raspund la doua dintre actiunile cuprinse in Planul de masuri pentru implementarea Conditionalitatilor favorizante in domeniul ocuparii, de indeplinirea carora depinde obtinerea finantarii europene nerambursabile pentru perioada de programare viitoare. Pana la finalul anului 2019, in lipsa unei directii clare venite de la Centru, directorii AJOFM-urilor se vedeau nevoiti sa faca fata pe cont propriu provocarilor de pe piata muncii. Astfel, unele dintre agentiile teritoriale si-au depus propriile proiecte, cu propriile directii de actiune. Lipsa unei viziuni unitare de conducere a ANOFM a generat decalaje de dezvoltare intre AJOFM-uri, o interoperabilitate extrem de scazuta a sistemelor si o mobilitate in munca existenta doar pe hartie. Pentru a genera cele mai bune rezultate, ANOFM are nevoie de o strategie unitara, cu masuri integrate iar cele doua proiecte sunt gandite prin aceasta paradigma,” adauga Victor Picu.


Sursa: Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANOFM debirocratizeaza si digitalizeaza serviciile pentru persoanele in cautarea unui loc de munca":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Cine semneaza raportarile contabile la 30 iunie 2021
    • Ordinul nr. 763/2021 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2021 a operatorilor economicia fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 699 din 15 iulie 2021. Conform actului normativ care a intrat in vigoare in data de 15 iunie, sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2021 se aplica operatorilor economici care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri neta mai mare decat echivalentul in lei a 1.000.000 euro. Acestia au termen limita data...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune extinderea Declaratiei 089. Formularul va fi completat cu ajutorul unui program de asistenta si depus prin mijloace electronice
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a pus in dezbatere publica, pe site-ul oficial, un nou Proiect de ordin pentru aprobarea modelului si continutului formularului (089) „Declaratie pe propria raspundere pentru indeplinirea conditiei prevazute la art.331 alin.(2) lit.e) pct.2 si/sau art.331 alin.(2) lit.l) pct.2 din Codul fiscal”. Conform referatului de aprobare, Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare stabilea, la art.331 alin.(2)...» citeste mai departe aici

  • Sinteza legislativa. Noutati fiscale aparute in Monitor in perioada 12-16 iulie 2021
    • ANAF a publicat in data de 19 iulie buletinul informativ nr. 22 care prevede actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei in perioada 12 iulie – 16 iulie 2021. Conform materialului, au aparut 4 noutati fiscale, dupa cum urmeaza: 1. Ordinul ministrului finantelor nr. 762/2021 pentru reglementarea unor aspecte contabile (MO nr. 697 din 14 iulie 2021); Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile...» citeste mai departe aici

  • Contabilitate fara stres ori burnout! Solutii moderne aplicabile in contabilitate
    • Viata contabilului roman se imparte intre inainte si dupa 25 ale luni. Cine poate cunoaste mai bine presiunea sub care, clipa de clipa, noi, contabilii, am ajuns sa muncim si sa traim? Pentru ca, cine nu stie? - Copiii nostri sau partenerul de viata “se inteleg” cu noi, contabilii, ori au parte de atentia noastra doar dupa ce am de pus declaratiile lunii... - Concediile? Atunci cand catadicsim sa ne luam cateva zile, avem grija sa le programam dupa depunerea declaratiilor, dupa...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016