Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANOFM debirocratizeaza si digitalizeaza serviciile pentru persoanele in cautarea unui loc de munca

06-Mar-2020
578

Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca a anuntat, printr-un comunicat de presa recent, ca aloca peste 60 de milioane de euro pentru debirocratizarea si digitalizarea serviciilor oferite angajatilor si persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca.

ANOFM doreste sa modernizeze si sa adapteze Serviciului Public de Ocupare (SPO) la nevoile si dinamica pietei fotei de munca si a depus la Directia Generala Programe Capital Uman doua proiecte, in valoare totala de 62.860.087 euro.

Proiectele se adreseaza angajatorilor ( „Relatia SPO cu angajatorii – eSPOR”) si persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca („Managementul de caz”).

„Chiar daca romanii adopta rapid noile tehnologii, interactiunea cu institutiile statului este in continuare definita, de cele mai multe ori, prin nevoia prezentarii dosarului cu sina. ANOFM a demarat un amplu proces de debirocratizare si digitalizare, proces din care fac parte si cele mai noi proiecte depuse,” a declarat Victor Picu, presedinte ANOFM.

Proiectul “Relatia SPO cu angajatorii – eSPOR” urmareste adaptarea serviciilor dedicate angajatorilor prin introducerea unor servicii online / instrumente si elaborarea unui set de proceduri simplificate, menite sa reduca birocratia in implementarea masurilor de stimulare a ocuparii fortei de munca.

Rezultatul principal al proiectului este o platforma unica in care vor fi integrate toate serviciile dedicate angajatorilor si care sa faciliteze interactiunea cu AJOFM in accesarea acestora, inclusiv in depunerea documentelor.

Proiectul “Managementul de caz” are ca rezultat principal o aplicatie informatica de profilare, informare si consiliere si management de caz care dispune de mai multe functionalitati, inclusiv servicii online oferite persoanelor in cautarea unui loc de munca (inregistrare online, vizualizare dosar personal, programare intalnire cu functionari publici etc.). 

De acest proiect vor beneficia 102.600 de persoane aflate in cautarea unui loc de munca, in special persoane vulnerabile (greu si foarte greu ocupabile, tineri provenind din sistemul de protectie a drepturilor copilului, repatriati, migranti, apatrizi, persoane cu dependente de alcool sau droguri, persoane fara adapost, someri de lunga durata).

„Cele doua proiecte au marele avantaj de a propune o abordare unitara de rezolvare a problemelor si, totodata, acestea raspund la doua dintre actiunile cuprinse in Planul de masuri pentru implementarea Conditionalitatilor favorizante in domeniul ocuparii, de indeplinirea carora depinde obtinerea finantarii europene nerambursabile pentru perioada de programare viitoare. Pana la finalul anului 2019, in lipsa unei directii clare venite de la Centru, directorii AJOFM-urilor se vedeau nevoiti sa faca fata pe cont propriu provocarilor de pe piata muncii. Astfel, unele dintre agentiile teritoriale si-au depus propriile proiecte, cu propriile directii de actiune. Lipsa unei viziuni unitare de conducere a ANOFM a generat decalaje de dezvoltare intre AJOFM-uri, o interoperabilitate extrem de scazuta a sistemelor si o mobilitate in munca existenta doar pe hartie. Pentru a genera cele mai bune rezultate, ANOFM are nevoie de o strategie unitara, cu masuri integrate iar cele doua proiecte sunt gandite prin aceasta paradigma,” adauga Victor Picu.


Sursa: Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANOFM debirocratizeaza si digitalizeaza serviciile pentru persoanele in cautarea unui loc de munca":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016