Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Achizitie bunuri de la o unitate protejata autorizata. ce conditii sunt obligatorii?

29-Iul-2014
9784
In situatia in care se achizitioneaza de la o unitate protejata in contul fondului de handicapati (pe baza de factura, autorizatie, acord de parteneriat, contract) produse pe care unitatea protejata le-a cumparat de la o alta firma si le revinde, se stabileste daca se poate plati factura in contul fondului de handicapati.

De asemenea, vom vedea daca trebuie dovedit ca produsele respective sunt din productia proprie a firmei si daca in afara de existenta documentelor - autorizatie, acord de parteneriat, contract, factura, plata efectuata pana pe data de 25 a lunii urmatoare, mai trebuie indeplinite si alte conditii.

Conform art.5 pct.29 Legea 448/2006, unitatea protejata autorizata este operatorul economic de drept public sau privat, cu gestiune proprie, in cadrul caruia cel putin 30% din numarul total de angajati cu contract individual de munca sunt persoane cu handicap.

Conform art.78 alin.(2) Legea 448/2006, persoanele juridice, publice sau private, care au cel putin 50 de angajati, au obligatia de a angaja persoane cu handicap, intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati.

Conform art.78 alin.(3) Legea 448/2006, persoana juridica care nu angajeaza persoane cu handicap in conditiile mai sus precizate, pot opta pentru indeplinirea uneia dintre urmatoarele obligatii :
Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii

a) Art.78 alin.(3) lit. a) sa plateasca lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand 50% din salariul de baza minim brut pe tara inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap;

b) Art.78 alin.(3) lit. b)sa achizitioneze produse sau servicii de la unitati protejate autorizate, pe baza de parteneriat, in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat in conditiile prevazute la lit. a).

Conform alin.(4.1), aici nu se cuprind unitatile protejate infiintate in cadrul organizatiilor persoanelor cu handicap care pot desfasura si activitati de vanzari/intermedieri, cu conditia ca minimum 75% din profitul obtinut sa fie destinat programelor de integrare socioprofesionala pentru persoanele cu handicap din organizatiile respective.

Aceste unitati au obligatia prezentarii unui raport financiar la fiecare inceput de an, din care sa rezulte cum au fost utilizate fondurile obtinute prin activitatea comerciala.

In cazul mai sus prezentat, o persoana juridica privata, cu un numar de angajati mai mare de 50 , in sensul obligatiei ce deriva din prevederile Legii 448/2006, a optat pentru achizitie de produse de la o unitate protejata autorizata, in conditiile legale.

Intre cele doua entitati exista un acord de parteneriat, contract, iar unitatea protejata autorizata a pus la dispozitia societatii comerciale partenere copie a autorizatiei in acest sens.

Achizitia bunurilor se face pe baza de factura.

Plata bunurilor achizitionate se va face catre unitatea protejata autorizata, in baza facturilor emise.

Avand in vedere ca unitatea protejata autorizata achizitioneaza bunurile de la o firma si apoi le revinde societatii comerciale, va aflati sub incidenta art.78 alin.(4.1), in sensul ca unitatea protejata autorizata desfasoara activitate de vanzari, deci nu produce ea aceste bunuri.

In acest caz nu se va considera ca plata efectuata catre unitatea protejata este in contul obligatiei de plata, decat daca aceasta unitate protejata autorizata indeplineste conditia ca minimum 75 % din profitul obtinut sa fie destinat programelor de integrare socioprofesionala pentru persoanele cu handicap din organizatia respectiva si va pune la dispozitie un raport financiar la fiecare inceput de an, din care sa rezulte indeplinirea acestei conditii.

Daca nu se indeplineste conditia de mai sus, aveti obligatia platii in contul bugetului de stat a varsamintelor de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate, asa cum se prevede la art.78 alin.(2)

Daca se indeplineste conditia cu privire la destinatia a 75% din profitul obtinut si va pune la dispozitie raportul financiar doveditor, acesta corespunzand cu realitatea , atunci se va considera ca platiti in contul obligatiei cu privire la a varsamintelor de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate.

In acest caz, referitor la obligatia de declarare si plata a pozitia 24 din Declaratia 100, precizam :

In cazul in care valoarea bunurilor achizitionate de la unitatea protejata autorizata este egala cu suma datorata la bugetul de stat, in luna de raportare nu se va completa Declaratia 100 si nici nu se va plati la bugetul de stat;

In cazul in care, valoarea valoarea bunurilor achizitionate de la unitatea protejata autorizata este mai mica decat suma datorata la bugetul de stat, in luna de raportare se va declara in Declaratia 100 si se va plati la bugetul de stat doar diferenta dintre obligatia de plata si contravaloarea bunurilor achizitionate;

In cazul in care, valoarea valoarea bunurilor achizitionate de la unitatea protejata autorizata este mai mare decat suma datorata la bugetul de stat, in luna de raportare nu se va declara in Declaratia 100 si nu se va plati la bugetul de stat, iar diferenta se va reporta in lunile urmatoare prin diminuare obligatie de plata, oana la stingerea acesteia.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Achizitie bunuri de la o unitate protejata autorizata. ce conditii sunt obligatorii?":
Rating:

Nota: 4.15 din 10 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"