Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Achizitie bunuri si servicii din UE facute de ONG. Obligatii declarative

07-Nov-2012
4345
Analizam mai jos cazul unui ONG care intentioneaza sa factureze si sa achizitioneze bunuri/servicii din UE. Vom vedea in ce masura este nevoie de o autorizatie in acest sens, ca in cazul societatilor comerciale care trebuie sa se inscrie in Registrul Operatorilor Intracomunitari, precum si daca exista declaratii obligatorii aferente acestei situatii.


Solutia consultantului:

Din punct de vedere fiscal, organizatiile nonprofit sunt reglementate de art. 13 din Codul fiscal si pct. 1 din Normele metodologice aferente.

Asociatiile nonprofit nu sunt impozitate pentru veniturile de natura cotizatiilor si taxelor de inscriere, contributiilor membrilor si simpatizantilor, donatiilor, sponsorizarilor etc., asa cum sunt reglementate acestea la art. 15, alin. (2) din Codul fiscal cu modificarile ulterioare.

Acestea sunt platitoare de
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
impozit pe profit pentru sumele care depasesc echivalentul in lei a 15.000 euro din activitati economice, in conditiile exprese ale prevederilor art. 15, alin. (3) din Codul fiscal .

Conform dispozitiilor art. 34, alin. (5) din Codul fiscal toate organizatiile nonprofit, indiferent ca desfasoara sau nu activitati economice, au obligatia de a declara impozitul pe profit anual, pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul. Astfel acestea vor trebui sa completeze sis a depuna formularul 101. In timpul anului nu se completeaza si nu se depune formularul 100.
Referitor la TVA, in conformitate cu art. 141 alin. (1) lit. k din Legea 571/2003 privind Codul fiscal :

"Urmatoarele operatiuni de interes general sunt scutite de taxa:
k) prestarile de servicii si/sau livrarile de bunuri furnizate membrilor in interesul lor colectiv, in schimbul unei cotizatii fixate conform statutului, de organizatii fara scop patrimonial care au obiective de natura politica, sindicala, religioasa, patriotica, filozofica, filantropica, patronala, profesionala sau civica, precum si obiective de reprezentare a intereselor membrilor lor, in conditiile in care aceasta scutire nu provoaca distorsiuni de concurenta".

Conform art. 153.1 alin. (1) lit. a), persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania, neinregistrata si care nu are obligatia sa se inregistreze conform art. 153 si care nu este deja inregistrata conform lit. b) sau c) sau alin. (2), care efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila in Romania, trebuie sa se inregistreze in scopuri de TVA inainte de efectuarea achizitiei intracomunitare, daca valoarea achizitiei intracomunitare respective depaseste plafonul pentru achizitii intracomunitare in anul calendaristic in care are loc achizitia intracomunitara.

Astfel, la un plafon de achizitii sub 10.000 euro, societatea plateste TVA in tara furnizorului ( in Romania nu colecteaza TVA la vanzare), nu are obligatia de a se inregistra in ROI, de a depune Decontul special de TVA (formular 301) si de a plati TVA in tara.

La un plafon de achizitii mai mare decat 10.000 euro, societatea trebuie sa se inregistreze in scopuri TVA pentru achizitii intracomunitare, sa se inregistreze in ROI, achizitioneaza marfa fara TVA din tara furnizorului, intocmeste Decontul special de taxa- Declaratia 301 si plateste TVA in Romania aferenta achizitiei (din afara Romaniei fara a colecta TVA la vanzare). In acest caz societatea este obligata sa intocmeasca si sa depuna la organele fiscale competente, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare Declaratia 390 "Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/ prestarile intracomunitare". Astfel, se vor depune declaratiile 301 (decont special de TVA) si declaratia 390 pentru livrarile achizitiile intracomunitare (cu exceptia situatiilor in care se presteaza servicii legate de bunuri imobile).

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Achizitie bunuri si servicii din UE facute de ONG. Obligatii declarative":
Rating:

Nota: 4.75 din 4 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Ce rezolvari exista pentru facturile primite de la furnizori inactivi?
    • Problemele care apar in cazul facturilor trimise de catre un furnizor inactiv in prezent trebuie remediate imediat de firma care primeste aceste facturi. Vom vedea in ce masura se poate deduce TVA si daca se poate considera cheltuiala deductibila. Avem cazul urmator: "S-a primit factura cu TVA de servicii transport in data de 08.03.2017. Verificand in Registrul de inactivi s-a constatat ca aceasta firma este inactiva din 01.03.2017. Furnizorul a comunicat ca avea sediul expirat si astfel a fost...» citeste mai departe aici

  • Dosar Impozit specific 2017: Norme, exemple, conditii impozit specific in regim mixt si toate informatiile in vigoare
    • Va oferim intr-un singur loc informatiile actualizate si de ultima ora privind impozitul specific, valabil din 2017. Incepem prin a va oferi doua materiale extrem de detaliate in care sunt incluse multe dintre informatiile de care aveti nevoie pentru a aplica in mod corect impozitul specific si pentru a evita orice sanctiuni din partea ANAF. Recomandam astfel urmatoarele doua materiale: Notificati ANAF pana la 31 martie daca platiti impozit specific in 2017! Amenzi de 5.000 lei in caz contrar!...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei, gata pana la 1 aprilie. Unele contraventii privind casa de marcat ar putea fi iertate la prima abatere
    • Din momentul in care Legea preventiei va intra in vigoare, mai multe firme ar putea fi iertate pentru unele contraventii, daca sunt la prima abatere si daca vor aplica planul de conformare, indreptand neregulile in termenul dat de catre inspectorii fiscali. Daca pentru antreprenorii corecti aceasta lege ii poate scuti de multe sanctiuni care se dau in prezent ca urmare a interpretarii incorecte a unei legislatii stufoase, exista riscul ca multe firme sa profite de pe urma acestor noi prevederi...» citeste mai departe aici

  • Studiu EY: Directorii financiari sunt preocupati de impactul datelor asupra raportarilor
    • Ritmul si volumul crescut de date afecteaza capacitatea directorilor financiari de a furniza rapid si fara erori informatii relevante consiliilor de administratie, arata raportul How can reporting catch up with an accelerating world?, publicat de EY. 66% dintre respondentii de la nivel global considera ca aceasta problema va influenta semnificativ eficienta raportarii. Procentul este semnificativ mai mare decat cel de anul trecut (57%), arata acelasi studiu. Potrivit Mediafax, raportul are la...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.