Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Fondul pentru persoane cu handicap

30-Sep-2010
20677

Intrebare:



Am achizitionat materiale consumabile de la o unitate autorizata protejata. Fondul pt persoane cu handicap din nota contabila cu salariile este mai mic decit valoarea fara tva a facturii. Am citit ca se reporteaza pt lunile urmatoare. In declaratia 100 nu se mai trece acest fond.

Este corect sa trec toata cheltuiala deductibila daca am achizitionat mai mult decat fondul pentru persoane cu handicap din luna respectiva? Le tin o evidenta separata extrabilentier sau sa o reflect in conturile din balanta contabila?

Am procedat in felul urmator:

635=447 1044 cu suma din NC salarii nu am mai inregistrat
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii

3028=401 1524
6028=3028 1044
471= 3028 480

Sau trebuia sa trec totul in 6028 si alta evidenta?

Apoi am gandit ca nu este bine pentru ca daca plateam si fondul si achizitionam si materiale consumabile atunci erau ambele cheltuieli deductibile.

Va rog sa-mi transmiteti baza legala si sa ma ajutati cu raspunsul dvs daca am procedat bine.

Raspuns:

Potrivit dispozitiilor art. 78 din Legea nr. 448/ 2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr.1 din 3 ianuarie 2008, se prevede ca persoanele juridice, publice sau private, care au cel putin 50 de angajati, au obligatia de a angaja persoane cu handicap intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati.


Societatile care nu angajeaza persoane cu handicap in aceste conditii pot opta pentru indeplinirea uneia dintre urmatoarele obligatii:

a) sa plateasca lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand 50% din salariul de baza minim brut pe tara inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap;

b) sa achizitioneze produse sau servicii de la unitati protejate autorizate, pe baza de parteneriat, in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat in conditiile prevazute la lit. a).?

Normele metodologice date in aplicarea Legii nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, asa cum au fost modificate prin H.G. nr. 89/2010, dispun ca achizitionarea produselor sau serviciilor de la unitatile protejate se realizeaza lunar in baza unui contract, insotit de factura si de dovada platii, documente care sunt acte justificative si pentru organele fiscale.

Sunt considerate unitati protejate, in sensul legii:

a) operatorii economici cu personalitate juridica, indiferent de forma de proprietate si organizare, care au cel putin 30% din numarul total de angajati persoane cu handicap incadrate cu contract individual de munca;

b) sectii, ateliere sau alte structuri din cadrul operatorilor economici, institutiilor publice sau din cadrul organizatiilor neguvernamentale, care au gestiune proprie si cel putin 30% din numarul total de angajati persoane cu handicap incadrate si salarizate;

c) persoana fizica cu handicap autorizata potrivit legii sa desfasoare activitati economice independente, inclusiv asociatia familiala care are in componenta o persoana cu handicap.

Sunt incluse aici si persoanele fizice cu handicap autorizate in baza unor legi speciale, care isi desfasoara activitatea atat individual, cat si in una dintre formele de organizare ale profesiei.

In contabilitatea proprie, produsele achizitionate de la unitatile protejate ale persoanelor cu handicap, in baza facturilor emise de acestea, sunt receptionate si inregistrate conform prevederilor Legii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Consideram urmatorul exemplu:

?O societate achizitioneaza de la o unitate protejata materiale consumabile in valoare de 2.500lei.
Au loc urmatoarele inregistrari:

- inregistrarea materialelor

% = 401 2.975
?Furnizori?
3028.analitic 2.500

 4426 475
?TVA deductibila?

- achitarea furnizorului

401 = 5121 2.975
?Furnizori? ?Conturi la banci in lei?

- inregistrarea cheltuielilor cu darea in consum

Aici se pot intalni cele trei situatii:

 valoarea achizitiilor este in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat in conditiile prevazute la art. 78 alin. (3) lit. a) din Legea 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile ulterioare,
 valoarea achizitiilor este in suma mai mica decat suma datorata la bugetul de stat in conditiile prevazute la art. 78 alin. (3) lit. a) din Legea 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile ulterioare,
 valoarea achizitiilor este mai mare decat suma datorata la bugetul de stat in conditiile prevazute la art. 78 alin. (3) lit. a) din Legea 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile ulterioare.

Consideram ca societatea datoreaza 1.500 lei la bugetul de stat, pozitia 24 din formularul 100, aprobat prin OPANAF nr. 1709/2010.

6028 = 3028 2.500
?Cheltuieli cu alte ?Alte materiale
materiale consumabile? consumabile?

sau


6028 = 3028 1.500
?Cheltuieli cu alte ?Alte materiale
materiale consumabile? consumabile?

In primul caz cheltuielile sunt deductibile in totalitate daca societate are nevoie de aceste materiale in mod fizic, chiar daca suma depaseste valoarea sumei datorate la bugetul de stat. Cheltuielile sunt efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile si se regasesc in costuri.
Daca nu, materialele raman in stoc si vor fi date in consum in luna urmatoare cand suma respectiva se reporteaza (este cazul al doilea).
In luna de raportare nu exista obligatia declararii sumei prin formularul 100 si nici nu se inregistreaza pe cheltuieli in ct. 635 ?Cheltuieli cu alte impozite, taxe si varsaminte asimilate?.
Pentru a dovedi faptul ca nu se datoreaza obligatia, societatea va tine o evidenta extracontabila separata (contract, copie factura, copie dovada platii facturii).

In situatia in care valoarea achizitiilor este mai mica decat echivalentul sumei datorate la bugetul de stat, in formularul 100 se declara diferenta dintre echivalentul sumei datorate bugetului de stat si valoarea produselor si serviciilor achizitionate. In acest caz se inregistreaza si in ct. 635 ?Cheltuieli cu alte impozite, taxe si varsaminte asimilate?.

Inregistrarea propusa de d-voastra, 635 = 447 pentru suma de 1.044 lei creeaza obligatia de plata pentru societate ceea ce nu reflecta realitatea.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Fondul pentru persoane cu handicap":
Rating:

Nota: 3.57 din 7 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

04-Oct-2011

Buna ziua. Am gasit si alte pareri conform carora fondul trebuie inregistrat si pentru partea compensata cu facturi de achizitie de la unitati protejate se constituie venit. Mi se pare mai corect asa.





Subiectele saptamanii

  • Guvernul va schimba impozitarea PFA si plata CAS! Vine si cu nou proiect pentru Codul penal
    • Guvernul continua programul de aplicare a unor masuri care vizeaza taxele si impozitele din Romania. Daca unele taxe se reduc (precum conditia unui capital minim social de 200 lei la infiintarea unei firme, reducerea impozitului pe venit de la 16% la 10%), exista si masuri care impoziteaza suplimentar veniturile bugetare. Cititi si ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani! Ar urma astfel sa se elimine impozitul pe dividende, dar sa se reduca si cota...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani
    • In urma unor intalniri cu premierul Grindeanu si oficiali ANAF, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a anuntat mai multe masuri care vizeaza, pe de o parte, o mai buna relatie intre autoritatile fiscale si contribuabil si, pe de alta parte, cresterea colectarilor de taxe la bugetul de stat. In perioada urmatoare, ANAF ar putea incepe sa trimita decizii de plata pentru asigurarile de sanatate neachitate in ultimii patru ani tot din lipsa de eficienta in comunicare intre mai multe institutii...» citeste mai departe aici

  • Cum se impoziteaza in 2017 bunurile sau serviciile acordate gratuit asociatilor
    • Pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit cheltuielile facute in favoarea actionarilor sau asociatilor, altele decat cele generate de plati pentru bunurile livrate sau serviciile prestate contribuabilului, la pretul de piata pentru aceste bunuri sau servicii, sunt cheltuieli nedeductibile la determinarea rezultatului fiscal. Printre altele, sunt considerate cheltuieli facute in favoarea actionarilor sau asociatilor: - bunurile, marfurile si serviciile acordate actionarilor sau...» citeste mai departe aici

  • Anulare repartizare profit si impozit dividende. Procedura explicata in detaliu
    • Procedura de mai jos, de natura juridica si de guvernanta corporativa, este explicata in detaliu prin cele de mai jos, cu privire la anularea repartizarii profitului: Avem astfel urmatoarele date date: "In anul 2015 o societate a repartizat la dividende suma de 75.000 lei din profitul anului 2014. Dividendele nu au fost ridicate si nu s-a declarat si platit impozitul pana la 25 ianuarie 2016. In anul 2016 societatea repartizeaza din nou la dividende suma de 130.000 lei din profitul anului 2015...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 20-16 martie 2017
    • Va tinem la curent cu noutatile publicate de ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili. Noile acte normative sunt incluse perioada 20-16 martie 2017. 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 22/2017 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.43/2013 privind unele masuri pentru dezvoltarea si sustinerea fermelor de familie si facilitarea accesului la finantare al fermierilor, pentru completarea art. 51 din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea...» citeste mai departe aici

  • Cum identificam operatiunile scutite de TVA? Furnizarea unui serviciu informatii prin sms
    • Situatiile in care anumite servicii sunt scutite de TVA se supun unui regim distinct. Prevederile in vigoare, consultate si explicate in mod corect, previn situatiile in care se fac confuzii cu privire la operatiunile scutite. Avem astfel urmatorul caz: "O societate bancara doreste furnizarea unui serviciu de transmitere informatii prin SMS si va percepe un comision per SMS incasabil la momentul furnizarii fiecarui SMS. Valoarea acestuia este mai mare decat cea cu care achizitioneaza acest...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.