
Raportul Special
realizat de specialisti
In cele ce urmeaza, stabilim cum se calculeaza fondul pentru persoane cu handicap neincadrate in conditiile in care societatea are un numar total de salariati de 63 persoane dintre care o persoana cu handicap. In luna octombrie au fost achizitionate de la o unitate specializata produse in valoare totala de 977 lei (TVA inclusa).
In cazul in care sunt achizitionate produse, in suma mai mare decat suma datorata, ce se intampla cu diferenta? Se reporteaza pentru luna urmatoare? Se depun la Fisc documentatii? Cum se completeaza in declaratia 100 aceasta deducere? Suma de bani folosita pentru achizitii se ia in calcul cu valoarea TVA? Societatea este neplatitoare de TVA.
Conform art. 6 din Instructiunile pentru aplicarea art. 78 din Legea 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, in situatia in care operatorul economic achizitioneaza produse sau servicii de la unitati protejate autorizate potrivit legii, pe baza de parteneriat, in suma mai mare decat suma datorata bugetului de stat in luna respectiva, operatorul economic nu datoreaza nicio suma bugetului de stat, iar diferenta in plus se reporteaza in luna urmatoare, in sensul diminuarii de plata.
Asadar, daca societatea achizitioneaza produse de la unitati protejate in suma mai mare decat suma datorata bugetului de stat in luna respectiva, aceasta nu datoreaza nicio suma bugetului de stat, iar diferenta in plus se reporteaza in luna urmatoare, in sensul diminuarii de plata.
In ceea ce priveste modalitatea de declarare, societatea va proceda conform dispozitiilor cuprinse in Instructiunile de completare a formularului 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" (Anexa 8 la OANAF 101/2008 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor si contributiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa) respectiv:
3.1.6. In cazul in care autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private au optat pentru achizitionarea de produse ori servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate in unitatile protejate autorizate, pe baza de parteneriat, pentru obligatia prevazuta la pozitia 24 "Varsaminte de la persoane juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate" din
Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, prevazut in anexa nr. 15 la ordin, formularul se completeaza dupa cum urmeaza:
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
- in situatia in care valoarea achizitiilor este in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat, in conditiile prevazute la art. 78 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 448/2006, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in luna de raportare nu exista obligatia declararii pozitiei 24 "Varsaminte de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate" din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, prevazut in anexa nr. 15 la ordin;
- in situatia in care valoarea achizitiilor este mai mica decat echivalentul sumei datorate la bugetul de stat, in conditiile prevazute la art. 78 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 448/2006, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in luna de raportare, la pozitia 24 "Varsaminte de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate" din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, prevazut in anexa nr. 15 la ordin, se declara diferenta dintre echivalentul sumei datorate bugetului de stat si valoarea produselor si serviciilor achizitionate;
- in situatia in care valoarea achizitiilor este mai mare decat echivalentul sumei datorate la bugetul de stat, in conditiile prevazute la art. 78 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 448/2006, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pozitia 24 "Varsaminte de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate" din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, prevazut in anexa nr. 15 la ordin, nu se declara in luna de raportare, iar diferenta de sume se reporteaza in lunile urmatoare prin diminuarea obligatiei de plata.
Valoarea luata in calcul este valoarea achizitiilor fara TVA.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Rodica Mantescu - Consilier juridic
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Contract de comision cu o persoana fizica. Ce obligatii declarative apar?Contribuabilii trebuie sa depuna 10 declaratii fiscale pana pe 25 februarie 2022Norme si exceptii: Declararea si plata impozitului pe profit in 2013Cursuri de pregatire angajati si drepturi de comercializareCompletare Declaratia 112 incepand cu 1 iulie 2012Ultimele articole
Acte necesare pentru infiintarea unui SRL: tot ce trebuie sa stiiErori contabile. Cum se pot corecta in mod legalParticularitati contabile si studii de caz utile pentru magazinele onlineImpozitul minim, modificat prin Legea nr. 296/2023! Solutii pentru cele 14 neclaritati majore care apar in practicaD100 in 2024. Cum se declara sponsorizarile in formularArticole similare
Noutati Legislatie Fiscala 30 iunie - 04 iulie 2008Obligatii privind angajarea persoanelor cu handicap. Cum le indeplinim?Contributia pentru PERSOANE CU HANDICAP neincadrate. Ce declaratii si termene de plata exista?Ghidul Antreprenorului: PFA sau SRL ? Cum facem alegerea corecta?Studiu de caz: Fondul pentru PERSOANE CU HANDICAPUltimele articole
Neclaritati privind noutatile fiscale din 2024? Afla acum solutiile pentru firma taSalariu minim in 2023: Pana cand pot transmite firmele in Revisal modificarile asupra CIM pentru noul salariu de 3.000 lei?Proiect: Din 1 ianuarie 2023 salariul minim brut pe tara va creste la 3.000 leiANOFM primeste o finantare de 93 de milioane de euro pentru stimularea ocuparii fortei de muncaActe necesare pentru stabilirea indemnizatiei de somaj si stimularea ocuparii fortei de munca ( Lista ANOFM)Articole similare
Baza de CALCUL FOND cultural la impresarul artistic. Cum se impoziteaza?Fondul de rulment: tot ce trebuie sa stiiArticole similare
Calendar fiscal: 18 declaratii in februarie 2011Noi concluzii privind locurile de munca, cresterea economica, investitiile si competitivitateaNoile modificari ale Codului Fiscal. Avantaje sau dezavantaje?Calendar declaratii fiscale cu termen in luna octombrie 2015Noua procedura de anulare a codurilor de TVA pentru contribuabilii cu risc fiscal mediu. OPANAF 2393/2016Ultimele articole
Ofertele de Paste sunt AICI! Reduceri de pana la 75% la titluri de fiscalitate si transport GRATUITDeclaratia 394. Ce este, cine si pana cand trebuie sa o depuna, studii de caz utile contribuabililorBonul fiscal eronat. Poate fi corectat prin emiterea unui bon fiscal pe minus?Proiect: Pragul pentru deducerea cheltuielilor cu ACHIZITIIle ar putea fi MAJORAT la suma de 6.075 leiCriteriile pentru evaluarea riscului fiscal ridicat, puse in dezbatere de ANAFArticole similare
Cum procedam la modernizarea unei constructii tinand cont de impozit?Infografic Impozitul pe profit in 2014Ce declaratii depunem obligatoriu in septembrie 2012Microintreprindere care realizezaza venituri din consultanta. Schimbarea tipului de impozit datoratDeclararea impozitului pe venitul din arenda in 2018Ultimele articole
D100. Cum a fost modificata D100 de ANAF in urma noutatilor din domeniul impozitelor (Ordinul 193/2025)Impozit special bunuri mobile si imobile. MONOGRAFIE contabilaTaxa pe stalp 2025. Contribuabilii care au aceasta obligatie trebuie sa modifice vectorul fiscalDividende distribuite in cursul anului 2024. Ce cota de impozitare se aplicaReminder ANAF! Declaratii fiscale scadente la 27 ianuarie 2025Sfaturi de la experti
Plata despagubiri asociat decedat
Intrebare: Ca urmare a decesului unui asociat, in baza prevederilor actului constitutiv, s-a stabilit diminuarea capitalului social, proportional cu partile sociale detinute de defuncta si despagubirea sotului mostenitor. La data decesului,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Concediu fara salariu. Microintreprindere
Intrebare: Societatea are 2 salariati, unul cu norma intreaga si salariu minim si unul cu ore lucrate pe luna. Cel cu norma intreaga are 3-4 zile lunar de concediu de odihna (CFP) timp de trei luni, iar veniturile lunare brute ale celor doi...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA