Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Analiza comparativa 2017 vs 2016 a recomandarilor specifice ale Comisiei Europene

30-Mai-2017
603

I. Recomandarile Comisiei Europene

Privind Programul national de reforma al Romaniei pentru 2017 si care include un aviz al Consiliului privind Programul de convergenta al Romaniei pentru 2017.

Comisia Europeana a prezentat, in 22 mai 2017, recomandarile specifice fiecarei tari, document in care defineste orientarile de politica economica pentru fiecare stat membru in parte pentru urmatoarele 12-18 luni.

Analiza a reflectat urmatoarele aspecte importante:

Abatere semnificativa a tarii de la obiectele bugetare pe termen mediu (MTO)[1] "Pe baza datelor executiei din anul 2016, Romania a fost depistata ca aflandu-se intr-o deviere semnificativa de la obiectivul bugetar pe termen mediu (…) in data de 22 mai 2017, Comisia a emis Romaniei un avertisment ca a fost observata o abatere semnificativa de la obiectivul bugetar pe termen mediu in 2016. Conform prognozei Comisiei Europene din primavara, exista riscul unei abateri semnificative de la ajustarea recomandata in anul 2017".

Riscurile pe care le ridica proiectul legii salarizarii unitare, aflat in Parlament, precum si lipsa masurilor fiscale si structurale ale Guvernului:

"Principalul risc descendent pentru perspectivele macroeconomice decurge din impactul scazut al masurilor fiscale si structurale asupra perspectivelor de crestere pe termen scurt si mediu. in plus, proiectul de lege privind salarizarea unitara reprezinta un risc semnificativ descendent pentru prognoza fiscala."



Nivelul inca ridicat al coruptiei din tara: "Coruptia persista la toate nivelurile si ramane un obstacol pentru derularea afacerilor (…) S-au facut unele progrese pentru dezvoltarea unor masuri suplimentare pentru prevenirea si combaterea coruptiei, in special in cadrul administratiei locale, insa raman multe provocari in punerea eficienta in aplicare a strategiei nationale anticoruptie adoptate in anul 2016."

S-au inregistrat progrese limitate in cazul respectarii obligatiilor si a colectarii taxelor, evaziunea fiscala ducand la destabilizarea economiei: "Abordarile sectoriale si categorice ale impozitarii intreprinderilor risca sa impuna o sarcina administrativa atat pentru intreprinderi, cat si pentru autoritatatile fiscale, neducand la imbunatatirea colectarii impozitelor."

Scaderea in continuare a fortei de munca, ratele de ocupare si de activitate pentru tineri, femei, persoanele cu un nivel scazut de calificare, persoanele cu handicap si in special persoanele de etnie roma fiind cu mult sub media UE. Numarul de tineri care nu sunt angajati, educati sau instruiti ramane foarte mare.


Analiza comparativa intre recomandarile din anii 2017 si 2016

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Analiza comparativa 2017 vs 2016 a recomandarilor specifice ale Comisiei Europene":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OFICIAL: Noua procedura de inregistrare a contractele de chirie in 2019!
    • Noua procedura de inregistrare a Contractelor de inchiriere la organele fiscale a fost, in sfarsit, publicata in Monitorul Oficial! Astfel, contractele pot fi din nou inscrise la ANAF, inclusiv online. Desi luand in considerare modificarile Normelor Codului Fiscal din prima parte a anului 2018 rezulta ca nu mai este necesara inregistrarea contractelor la ANAF, cu doua luni inainte de finalul lui 2018, ANAF-ul a pregatit un nou Ordin pentru stabilirea unei noi proceduri de inregistrare a...» citeste mai departe aici

  • Scoaterea din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani
    • In acest studiu de caz vom vorbi despre scoatere din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani, plecand de la urmatorul caz: "Am preluat o creanta de la o alta firma, pe care am inregistrat-o in 461, creanta este mai veche de 5 ani. In momentul de fata firma este lichidata, avem sentinta judecatoreasca. Va rugam se ne spuneti ce inregistrari contabile trebuie sa facem". Raspunsul specialistului Creantele aferente clientilor neincasati reprezinta creante prescrise in cazul in care acestea sunt...» citeste mai departe aici

  • MFP modifica Legea contabilitatii si Legea societatilor (proiect de Ordonanta)
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in Transparenta decizionala un proiect de Ordonanta prin care se propun o serie de masuri de reducere a fenomenului de decapitalizare a societatilor din sectorul nefinanciar. Astfel, se vor modifica si completa Legea contabilitatii nr. 82/1991 si Legea societatilor nr. 31/1990. Proiectul de Ordonanta implemeneaza o serie de prevederi privind imbunatatirea cadrului legal reprezentat de legea societatilor si legea contabilitatii, dat fiind ca analizele din...» citeste mai departe aici

  • Distribuirea sumelor platite de contribuabili in contul unic
    • Care este explicatia sumelor care apar intr-o fisa pe platitor de la ANAF, in conditiile in care plata contributiilor sociale se face cu un singur OP? In fisa pe platitor apar: 9909 Venituri ale bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, incasate in contul unic, in curs de distribuire 9908 Sume incasate pentru bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in curs de distribuire 9904...» citeste mai departe aici

  • Noile plafoane privind infiintarea popririi (OPANAF nr. 2098/2019)
    • ANAF, prin intermediul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice (DGRFP) Ploiesti, a remis un comunicat de presa prin care informeaza asupra noilor plafoane de infiintare a popririi, in cazul debitorilor care nu si-au manifestat intentia de mediere. ANAF evalueaza obligatiile restante ale debitorilor pentru care au fost comunicate somatii, dar care, la randul lor, nu au trimis notificari privind intentia de mediere. Evaluarea obligatiilor restante este necesara pentru emiterea adresei de...» citeste mai departe aici

  • Sanctiuni aplicabile agentilor economice care nu detin/utilizeaza casa de marcat conform noii legislatii (speta ANAF)
    • Despre obligativitatea dotarii si utilizarii noilor case de marcat s-a tot discutat in ultima perioada, atat pe acest site, cat si pe site-ul ANAF sau pe pagina de Facebook a institutiei. Astazi, insa, vom aborda acest subiect din perspectiva sanctiunilor pe care le risca operatorii economici care nu indeplinesc obligatiile legale privind dotarea cu noile AMEF. “Ce sanctiune va primi un agent economic care nu are casa de marcat fiscala conforma cu noua legislatie?”, a intrebat un...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016