Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Analiza comparativa 2017 vs 2016 a recomandarilor specifice ale Comisiei Europene

30-Mai-2017
462

I. Recomandarile Comisiei Europene

Privind Programul national de reforma al Romaniei pentru 2017 si care include un aviz al Consiliului privind Programul de convergenta al Romaniei pentru 2017.

Comisia Europeana a prezentat, in 22 mai 2017, recomandarile specifice fiecarei tari, document in care defineste orientarile de politica economica pentru fiecare stat membru in parte pentru urmatoarele 12-18 luni.

Analiza a reflectat urmatoarele aspecte importante:

Abatere semnificativa a tarii de la obiectele bugetare pe termen mediu (MTO)[1] "Pe baza datelor executiei din anul 2016, Romania a fost depistata ca aflandu-se intr-o deviere semnificativa de la obiectivul bugetar pe termen mediu (…) in data de 22 mai 2017, Comisia a emis Romaniei un avertisment ca a fost observata o abatere semnificativa de la obiectivul bugetar pe termen mediu in 2016. Conform prognozei Comisiei Europene din primavara, exista riscul unei abateri semnificative de la ajustarea recomandata in anul 2017".

Riscurile pe care le ridica proiectul legii salarizarii unitare, aflat in Parlament, precum si lipsa masurilor fiscale si structurale ale Guvernului:

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari


Rezolvati rapid si perfect legal orice problema generata de noile reglementari ce modifica in Codul fiscal 4 argumente solide pentru a va abona la Consilier – Taxe si Impozite pentru Contabili 1 Evitati garantat orice greseala fiscala din contabilitate 2 Va rezolvati rapid toate problemele de fiscalitate 3 Salvati sume importante din...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

"Principalul risc descendent pentru perspectivele macroeconomice decurge din impactul scazut al masurilor fiscale si structurale asupra perspectivelor de crestere pe termen scurt si mediu. in plus, proiectul de lege privind salarizarea unitara reprezinta un risc semnificativ descendent pentru prognoza fiscala."

Nivelul inca ridicat al coruptiei din tara: "Coruptia persista la toate nivelurile si ramane un obstacol pentru derularea afacerilor (…) S-au facut unele progrese pentru dezvoltarea unor masuri suplimentare pentru prevenirea si combaterea coruptiei, in special in cadrul administratiei locale, insa raman multe provocari in punerea eficienta in aplicare a strategiei nationale anticoruptie adoptate in anul 2016."

S-au inregistrat progrese limitate in cazul respectarii obligatiilor si a colectarii taxelor, evaziunea fiscala ducand la destabilizarea economiei: "Abordarile sectoriale si categorice ale impozitarii intreprinderilor risca sa impuna o sarcina administrativa atat pentru intreprinderi, cat si pentru autoritatatile fiscale, neducand la imbunatatirea colectarii impozitelor."

Scaderea in continuare a fortei de munca, ratele de ocupare si de activitate pentru tineri, femei, persoanele cu un nivel scazut de calificare, persoanele cu handicap si in special persoanele de etnie roma fiind cu mult sub media UE. Numarul de tineri care nu sunt angajati, educati sau instruiti ramane foarte mare.


Analiza comparativa intre recomandarile din anii 2017 si 2016

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Analiza comparativa 2017 vs 2016 a recomandarilor specifice ale Comisiei Europene":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Achizitie imobil. Conditii pentru cota redusa de TVA 5%
    • Care sunt conditiile in care o persoana fizica poate achizitiona un imobil cu TVA 5%? Se poate depasi valoarea sau suprafata constructiei in functie de cati cumparatori va avea imobilul respectiv? In cele ce urmeaza vom analiza situatia unei familii care intentioneaza sa achizitioneze un apartament intr-un imobil, indeplinind urmatoartele conditii: - nu a mai achizitionat un imobil cu TVA 5%; - valoarea imobilului este de 96.000 euro; - constructia este noua; - suprafata este de 178 mp. Imobilul...» citeste mai departe aici

  • ANRP anunta simplificarea procedurilor pentru stingerea datoriilor
    • Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor (A.N.R.P.) anunta ca, incepand cu 13 iulie a.c., a intrat in vigoare OUG nr. 63/2018 Ordonanta de Urgenta nr. 63 privind compensarea unor creante reciproce intre statul roman si persoanele beneficiare ale legilor din domeniul restituirii proprietatii. In interesul persoanelor vizate de OUG nr. 63/2018, A.N.R.P. a stabilit o procedura simplificata de depunere si solutionare a cererilor. “A fost instituit, astfel, un mecanism de...» citeste mai departe aici

  • Angajarea pensionarilor cu grad de invaliditate
    • Din punct de vedere al legislatiei muncii, se ridica multe semne de intrebare, atat din partea nagajatorilor, cat, mai ales, a salariatilor, care nu isi cunosc foarte bine drepturile. Ce se intampla in cazul in care o persoana se pensioneaza pe caz de boala, mai poate ea munci? Iar daca da, in ce conditii? In cele ce urmeaza avem o analiza amanuntita, in functie de diversele situatii in care se poate afla un potential angajat cu grad de invaliditate. De la inceput trebuie sa precizam ca, in...» citeste mai departe aici

  • Afacerile hand-made pot participa gratuit la targul national pentru artizanat. Cazarea si transportul se deconteaza
    • Incepand de luni, 23 iulie 2018, ora 10:00, micii artizani si mestesugari din Romania se pot inscrie in Programul national multianual pentru sustinerea mestesugurilor si artizanatului, gestionat de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA). Atunci aplicatia va deveni activa. Programul se adreseaza persoanelor fizice si intreprinderilor mici si mijlocii care au ca activitate producerea si comercializarea de produse lucrate manual sau artizanale, prestarea serviciilor...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016