Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Analiza comparativa 2017 vs 2016 a recomandarilor specifice ale Comisiei Europene

30-Mai-2017
730

I. Recomandarile Comisiei Europene

Privind Programul national de reforma al Romaniei pentru 2017 si care include un aviz al Consiliului privind Programul de convergenta al Romaniei pentru 2017.

Comisia Europeana a prezentat, in 22 mai 2017, recomandarile specifice fiecarei tari, document in care defineste orientarile de politica economica pentru fiecare stat membru in parte pentru urmatoarele 12-18 luni.

Analiza a reflectat urmatoarele aspecte importante:

Abatere semnificativa a tarii de la obiectele bugetare pe termen mediu (MTO)[1] "Pe baza datelor executiei din anul 2016, Romania a fost depistata ca aflandu-se intr-o deviere semnificativa de la obiectivul bugetar pe termen mediu (…) in data de 22 mai 2017, Comisia a emis Romaniei un avertisment ca a fost observata o abatere semnificativa de la obiectivul bugetar pe termen mediu in 2016. Conform prognozei Comisiei Europene din primavara, exista riscul unei abateri semnificative de la ajustarea recomandata in anul 2017".

Riscurile pe care le ridica proiectul legii salarizarii unitare, aflat in Parlament, precum si lipsa masurilor fiscale si structurale ale Guvernului:

"Principalul risc descendent pentru perspectivele macroeconomice decurge din impactul scazut al masurilor fiscale si structurale asupra perspectivelor de crestere pe termen scurt si mediu. in plus, proiectul de lege privind salarizarea unitara reprezinta un risc semnificativ descendent pentru prognoza fiscala."



Nivelul inca ridicat al coruptiei din tara: "Coruptia persista la toate nivelurile si ramane un obstacol pentru derularea afacerilor (…) S-au facut unele progrese pentru dezvoltarea unor masuri suplimentare pentru prevenirea si combaterea coruptiei, in special in cadrul administratiei locale, insa raman multe provocari in punerea eficienta in aplicare a strategiei nationale anticoruptie adoptate in anul 2016."

S-au inregistrat progrese limitate in cazul respectarii obligatiilor si a colectarii taxelor, evaziunea fiscala ducand la destabilizarea economiei: "Abordarile sectoriale si categorice ale impozitarii intreprinderilor risca sa impuna o sarcina administrativa atat pentru intreprinderi, cat si pentru autoritatatile fiscale, neducand la imbunatatirea colectarii impozitelor."

Scaderea in continuare a fortei de munca, ratele de ocupare si de activitate pentru tineri, femei, persoanele cu un nivel scazut de calificare, persoanele cu handicap si in special persoanele de etnie roma fiind cu mult sub media UE. Numarul de tineri care nu sunt angajati, educati sau instruiti ramane foarte mare.


Analiza comparativa intre recomandarile din anii 2017 si 2016

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Analiza comparativa 2017 vs 2016 a recomandarilor specifice ale Comisiei Europene":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Pensie anticipata partial. Cumul venituri din activitati independente
    • Pensia anticipata partial se poate cumula cu veniturile obtinute din activitati independente - expert contabil? Multumesc. Raspunsul consilierului juridic Rodica Mantescu: Conform art. 118 alin. (12) din Legea 263/2010 a sistemului public de pensii, in sistemul public de pensii astfel cum a fost modificat prin Legea 217/2017, pensionarii pot cumula pensia cu venituri realizate din activitati independente, astfel cum sunt reglementate de Codul fiscal, indiferent de nivelul acestora. Astfel,...» citeste mai departe aici

  • Obligatia depunerii Declaratiei privind beneficiarul real, ELIMINATA pentru unele firme (Legea 108/2020)
    • Legea 108/2020 privind modificarea si completarea Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative a fost publicata in Monitorul Oficial, partea I nr.588 din 6 iulie 2020. Conform actului normativ care a intra in vigoare la data de 9 iulie 2020, persoanele juridice constituite doar din asociati persoane fizice nu mai sunt obligate sa depuna Declaratia privind beneficiarul real, atunci...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 2068/2020 modifica si completeaza mecanismul de transfer al granturilor pentru sustinerea IMM-urilor
    • In Monitorul Oficial, Partea I nr. 586 din 3 iulie 2020 a fost publicat Ordinul nr. 2068/2020 pentru modificarea si completarea anexei nr. 3 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.886/2020 privind aprobarea mecanismului financiar de transfer al sumelor aferente granturilor cuvenite beneficiarilor in cadrul Schemei de ajutor de stat pentru sustinerea activitatii IMM-urilor in contextul crizei economice generate de pandemia COVID-19, a modelului Conventiei privind implementarea...» citeste mai departe aici

  • Decontarea unei parti din salariu sau a Somajului Tehnic in luna iunie 2020. Baza legala
    • Societate cu 2 angajati, magazin in mall, inchis pana la 15 iunie. Salariatii au beneficiat de somaj tehnic de la 23 martie pana la 15 iunie, data la care au revenit la locul de munca. Societatatea doreste decontarea somajului tehnic pe luna iunie (01-14) iunie. Poate sa solicite, pentru aceiasi salariati, decontarea de 41,5% din salariu conform oug nr. 92/2020 pentru restul de perioada, 15.06-30.06 sau doar incepand cu 01.07? Si daca da, calculam cele trei luni pana la 15.09 sau pana la 31.08?...» citeste mai departe aici

  • Prevederi legale privind impozitul specific in anul 2020. Informare ANAF
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov clarifica, printr-un comunicat de presa, prevederile legale privind impozitul specific in anul 2020. Contribuabilii obligati la plata impozitului specific unor activitati, potrivit Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, pentru anul 2020, nu datoreaza impozit specific pentru o perioada de 90 zile calculata de la data intrarii in vigoare a acestei ordonante (25.06.2020 – 22.09.2020). Pentru stabilirea...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016