Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Start Up Nation 2024. A fost aprobat programul care acorda pana la 50.000 euro pentru stimularea micilor afaceri

19-Aug-2024
809
Start Up Nation 2024. A fost aprobat programul care acorda pana la 50.000 euro pentru stimularea micilor afaceri

A fost aprobat programul Start Up Nation pentru anul 2024 prin Ordonanta 29/2024. Vor fi acordati pana la 50.000 euro pentru stimularea micilor afaceri. In continuare vom vedea cine poate beneficia, dar si care sunt conditiile care trebuiesc respectate.

Ordonanta 29/2024 privind aprobarea si implementarea Programului pentru stimularea intreprinderilor mici si mijlocii "START UP NATION - ROMANIA" editia 2024, finantat din fonduri externe nerambursabile aferente Programului Educatie si Ocupare 2021-2027 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 814 din 14 august 2024.

Prin prezenta ordonanta se stabilesc aprobarea si implementarea Programului pentru stimularea intreprinderilor mici si mijlocii „START UP NATION - ROMANIA“ editia 2024, finantat din fonduri externe nerambursabile aferente Programului Educatie si Ocupare 2021-2027, prin Fondul social european Plus.

Programul se implementeaza pe o perioada de maximum 5 ani, in limita bugetului disponibil pentru aceasta masura si in conformitate cu regulile de eligibilitate ale Programului Educatie si Ocupare 2021-2027, adoptate prin Ordinul ministrului investitiilor si proiectelor europene nr. 1.244/2023. 

Sprijinul financiar pentru beneficiarii de ajutor de minimis este de maximum 250.000 lei pentru beneficiarul ajutorului de minimis.

Sprijinul financiar pentru beneficiarii de ajutor de minimis reprezinta maximum 90% din valoarea totala eligibila din formularul de finantare. Beneficiarul ajutorului de minimis are obligatia de a asigura o cofinantare a investitiei de minimum 10% din valoarea eligibila din formularul de finantare.

Bugetul Programului pentru stimularea intreprinderilor mici si mijlocii „START UP NATION - ROMANIA“ editia 2024 reprezinta echivalentul in lei al sumei de 446.185.295,00 euro, calculat la cursul InforEuro din luna august 2024, din care:

a) pilonul I - Activarea potentialului antreprenorial al tinerilor, cu un buget care reprezinta echivalentul in lei al sumei de 295.750.000,00 euro, avand ca grup-tinta eligibil persoanele prevazute la art. 2 lit. d);

b) pilonul II - Sprijin pentru dezvoltarea antreprenoriatului in randul persoanelor din grupul-tinta, cu un buget care reprezinta echivalentul in lei al sumei de 150.435.295,00 euro, avand ca grup-tinta eligibil persoanele prevazute la art. 2 lit. e)-j).

Din valoarea totala a bugetului Programului pentru stimularea intreprinderilor mici si mijlocii „START UP NATION - ROMANIA“ editia 2024, minimum 85% reprezinta valoarea ajutoarelor financiare acordate beneficiarilor de ajutor de minimis.

Din valoarea totala a bugetului Programului pentru stimularea intreprinderilor mici si mijlocii „START UP NATION - ROMANIA“ editia 2024, maximum 15% reprezinta valoarea financiara gestionata de administratorul schemei de ajutor de minimis in scopul implementarii programului.

Capitolul II 

Pilonul I - Activarea potentialului antreprenorial al tinerilor

Articolul 4

(1) Grupul-tinta eligibil al Programului pentru stimularea intreprinderilor mici si mijlocii „START UP NATION - ROMANIA“ editia 2024 pe componenta specifica pilonului I - Activarea potentialului antreprenorial al tinerilor este format din tineri sub 30 de ani, astfel cum sunt definiti in conformitate cu prevederile art. 2 lit. d).

(2) Bugetul total pentru pilonul I - Activarea potentialului antreprenorial al tinerilor este de 295.750.000,00 euro, din care 238.000.000,00 euro reprezinta contributia Uniunii Europene si 57.750.000,00 euro buget de stat, cu urmatoarea distributie:

a) pentru regiunile mai putin dezvoltate - 266.000.000,00 euro;

b) pentru regiunea mai dezvoltata - 29.750.000,00 euro.

(3) Finantarea pentru pilonul I - Activarea potentialului antreprenorial al tinerilor este asigurata din Programul Educatie si Ocupare 2021-2027, prioritatea 2 -Valorificarea potentialului tinerilor pe piata muncii - Ocuparea fortei de munca in randul tinerilor, masura 2.a.3 - Activarea potentialului antreprenorial al tinerilor.

(4) In cadrul componentei specifice pilonului I - Activarea potentialului antreprenorial al tinerilor se are in vedere asigurarea accesului la cursuri de formare in vederea dobandirii de competente antreprenoriale pentru un numar estimat de 25.000 de persoane fizice eligibile in conformitate cu prevederile Programului Educatie si Ocupare 2021-2027.

(5) Minimum 10% din persoanele fizice sprijinite pentru participarea la cursuri de formare in vederea dobandirii de competente antreprenoriale vor fi persoane ce apartin minoritatii rome. Incadrarea in categoria de persoane apartinand minoritatii rome se realizeaza pe baza de declaratie pe propria raspundere.

(6) In cadrul componentei specifice pilonului I - Activarea potentialului antreprenorial al tinerilor se finanteaza un numar estimat de 5.250 de intreprinderi infiintate.

(7) Intreprinderile prevazute la alin. (6) vor crea prin intermediul programului un numar estimat de 10.500 locuri de munca.

(8) Pentru a beneficia de sprijin, intreprinderile trebuie sa indeplineasca in mod cumulativ urmatoarele conditii:

a) sunt infiintate de catre persoane din grupul-tinta eligibil care participa la activitatile Programului pentru stimularea intreprinderilor mici si mijlocii „START UP NATION - ROMaNIA“ editia 2024;

b) sunt inregistrate potrivit dispozitiilor Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sau ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 6/2011, aprobata cu modificari prin Legea nr. 301/2011, cu modificarile si completarile ulterioare;

c) se incadreaza in categoria intreprinderilor mici si mijlocii, in conformitate cu prevederile Legii nr. 346/2004, cu modificarile si completarile ulterioare;

d) formularul de finantare care sta la baza dezvoltarii intreprinderii a fost selectat de catre administratorul schemei de ajutor de minimis, in conformitate cu prevederile prezentei ordonante si cu procedura de implementare a programului, aprobata prin ordin al ministrului economiei, antreprenoriatului si turismului, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, si prevederile procedurilor operationale aferente MEAT;

e) au sediul social si implementeaza afacerea in regiunea de dezvoltare in care are domiciliul persoana fizica eligibila in cadrul programului;

f) se angajeaza sa respecte prevederile stabilite prin prezenta ordonanta si prin procedura de implementare a Programului pentru stimularea intreprinderilor mici si mijlocii „START UP NATION - ROMaNIA“ editia 2024;

g) se angajeaza sa respecte prevederile stabilite in conformitate cu prezenta ordonanta si cu Ghidul solicitantului - conditii specifice, elaborat de catre Autoritatea de management pentru Programul Educatie si Ocupare 2021-2027, si in conformitate cu prevederile schemei de minimis asociate Ghidului solicitantului - conditii specifice, aprobata prin ordin al ministrului investitiilor si proiectelor europene.

(9) Beneficiarul ajutorului de minimis are obligatia de a mentine activitatea si de a ocupa locurile de munca asumate prin formularul de finantare pentru o perioada de minimum 24 de luni de la finalizarea perioadei de implementare.

(10) Beneficiarul ajutorului de minimis nu are dreptul de a instraina actiunile/partile sociale pe perioada implementarii sau sustenabilitatii afacerii, sub sanctiunea neacordarii sau recuperarii ajutorului de minimis acordat.

Capitolul III 

Pilonul II - Sprijin pentru dezvoltarea antreprenoriatului in randul persoanelor din grupul-tinta

Articolul 5

(1) Grupul-tinta eligibil al Programului pentru stimularea intreprinderilor mici si mijlocii „START UP NATION - ROMaNIA“ editia 2024 pe componenta specifica pilonului II - Sprijin pentru dezvoltarea antreprenoriatului in randul persoanelor din grupul-tinta este format din persoanele fizice, astfel cum sunt definite la art. 2 lit. e)-j).

(2) Bugetul total pentru pilonul II - Sprijin pentru dezvoltarea antreprenoriatului in randul persoanelor din grupul-tinta reprezinta echivalentul in lei al sumei de 150.435.295,00 euro, din care 127.870.001,00 euro reprezinta contributia Uniunii Europene si 22.565.294,00 euro buget de stat, si este alocat exclusiv regiunilor mai putin dezvoltate.

(3) Finantarea pentru pilonul II - Sprijin pentru dezvoltarea antreprenoriatului in randul persoanelor din grupul-tinta este asigurata din Programul Educatie si Ocupare 2021-2027, prioritatea 4. Antreprenoriat si economie sociala, masura 4.a.2 - Sprijin pentru dezvoltarea antreprenoriatului in randul persoanelor apartinand grupului-tinta.

(4) In cadrul componentei specifice pilonului II - Sprijin pentru dezvoltarea antreprenoriatului in randul persoanelor din grupul-tinta se are in vedere asigurarea accesului la cursuri de formare in vederea dobandirii de competente antreprenoriale pentru un numar estimat de 4.600 de persoane fizice eligibile, in conformitate cu prevederile Programului Educatie si Ocupare 2021-2027, care au domiciliul in regiunile mai putin dezvoltate.

(5) In cadrul componentei specifice pilonului II - Sprijin pentru dezvoltarea antreprenoriatului in randul persoanelor din grupul-tinta se finanteaza un numar estimat de 2.500 de intreprinderi infiintate.

(6) in cadrul intreprinderilor prevazute la alin. (5) se vor crea un numar estimat de 5.000 de locuri de munca.

(7) Pentru a beneficia de sprijin, intreprinderile trebuie sa indeplineasca in mod cumulativ urmatoarele conditii:

a) sunt infiintate de catre persoanele fizice din grupul-tinta eligibil care participa la activitatile Programului pentru stimularea intreprinderilor mici si mijlocii „START UP NATION - ROMaNIA“ editia 2024;

b) sunt inregistrate potrivit dispozitiilor Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sau ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 6/2011, aprobata cu modificari prin Legea nr. 301/2011, cu modificarile si completarile ulterioare;

c) se incadreaza in categoria intreprinderilor mici si mijlocii, in conformitate cu prevederile Legii nr. 346/2004, cu modificarile si completarile ulterioare;

d) formularul de finantare ce sta la baza dezvoltarii intreprinderii a fost selectat de catre administratorul schemei de ajutor de minimis, in conformitate cu prevederile procedurii de implementare a programului, aprobata prin ordin al ministrului economiei, antreprenoriatului si turismului, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, si prevederile procedurilor operationale aferente MEAT;

e) au sediul social si implementeaza afacerea in regiunea de dezvoltare in care are domiciliul persoana fizica eligibila in cadrul programului;

f) respecta prevederile stabilite prin procedura de implementare a Programului pentru stimularea intreprinderilor mici si mijlocii „START UP NATION - ROMaNIA“ editia 2024;

g) respecta prevederile stabilite in conformitate cu Ghidul solicitantului - conditii specifice, elaborat de catre Autoritatea de management pentru Programul Educatie si Ocupare 2021-2027 si in conformitate cu prevederile schemei de minimis asociate Ghidului solicitantului - conditii specifice, aprobata prin ordin al ministrului investitiilor si proiectelor europene.

(8) Beneficiarul ajutorului de minimis are obligatia de a mentine ocupate locurile de munca asumate prin formularul de finantare pentru o perioada de minimum 24 de luni de la finalizarea perioadei de implementare.

(9) Beneficiarul ajutorului de minimis nu are dreptul de a instraina actiunile/partile sociale pe perioada implementarii sau sustenabilitatii afacerii, sub sanctiunea neacordarii sau recuperarii ajutorului de minimis acordat, potrivit dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, precum si pentru modificarea si completarea Legii concurentei nr. 21/1996, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 20/2015, cu modificarile si completarile ulterioare. 

Capitolul IV 
Mecanismul de implementare

Articolul 6

(1) Procedura de implementare a Programului pentru stimularea intreprinderilor mici si mijlocii „START UP NATION - ROMaNIA“ editia 2024 cuprinde urmatoarele elemente:

a) modalitatea de derulare a campaniei de informare si promovare a programului, astfel incat sa se asigure informarea eficienta a publicului si a persoanelor eligibile cu privire la oportunitatile de finantare, precum si cu privire la modalitatea de inscriere si criteriile de eligibilitate;

b) criteriile de eligibilitate pentru fiecare categorie de grup-tinta eligibil si documentele-suport care trebuie prezentate pentru verificarea eligibilitatii si modalitatea de implementare a programului;

c) criteriile de selectie a persoanelor fizice aplicante pentru a beneficia de sprijin in vederea participarii la cursuri de formare profesionala;

d) procedura de selectie a formularelor de finantare, inclusiv criteriile de eligibilitate, modalitatea de inscriere, criteriile de evaluare si selectie;

e) procedura de contractare a ajutorului de minimis;

f) procedura de monitorizare a implementarii formularelor de finantare si de verificare a eligibilitatii ajutorului de minimis acordat;

g) procedura de monitorizare a sustenabilitatii IMM-urilor sprijinite.

(2) In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, ministrul economiei, antreprenoriatului si turismului va aproba prin ordin procedura de implementare a Programului pentru stimularea intreprinderilor mici si mijlocii „START UP NATION - ROMaNIA“ editia 2024, care se actualizeaza, dupa caz, in conformitate cu prevederile Ghidului solicitantului - conditii specifice si ale schemei de ajutor de minimis elaborate si aprobate de catre MIPE.

Articolul 7

Mecanismul financiar prin care se asigura implementarea formularelor de finantare si rambursarea cheltuielilor se va derula prin parcurgerea urmatoarelor etape:

a) MEAT, AIMMT si STS isi cuprind in bugetele proprii valoarea totala a sumelor corespunzatoare atat activitatilor proprii derulate in cadrul programului, cat si finantarilor si pot efectua cheltuieli incepand cu data alocarii bugetelor, conform dispozitiilor art. 63 din Regulamentul (UE) 2021/1.060 al Parlamentului European si al Consiliului din 24 iunie 2021 de stabilire a dispozitiilor comune privind Fondul european de dezvoltare regionala, Fondul social european Plus, Fondul de coeziune, Fondul pentru o tranzitie justa si Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit si acvacultura si de stabilire a normelor financiare aplicabile acestor fonduri, precum si Fondului pentru azil, migratie si integrare, Fondului pentru securitate interna si Instrumentului de sprijin financiar pentru managementul frontierelor si politica de vize; 

b) MEAT si STS vor incheia protocoale de colaborare, de natura voluntara, cu titlul gratuit, cu institutiile de stat, prin intermediul carora vor fi interogate bazele de date necesare implementarii programului, daca este cazul;

c) MEAT, in calitate de lider de parteneriat, astfel cum este definit la art. 2 alin. (4) lit. q) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiara a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate Romaniei din Fondul european de dezvoltare regionala, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranzitie justa, aprobata cu modificari prin Legea nr. 231/2023, cu modificarile si completarile ulterioare, in parteneriat cu AIMMT si STS, va depune cererea de finantare prin sistemul informatic MySMIS 2021, in conformitate cu prevederile Ghidului solicitantului - conditii specifice si ale schemei de ajutor de minimis elaborate si aprobate de catre MIPE;

d) MIPE si MEAT, in calitate de lider de parteneriat, astfel cum este definit la art. 2 alin. (4) lit. q) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 133/2021, aprobata cu modificari prin Legea nr. 231/2023, cu modificarile si completarile ulterioare, in parteneriat cu AIMMT si STS, vor incheia contractele de finantare in termen de maximum 20 de zile lucratoare de la data depunerii cererii de finantare, dupa parcurgerea etapelor procedurale de evaluare si selectie si de contractare, in conformitate cu procedurile operationale pentru implementarea Programului Educatie si Ocupare 2021-2027;

e) MEAT va incheia acte aditionale la conventiile de colaborare cu institutiile de credit partenere in vederea implementarii programului; 

f) MEAT va incheia contracte de formare profesionala cu furnizorii autorizati de cursuri de antreprenoriat, in baza unui proces transparent de selectie, astfel:

MEAT va publica anunt de selectie pe site-ul institutiei, care va cuprinde conditiile minime de selectie a furnizorilor de formare profesionala; comisia de selectie, desemnata prin ordin al ministrului economiei, antreprenoriatului si turismului, va verifica respectarea tuturor criteriilor de selectie si va selecta toti furnizorii care indeplinesc conditiile minime de selectie; in baza rezultatului selectiei, MEAT va incheia contracte de formare profesionala si va afisa pe site-ul institutiei lista tuturor furnizorilor selectati; persoanele fizice din grupul-tinta vor selecta furnizorul de formare, furnizorii vor organiza cursurile de formare profesionala si vor transmite toata documentatia aferenta conform procedurii de implementare a programului; dupa validarea documentatiei aferente fiecarui absolvent din grupul-tinta, MEAT va proceda la plata catre furnizorii de formare a contravalorii cursurilor, in suma de 24,81 lei/ora pentru fiecare absolvent, compusa din 19,81 lei/ora aferenti formarii si 5 lei/ora subventie.

Plata contravalorii cursurilor de formare este conditionata de eliberarea certificatului de absolvire, in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 129/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

g) dupa validarea documentatiei fiecarui absolvent din grupul-tinta, furnizorii de cursuri vor proceda la plata catre fiecare absolvent a subventiei de participare la curs, in suma de 5 lei/ora/absolvent si vor pune la dispozitia MEAT documentatia completa conform legislatiei programului;

h) in vederea platii ajutorului de minimis, MEAT, in baza conventiilor bancare, transfera disponibilul in contul bancilor partenere. Bancile, pe seama conventiilor bancare, efectueaza platile in conturile bancare deschise de beneficiarii finali ai ajutorului de minimis;

i) STS asigura functionalitatea sistemului informatic de gestionare a Programului pentru stimularea intreprinderilor mici si mijlocii „START UP NATION - ROMaNIA“ editia 2024. Sistemul informatic de gestionare a Programului pentru stimularea intreprinderilor mici si mijlocii „START UP NATION - ROMaNIA“ editia 2024 va asigura cel putin: derularea procesului de inscriere si selectie a persoanelor fizice aplicante pentru a participa la cursurile de formare in vederea dobandirii de competente antreprenoriale, precum si derularea procesului de depunere, selectie, contractare, decontare, plata monitorizare si raportare a formularelor de finantare inscrise pentru finantare.

Articolul 8

(1) Se autorizeaza Autoritatea de management pentru Programul Educatie si Ocupare 2021-2027 sa emita avizul de principiu pentru formularul F1 - Fisa de fundamentare a proiectelor propuse la finantare care vizeaza implementarea Programului pentru stimularea intreprinderilor mici si mijlocii „START UP NATION - ROMaNIA“ editia 2024, propus de MEAT, in parteneriat cu AIMMT si STS.

(2) Se autorizeaza MEAT, in parteneriat cu AIMMT si STS, sa efectueze cheltuieli in cadrul programului, odata cu alocarea bugetara conform formularului F1 - Fisa de fundamentare a proiectelor propuse la finantare, avizat, care vizeaza implementarea Programului pentru stimularea intreprinderilor mici si mijlocii „START UP NATION - ROMaNIA“ editia 2024.

(3) Se autorizeaza Autoritatea de management sa modifice Programul Educatie si Ocupare 2021-2027, dupa agrearea in prealabil a modificarilor propuse cu serviciile Comisiei Europene.

(4) Se autorizeaza Autoritatea de management pentru Programul Educatie si Ocupare 2021-2027 sa lanseze apelurile de proiecte destinate implementarii Programului pentru stimularea intreprinderilor mici si mijlocii „START UP NATION - ROMaNIA“ editia 2024, al caror beneficiar este MEAT.

(5) Se autorizeaza Autoritatea de management pentru Programul Educatie si Ocupare, pentru perioada de programare 2021-2027, sa incheie contractele de finantare cu MEAT pentru apelurile de proiecte lansate potrivit alin. (4), in limita creditelor de angajament si a creditelor bugetare aprobate cu aceasta destinatie.

(6) Autoritatea de management pentru Programul Educatie si Ocupare 2021-2027 autorizeaza cheltuieli eligibile si efectueaza plati aferente contractului de finantare incheiat potrivit alin. (5), in limita creditelor de angajament si a creditelor bugetare aprobate cu aceasta destinatie.

(7) Din fonduri europene nerambursabile se deconteaza categoriile de cheltuieli eligibile stabilite in conformitate cu regulile de eligibilitate si grupul-tinta din cadrul Programului Educatie si Ocupare 2021-2027 si in limita sumelor alocate cu aceasta destinatie.

(8) Cheltuielile eligibile prevazute la alin. (6) se deconteaza din fonduri europene nerambursabile ale Programului Educatie si Ocupare 2021-2027 numai dupa aprobarea modificarii acestui program prin decizie a Comisiei Europene.

Articolul 9

(1) In vederea indeplinirii atributiilor prevazute de prezenta ordonanta, AIMMT si STS prelucreaza date cu caracter personal, in calitate de persoane imputernicite de catre MEAT, in calitate de operator de date, in conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor).

(2) Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizeaza de catre reprezentantii anume desemnati de catre MEAT, AIMMT si STS, in conditiile si in limitele stabilite prin prezenta ordonanta.

(3) MEAT, prin politica de prelucrare a datelor cu caracter personal aplicabila sistemului informatic prevazut la art. 2 lit. p), stabileste si implementeaza masurile necesare in vederea informarii persoanelor vizate asupra operatiunilor de prelucrare, precum si modul de exercitare a drepturilor persoanelor vizate, in concordanta cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679.

(4) Datele cu caracter personal prelucrate prin intermediul sistemului informatic prevazut la art. 2 lit. p) sunt stocate pe o perioada de 5 ani de la momentul colectarii. La momentul dezvoltarii sistemului informatic prevazut la art. 2 lit. p), MEAT analizeaza si hotaraste cu privire la conservarea sau stergerea datelor colectate si prelucrate in cadrul sistemului informatic, sens in care informeaza STS cu privire la actiunile ce trebuie realizate pentru conservarea sau stergerea datelor. 

(5) Seturile de date cu caracter personal prelucrate in cadrul sistemului informatic prevazut la art. 2 lit. p) sunt: date privind identificarea persoanei, date privind situatia financiar-fiscala, date privind relatiile de munca.

(6) Cererile referitoare la datele din cadrul sistemului informatic prevazut la art. 2 lit. p), precum si cererile formulate pentru exercitarea drepturilor persoanelor vizate, prevazute la art. 13 - 22 din Regulamentul (UE) 2016/679, in raport cu prelucrarile de date cu caracter personal realizate in conditiile prezentei ordonante, se adreseaza si se solutioneaza de catre MEAT.

(7) in vederea implementarii si utilizarii functionalitatilor sistemului informatic prevazut la art. 2 lit. p), MEAT transmite, primeste, interogheaza si valideaza seturi de date din sistemele informatice ale institutiilor si autoritatilor publice care detin seturi de date relevante in vederea implementarii prezentei ordonante, in conditiile prevazute de acordul de colaborare incheiat intre MEAT, STS si entitatea care detine seturile de date necesare. Aceste din urma institutii raspund pentru corectitudinea si actualitatea datelor furnizate.

(8) Managementul riscurilor de securitate in cadrul sistemului informatic prevazut la art. 2 lit. p) este asigurat de catre MEAT, iar masurile tehnice si procedurale de securitate cibernetica, destinate reducerii riscurilor de securitate, sunt implementate de MEAT impreuna cu STS, corelat cu responsabilitatile fiecarei institutii.

Articolul 10

Dispozitiile art. 9 alin. (1)-(4), (6) si (7) se aplica in mod corespunzator si pentru alte sisteme informatice in legatura directa cu programul pentru stimularea intreprinderilor mici si mijlocii prevazut de prezenta ordonanta, realizate de MEAT cu sprijinul STS.Articolul 11in situatia prevazuta la art. 10, seturile de date care vor fi prelucrate se stabilesc prin acord de colaborare incheiat intre MEAT, STS si entitatea care detine seturile de date necesare.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Infiintare PFA. Etape si acte necesare

    • Infiintarea unui PFA (Persoana Fizica Autorizata) reprezinta o optiune de luat in calcul pentru persoanele care doresc sa isi desfasoare activitatea profesionala in mod independent. Acest tip de organizare implica o procedura simplificata de infiintare, organizare si administrare, insa exista atat avantaje, cat si dezavantaje care trebuie sa fie pe deplin intelese. In acest articol, vom detalia etapele si documentele necesare pentru infiintarea unui PFA, oferindu-va in acelasi timp si cateva...» citeste mai departe aici

  • SAF-T in 2024. Contribuabili care trebuie sa depuna D406 si persoane care NU au aceasta obligatie

    • SAF-T reprezinta un standard international utilizat pentru transferul electronic de date din evidenta contabila si fiscala, de la contribuabili/platitori catre autoritatile fiscale si auditori. La noi, sistemul a fost introdus inca din anul 2022 pentru anumiti contribuabili si se aplica amenzi destul de mari in cazul in care acestia nu isi indeplinesc obligatiile legale. Mai exact, pentru raportare in SAF-T trebuie depusa D406 -Declaratia informativa privind fisierul standard de control...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in 25 octombrie 2024

    • ANAF a publicat Calendarul obligatiilor fiscale pentru luna octombrie 2024 pe site-ul oficial. Conform materialului, pana pe 25 octombrie 2024 trebuiesc depuse la fisc, de contibuabili, mai multe declaratii fiscale importante. Calendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta In 25 octombrie 2024 Vineri, 25 octombrie Obligatii fiscale: Depunerea Declaratiei lunare privind obligatiile de plata la bugetul de stat – Formularul 100. Categorii de contribuabili: Contribuabilii care au...» citeste mai departe aici

  • D112 in 2024. Modelul aprobat prin Ordinul 6330/2024 va fi utilizat pentru veniturile lunii septembrie

    • Prin Ordinul 6330/2024, publicat recent in Monitorul Oficial, au fost oficializate noi instructiuni pentru completarea D112, dar si un nou model de formular. Modificarile au aparut in contextul intrarii in vigoare a Legii 360/2023 privind noua lege a pensiilor. Ordinul 6.330/1.587/1.630/3.121/2024 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si...» citeste mai departe aici

  • Pensionarii platesc CASS pentru venituri din chirii? Ce spun specialistii

    • Veniturile din chirii, asa cum sunt definite in art. 83 din Codul Fiscal, sunt acele venituri obtinute din cedarea folosintei bunurilor, in bani si/sau in natura, provenind din cedarea folosintei bunurilor mobile si imobile, obtinute de catre proprietar, uzufructuar sau alt detinator legal, altele decat veniturile din activitati independente. In aceasta categorie sunt incluse: veniturile din inchirierea bunurilor imobile (case, apartamente, terenuri); veniturile din inchirierea bunurilor mobile...» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?

    • Factura electronica, asa cum este definita de OUG nr. 120/2021, este transmisa de operatorii economici (orice entitate care desfasoara o activitate economica constand in executarea de lucrari, livrarea de bunuri/produse si/sau prestarea de servicii) utilizand sistemul RO e-Factura in cadrul tranzactiilor efectuate cu: autoritati contractante/entitati contractante - B2G "Business to Government" alti operatori economici B2B "Business to Business" persoane fizice doar in situatia operatorilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016