Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
In vederea derularii Programul Start–up Nation aprobat ca shema de minimis prin Ordinul Ministrului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat cu nr 692/06.06.2017, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat intentioneaza sa incheie conventii de colaborare cu institutii de credit. Institutiile de credit interesate de incheierea acestor conventii sunt invitate sa transmita pana la data de 03.07.2017, ora 16.00, oferta de parteneriat privind colaborarea in vederea implementarii Programului Start–up Nation in anul 2017.
Avand in vedere ca obiectivul principal al schemei de minimis il constituie stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii si imbunatatirea performantelor economice ale acestora, crearea de noi locuri de munca, insertia pe piata muncii a persoanelor defavorizate, somerilor si absolventilor, cresterea investitiilor in tehnologii noi innovative, institutia de credit trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele cerinte:
- sa respecte prevederile prevederile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 10/2017 pentru pentru stimularea infiintarii de noi intreprinderi mici si mijlocii cu modificarile si completarile ulterioare aprobate prin Legea nr. 112/2017 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 10/2017 pentru stimularea infiintarii de noi intreprinderi mici si mijlocii;
- sa respecte prevederile schemei de minimis, aprobata prin Ordinul Ministrului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat cu nr 692/06.06.2017, care se gaseste la adresa aippimm.ro, sau direct pe linkul: http://www.aippimm.ro/categorie/programe/start-up-nation-2017/;
sa prezinte Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat oferta de parteneriat pana la data de 03.07.2017 ora 16.00;
- sa semneze cu Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat Conventia de colaborare in maxim 15 zile lucratoare de la selectare;
- sa aiba cel putin cate o sucursala in fiecare judet;
- sa aiba conventie cu Fondul National de Garantare a Creditelor pentru intreprinderile Mici si Mijlocii S.A.-IFN (FNGCIMM), prin care creditul bancar acordat in cadrul acestui Program sa fie garantat in proportie de 80%;
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
SGR Sistemul Garantie-Returnare Obligatii fiscal-contabile
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
- sa deschida un cont de tranzit in care Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat sa poata vira alocatia financiara nerambursabila;
- sa acorde din contul de tranzit tuturor beneficiarilor alocatia financiara nerambursabila in baza acordului de utilizare AFN emis de OTIMMC;
- sa acorde beneficiarilor credit punte aferent alocatiei financiare nerambursabile, respectiv valorii eligibile a cheltuielilor aprobate in conditiile specificate mai jos;
- sa efectueze in baza acordului de finantare vizite de certificare a cheltuielilor la fata locului pentru toti beneficiarii si sa intocmeasca procese verbale de certificare a cheltuielilor conform schemei de minimis Start-up Nation, aprobata prin Ordinul Ministrului nr. 692 din 06.06.2017 si conventiei de colaborare.
Selectia institutiei de credit se va face in functie de indeplinirea cerintelor de mai sus si de urmatoarele criterii pentru acordarea creditului punte:
- dobanda la credit: pachet dobanda fixa de maxim 5%/an;
- comision la credit: max 0,5%, din valoarea creditului;
- comision de gestiune: max 1% din valoarea creditului – se incaseaza la efectuarea primei trageri din credit;
- alte comisioane: max 1% din valoarea creditului – se incaseaza la efectuarea primei trageri din credit;
- garantii: 80% din valoarea creditului garantat FNGCIMM si in completare garantare cu bunurile achizitionate in cadrul programului si diferenta garantata cu bunurile achizitionate prin Program;
- perioada de analiza si solutionare a creditului punte maxim 20 zile de la solicitarea creditului.
Selectia institutiei de credit se va face in maxim 3 zile lucratoare de la expirarea termenului de depunere de oferte. Va fi selectata oferta cea mai avantajoasa pentru beneficiarii Programului din punct de vedere al criteriilor pentru acordarea creditului punte.
Sursa: aippimm.ro
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
Articole similare
Declaratia Unica: Precizari privind plata obligatiilor fiscale la bugetul de stat (oficial ANAF)Conturi tranzitorii deschise de Fisc la institutii de creditCalcul grad indatorare imprumuturi institutii creditare. Cum tratam diferentele de curs la furnizori?Achizitie imobil pe firma. Care va fi regimul TVA si al amortizarii?Persoanele fizice sau juridice care detin conturi IBAN vor fi identificate prin Registrul central electronic( proiect ANAF)Ultimele articole
Plafon plati numerar 2023: Noi modificari asupra tranzactiilor in numerar, conform OUG 115/2023Plafon plati numerar 2023: Care este plafonul de casa pentru o societate cu mai multe casierii?Plafon maxim de 50.000 lei in casierie. Suma se aplica atat casei in lei, cat si celei in valuta?Din 1 octombrie 2023 bancile ar putea fi obligate sa comunice, dupa infiintarea popririlor, informatii cu privire la sumele pe care le pot platiE-Popriri: ANAF modifica regulile procedurale si introduce noi formulare utilizate in schimbul de informatii dintre institutiile de credit si organele fiscaleArticole similare
Florin Jianu, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat prezinta programul Romania Start Up NationCalculele gresite ale premierului privind economia. Ne apropiem de o noua crizaInscrierile in Programul Start-up Nation pentru firme se fac pana pe 14 iulieNoi masuri pentru sprijinirea antreprenorilor si implementarea programelor pentru IMM-uriFondul National de Garantare a Creditelor a acordat primele doua garantii in PROGRAMUL START UP NATIONUltimele articole
Tratamentul contabil al subventiilor acordate prin PROGRAMUL START UP NATIONArticole similare
Firmele din turism pot primi ajutoare de minimis de pana la 40 euro pentru fiecare turist strain pe care il aduc in Romania (Ordinul 1759/2022)Firmele mici si mijlocii pot obtine ajutor financiar pentru a asigura cursuri de perfectionare angajatilor. Ce domenii sunt vizateOrdinul 1882/2020: Au fost aprobate trei scheme de ajutor pentru actiunile din Programul de promovare a exportuluiGrapini: Romania va avea crestere economica mai mare in 2014 decat anul acestaChitoiu: IMM-urile vor trebui sa mai astepte putin pentru finantareUltimele articole
Anumite IMM-uri si PFA-uri din HORECA pot obtine fonduri nerambursabile de pana la 200.000 euro pentru dezvoltarea turismului balnearDigitalizare IMM-uri. Pentru a obtine granturile anumite firme trebuie sa depuna un raport intocmit de un expert contabil CECCARGranturi pentru digitalizarea firmelor. Intrebari & raspunsuri oficiale de la Ministerul Investitiilor pentru IMM-uriGuvernul a aprobat o schema de ajutor de minimis pentru Programul Pilot Start-Up Mediu Eco-BusinessIn atentia antreprenorilor: Schema de ajutor de minimis pentru mestesuguri si artizanatSfaturi de la experti
Cheltuieli de protocol. Mese la restaurant si cazare salariat cu mic dejun inclus
Intrebare: In cadrul desfasurarii activitatii, societatea noastra s-a intalnit cu urmatoarele situatii: 1. Angajatii iau masa in oras/restaurant impreuna cu partenerii de afaceri, aduc factura fiscala impreuna cu decontul de cheltuieli...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Contract de mandat. Legea nu reglementeaza nota de lichidare si concediul de odihna
Intrebare: 1. La incetarea contractului de mandat, mandatarul trebuie sa isi faca o nota de lichidare? 2. In contractul de mandat i-au fost stabilite mandatarului un numar de zile de concediu de odihna. La incetarea mandatului este corect sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Intreprinderi legate 2024. Care este noua definitie si cum se pune in practica
Reorganizare ANAF 2024. Vor DISPAREA anumite documente tiparite pe hartie
RO e-Factura. Exceptii de la obligativitatea trimiterii facturilor in sistem
Calendar ANAF. Declaratii fiscale cu scadenta in data de 25 martie 2024