Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Guvernul a aprobat o schema de ajutor de minimis pentru Programul Pilot Start-Up Mediu Eco-Business

16-Dec-2016
2074

Guvernul a aprobat joi, prin memorandum, Programul Pilot Start Up Mediu Eco Business, masura de ajutor de minimis care vizeaza finantarea nerambursabila a tehnologiilor de obtinere a materialelor si/sau produselor cu impact redus asupra mediului prin utilizarea de materii prime naturale si/sau materii prime reciclate, in scopul introducerii acestora in diferite sectoare ale economiei verzi.

Obiectul Programului il reprezinta finantarea nerambursabila a tehnologiilor de obtinere a materialelor si/sau produselor cu impact redus asupra mediului prin utilizarea de materii prime naturale si/sau materii prime reciclate, in scopul introducerii acestora in diferite sectoare ale economiei verzi. Este vorba despre proiecte pentru reducerea impactului asupra mediului prin incurajarea obtinerii de materiale si/sau produse din materii prime naturale si/sau materii prime reciclate, se arata intr-un comunicat de presa al Guvernului, aminteste HotNews.ro.

Programul Start Up Mediu isi propune sa identifice si sa sustina dezvoltarea de produse si servicii cu impact redus asupra mediului in arii-cheie in care solicitantii pot avea un impact semnificativ prin programe de re-tehnologizare si productie in sectorul materialelor si produselor cu impact redus asupra mediului, investitii in tehnologii, procese industriale si de productie care proceseaza in mod sustenabil resursele de mediu, si stimuleaza deopotriva dezvoltarea si prezenta pe piata a micilor producatori locali.

Schema de minimis se adreseaza operatorilor economici, intreprinderi unice, cu exceptia celor care isi desfasoara activitatea in sectoarele pescuitului si acvaculturii, in productia primara a produselor agricole, in prelucrarea si comercializarea produselor agricole, desfasoara activitati legate de export catre state terte sau catre state membre sau desfasoara activitati care favorizeaza utilizarea produselor nationale in detrimentul celor importate.

Cheltuielile eligibile in cadrul schemei de ajutor de minimis:

Investitii legate de infiintarea unei noi unitati, extinderea unei unitati existente, diversificarea productiei unei unitati, prin realizarea de produse noi, suplimentare, sau schimbarea fundamentala a procesului de productie al unei unitati existente;
Realizarea cladirilor si/sau constructiilor necesare amplasarii si montarii utilajelor, instalatiilor si echipamentelor achizitionate in cadrul proiectului, cu dotarile aferente - instalatii electrice, instalatii de alimentare cu gaze naturale, instalatii de incalzire, ventilare, climatizare, telefonie, PSI, intranet. Sunt eligibile doar instalatiile mentionate mai sus care sunt realizate in interiorul cladirilor si/sau constructiilor necesare amplasarii si montarii utilajelor si nu reprezinta cheltuieli cu asigurarea utilitatilor;
Aachizitia de utilaje, instalatii, echipamente noi necesare indeplinirii obiectivelor prezentului proiect;


Montajul utilajelor si echipamentelor tehnologice;
Instalare si punerea in functiune;
Pregatirea personalului de exploatare- cheltuielile necesare instruirii/scolarizarii personalului in vederea utilizarii corecte si eficiente a utilajelor si tehnologiilor;
Probe tehnologice si teste- cheltuielile aferente executiei probelor/incercarilor, prevazute in proiect, rodajelor, expertizelor la receptie, omologarilor;
Studii de fezabilitate, proiect tehnic, in limita a 8% din cheltuielile eligibile pentru investitia de baza.

Cheltuielile efectuate pentru achizitia de active corporale sunt eligibile daca activele achizitionate sunt noi.

Finantarea programului se realizeaza din veniturile Fondului pentru Mediu. Programul se deruleaza in limita creditelor de angajament si bugetare prevazute cu aceasta destinatie prin bugetul anual al Fondului pentru mediu.

Cuantumul finantarii va fi egal cu cheltuielile eligibile ale proiectului, fara a se putea depasi, la data semnarii contractului de finantare nerambursabila, echivalentul in lei al nivelului maxim al ajutorului de minimis de 200.000 EUR, conform legislatiei in vigoare.

Anual se pot organiza una sau mai multe sesiuni de finantare, pe tipuri de proiecte si in limita sumei alocate.

Valoarea totala estimata a ajutorului de minimis, care va fi acordata in cadrul schemei este de 288,45 milioane lei, in perioada 2016-2020.

Schema de minimis isi inceteaza valabilitatea la 31 decembrie 2020.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Codul de procedura fiscala. Prescriptia pentru anul 2019 NU se incheie la data de 1 iulie 2025

    • Termenul de prescriptie fiscala este perioada in care ANAF poate stabili creante fiscale prin decizii de impunere. Pentru anul 2019, acest termen nu se incheie la data obisnuita de 1 iulie 2025, ci a fost prelungit pana la 30 decembrie 2025, ca urmare a suspendarii intervenite in timpul pandemiei. In acest articol explicam cum se calculeaza acest termen si ce implicatii are pentru contribuabili.» citeste mai departe aici

  • Impozit pe dividende in 2025: Poti plati anticipat? Ce faci daca se schimba cota?

    • In anul 2025, distribuirea dividendelor continua sa reprezinte un subiect important pentru societatile comerciale si asociatii acestora, in special in contextul modificarilor privind cota de impozitare si obligatiile fiscale aferente. Avem acest caz. Asociatii doresc distribuirea de dividende pentru anul 2025, astfel ca societatea va intocmi bilant interimar la 30.06.2025, cu intentia de a plati dividende interimare in luna iulie, dupa finalizarea inventarierii. Daca societatea nu dispune de...» citeste mai departe aici

  • CASS pentru PFA in 2025. 2 solutii de luat in calcul dupa eliminarea D. Unice estimative

    • Anul 2025 a venit cu promisiuni de simplificare fiscala, dar si cu o doza serioasa de confuzie pentru persoanele fizice autorizate (PFA) si alte categorii de contribuabili cu venituri nesalariale. Una dintre cele mai importante intrebari fara raspuns clar este: cum se asigura continuitatea la sanatate, in lipsa declaratiei estimative? Daca in trecut aceasta declaratie era un pilon important in dobandirea calitatii de asigurat, acum, in contextul noilor reguli, contribuabilii se confrunta cu...» citeste mai departe aici

  • Plafon plati numerar in valuta: Ce e permis si ce nu in relatia cu partenerii externi

    • Platile si incasarile cash cu parteneri straini pot ridica semne de intrebare, mai ales cand vine vorba de limite legale. Exista plafon pentru plati externe in numerar? Ce reguli se aplica in Romania si ce trebuie justificat cand operatiunea are loc in afara tarii? In acest articol, clarificam ce spune legea despre plafonul platilor numerar in valuta, in functie de locul tranzactiei si provenienta fondurilor.» citeste mai departe aici

  • Catalogul mijloacelor fixe. Exemple practice si reguli fiscale in 2025

    • Mijloacele fixe reprezinta bunuri materiale utilizate pe termen lung in activitatea economica sau administrativa a unei entitati. Acestea nu se consuma intr-un singur ciclu de exploatare si contribuie la desfasurarea activitatilor prin intermediul lor pe o perioada mai mare de un an. In cazul organizatiilor neguvernamentale (ONG-uri), gestionarea corecta a mijloacelor fixe este esentiala pentru transparenta si conformitate cu reglementarile contabile si fiscale aplicabile.» citeste mai departe aici

  • Controale antifrauda: Administratorii care NU raspund la somatia ANAF risca sa faca inchisoare

    • Incepand cu anul 2025, ANAF a adus o modificare esentiala in modul in care sunt desfasurate controalele antifrauda. Un nou document, cu efecte juridice majore, a fost introdus in arsenalul Directiei Generale Antifrauda Fiscala: somatia de prezentare a documentelor. Aceasta inlocuieste, din punct de vedere al fortei juridice, vechea invitatie informala, transformand refuzul nejustificat de cooperare intr-o potentiala infractiune penala.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016