Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Guvernul a aprobat o schema de ajutor de minimis pentru Programul Pilot Start-Up Mediu Eco-Business

16-Dec-2016
1848

Guvernul a aprobat joi, prin memorandum, Programul Pilot Start Up Mediu Eco Business, masura de ajutor de minimis care vizeaza finantarea nerambursabila a tehnologiilor de obtinere a materialelor si/sau produselor cu impact redus asupra mediului prin utilizarea de materii prime naturale si/sau materii prime reciclate, in scopul introducerii acestora in diferite sectoare ale economiei verzi.

Obiectul Programului il reprezinta finantarea nerambursabila a tehnologiilor de obtinere a materialelor si/sau produselor cu impact redus asupra mediului prin utilizarea de materii prime naturale si/sau materii prime reciclate, in scopul introducerii acestora in diferite sectoare ale economiei verzi. Este vorba despre proiecte pentru reducerea impactului asupra mediului prin incurajarea obtinerii de materiale si/sau produse din materii prime naturale si/sau materii prime reciclate, se arata intr-un comunicat de presa al Guvernului, aminteste HotNews.ro.

Programul Start Up Mediu isi propune sa identifice si sa sustina dezvoltarea de produse si servicii cu impact redus asupra mediului in arii-cheie in care solicitantii pot avea un impact semnificativ prin programe de re-tehnologizare si productie in sectorul materialelor si produselor cu impact redus asupra mediului, investitii in tehnologii, procese industriale si de productie care proceseaza in mod sustenabil resursele de mediu, si stimuleaza deopotriva dezvoltarea si prezenta pe piata a micilor producatori locali.

Schema de minimis se adreseaza operatorilor economici, intreprinderi unice, cu exceptia celor care isi desfasoara activitatea in sectoarele pescuitului si acvaculturii, in productia primara a produselor agricole, in prelucrarea si comercializarea produselor agricole, desfasoara activitati legate de export catre state terte sau catre state membre sau desfasoara activitati care favorizeaza utilizarea produselor nationale in detrimentul celor importate.

Cheltuielile eligibile in cadrul schemei de ajutor de minimis:

Investitii legate de infiintarea unei noi unitati, extinderea unei unitati existente, diversificarea productiei unei unitati, prin realizarea de produse noi, suplimentare, sau schimbarea fundamentala a procesului de productie al unei unitati existente;
Realizarea cladirilor si/sau constructiilor necesare amplasarii si montarii utilajelor, instalatiilor si echipamentelor achizitionate in cadrul proiectului, cu dotarile aferente - instalatii electrice, instalatii de alimentare cu gaze naturale, instalatii de incalzire, ventilare, climatizare, telefonie, PSI, intranet. Sunt eligibile doar instalatiile mentionate mai sus care sunt realizate in interiorul cladirilor si/sau constructiilor necesare amplasarii si montarii utilajelor si nu reprezinta cheltuieli cu asigurarea utilitatilor;
Aachizitia de utilaje, instalatii, echipamente noi necesare indeplinirii obiectivelor prezentului proiect;


Montajul utilajelor si echipamentelor tehnologice;
Instalare si punerea in functiune;
Pregatirea personalului de exploatare- cheltuielile necesare instruirii/scolarizarii personalului in vederea utilizarii corecte si eficiente a utilajelor si tehnologiilor;
Probe tehnologice si teste- cheltuielile aferente executiei probelor/incercarilor, prevazute in proiect, rodajelor, expertizelor la receptie, omologarilor;
Studii de fezabilitate, proiect tehnic, in limita a 8% din cheltuielile eligibile pentru investitia de baza.

Cheltuielile efectuate pentru achizitia de active corporale sunt eligibile daca activele achizitionate sunt noi.

Finantarea programului se realizeaza din veniturile Fondului pentru Mediu. Programul se deruleaza in limita creditelor de angajament si bugetare prevazute cu aceasta destinatie prin bugetul anual al Fondului pentru mediu.

Cuantumul finantarii va fi egal cu cheltuielile eligibile ale proiectului, fara a se putea depasi, la data semnarii contractului de finantare nerambursabila, echivalentul in lei al nivelului maxim al ajutorului de minimis de 200.000 EUR, conform legislatiei in vigoare.

Anual se pot organiza una sau mai multe sesiuni de finantare, pe tipuri de proiecte si in limita sumei alocate.

Valoarea totala estimata a ajutorului de minimis, care va fi acordata in cadrul schemei este de 288,45 milioane lei, in perioada 2016-2020.

Schema de minimis isi inceteaza valabilitatea la 31 decembrie 2020.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Infiintare PFA. Etape si acte necesare

    • Infiintarea unui PFA (Persoana Fizica Autorizata) reprezinta o optiune de luat in calcul pentru persoanele care doresc sa isi desfasoare activitatea profesionala in mod independent. Acest tip de organizare implica o procedura simplificata de infiintare, organizare si administrare, insa exista atat avantaje, cat si dezavantaje care trebuie sa fie pe deplin intelese. In acest articol, vom detalia etapele si documentele necesare pentru infiintarea unui PFA, oferindu-va in acelasi timp si cateva...» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?

    • Factura electronica, asa cum este definita de OUG nr. 120/2021, este transmisa de operatorii economici (orice entitate care desfasoara o activitate economica constand in executarea de lucrari, livrarea de bunuri/produse si/sau prestarea de servicii) utilizand sistemul RO e-Factura in cadrul tranzactiilor efectuate cu: autoritati contractante/entitati contractante - B2G "Business to Government" alti operatori economici B2B "Business to Business" persoane fizice doar in situatia operatorilor...» citeste mai departe aici

  • D112 in 2024. Modelul aprobat prin Ordinul 6330/2024 va fi utilizat pentru veniturile lunii septembrie

    • Prin Ordinul 6330/2024, publicat recent in Monitorul Oficial, au fost oficializate noi instructiuni pentru completarea D112, dar si un nou model de formular. Modificarile au aparut in contextul intrarii in vigoare a Legii 360/2023 privind noua lege a pensiilor. Ordinul 6.330/1.587/1.630/3.121/2024 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si...» citeste mai departe aici

  • Particularitati contabile si studii de caz utile pentru magazinele online

    • Magazinele online sunt din ce in ce mai populare, fiind, pentru multe persoane, mult mai comod sa dea cateva click-uri pentru a cumpara produsul dorit decat sa mearga in magazinele fizice. Daca si tu te-ai gandit sa iti deschizi un magazin online sau detii deja unul, trebuie sa tii contabilitatea si pentru ele. Desi in mare parte aceasta se bazeaza pe legile contabilitatii universale, exista si cateva aspecte usor diferite. In acest articol vom vedea care este tratamentul contabil la magazinele...» citeste mai departe aici

  • Firme care transporta marfa. Factura clasica mai poate fi utilizata ca document justificativ?

    • Pentru ca un transport sa fie legal, firmele care il efectueaza trebuie sa intocmeasca mai multe documente justificative, printre care si factura clasica. Insa in contextul aparitiei sistemelor RO e-Factura si RO e-Transport, si a unei noi legislatii, reprezentantul unei firme de transport se intreaba care sunt documentele justificative oficiale de insotire a marfii pe timpul transportului marfurilor, si daca factura clasica se poate folosi ca document justificativ pe...» citeste mai departe aici

  • Radiere intreprindere individuala. Etape si acte necesare

    • Pentru a incheia existenta unei intreprinderi individuale trebuie, ca ultima etapa, sa efectuezi radierea din Registrul Comertului. Insa avand in vedere ca in acest caz, spre deosebire de radierea in cazul SRL-urilor, nu exista situatii financiare de lichidare sau alte termene limita, etc, intreaga procedura va fi foarte simpla. Iar in acest articol vom vedea ce etape trebuie sa parcurgi pentru a radia intreprinderea individuala, de ce documente ai nevoie, dar si cateva lucruri esentiale pe care...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016