Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noi masuri pentru sprijinirea antreprenorilor si implementarea programelor pentru IMM-uri

04-Iul-2017
1552

Un nou cadru institutional pentru sprijinirea IMM-urilor, atragerii de investitii si promovarii exportului, inclusiv pentru implementarea Programului "Start-up Nation - Romania", adaptat asteptarilor mediului de afaceri, a fost stabilit printr-o Ordonanta de Urgenta adoptata in data de 30 iunie a.c. de Guvern.

Infiintarea agentiilor regionale este una dintre masurile din Programul de Guvernare care contribuie la stimularea mediului de afaceri la nivel regional. Noul cadru institutional presupune o extindere a atributiilor, dar si o crestere a capacitatii de a raspunde nevoilor antreprenorilor avand in vedere ca, pentru anul 2017, se estimeaza peste 10.000 de antreprenori care vor beneficia de programele nationale pentru IMM-uri. Prin comparatie, in anul 2016, oficiile teritoriale pentru IMM-uri au verificat, contractat, decontat si monitorizat un numar de 990 de beneficiari.

De la lansarea Programului "Start-up Nation – Romania" si pana astazi, la ora 13.00, un numar de 3.172 de antreprenori au depus planuri de afaceri pentru acest program. Sesiunea de inscriere se va termina pe 14 iulie.

Noile agentii vor avea inclusiv atributii in ceea ce priveste atragerea de investitii si promovarea exporturilor.

Practic, prin actul normativ se infiinteaza noua agentii teritoriale in Bucuresti, Brasov, Cluj-Napoca, Constanta, Craiova, Iasi, Ploiesti, Targu Mures si Timisoara, care sa poata pune in aplicare programele de sprijinire a infiintarii si dezvoltarii de intreprinderi mici si mijlocii, inclusiv Start-up Nation - Romania, lansat in 15 iunie 2017.

Cele noua agentii vor fi infiintate prin reorganizarea celor opt oficii teritoriale pentru IMM-uri si isi vor desfasura activitatea in subordinea Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat. in plus fata de arhitectura institutionala de acum, va fi infiintata o agentie in Bucuresti, care va prelua de la Oficiul teritorial pentru IMM-uri Ploiesti activitatea pentru zona Capitalei si Ilfov.

Documentele pot fi consultate aici:

Proiect OUG


Nota de fundamentare

Sursa: gov.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Infiintare PFA. Etape si acte necesare

    • Infiintarea unui PFA (Persoana Fizica Autorizata) reprezinta o optiune de luat in calcul pentru persoanele care doresc sa isi desfasoare activitatea profesionala in mod independent. Acest tip de organizare implica o procedura simplificata de infiintare, organizare si administrare, insa exista atat avantaje, cat si dezavantaje care trebuie sa fie pe deplin intelese. In acest articol, vom detalia etapele si documentele necesare pentru infiintarea unui PFA, oferindu-va in acelasi timp si cateva...» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?

    • Factura electronica, asa cum este definita de OUG nr. 120/2021, este transmisa de operatorii economici (orice entitate care desfasoara o activitate economica constand in executarea de lucrari, livrarea de bunuri/produse si/sau prestarea de servicii) utilizand sistemul RO e-Factura in cadrul tranzactiilor efectuate cu: autoritati contractante/entitati contractante - B2G "Business to Government" alti operatori economici B2B "Business to Business" persoane fizice doar in situatia operatorilor...» citeste mai departe aici

  • D112 in 2024. Modelul aprobat prin Ordinul 6330/2024 va fi utilizat pentru veniturile lunii septembrie

    • Prin Ordinul 6330/2024, publicat recent in Monitorul Oficial, au fost oficializate noi instructiuni pentru completarea D112, dar si un nou model de formular. Modificarile au aparut in contextul intrarii in vigoare a Legii 360/2023 privind noua lege a pensiilor. Ordinul 6.330/1.587/1.630/3.121/2024 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si...» citeste mai departe aici

  • Radiere intreprindere individuala. Etape si acte necesare

    • Pentru a incheia existenta unei intreprinderi individuale trebuie, ca ultima etapa, sa efectuezi radierea din Registrul Comertului. Insa avand in vedere ca in acest caz, spre deosebire de radierea in cazul SRL-urilor, nu exista situatii financiare de lichidare sau alte termene limita, etc, intreaga procedura va fi foarte simpla. Iar in acest articol vom vedea ce etape trebuie sa parcurgi pentru a radia intreprinderea individuala, de ce documente ai nevoie, dar si cateva lucruri esentiale pe care...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016