Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cinci pasi esentiali care sa ii ajute pe contabili la indrumarea IMM-urilor in contextul pandemiei(informare CECCAR)

10-Apr-2020
983
Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati a publicat recent traducerea unui document oferit initial de Accountancy Europe, menit sa sustina activitatea contabililor care trebuie sa indrume IMM-urile aflate in dificultate in aceasta perioada. 
 
Contabilii – multi organizati ei insisi ca practici de mici dimensiuni – sunt consultantii de incredere ai IMM-urilor. Criza generata de coronavirus reprezinta o perioada critica, in care IMM-urile au nevoie de toata indrumarile posibile pentru o traversa.
 
CECCAR recomanda contabililor IMM-urilor urmatoarele actiuni pentru a-si sprijini clientii aflati in dificultate. Multe dintre acestea vor fi relevante si in cazul practicilor de contabilitate de mici dimensiuni si al practicienilor insisi:
 
1. Informati-va cu privire la toate optiunile de ajutor
 
Contabilii trebuie sa cunoasca toate formele de ajutor financiar si nu numai, furnizate de guvernele nationale sau la nivelul UE. Ar putea fi util ca organismul national de contabilitate sa cunoasca formele de ajutor pe care le furnizeaza alte state, astfel incat sa poata atrage atentia responsabililor de politici asupra oricaror bune practici identificate.
 
2. Aplicati formele de ajutor disponibile adecvate pentru situatia in care se afla clientul dumneavoastra
 
Identificati clientii din sectoarele cu risc ridicat si pe cei care ar beneficia cel mai mult de masurile publice de sprijin. Oferiti-le ajutor prin:
-Consultanta si indrumare cu privire la toate variantele de ajutor disponibile pentru ei;
-Identificarea optiunilor de diversificare a activitatii lor;
-Accesarea finantarii de urgenta furnizata de guverne;
-Daca este posibil, luati in considerare renegocierea onorariilor si a planificarii platilor impreuna cu clientii.
 
3. Oferiti sprijin in ceea ce priveste supravietuirea pe termen scurt a afacerii
 
Informati-va clientii IMM-uri cu privire la masurile imediate care ar putea face diferenta intre supravietuire si faliment. Si oferiti-le sprijin in implementarea acestor masuri, de exemplu:
 
-Accesarea mijloacelor de ajutorare puse la dispozitie cat mai curand posibil pentru a maximiza efectele acestora.
-Revizuirea si ajustarea previziunilor privind fluxurile de trezorerie ale acestora pentru a determina ce efecte va avea scaderea vanzarilor asupra capacitatii lor de a-si plati furnizorii si datoriile. Intreprinderile trebuie sa continue sa-si plateasca furnizorii atunci cand pot pentru a contribui la evitarea unui colaps generalizat al sistemului financiar.
-Analizarea modelului de afaceri pentru a stabili daca IMM-urile pot livra bunuri sau servicii intr-o maniera alternativa – cum ar fi online sau prin livrare la domiciliu – precum si daca ar putea fi reduse sau stopate anumite activitati, de exemplu calatoriile, vanzarile si marketingul.
-Intelegerea lantului de aprovizionare si distributie si planificarea pentru scenariul in care livrarea de produse si servicii ar putea fi intrerupta. Acest lucru poate implica reducerea productiei pentru anumite elemente si stocarea, precum si reconsiderarea furnizorilor si a clientilor din tarile grav afectate de virus.
-Verificarea politelor de asigurare ale acestora si a masurii in care sunt eligibili pentru o despagubire pentru orice pierderi financiare.
-Comunicarea cu personalul acestora pentru a discuta posibilitatea unor taieri de salarii pe termen scurt.
-Asigurarea faptului ca datele lor financiare sunt actualizate astfel incat sa isi poata monitoriza profitabilitatea, stocurile si soldurile de tip debitor-creditor. Multe guverne propun amanarea declaratiilor fiscale si a depunerii informatiilor financiare. Cu toate acestea, efectele pe termen lung ale amanarilor de acest fel nu sunt clare. Acestea ar putea avea ca rezultat un blocaj ulterior al procesului de depunere a acestor declaratii si o posibila pierdere a datelor de ordin financiar si fiscal.
-Renegocierea termenelor de plata ale acestora cu furnizorii si sprijinirea lor in comunicarea cu banca in cazul in care se afla in imposibilitatea de a-si onora angajamentele de creditare.
-Negocierea cu debitorii acestora, de exemplu, pentru a oferi reduceri in schimbul unor plati anticipate.
-Monitorizarea continua a situatiei si informarea clientilor dumneavoastra cu privire la noi initiative astfel incat atunci cand ridicarea restrictiilor devine iminenta, acestia sa fie pregatiti sa reinceapa activitatea comerciala.
-Daca toate celelalte variante esueaza, luati in considerare optiunile de insolventa, intrucat salvarea unor afaceri viabile ar putea fi posibila mai degraba prin intermediul reorganizarii datoriilor, decat prin fortarea unei lichidari depline.
 
4. Ajutati IMM-urile, insa, si in planificarea pe termen mediu
 
Este probabil ca multe IMM-uri sa se afle intr-o stare de criza. Contabilii IMM-urilor trebuie sa le ajute sa evite masurile de urgenta care ar putea pune in pericol viabilitatea pe termen mediu a intreprinderii. Acestia pot, de exemplu, sa le ajute sa:
 
-Reconsidere masura in care concedierea angajatilor este inevitabila. Pe langa efectele sociale negative, reducerea fortei de munca constituie, de asemenea, o pierdere a unor aptitudini esentiale pentru afacere. Aceasta optiune ar trebuie sa fie exclusiv una de ultima instanta, asadar, mai intai de toate, informati-va clientii cu privire la toate optiunile, formele de ajutor si sursele finantare alternative si ajutati-i sa le acceseze. Este posibil ca personalul sa prefere o taiere temporara a salariului in detrimentul disponibilizarii. Aceasta masura ar putea spori loialitatea personalului si va permite afacerii sa-si reia operatiunile odata ce restrictiile sunt ridicate.
 
-Incepeti sa consolidati rezervele financiare cat mai curand posibil, pentru a fi pregatiti pentru un nou varf al numarului de cazuri de infectare cu coronavirus chiar si dupa ce restrictiile actuale sunt ridicate.
 
5. Ajutati-va clientii sa beneficieze de expertiza intregului ecosistem al IMM-urilor
 
Poate fi nevoie sa apelati la alti experti relevanti pentru a va sprijini clientii in punerea in practica a acestor pasi. Unele tari impun, de exemplu, implicarea unui profesionist calificat pentru restructurarea afacerilor si insolventa. De asemenea, ar putea fi indicat sa se obtina consiliere juridica pentru a examina clauzele de forta majora din contractele de afaceri si asigurari. Clientii dumneavoastra IMM-uri se vor baza pe conexiunile dumneavoastra, in calitate de contabil al lor.
 
 
Acest articol a fost realizat de Expertii in domeniul IMM-urilor ai Accountancy Europe, pe baza experientei practice de la nivelul intregii Europe. 
 
Sursa: CECCAR

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cinci pasi esentiali care sa ii ajute pe contabili la indrumarea IMM-urilor in contextul pandemiei(informare CECCAR)":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia 230: Descarca noua versiune actualizata 2022
    • Update ianuarie 2022: Declaratia 230- Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat, conform OPANAF 15/ 07.01.2021, a fost actualizata in data de 13.01.2022. Formular 230 ANAF in 2022 Pentru a descarca Soft A, click AICI>> Pentru a descarca Soft J, click AICI>> UPDATE ianuarie 2021: Declaratia 230 Ordinul nr. 15/2021 pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat pentru sustinerea entitatilor...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 100: PDF-ul inteligent a fost actualizat
    • UPDATE ianuarie 2022 ANAF a actualizat, in data de 20 ianuarie 2021, PDF-ul inteligent pentru generarea Declaratiei 100, Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat, conform OPANAF nr.51/18.01.2021, valabil incepand cu 12/2020 - publicat in data de 20.01.2021. Pentru a descarca Soft A, actualizat pentru anul 2022, click AICI>> UPDATE ianuarie 2021 Pentru a descarca Soft A, click AICI. In M.Of. nr. 59 din 19 ianuarie 2021 a fost publicat OANAF nr. 51/2021 privind...» citeste mai departe aici

  • Firmele NU vor mai fi incadrate in categoria marilor contribuabili daca au inregistrat o cifra de afaceri mai mica cu 50%
    • ANAF propune reclasificarea societatilor, printr-un nou Proiect de ordin. Firmele nu vor mai fi incadrate in categoria marilor contribuabili daca au inregistrat o cifra de afaceri mai mica cu 50% in anul 2020 fata de anul 2019, au declarat obligatii fiscale mult mai mici, iar numarul de salariati a scazut in mod semnificativ. ANAF a pus in dezbatere publica Proiectul de Ordin pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1721/2021...» citeste mai departe aici

  • Taxarea inversa va mai fi valabila doar pana pe 30 iunie 2022. Produse pentru care se aplica masura
    • Mecanismul optional de taxare inversa va mai fi valabil doar pana pe 30 iunie 2022, conform Consiliului Uniunii Europene. Masura este aplicata pentru operatiunile cu bunuri si servicii care reprezinta risc de frauda. Astfel, livrarile de bunuri/prestari de servicii realizate in interiorul tarii sunt supuse taxarii inverse pana la 30 iunie 2022. Reamintim ca in septembrie 2018 a fost prelungita perioada de aplicare a acestui mecanism. Bunurile si serviciile pentru care se aplica taxarea inversa...» citeste mai departe aici

  • Impozite REDUSE pentru firme, conform OUG 153/2020. Termene pentru depunerea declaratiilor aferente
    • In Monitorul Oficial nr. 817/04.09.2020 a fost publicata O.U.G. nr.153/2020 pentru instituirea unor masuri fiscale de stimulare a mentinerii/cresterii capitalurilor proprii, precum si pentru completarea unor acte normative. Noul act normative reduce impozitele pentru firme si prelungeste termenele limita pentru depunerea declaratiilor aferente. I. Principalele prevederi referitoare la reduceri de impozite: 1. Contribuabilii platitori de impozit pe profit, indiferent de sistemul de declarare si...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2022 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Noile reguli de deductibilitate au fost MODIFICATE in 2022!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016