Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ghidul Solicitantului aferent 3.1.1. Sprijin pentru IMM-uri in vederea depasirii crizei economice generate de pandemia Covid-19, lansat in dezbatere publica de MFE

11-Aug-2020
1532

Ministerul Fondurilor Europene, prin Autoritatea de Management pentru Programul Operational Competitivitate, anunta lansarea spre consultare publica a Ghidului Solicitantului aferent 3.1.1. Sprijin pentru IMM-uri in vederea depasirii crizei economice generate de pandemia COVID – 19. 

Perioada de consultare publica incepe in data de 11.08.2020 si se incheie in data de 24.08.2020.

In acest timp, persoanele sau entitatile interesate vor putea formula observatii si propuneri, care vor fi centralizate si la nivelul Autoritatii de Management pentru Programul Operational Competitivitate. 

Observatiile vor fi transmise la adresa de e-mail: secretariat.poc@mfe.gov.ro.

Tipuri de proiecte

 In cadrul acestui ghid se va finanta un singur proiect cu 4 operatiuni, dupa cum urmeaza: 

a) Asistenta tehnica pentru gestionarea procesului de selectie, contractare, autorizare cheltuieli, plata si monitorizare (inclusiv pentru crearea si administrarea platformei IT si implementare schema de ajutor de stat; 

b) MICROGRANT in suma fixa pentru capital de lucru, sub forma de cost unitar (2.000 euro/beneficiar); 

c) Granturi pentru capital de lucru, sub forma de cost unitar (15% din cifra de afaceri pe anul 2019);

d) Granturi pentru investitii in activitati productive (50.000 euro – 200.000 euro). 

Obiective Specifice 

Pentru Asistenta tehnica pentru gestionarea procesului de selectie, contractare, autorizare cheltuieli, plata si monitorizare (inclusiv pentru crearea si administrarea platformei IT si implementare schema de ajutor de stat obiectivele specifice sunt: 

• Eficientizarea modului de depunere a cererilor de finantare de catre solicitantii de ajutor de stat; 
• Reducerea timpului de evaluare si contractare a proiectelor de ajutor de stat; 
• Simplificarea modului de decontare a cheltuielilor in cadrul proiectelor de ajutor de stat. 

Finantarea proiectelor de tip b), c) si d) vizeaza urmatoarele obiective specifice: 
• Mentinerea in piata a IMM-urilor din Romania; 
• Mentinere/cresterea numarului de angajati; 
• Diversificarea activitatilor a IMM-urilor din Romania; 
• Sprijinirea activitatilor economice din domeniile de activitate care contribuie la reducerea soldului negativ a balantei comerciale. 

Activitati eligibile 

Pentru operatiunea de tip a) 

1. Achizitia de servicii de informare si publicitate a proiectului conform manualului de identitate vizuala;
2. Achizitia de echipamente IT&C si echipamente si instalatii conexe necesare pentru functionarea platformei de evaluare si contractare proiecte, inclusiv servicii de instalare si punere in functiune (daca nu sunt incluse in costul de achizitie al echipamentelor);
3. Selectarea bancilor1 care vor fi implicate in fluxul de derulare a operatiunilor de efectuare a platilor catre beneficiarii schemei de ajutor de stat;
4. Achizitia de licente software specifice functionarii platformei de evaluare si contractare proiecte (inclusiv dezvoltare/actualizare cod);
5. Achizitia de servicii pentru auditare intermediara / finala a proiectului;
6. Activitatea echipelor de proiect (cheltuieli salariale, cheltuieli de deplasare, daca este cazul).
7. Activitatea echipelor de implementare (cheltuieli salariale, cheltuieli de deplasare, daca este cazul).

Pentru operatiunile de tip b) si c) si d), beneficiarul va avea rolul de gestionare a procesului de selectie, contractare, autorizare cheltuieli, plata si monitorizare a proiectelor de ajutor de stat iar activitatile eligibile vor fi asigurate in cadrul operatiunii de tip a).

Solicitanti eligibili 

Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri in parteneriat cu Agentiile Regionale pentru intreprinderi Mici si Mijlocii, Atragere de Investitii si Promovare a Exportului si Serviciul de Telecomunicatii Speciale Liderul de parteneriat este responsabil cu depunerea proiectului, coordonarea activitatilor pentru implementarea proiectului, raportarea catre AM POC. 

Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS) va avea rolul de administrator tehnic al sistemului informatic de gestionare a schemei de ajutor stat. MEEMA, in parteneriat cu AIMMAIPE va avea rolul de: 
• administrator operational al sistemului informatic de gestionare; 
• administrator al schemei de ajutor de stat. 
• gestionar al procesului de selectie, contractare si monitorizare. 

Valoarea maxima nerambursabila a proiectului, rata de cofinantare 

Valoarea maxima nerambursabila a proiectului este de 655.565.144 euro FEDR+BS, constituita din: 

1. Asistenta tehnica pentru gestionarea procesului de selectie, contractare si monitorizare (inclusiv pentru crearea si administrarea platformei IT si implementare schema de ajutor de stat 10.990.467,31 euro (9.200.000,00 euro FEDR si 1.790.467,31 euro BS) echivalentul in lei;

2. Schema de ajutor de stat pentru beneficiari finali (Fond special pentru finantarea IMM-urilor afectate de pandemia COVID-19), in valoare de 644.574.676,69 euro.

Ajutorul se acorda solicitantului/partenerului sub forma de finantare nerambursabila: 

- Daca solicitantul/partenerul este finantat integral de la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale si de sanatate valoarea finantarii nerambursabile este de 100% din cheltuielile eligibile.

- Daca solicitantul este finantat atat de la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale si de sanatate, cat si din fonduri proprii, precum si daca este finantat doar din fonduri proprii, valoarea finantarii nerambursabile este de 98% din cheltuielile eligibile, iar 2% reprezinta rata de cofinantare eligibila a solicitantului. 

Ghidul Solicitantului pentru accesarea granturilor nerambursabile in valoare de 1 miliard de euro a fost lansat in consultare publica pe site-ul Ministerului Fondurilor Europene.

Pentru a descarca documentul, click AICI<<

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ghidul Solicitantului aferent 3.1.1. Sprijin pentru IMM-uri in vederea depasirii crizei economice generate de pandemia Covid-19, lansat in dezbatere publica de MFE":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Noutati TVA. EXPLICATII si SOLUTII direct de la ANAF:
    • Am apelat la serviciile unui specialist de top in domeniul TVA, fost inspector ANAF, directia “Mari contribuabili” (discretia este de la sine inteleasa) pentru a limpezi neclaritatile, subtilitatile si implicatiile mai putin evidente ale legislatiei referitoare la aceasta taxa-vedeta. Rezultatul? Un material amplu, de cca 200 de pagini, structurat pe 6 teme majore privind TVA, care reuseste un lucru incredibil: sa faca ordine in aceasta legislatie stufoasa si sa ofere rapid solutii....» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! Contribuabilii au termen limita data de 30 septembrie pentru a transmite 4 declaratii fiscale
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala reaminteste contribuabililor ca trebuie sa transmita, pana pe data de 30 septembrie, 4 declaratii fiscale, dupa cum urmeaza: 1. OBLIGATIA Depunerea Declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national aferente perioadei de raportare precedente (luna, trim. etc. ; perioada de raportare este cea declarata pentru depunerea decontului de TVA, prevazuta la art.322 din Legea nr.227/2015) - Formularul 394...» citeste mai departe aici

  • Legea consumatorului vulnerabil 2021: norme de aplicare, acte necesare si cand se pot depune dosarele
    • Incepand cu data de 1 noiembrie 2021 se va aplica Legea 226/2021 care stabileste noi masuri de protectie sociala pentru consumatorul vulnerabil de energie. Acest lucru inseamna ca persoanele cu venituri mai mici vor primi ajutor financiar din partea statului pentru incalzirea locuintei pe timpul iernii, dar si un ajutor suplimentar pentru consumul de energie. Ce inseamna consumator vulnerabil: definitie conform legii Consumatorul vulnerabil de energie este, conform Legii 226/2021, persoana...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016