Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ghidul Solicitantului aferent 3.1.1. Sprijin pentru IMM-uri in vederea depasirii crizei economice generate de pandemia Covid-19, lansat in dezbatere publica de MFE

11-Aug-2020
2398

Ministerul Fondurilor Europene, prin Autoritatea de Management pentru Programul Operational Competitivitate, anunta lansarea spre consultare publica a Ghidului Solicitantului aferent 3.1.1. Sprijin pentru IMM-uri in vederea depasirii crizei economice generate de pandemia COVID – 19. 

Perioada de consultare publica incepe in data de 11.08.2020 si se incheie in data de 24.08.2020.

In acest timp, persoanele sau entitatile interesate vor putea formula observatii si propuneri, care vor fi centralizate si la nivelul Autoritatii de Management pentru Programul Operational Competitivitate. 

Observatiile vor fi transmise la adresa de e-mail: secretariat.poc@mfe.gov.ro.

Tipuri de proiecte

 In cadrul acestui ghid se va finanta un singur proiect cu 4 operatiuni, dupa cum urmeaza: 

a) Asistenta tehnica pentru gestionarea procesului de selectie, contractare, autorizare cheltuieli, plata si monitorizare (inclusiv pentru crearea si administrarea platformei IT si implementare schema de ajutor de stat; 

b) MICROGRANT in suma fixa pentru capital de lucru, sub forma de cost unitar (2.000 euro/beneficiar); 

c) Granturi pentru capital de lucru, sub forma de cost unitar (15% din cifra de afaceri pe anul 2019);

d) Granturi pentru investitii in activitati productive (50.000 euro – 200.000 euro). 

Obiective Specifice 

Pentru Asistenta tehnica pentru gestionarea procesului de selectie, contractare, autorizare cheltuieli, plata si monitorizare (inclusiv pentru crearea si administrarea platformei IT si implementare schema de ajutor de stat obiectivele specifice sunt: 

• Eficientizarea modului de depunere a cererilor de finantare de catre solicitantii de ajutor de stat; 
• Reducerea timpului de evaluare si contractare a proiectelor de ajutor de stat; 
• Simplificarea modului de decontare a cheltuielilor in cadrul proiectelor de ajutor de stat. 

Finantarea proiectelor de tip b), c) si d) vizeaza urmatoarele obiective specifice: 
• Mentinerea in piata a IMM-urilor din Romania; 
• Mentinere/cresterea numarului de angajati; 
• Diversificarea activitatilor a IMM-urilor din Romania; 
• Sprijinirea activitatilor economice din domeniile de activitate care contribuie la reducerea soldului negativ a balantei comerciale. 

Activitati eligibile 

Pentru operatiunea de tip a) 

1. Achizitia de servicii de informare si publicitate a proiectului conform manualului de identitate vizuala;
2. Achizitia de echipamente IT&C si echipamente si instalatii conexe necesare pentru functionarea platformei de evaluare si contractare proiecte, inclusiv servicii de instalare si punere in functiune (daca nu sunt incluse in costul de achizitie al echipamentelor);
3. Selectarea bancilor1 care vor fi implicate in fluxul de derulare a operatiunilor de efectuare a platilor catre beneficiarii schemei de ajutor de stat;
4. Achizitia de licente software specifice functionarii platformei de evaluare si contractare proiecte (inclusiv dezvoltare/actualizare cod);
5. Achizitia de servicii pentru auditare intermediara / finala a proiectului;
6. Activitatea echipelor de proiect (cheltuieli salariale, cheltuieli de deplasare, daca este cazul).
7. Activitatea echipelor de implementare (cheltuieli salariale, cheltuieli de deplasare, daca este cazul).

Pentru operatiunile de tip b) si c) si d), beneficiarul va avea rolul de gestionare a procesului de selectie, contractare, autorizare cheltuieli, plata si monitorizare a proiectelor de ajutor de stat iar activitatile eligibile vor fi asigurate in cadrul operatiunii de tip a).

Solicitanti eligibili 

Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri in parteneriat cu Agentiile Regionale pentru intreprinderi Mici si Mijlocii, Atragere de Investitii si Promovare a Exportului si Serviciul de Telecomunicatii Speciale Liderul de parteneriat este responsabil cu depunerea proiectului, coordonarea activitatilor pentru implementarea proiectului, raportarea catre AM POC. 

Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS) va avea rolul de administrator tehnic al sistemului informatic de gestionare a schemei de ajutor stat. MEEMA, in parteneriat cu AIMMAIPE va avea rolul de: 
• administrator operational al sistemului informatic de gestionare; 
• administrator al schemei de ajutor de stat. 
• gestionar al procesului de selectie, contractare si monitorizare. 

Valoarea maxima nerambursabila a proiectului, rata de cofinantare 

Valoarea maxima nerambursabila a proiectului este de 655.565.144 euro FEDR+BS, constituita din: 

1. Asistenta tehnica pentru gestionarea procesului de selectie, contractare si monitorizare (inclusiv pentru crearea si administrarea platformei IT si implementare schema de ajutor de stat 10.990.467,31 euro (9.200.000,00 euro FEDR si 1.790.467,31 euro BS) echivalentul in lei;

2. Schema de ajutor de stat pentru beneficiari finali (Fond special pentru finantarea IMM-urilor afectate de pandemia COVID-19), in valoare de 644.574.676,69 euro.

Ajutorul se acorda solicitantului/partenerului sub forma de finantare nerambursabila: 

- Daca solicitantul/partenerul este finantat integral de la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale si de sanatate valoarea finantarii nerambursabile este de 100% din cheltuielile eligibile.

- Daca solicitantul este finantat atat de la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale si de sanatate, cat si din fonduri proprii, precum si daca este finantat doar din fonduri proprii, valoarea finantarii nerambursabile este de 98% din cheltuielile eligibile, iar 2% reprezinta rata de cofinantare eligibila a solicitantului. 

Ghidul Solicitantului pentru accesarea granturilor nerambursabile in valoare de 1 miliard de euro a fost lansat in consultare publica pe site-ul Ministerului Fondurilor Europene.

Pentru a descarca documentul, click AICI<<

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • e-Transport 2025. Cand ti se pot CONFISCA bunurile in proportie de 100%

    • Incepand cu 7 iulie 2025, sistemul RO e-Transport intra intr-o noua etapa de aplicare, odata cu publicarea Ordinului comun ANAF/Autoritatea Vamala/Politia Romana nr. 1659/1622/101/2025. Aceasta reglementare detaliaza modul concret in care se poate aplica gradual masura confiscarii bunurilor nedeclarate in sistem, dupa ce mecanismul a fost conturat inca din toamna anului 2024. Articolul de mai jos ofera o privire detaliata asupra noilor obligatii pentru operatorii economici, tipurilor de...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli deductibile PFA: bilet, transport, cazare, diurna - ce poti deconta legal

    • In practica, contribuabilii care desfasoara activitati independente, precum titularii de PFA, se confrunta frecvent cu intrebari legate de deductibilitatea cheltuielilor efectuate in scop profesional. O situatie des intalnita este participarea la conferinte, targuri sau simpozioane internationale organizate in domeniul de activitate al contribuabilului. Conform legislatiei fiscale in vigoare, anumite cheltuieli ocazionate de aceste deplasari pot fi considerate deductibile, cu respectarea unor...» citeste mai departe aici

  • Foaia de parcurs. 4 pasi pentru a corela stocul de combustibil cu foaia de parcurs

    • Gestionarea corecta a consumului de combustibil si a evidentei stocurilor este esentiala pentru orice companie care utilizeaza autovehicule in activitatea sa economica. In acest context, corelarea intre stocul contabil si consumul real, determinat pe baza foilor de parcurs, devine un aspect important atat din punct de vedere fiscal, cat si operational. In acest articol vom vedea modul in care se poate mentine aceasta corelare, evitand discrepantele intre stocul din contabilitate si cel din...» citeste mai departe aici

  • SAF-T 2025: Cand sunt OBLIGATORII codurile NC

    • Incepand cu 2025, obligatiile de raportare in cadrul fisierului SAF-T (Standard Audit File for Tax) devin tot mai detaliate, iar una dintre cele mai frecvente intrebari vizeaza codurile NC (Nomenclatura Combinata). Acestea sunt esentiale in anumite tipuri de tranzactii, precum importuri, livrari intracomunitare, produse accizabile sau bunuri supuse cotei reduse de TVA. In acest articol explicam clar in ce situatii codurile NC sunt obligatorii, cand pot fi omise (completate cu "NULL") si ce...» citeste mai departe aici

  • Distribuire dividende interimare. In ce conditii poti aplica si in 2025 cota de 8%

    • Dividendele reprezinta modalitatea prin care o societate isi recompenseaza asociatii din profitul obtinut. Acestea pot fi distribuite anual sau, in mod optional, trimestrial, in baza unor situatii financiare interimare. Distribuirea si plata dividendelor implica respectarea unor reguli contabile si fiscale clare, inclusiv calculul si declararea impozitului aferent. In cele ce urmeaza, prezentam o speta practica privind societatea ALFA, care a repartizat dividende interimare in 2024, dar a omis...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016