Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Adevarate provocari pentru contabilii romani: Sa tii contabilitatea intr-o institutie publica

16-Sep-2014
1034

Nu este acelasi lucru ca atunci cand tii contabilitatea pentru un PFA sau pentru o intreprindere individuala. Sunt chiar specialisti care afirma ca dupa ce ai tinut contabilitatea intr-o institutie publica, nimic nu te mai sperie. Le-ai vazut pe toate. De acum incolo poti sa tii piept oricarei provocari profesionale. Pentru ca in institutiile publice, contabilitatea se tine dificil. Sunt sute sau mii de potentiale greseli pe care le putem comite, din neatentie, din interpretarea gresita a legislatiei fiscal contabile.

UPdate 2015Cartea Verde a Contabilitatii Institutiilor Publice 2015 

 

Cartea verde a contabilitatii Institutiilor Publice 2014 va pune la dispozitie monografiile contabile pentru cele mai importante, cele mai frecvente, dar si cele mai dificile operatiuni economice ale unei institutii publice, referitoare la:

Active fixe necorporale
Active fixe corporale

Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Vezi detalii
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii

Active fixe financiare
Stocuri
Decontari cu clientii
Creante legate de personal
Decontari cu debitori diversi
Creante bugetare
Decontari cu furnizorii
Decontari cu personalul
Decontari intre institutii publice
Transfer de bunuri
Decontari cu Comisia Europeana privind fondurile nerambursabile
Capitaluri
Venituri
Cheltuieli
Conturi la trezorerie si institutii de credit
Conturi in afara bilantului
Operatiuni cu fonduri nerambursabile
Plusuri si minusuri la inventar
Corectarea erorilor contabile...

Sectiunea I: Finantarea institutiilor publice

** Angajamentele
** Deschiderea finantarii ** Finantarea propriu-zisa
** Instrumente de planificare financiara si control

Sectiunea a II-a:
Elementele de bilant; Elementele din contul de rezultat patrimonial; Situatiile financiare anuale

** Explicatii si monografii contabile, conform O.M.F.P. nr. 1.917/2005, cu modificarile si completarile aduse de O.M.F.P. nr. 2.021/2013 si de O.M.F.P. nr. 845/2014

Sectiunea a III-a:
Principalele corespondente ale conturilor din Noul Plan de conturi 2014, utilizate la inregistrarea operatiunilor contabile

Sectiunea a IV-a: Exemple practice

** Peste 70 de studii de caz si monografiile contabile aferente!
Practic, pentru principalele operatiuni economice ale institutiei publice,
aveti la indemana NOILE inregistrari contabile conform Noului Plan de conturi 2014, cu modificarile si completarile aduse de Ordinul 845/2014

Sectiunea a V-a: Legislatie
** Legea contabilitatii nr. 82/1991 actualizata la zi
** Noul Plan de conturi general pentru institutii publice 2014, valabil de la 1 iulie 2014


Click aici pentru informatii mai in amanunt cu privire la Contabilitatea Institutiilor Publice in 2015>>>


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Adevarate provocari pentru contabilii romani: Sa tii contabilitatea intr-o institutie publica":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF va trimite scrisori pentru esalonarea datoriilor
    • Saptamana aceasta, la 27 martie, premierul Sorin Grindeanu a avut o noua intalnire cu presedintele ANAF, Bogdan Stan, si cu ministrul Finantelor, Viorel Stefan, pentru a evalua la ce nivel de implementare se afla cele 14 masuri noi pe care ANAF ar trebui deja sa le aplice pentru cresterea colectarii veniturilor la bugeutl de stat. Premierul Sorin Grindeanu le-a spus acestora ca va urmari in continuare personal modul in care se va derula activitatea ANAF, cu precadere in ce priveste imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Vineri, 31 martie 2017 inclusiv, termen limita de declarare a mentiunilor pentru anumite categorii de contribuabili
    • Stim cat de pretioasa este informatia actualizata, mai ales pentru orice profesionist din domeniul fiscal-contabil care isi doreste sa aiba agenda de lucru organizata si cu termene pe care sa le respecte la timp. Cu atat mai mult trebuie sa va informati in aceasta perioada in care, asa cum v-am anuntat deja, ANAF pregateste controale pentru firmele care depun D 101. Va informam ca vineri, 31 martie 2017, este termenul de declarare a mentiunilor, prin formularul 010 "Declaratie de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • Ce schimbari va implementa obligatoriu ANAF pana la 15 aprilie 2017!
    • Premierul Sorin Grindeanu a analizat, in cadrul intalnirii de lucru cu reprezentantii Ministerului Finantelor Publice si ANAF, propunerile acestora pentru cresterea gradului de colectare a taxelor si impozitelor si pentru imbunatatirea relatiei dintre administratia fiscala si contribuabilii persoane fizice si juridice. Sunt avute in vedere o serie de masuri urgente cu implementare pana la data de 15 aprilie 2017, dintre care mentionam: Consilierea contribuabililor pentru plata la timp a taxelor...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.