Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Sinteza OUG nr. 47 din 2012. Modificari la plata restantelor

18-Ian-2013
2898
Va reamintim ca in 2012, OUG nr. 47 a adus mai multe completari ale unor acte normative si a implementat unele masuri fiscal-bugetare noi.

Ca structura principala, actul normativ modifica Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale si Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, insa sunt modificari si la:

- Codul fiscal - o schimbare a conditiei de revocare a autorizatiei de antrepozit fiscal;
Codul de procedura fiscala - enumerarea mai exacta a creantelor bugetare cand se aplica Codul de procedura fiscala si cand nu se administreaza o creanta bugetara in temeiul acestui act normativ;
- Legea minelor si Legea petrolului - stabilirea unei proceduri de declarare si plata a redeventelor miniere si a redeventei petroliere;
- Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale si Ordonanta Guvernului nr. 64/2001 privind distribuirea profitului la societatile cu capital majoritar de stat.

Analizam cateva prevederi din actul normativ.

In ce termen si cu ce procedura se adopta bugetul de stat si bugetul asigurarilor sociale cand
sunt alegeri legislative in ultimele 3 luni ale anului (prevederea este aplicabila si in 2012) Ministerul Finantelor Publice depune la Guvern, in termen de 15 zile de la investitura noului guvern, proiectul Legii bugetului.

Guvernul are obligatia sa se pronunte/modifice proiectul in termen de 20 de zile de la investire.
Guvernul transmite Parlamentului, in acelasi termen, dar fara a depasi 31 decembrie, proiectul Legii bugetului in vederea adoptarii.

Cateva prevederi aplicabile autoritatilor locale:

a) pana pe data de 6 a lunii urmatoare, ordonatorii principali de credite raporteaza la directiile finantelor publice situatia platilor restante;
b) ordonatorii de credite ai bugetelor locale au obligatia sa diminueze cu 5% volumul arieratelor, calculat la soldul lunii anterioare;
c) ordonatorii de credite ai institutiilor publice subordonate local, ce se finanteaza din venituri proprii, au obligatia diminuarii arieratelor cu 3% raportat la soldul lunii anterioare;
d) daca nu se indeplinesc obligatiile declararii si reducerii arieratelor, trezoreriile nu vor efectua platile dispuse de ordonatorii de credite.

Cateva prevederi din Legea finantelor publice:

Arieratele reprezinta plati restante cu o vechime mai mare de 90 de zile de la scadenta. Platile restante sunt sume datorate dupa scadenta conform actelor normative sau a contractelor/facturilor de achizitii.

Ordonatorii de credite au obligatia ca la elaborarea bugetelor anuale sa cuprinda suma aferenta platilor restante existente in sold la finele anului anterior.

Ordonatorii de credite pot face noi angajamente legale numai dupa stingerea platilor restante din anul anterior si cu respectarea diminuarii arieratelor din anul curent. Fac exceptie platile aferente proiectelor din fonduri nerambursabile.

Alte prevederi:

- Codul de procedura fiscala nu reglementeaza administrarea creantelor bugetare ca urmare a unor raporturi juridice contractuale, cu exceptia celor ce provin din concesiunea si arenda terenurilor de catre Agentia Domeniilor Statului si a redeventelor miniere sau petroliere.

- Redeventele miniere se achita trimestrial pana pe data de 25 a lunii urmatoare. Pentru plata cu intarziere se datoreaza dobanzi si penalitati aplicabile creantelor bugetare.

- La societatile comerciale cu capital de stat, dividendele se achita in termen de 60 de zile de la termenul legal de depunere a situatiilor financiare anuale.

- La societatile comerciale (cele private), distribuirea dividendului se face in maximum 6 luni de la aprobarea situatiilor financiare, iar in cazul nerespectarii termenului se datoreaza dobanda legala.

Ordonanta stabileste ca dobanda legala datorata este calculata conform O.G. nr. 13/2011 privind dobanda legala.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Sinteza OUG nr. 47 din 2012. Modificari la plata restantelor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF: Servicii electronice puse la dispozitia contribuabililor 24h/24h
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala pune la dispozitia contribuabililor servicii electronice disponibile la orice ora, astfel incat cozile de la ghiseele sediilor de administrare fiscala sau de la oficiile postale sa fie evitate. Asadar, prin Spatiul privat virtual (SPV), contribuabilii persoane fizice si persoane juridice au la dispozitie toate facilitatile comunicarii electronice a actelor administrative fiscale emise in forma electronica, dar pot beneficia si de alte informatii si...» citeste mai departe aici

  • Documente justificative. Regim fiscal si declarativ achizitii de la persoane fizice
    • Ce impozite trebuie retinute si livrate de o societate care, in calitate de persoana juridica (societate platitoare de TVA), achizitioneaza cereale de la persoane fizice? Pentru a avea o viziune completa asupra acestui subiect, am apelat la cunostintele unuia dintre expertii nostri. Tot el va explica si ce documente trebuie intocmite si cerute vanzatorului persoana fizica. Raspunsul specialistului 1) Documentele pe care trebuie sa le intocmeasca persoana juridica care achizitioneaza cereale de...» citeste mai departe aici

  • Care sunt facilitatile fiscale care va pot ajuta sa reduceti impozitul pe profit?
    • Pentru ca foarte multi contribuabili nu stiu care sunt parghiile pe care le au la dispozitie pentru a diminua impozitul pe profit, acest material va va pune la dispozitiile informatiile de care aveti nevoie. Pentru a diminua impozitul pe profit, companiile din Romania au la dispozitie mai multe instrumente fiscale. De aceea administratorul unei firme trebuie sa stie: • care sunt facilitatile fiscale pentru societatile platitoare de impozit pe profit sau impozit pe venit (pentru...» citeste mai departe aici

  • Legea salarizarii aplicata incorect: Diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale
    • Doar patru din cele 15 Curti de Apel din tara aplica in mod corect Legea Salarizarii, consecinta ducand la diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale, potrivit unui comunicat remis, joi, de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS). "Ministerul Muncii si Justitiei Sociale atrage din nou atentia curtilor de apel din tara ca interpreteaza si aplica in mod eronat dispozitiile Legii 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice. MMJS a...» citeste mai departe aici

  • 4 beneficii fiscale de care angajatorii pot beneficia in relatia cu angajatii lor
    • Salariul a fost mereu principalul factor motivant pentru un angajat in relatia cu locul de munca. Insa rotunjirea veniturilor unui angajat nu trebuie sa tina mereu doar de salariu. Legislatia permite si alte beneficii pentru angajati, care sunt extrem de avantajoase si pentru firme, reprezentand facilitati fiscale importante pentru bugetul oricarui tip de business. Prin apelarea la acestea, un angajator se poate asigura ca reuseste sa mentina moralul angajatilor sai la un nivel bun, fara sa pune...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016