Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN Nr. 3.387/ 2009 al ministrului finantelor pentru aprobarea Normelor metodologice privind incheierea exercitiului bugetar al anului 2009

29-Dec-2009
2939

Pe cine vizeaza?


Actul intereseaza persoanele fizice si juridice care au obligatia achitarii impozitelor, taxelor, contributiilor si altor sume datorate bugetului general consolidat.

Important!
Impozitele, taxele, contributiile si alte sume datorate bugetului general consolidat, cu termene de plata scadente pana la finele anului 2009, se achita prin ordine de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) prezentate de catre persoanele juridice si fizice, potrivit programului stabilit de institutiile de credit sau unitatile Trezoreriei Statului, dupa caz, la care au conturile deschise, astfel incat sumele respective sa fie incasate in contul curent general al Trezoreriei Statului, pana la data de 31 decembrie 2009.

Institutiile de credit vor lua masuri pentru asigurarea decontarii tuturor ordinelor de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) reprezentand impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat, prezentate de catre clientii acestora, potrivit programului stabilit de Banca Nationala a Romaniei si de prezentele norme metodologice, astfel incat pana la data de 31 decembrie 2009 sumele respective sa fie incasate in contul curent general al Trezoreriei Statului.

Impozitele, taxele, contributiile si alte sume datorate bugetului general consolidat de catre contribuabili, cu termene scadente pana la finele anului 2009, pot fi achitate in numerar pana la data de 31 decembrie 2009, inclusiv, la casieriile unitatilor Trezoreriei Statului sau ale institutiilor publice beneficiare, dupa caz. Institutiile de credit vor stabili, in cursul lunii decembrie 2009, programul unitatilor din subordine astfel incat persoanele fizice sa aiba posibilitatea sa isi achite la termen obligatiile catre bugetul de stat, bugetele locale sau catre alte bugete, potrivit conventiilor incheiate in acest scop cu unitatile subordonate ale Ministerului Finantelor Publice, cu autoritatile administratiei publice locale sau cu alte institutii publice, dupa caz.

Sumele incasate in numerar de catre institutiile publice sau de catre agentii fiscali, reprezentand venituri bugetare sau venituri proprii ale bugetelor institutiilor publice, vor fi depuse in conturile de venituri bugetare sau de disponibilitati, dupa caz, carora acestea se cuvin pana la data de 31 decembrie 2009 inclusiv.

Eventualele venituri proprii incasate in numerar de catre institutiile publice in data de 31 decembrie 2009 se depun in conturile corespunzatoare de disponibilitati deschise la unitatile Trezoreriei Statului, in data de 4 ianuarie 2010, si se inregistreaza ca venituri ale anului 2009. Institutiile publice care incaseaza in conturile 50.32 "Disponibil din sume colectate pentru bugetul de stat", 50.33 "Disponibil din sume colectate pentru bugetele locale" si 50.34 "Disponibil din sume colectate pentru bugetul asigurarilor sociale de stat" venituri datorate bugetului de stat, bugetelor locale sau bugetului asigurarilor sociale de stat, dupa caz, au obligatia sa vireze veniturile respective la capitolele si subcapitolele de venituri ale bugetelor carora acestea se cuvin, pana la data de 31 decembrie 2009 inclusiv.

Eventualele sume incasate in conturile prevazute la alin. (1) in data de 31 decembrie 2009 se vireaza in conturile corespunzatoare de venituri ale bugetului de stat, bugetelor locale si bugetului asigurarilor sociale de stat, dupa caz, pe data de 4 ianuarie 2010 si reprezinta venituri ale bugetului de stat, bugetelor locale si bugetului asigurarilor sociale de stat, dupa caz, pe anul 2009.

I n cursul lunii decembrie 2009, organele fiscale competente vor lua masurile necesare pentru clarificarea si distribuirea pana la finele anului, in conturile corespunzatoare de venituri bugetare, a tuturor sumelor incasate in conturile unice reprezentand obligatii fiscale prevazute prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.294/2007 privind impozitele, contributiile si alte sume reprezentand creante fiscale, care se platesc de contribuabili intr-un cont unic, cu modificarile si completarile ulterioare.

Sumele incasate in data de 31 decembrie 2009 in contul 20.47.01.01 "Venituri ale bugetului de stat - Sume incasate pentru bugetul de stat in contul unic, in curs de distribuire" si in contul 55.02 "Disponibil al bugetelor asigurarilor sociale si fondurilor speciale, in curs de distribuire" se distribuie de catre organele fiscale competente, in data de 4 ianuarie 2010, si se transfera in aceeasi zi de catre unitatile Trezoreriei Statului in conturile corespunzatoare de venituri bugetare, ca operatiuni ale anului 2009, cu data de 31 decembrie 2009.

Ordonatorii principali de credite finantati din bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetele fondurilor speciale vor deschide si repartiza credite bugetare institutiilor din subordine, pana cel mai tarziu la data de 24 decembrie 2009 inclusiv, asigurandu-se astfel timpul necesar efectuarii cheltuielilor pana la finele anului.

Eventualele retrageri de credite bugetare vor fi efectuate pana la data de 23 decembrie 2009 inclusiv. Dupa data de 24 decembrie 2009 pot fi deschise credite bugetare numai pentru operatiuni privind serviciul datoriei publice sau pentru alte actiuni urgente finantate prin suplimentarea creditelor bugetare din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, Fondul national de dezvoltare sau din Fondul de interventie la dispozitia Guvernului, pe baza de hotarari ale Guvernului aprobate ulterior acestei date.

Creditele bugetare neutilizate la data de 31 decembrie 2009 sunt anulate de drept conform prevederilor art. 61 alin. (3) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare. Creditele bugetare deschise si neutilizate de catre institutiile publice finantate integral de la bugetul de stat, care s-au desfiintat ca urmare a prevederilor Legii nr. 329/2009, pot fi retrase de catre ordonatorii de credite ierarhici superiori din bugetele carora au fost deschise si repartizate creditele respective, pana la data de 23 decembrie 2009.

Retragerea creditelor bugetare deschise si neutilizate poate fi efectuata cu zecimale, la nivelul sumelor ramase disponibile. Ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetului asigurarilor pentru somaj si bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate pot prezenta Ministerului Finantelor Publice cererile pentru deschiderea de credite bugetare aferente lunii ianuarie 2010, incepand cu data de 28 decembrie 2009.

Primariile sectoarelor municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru virarea soldului contului 50.83 "Disponibil din venituri incasate pentru bugetul Capitalei", pana la data de 31 decembrie 2009, in conturile corespunzatoare de venituri ale bugetului Consiliului General al Municipiului Bucuresti, deschis la Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti.

Veniturile bugetare incasate in contul 50.83 "Disponibil din venituri incasate pentru bugetul Capitalei" in data de 31 decembrie 2009 se vireaza de primariile sectoarelor municipiului Bucuresti, cu ordine de plata pentru Trezoreria Statului (OPT), in contul bugetului Consiliului General al Municipiului Bucuresti 21 "Veniturile bugetului local", la subcapitolele corespunzatoare de venituri bugetare, deschis la Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti, pe data de 4 ianuarie 2010, si se inregistreaza in conturile bugetelor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti si al Consiliului General al Municipiului Bucuresti ca operatiuni ale anului 2009, cu data de 31 decembrie 2009. Institutiile publice care au incasat in anul 2009 sume din bugetul propriu al judetului sau al municipiului Bucuresti, dupa caz, in contul 50.26 "Disponibil din bugetul consiliului judetean/Consiliului General al Municipiului Bucuresti" vor restitui cu ordin de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) sumele ramase disponibile, la finele anului, in conturile din care acestea au fost primite, pana la data de 31 decembrie 2009.

Nu se supun operatiunilor de regularizare, la finele anului, cu bugetul de stat urmatoarele categorii de sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata:

a) sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale, alocate potrivit anexei nr. 7 la Legea nr. 18/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia sumelor ramase nerepartizate la finele anului de consiliile judetene, prin hotarari, aferente cotei de 20% pentru sustinerea programelor de dezvoltare locala si pentru sustinerea proiectelor de infrastructura care necesita cofinantare locala;

b) sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale suplimentate pe baza de hotarari ale Guvernului din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, daca prin hotararile Guvernului nu se prevede altfel. Sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale aferente cotei de 20% pentru sustinerea programelor de dezvoltare locala si pentru proiecte de infrastructura care necesita cofinantare locala ramase nerepartizate la finele anului de consiliile judetene prin hotarari se restituie pana la data de 30 decembrie 2009 in contul 20.11.01.06 "Sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale".

Unitatile pe seama carora a fost deschis contul 25 "Cheltuielile bugetului asigurarilor sociale de stat" la nivelul unitatilor Trezoreriei Statului din cadrul administratiilor finantelor publice ale oraselor si municipiilor (altele decat cele resedinta de judet) transfera pana la data de 29 decembrie 2009 platile de casa inregistrate in acest cont, cu ordin de plata pentru Trezoreria Statului (OPT), in contul 25 "Cheltuielile bugetului asigurarilor sociale de stat", deschis pe seama casei judetene de pensii. La ordinul de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) se anexeaza contul de executie bugetara pe subdiviziunile clasificatiei bugetului asigurarilor sociale de stat pe baza caruia se vor inregistra platile de casa in contabilitatea casei judetene de pensii.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozit pe dividende in 2025. Cui se aplica si termen de plata

    • Dividendele sunt partea din profitul unei companii care este distribuita actionarilor ca urmare a investitiei lor in actiunile firmei respective. Dividendele se pot distribui fie anual, fie trimestrial, cu depunerea bilantului interimar si pentru ele se plateste impozit conform prevederilor legale. Afla din acest articol cat este impozitul pe dividende in 2025 si cine are obligatia de a-l plati la bugetul statului si ce alte taxe se platesc pentru dividende. » citeste mai departe aici

  • Venituri din dividende. Ce obligatii fiscale ai daca incasezi dividende

    • Veniturile din dividende reprezinta o sursa de castig pentru multi investitori, dar si o categorie fiscala care implica responsabilitati legale clare. Daca primesti dividende, este important sa cunosti obligatiile fiscale asociate acestora, inclusiv impozitul pe venit si contributiile sociale, acolo unde este cazul. In acest articol, vom detalia ce taxe trebuie sa plateasca beneficiarii de dividende in 2025, ce termene trebuie respectate si care sunt pasii necesari pentru a ramane in...» citeste mai departe aici

  • Doua impozite noi, introduse de autoritati. ANAF actualizeaza formularele 010, 013, 700 privind vectorul fiscal

    • Noi impozite au fost introduse prin Legea nr. 290/2024 si Ordonanta de Urgenta nr. 156/2024, aducand schimbari semnificative pentru contribuabilii din domeniile respective. Este vorba despre obligatii suplimentare pentru institutiile de credit, sub forma unui impozit suplimentar pe cifra de afaceri, precum si pentru persoanele juridice care detin constructii, care vor fi supuse unui impozit pe constructii incepand cu 1 ianuarie 2025. In acest context, ANAF actualizeaza, printr-un...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! Luni, 20 ianuarie 2025, termenul limita de depunere a unei notificari importante

    • Conform legislatiei in vigoare, asa cum reaminteste si ANAF contribuabililor, data de 20 ianuarie 2025 este termenul limita de depunere a notificarii pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare. Reminder ANAF! Luni, 20 ianuarie 2025, termenul limita de depunere a notificarii importante Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca, luni 20 ianuarie 2025, este termenul de depunere al urmatoarelor declaratii, in scopul notificarii...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere in 2025. Restrictii privind aplicarea regimului micro, in anumite conditii

    • Pentru a aplica regimul microintreprinderii si in anul 2025, avand in vedere modificarile legislative recente, firmele trebuie sa indeplineasca mai multe conditii la data de 31 decembrie 2024, asa cum apar in Codul Fiscal. Insa, daca firmele au fost platitoare de impozit pe profit in anii 2023-2024, exista mai multe restrictii cu privire la posibilitatea de a reveni la impozitul pe veniturile micro. Microintreprindere in 2025. Restrictii privind aplicarea regimului micro In acest sens, este...» citeste mai departe aici

  • Noutati e-Transport pentru anul 2025. Ce trebuie sa stie contribuabilii

    • Si pentru companiile implicate in transportul de marfa anul 2025 aduce mai multe schimbari. Spre exemplu, au fost amanate sanctiunile pentru nerespectarea cerintelor de transmitere a coordonatelor GPS, pana la 31 martie 2025, oferind astfel mai mult timp operatorilor economici pentru a implementa si testa sistemele necesare. De asemenea, exisa si obligatii legate de dotarea vehiculelor cu sisteme GPS si aplicatii specifice. Noutati e-Transport pentru anul 2025. Ce trebuie sa stie contribuabilii...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016