Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ORDIN Nr. 3.387/ 2009 al ministrului finantelor pentru aprobarea Normelor metodologice privind incheierea exercitiului bugetar al anului 2009

29-Dec-2009
1597

Pe cine vizeaza?


Actul intereseaza persoanele fizice si juridice care au obligatia achitarii impozitelor, taxelor, contributiilor si altor sume datorate bugetului general consolidat.

Important!
Impozitele, taxele, contributiile si alte sume datorate bugetului general consolidat, cu termene de plata scadente pana la finele anului 2009, se achita prin ordine de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) prezentate de catre persoanele juridice si fizice, potrivit programului stabilit de institutiile de credit sau unitatile Trezoreriei Statului, dupa caz, la care au conturile deschise, astfel incat sumele respective sa fie incasate in contul curent general al Trezoreriei Statului, pana la data de 31 decembrie 2009.

Institutiile de credit vor lua masuri pentru asigurarea decontarii tuturor ordinelor de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) reprezentand impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat, prezentate de catre clientii acestora, potrivit programului stabilit de Banca Nationala a Romaniei si de prezentele norme metodologice, astfel incat pana la data de 31 decembrie 2009 sumele respective sa fie incasate in contul curent general al Trezoreriei Statului.

Impozitele, taxele, contributiile si alte sume datorate bugetului general consolidat de catre contribuabili, cu termene scadente pana la finele anului 2009, pot fi achitate in numerar pana la data de 31 decembrie 2009, inclusiv, la casieriile unitatilor Trezoreriei Statului sau ale institutiilor publice beneficiare, dupa caz. Institutiile de credit vor stabili, in cursul lunii decembrie 2009, programul unitatilor din subordine astfel incat persoanele fizice sa aiba posibilitatea sa isi achite la termen obligatiile catre bugetul de stat, bugetele locale sau catre alte bugete, potrivit conventiilor incheiate in acest scop cu unitatile subordonate ale Ministerului Finantelor Publice, cu autoritatile administratiei publice locale sau cu alte institutii publice, dupa caz.

Sumele incasate in numerar de catre institutiile publice sau de catre agentii fiscali, reprezentand venituri bugetare sau venituri proprii ale bugetelor institutiilor publice, vor fi depuse in conturile de venituri bugetare sau de disponibilitati, dupa caz, carora acestea se cuvin pana la data de 31 decembrie 2009 inclusiv.

Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii

Eventualele venituri proprii incasate in numerar de catre institutiile publice in data de 31 decembrie 2009 se depun in conturile corespunzatoare de disponibilitati deschise la unitatile Trezoreriei Statului, in data de 4 ianuarie 2010, si se inregistreaza ca venituri ale anului 2009. Institutiile publice care incaseaza in conturile 50.32 "Disponibil din sume colectate pentru bugetul de stat", 50.33 "Disponibil din sume colectate pentru bugetele locale" si 50.34 "Disponibil din sume colectate pentru bugetul asigurarilor sociale de stat" venituri datorate bugetului de stat, bugetelor locale sau bugetului asigurarilor sociale de stat, dupa caz, au obligatia sa vireze veniturile respective la capitolele si subcapitolele de venituri ale bugetelor carora acestea se cuvin, pana la data de 31 decembrie 2009 inclusiv.

Eventualele sume incasate in conturile prevazute la alin. (1) in data de 31 decembrie 2009 se vireaza in conturile corespunzatoare de venituri ale bugetului de stat, bugetelor locale si bugetului asigurarilor sociale de stat, dupa caz, pe data de 4 ianuarie 2010 si reprezinta venituri ale bugetului de stat, bugetelor locale si bugetului asigurarilor sociale de stat, dupa caz, pe anul 2009.

I n cursul lunii decembrie 2009, organele fiscale competente vor lua masurile necesare pentru clarificarea si distribuirea pana la finele anului, in conturile corespunzatoare de venituri bugetare, a tuturor sumelor incasate in conturile unice reprezentand obligatii fiscale prevazute prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.294/2007 privind impozitele, contributiile si alte sume reprezentand creante fiscale, care se platesc de contribuabili intr-un cont unic, cu modificarile si completarile ulterioare.

Sumele incasate in data de 31 decembrie 2009 in contul 20.47.01.01 "Venituri ale bugetului de stat - Sume incasate pentru bugetul de stat in contul unic, in curs de distribuire" si in contul 55.02 "Disponibil al bugetelor asigurarilor sociale si fondurilor speciale, in curs de distribuire" se distribuie de catre organele fiscale competente, in data de 4 ianuarie 2010, si se transfera in aceeasi zi de catre unitatile Trezoreriei Statului in conturile corespunzatoare de venituri bugetare, ca operatiuni ale anului 2009, cu data de 31 decembrie 2009.

Ordonatorii principali de credite finantati din bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetele fondurilor speciale vor deschide si repartiza credite bugetare institutiilor din subordine, pana cel mai tarziu la data de 24 decembrie 2009 inclusiv, asigurandu-se astfel timpul necesar efectuarii cheltuielilor pana la finele anului.

Eventualele retrageri de credite bugetare vor fi efectuate pana la data de 23 decembrie 2009 inclusiv. Dupa data de 24 decembrie 2009 pot fi deschise credite bugetare numai pentru operatiuni privind serviciul datoriei publice sau pentru alte actiuni urgente finantate prin suplimentarea creditelor bugetare din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, Fondul national de dezvoltare sau din Fondul de interventie la dispozitia Guvernului, pe baza de hotarari ale Guvernului aprobate ulterior acestei date.

Creditele bugetare neutilizate la data de 31 decembrie 2009 sunt anulate de drept conform prevederilor art. 61 alin. (3) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare. Creditele bugetare deschise si neutilizate de catre institutiile publice finantate integral de la bugetul de stat, care s-au desfiintat ca urmare a prevederilor Legii nr. 329/2009, pot fi retrase de catre ordonatorii de credite ierarhici superiori din bugetele carora au fost deschise si repartizate creditele respective, pana la data de 23 decembrie 2009.

Retragerea creditelor bugetare deschise si neutilizate poate fi efectuata cu zecimale, la nivelul sumelor ramase disponibile. Ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetului asigurarilor pentru somaj si bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate pot prezenta Ministerului Finantelor Publice cererile pentru deschiderea de credite bugetare aferente lunii ianuarie 2010, incepand cu data de 28 decembrie 2009.

Primariile sectoarelor municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru virarea soldului contului 50.83 "Disponibil din venituri incasate pentru bugetul Capitalei", pana la data de 31 decembrie 2009, in conturile corespunzatoare de venituri ale bugetului Consiliului General al Municipiului Bucuresti, deschis la Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti.

Veniturile bugetare incasate in contul 50.83 "Disponibil din venituri incasate pentru bugetul Capitalei" in data de 31 decembrie 2009 se vireaza de primariile sectoarelor municipiului Bucuresti, cu ordine de plata pentru Trezoreria Statului (OPT), in contul bugetului Consiliului General al Municipiului Bucuresti 21 "Veniturile bugetului local", la subcapitolele corespunzatoare de venituri bugetare, deschis la Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti, pe data de 4 ianuarie 2010, si se inregistreaza in conturile bugetelor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti si al Consiliului General al Municipiului Bucuresti ca operatiuni ale anului 2009, cu data de 31 decembrie 2009. Institutiile publice care au incasat in anul 2009 sume din bugetul propriu al judetului sau al municipiului Bucuresti, dupa caz, in contul 50.26 "Disponibil din bugetul consiliului judetean/Consiliului General al Municipiului Bucuresti" vor restitui cu ordin de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) sumele ramase disponibile, la finele anului, in conturile din care acestea au fost primite, pana la data de 31 decembrie 2009.

Nu se supun operatiunilor de regularizare, la finele anului, cu bugetul de stat urmatoarele categorii de sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata:

a) sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale, alocate potrivit anexei nr. 7 la Legea nr. 18/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia sumelor ramase nerepartizate la finele anului de consiliile judetene, prin hotarari, aferente cotei de 20% pentru sustinerea programelor de dezvoltare locala si pentru sustinerea proiectelor de infrastructura care necesita cofinantare locala;

b) sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale suplimentate pe baza de hotarari ale Guvernului din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, daca prin hotararile Guvernului nu se prevede altfel. Sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale aferente cotei de 20% pentru sustinerea programelor de dezvoltare locala si pentru proiecte de infrastructura care necesita cofinantare locala ramase nerepartizate la finele anului de consiliile judetene prin hotarari se restituie pana la data de 30 decembrie 2009 in contul 20.11.01.06 "Sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale".

Unitatile pe seama carora a fost deschis contul 25 "Cheltuielile bugetului asigurarilor sociale de stat" la nivelul unitatilor Trezoreriei Statului din cadrul administratiilor finantelor publice ale oraselor si municipiilor (altele decat cele resedinta de judet) transfera pana la data de 29 decembrie 2009 platile de casa inregistrate in acest cont, cu ordin de plata pentru Trezoreria Statului (OPT), in contul 25 "Cheltuielile bugetului asigurarilor sociale de stat", deschis pe seama casei judetene de pensii. La ordinul de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) se anexeaza contul de executie bugetara pe subdiviziunile clasificatiei bugetului asigurarilor sociale de stat pe baza caruia se vor inregistra platile de casa in contabilitatea casei judetene de pensii.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ORDIN Nr. 3.387/ 2009 al ministrului finantelor pentru aprobarea Normelor metodologice privind incheierea exercitiului bugetar al anului 2009":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Impozitare mai stricta pentru toate societatile romane! Ce s-a modificat?
    • In data de 7 iunie, Romania a participat la semnarea Conventiei multilaterale de modificare a tratatelor de evitare a dublei impuneri, alaturi de alte 75 de tari, la Paris. Prin urmare, cele 91 de tratate de evitare a dublei impuneri si de prevenire a evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital incheiate de Romania cu alte state urmeaza sa se modifice. Schimbarile sunt necesare pentru a combate situatiile in care dubla neimpozitare a devenit o portita pentru persoanele...» citeste mai departe aici

  • Din iulie vor beneficia de scutirea de impozit pe venit mult mai putini programatori!
    • Incepand cu luna iulie 2017, mai multi programatori nu vor mai beneficia de scutirea de impozit pe venit, dupa o modificare adusa de Ordinul comun al ministerelor Comunicatiilor, Educatiei, Muncii si Finantelor nr. 409/4.020/737/703 privind incadrarea in activitatea de creare de programe pentru calculator, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 468 din 22 iunie 2017, in vigoare de la 1 iulie 2017. Daca la inceput de an, potrivit legii, aceasta scutire de impozit urma sa fie valabila...» citeste mai departe aici

  • Ref. Modificare legislativa importanta privind impozitul datorat de persoanele juridice pentru cladirile nerezidentiale
    • Deputatul PNL de Alba Claudiu Racuci, impreuna cu deputatul PNL de Gorj Dan Vilceanu, au depus la Parlament o initiativa legislativa care modifica Legea nr. 227/ 2015 privind Codul Fiscal, transmite Agerpres: "Noul Cod fiscal, adoptat in anul 2015, a adus multe modificari pozitive ale politicii fiscale, a stimulat cresterea economica, dar, are in continuare mai multe neajunsuri. De exemplu, astazi, o cladire de la Blaj sau Targu Jiu este impozitata la fel ca o cladire din centru Municipiului...» citeste mai departe aici

  • Facturare servicii UBER. Model Monografie contabila pentru firme
    • Serviciile prin UBER ridica mari semne de intrebare firmelor cand vine vorba de facturare. Tocmai de aceea am ales ca analiza urmatoare sa faca referire la o societate care desfasoara servicii de transport persoane conform platformei Uber si care primeste saptamanal bonus de la partenerul din UE. Avand in vedere ca Uber factureaza in numele societatii pentru serviciile prestate de aceasta, nu s-a regasit in facturile respective si factura de bonus si nici nu se stie daca aceasta se...» citeste mai departe aici

  • Derularea de operatiuni economice de catre o persoana fizica. Cum procedam cu inregistrarea si plata TVA?
    • In cazul urmator, o persoana fizica a desfasurat in perioada 2011-2013 activitate de comercializare vehicule folosite, cumparate si vandute pe teritoriul national. Prin insumarea valorii contractelor de vanzare a depasit plafonul de inregistrare ca platitor de TVA la nivelul anului 2011 (119.000 lei). In contextul unei inspectii fiscale se vehiculeaza ipoteza unei sesizari penale pentru infractiunea de ascundere a masei impozabile prevazuta si pedepsita de art. 9 alin. (1) lit. a) din Legea...» citeste mai departe aici

  • MFP: Particularitati privind contabilitatea ambalajelor
    • Intr-un numar din anul curent al Revistei de Finante si Contabilitate, aparute sub egida MFP, dr. Alexandrina Teodora Borfoaia, Directia de Legislatie si Reglementari Contabile, Ministerul Finantelor Publice. La nivelul unei intreprinderi, procesul de productie al ambalajelor care sunt destinate ambalarii si transportului produselor finite si al marfurilor se supune principiilor si regulilor generale privind contabilitatea stocurilor. In schimb, din punct de vedere contabil, prezinta...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.