
Raportul Special
realizat de specialisti
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza persoanele fizice si juridice care au obligatia achitarii impozitelor, taxelor, contributiilor si altor sume datorate bugetului general consolidat.
Important!
Impozitele, taxele, contributiile si alte sume datorate bugetului general consolidat, cu termene de plata scadente pana la finele anului 2009, se achita prin ordine de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) prezentate de catre persoanele juridice si fizice, potrivit programului stabilit de institutiile de credit sau unitatile Trezoreriei Statului, dupa caz, la care au conturile deschise, astfel incat sumele respective sa fie incasate in contul curent general al Trezoreriei Statului, pana la data de 31 decembrie 2009.
Institutiile de credit vor lua masuri pentru asigurarea decontarii tuturor ordinelor de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) reprezentand impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat, prezentate de catre clientii acestora, potrivit programului stabilit de Banca Nationala a Romaniei si de prezentele norme metodologice, astfel incat pana la data de 31 decembrie 2009 sumele respective sa fie incasate in contul curent general al Trezoreriei Statului.
Impozitele, taxele, contributiile si alte sume datorate bugetului general consolidat de catre contribuabili, cu termene scadente pana la finele anului 2009, pot fi achitate in numerar pana la data de 31 decembrie 2009, inclusiv, la casieriile unitatilor Trezoreriei Statului sau ale institutiilor publice beneficiare, dupa caz. Institutiile de credit vor stabili, in cursul lunii decembrie 2009, programul unitatilor din subordine astfel incat persoanele fizice sa aiba posibilitatea sa isi achite la termen obligatiile catre bugetul de stat, bugetele locale sau catre alte bugete, potrivit conventiilor incheiate in acest scop cu unitatile subordonate ale Ministerului Finantelor Publice, cu autoritatile administratiei publice locale sau cu alte institutii publice, dupa caz.
Sumele incasate in numerar de catre institutiile publice sau de catre agentii fiscali, reprezentand venituri bugetare sau venituri proprii ale bugetelor institutiilor publice, vor fi depuse in conturile de venituri bugetare sau de disponibilitati, dupa caz, carora acestea se cuvin pana la data de 31 decembrie 2009 inclusiv.
Eventualele venituri proprii incasate in numerar de catre institutiile publice in data de 31 decembrie 2009 se depun in conturile corespunzatoare de disponibilitati deschise la unitatile Trezoreriei Statului, in data de 4 ianuarie 2010, si se inregistreaza ca venituri ale anului 2009. Institutiile publice care incaseaza in conturile 50.32 "Disponibil din sume colectate pentru bugetul de stat", 50.33 "Disponibil din sume colectate pentru bugetele locale" si 50.34 "Disponibil din sume colectate pentru bugetul asigurarilor sociale de stat" venituri datorate bugetului de stat, bugetelor locale sau bugetului asigurarilor sociale de stat, dupa caz, au obligatia sa vireze veniturile respective la capitolele si subcapitolele de venituri ale bugetelor carora acestea se cuvin, pana la data de 31 decembrie 2009 inclusiv.
Manual de politici contabile - Stick USB
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Eventualele sume incasate in conturile prevazute la alin. (1) in data de 31 decembrie 2009 se vireaza in conturile corespunzatoare de venituri ale bugetului de stat, bugetelor locale si bugetului asigurarilor sociale de stat, dupa caz, pe data de 4 ianuarie 2010 si reprezinta venituri ale bugetului de stat, bugetelor locale si bugetului asigurarilor sociale de stat, dupa caz, pe anul 2009.
I n cursul lunii decembrie 2009, organele fiscale competente vor lua masurile necesare pentru clarificarea si distribuirea pana la finele anului, in conturile corespunzatoare de venituri bugetare, a tuturor sumelor incasate in conturile unice reprezentand obligatii fiscale prevazute prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.294/2007 privind impozitele, contributiile si alte sume reprezentand creante fiscale, care se platesc de contribuabili intr-un cont unic, cu modificarile si completarile ulterioare.
Sumele incasate in data de 31 decembrie 2009 in contul 20.47.01.01 "Venituri ale bugetului de stat - Sume incasate pentru bugetul de stat in contul unic, in curs de distribuire" si in contul 55.02 "Disponibil al bugetelor asigurarilor sociale si fondurilor speciale, in curs de distribuire" se distribuie de catre organele fiscale competente, in data de 4 ianuarie 2010, si se transfera in aceeasi zi de catre unitatile Trezoreriei Statului in conturile corespunzatoare de venituri bugetare, ca operatiuni ale anului 2009, cu data de 31 decembrie 2009.
Ordonatorii principali de credite finantati din bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetele fondurilor speciale vor deschide si repartiza credite bugetare institutiilor din subordine, pana cel mai tarziu la data de 24 decembrie 2009 inclusiv, asigurandu-se astfel timpul necesar efectuarii cheltuielilor pana la finele anului.
Eventualele retrageri de credite bugetare vor fi efectuate pana la data de 23 decembrie 2009 inclusiv. Dupa data de 24 decembrie 2009 pot fi deschise credite bugetare numai pentru operatiuni privind serviciul datoriei publice sau pentru alte actiuni urgente finantate prin suplimentarea creditelor bugetare din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, Fondul national de dezvoltare sau din Fondul de interventie la dispozitia Guvernului, pe baza de hotarari ale Guvernului aprobate ulterior acestei date.
Creditele bugetare neutilizate la data de 31 decembrie 2009 sunt anulate de drept conform prevederilor art. 61 alin. (3) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare. Creditele bugetare deschise si neutilizate de catre institutiile publice finantate integral de la bugetul de stat, care s-au desfiintat ca urmare a prevederilor Legii nr. 329/2009, pot fi retrase de catre ordonatorii de credite ierarhici superiori din bugetele carora au fost deschise si repartizate creditele respective, pana la data de 23 decembrie 2009.
Retragerea creditelor bugetare deschise si neutilizate poate fi efectuata cu zecimale, la nivelul sumelor ramase disponibile. Ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetului asigurarilor pentru somaj si bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate pot prezenta Ministerului Finantelor Publice cererile pentru deschiderea de credite bugetare aferente lunii ianuarie 2010, incepand cu data de 28 decembrie 2009.
Primariile sectoarelor municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru virarea soldului contului 50.83 "Disponibil din venituri incasate pentru bugetul Capitalei", pana la data de 31 decembrie 2009, in conturile corespunzatoare de venituri ale bugetului Consiliului General al Municipiului Bucuresti, deschis la Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti.
Veniturile bugetare incasate in contul 50.83 "Disponibil din venituri incasate pentru bugetul Capitalei" in data de 31 decembrie 2009 se vireaza de primariile sectoarelor municipiului Bucuresti, cu ordine de plata pentru Trezoreria Statului (OPT), in contul bugetului Consiliului General al Municipiului Bucuresti 21 "Veniturile bugetului local", la subcapitolele corespunzatoare de venituri bugetare, deschis la Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti, pe data de 4 ianuarie 2010, si se inregistreaza in conturile bugetelor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti si al Consiliului General al Municipiului Bucuresti ca operatiuni ale anului 2009, cu data de 31 decembrie 2009. Institutiile publice care au incasat in anul 2009 sume din bugetul propriu al judetului sau al municipiului Bucuresti, dupa caz, in contul 50.26 "Disponibil din bugetul consiliului judetean/Consiliului General al Municipiului Bucuresti" vor restitui cu ordin de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) sumele ramase disponibile, la finele anului, in conturile din care acestea au fost primite, pana la data de 31 decembrie 2009.
Nu se supun operatiunilor de regularizare, la finele anului, cu bugetul de stat urmatoarele categorii de sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata:
a) sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale, alocate potrivit anexei nr. 7 la Legea nr. 18/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia sumelor ramase nerepartizate la finele anului de consiliile judetene, prin hotarari, aferente cotei de 20% pentru sustinerea programelor de dezvoltare locala si pentru sustinerea proiectelor de infrastructura care necesita cofinantare locala;
b) sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale suplimentate pe baza de hotarari ale Guvernului din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, daca prin hotararile Guvernului nu se prevede altfel. Sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale aferente cotei de 20% pentru sustinerea programelor de dezvoltare locala si pentru proiecte de infrastructura care necesita cofinantare locala ramase nerepartizate la finele anului de consiliile judetene prin hotarari se restituie pana la data de 30 decembrie 2009 in contul 20.11.01.06 "Sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale".
Unitatile pe seama carora a fost deschis contul 25 "Cheltuielile bugetului asigurarilor sociale de stat" la nivelul unitatilor Trezoreriei Statului din cadrul administratiilor finantelor publice ale oraselor si municipiilor (altele decat cele resedinta de judet) transfera pana la data de 29 decembrie 2009 platile de casa inregistrate in acest cont, cu ordin de plata pentru Trezoreria Statului (OPT), in contul 25 "Cheltuielile bugetului asigurarilor sociale de stat", deschis pe seama casei judetene de pensii. La ordinul de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) se anexeaza contul de executie bugetara pe subdiviziunile clasificatiei bugetului asigurarilor sociale de stat pe baza caruia se vor inregistra platile de casa in contabilitatea casei judetene de pensii.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
ANAF a publicat calendarul obligatiilor fiscale pentru OCTOMBRIE 2020Codul fiscal se modifica. Taxa de solidaritate, forma ascunsa si majorataCe implicatii fiscale apar pentru un contribuabil declarat inactiv?Depune Declaratia 394 pentru luna mai 2012Calendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in data de 20 mai 2024Ultimele articole
SAF-T 2025: Cand sunt OBLIGATORII codurile NCMasuri fiscale. 4 masuri importante, cu aplicabilitate din 1 AUGUST 2025Cedare mijloace fixe catre asociat. Cum tratam TVA-ul si impozitul pe venitMasuri fiscale 2025-2026. Lista COMPLETA a masurilor de austeritateSAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscalArticole similare
Noutati LEGISLATIE FISCALA 17 - 21 august 2009 - parta a II-aNoutati LEGISLATIE FISCALA 23 - 27 februarie 2009Eliminarea stampilei - masura de simplificare a procedurilor in relatia cu autoritatile publice8 noutati fiscale au fost inregistrate in Monitorul Oficial la inceput de noiembrie 2022Noutati LEGISLATIE FISCALA 29 septembrie - 03 octombrie 2008Ultimele articole
Reevaluarea imobilizarilor corporale. Un ghid pur si simplu indispensabil pentru contabiliCe trebuie sa stii despre elaborarea procedurilor contabileProcedura inventarierii patrimoniului + alte zeci de proceduri contabile pentru societatiD300 in 2024. ANAF elimina mai multe randuri din formular si adauga noi instructiuni de completareConferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate. Afla TOTUL despre Noul Cod Fiscal si modificarile din 2024Articole similare
Controale la PFA-uri si profesionisti in 2022. Aceasta competenta revine si inspectorilor fiscali care NU se afla in raza domiciliuluiOMFP nr. 1810 din 2010Comunicat privind valoarea tichetului de masa in semestrul II 2014Noutati legislative cu incidenta in materie fiscala publicate in MONITORUL OFICIAL ( Buletin informativ ANAF)NOU de la ANAF: Vezi ce aduce Ordinul nr. 144 privind declaratiile fiscaleUltimele articole
Esalonarea simplificata. 4 schimbari introduse prin Ordinul 597/2025Esalonarea la plata clasica, MODIFICATA prin Ordinul 597/2025. Ce noutati vor apareaImpozitul pe constructii 2025. Ce schimbari au fost aduse prin OUG 21/2025Verificarea si depunerea Declaratiei Unice. La ce sa fie atenti contribuabilii in 2025Impozitul pe constructii. Bonificatie de 10% pentru firmele care achita impozitul pana pe data de 25 maiArticole similare
Studiu de caz: Posibilitatea unui PFA de a deduce cheltuieli in cazul unui contract de comodatDocumentar fiscal: Cum obtinem certificatul de atestare fiscalaImpozit redevente nerezidentiAjustarea valorii materiei primeOferiti tichete cadou de Paste angajatilor? Aflati care e regimul fiscal in 2014!Ultimele articole
Cum sa-ti organizezi mai eficient veniturile si cheltuielile atunci cand esti freelancerImpozitul pe profit. Greseala frecventa care te lasa fara bonificatia de 3%Sunt MAJORATE taxele? Ce planuri fiscale au partidele in 2025Primii pasi in antreprenoriat: ce trebuie sa stii inainte sa iti deschizi propria afacereImpozit chirii 2025. Cum trebuie completate D100 si D205 de catre firmeArticole similare
Nou proiect aprobat de Guvern privind incubatoarele de afaceriCIS: Sistemul fiscal din Romania trebuie imbunatatitSuspendare activitate. Incasare clienti incerti si inregistrare extrase de cont in perioada suspendariiCe declaratii depunem pentru suspendarea activitatii societatiiStudiu de caz: Regularizarea TVA dedusaUltimele articole
TAXE PFA: Impozit, CAS si CASS pentru un PFA cu activitate de make-up artist in 2025E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitatiMasuri fiscale iunie 2025: Cresteri de TAXE, controale extinse si taieri bugetare anuntate de viitorul GuvernCum sa-ti organizezi mai eficient veniturile si cheltuielile atunci cand esti freelancerE-Factura in relatia B2C: Cum sa procedati daca incasati sume prin transfer bancarSfaturi de la experti
Conditii deosebite de munca-obligatii angajator
Intrebare: 1. Ce obligatii are angajatorul in cazul angajarii personalului care beneficiaza de conditii de munca deosebite (medic anatomo-patolog, asistent laborator anatomo-patologie)? 2. Trebuie sa declare ceva? 3. Trebuie platite...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul baza de impozitare microintreprinderi
Intrebare: Avem urmatoarea situatie: Cont 704: 1.241.263 lei (euro 249.179,59) Cont 7588: 499 lei Cont 7651: 20.823 lei Cont 6651: 2.151 lei Plafon micro: 1.243.525 lei (250.000 euro × 4,9741 lei) Calcul: Cont 704 + cont 7588 = 1.241.263 +...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie
E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati
SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal
Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei
Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar
Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA