Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Se modifica legislatia privind arieratele si ordonatorii de creditelor

17-Apr-2013
4901
Va informam ca in Monitorul Oficial nr. 213 din 15 aprilie 2013 a fost publicat Decretul nr. 372 din 11 aprilie 2013 pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 47/2012 pentru modificarea si completarea unor acte normative si reglementarea unor masuri fiscal-bugetare.

Redam astfel mai jos Legea nr. 98 din 12 aprilie 2013 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 47/2012 pentru modificarea si completarea unor acte normative si reglementarea unor masuri fiscal-bugetare.

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 213 din 15 aprilie 2013


Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.


ART. I
Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 47 din 1 septembrie 2012
pentru modificarea si completarea unor acte normative si reglementarea unor masuri fiscal-bugetare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 635 din 6 septembrie 2012, cu urmatoarele modificari si completari:

1. La articolul I, dupa punctul 1 se introduce un nou punct, punctul 1^1, cu urmatorul cuprins:

"1^1. Dupa articolul 4 se introduc doua noi articole, articolele 4^1 si 4^2, cu urmatorul cuprins:
«Art. 4^1


Masuri pentru eliminarea arieratelor

(1) In termen de 30 de zile calendaristice de la aprobarea bugetelor prevazute la art. 1 alin. (2), precum si de la aprobarea rectificarilor bugetare, ordonatorii de credite au obligatia de a notifica prestatorilor, executantilor si furnizorilor cu care au incheiate contracte valoarea maxima in limita careia se pot executa lucrari, presta servicii si livra bunuri, valoare calculata ca diferenta dintre creditele bugetare si sumele aferente platilor restante.

(2) Ordonatorii de credite au obligatia de a intocmi si de a actualiza, dupa caz, impreuna cu prestatorii, executantii si furnizorii, graficele de executie/livrare atat fizice, cat si valorice, anexe la contracte, aferente anului bugetar, in functie de valoarea maxima calculata conform alin. (1).

(3) Se interzice ordonatorilor de credite receptionarea de servicii, lucrari si produse peste valoarea maxima calculata si notificata conform alin. (1).

Art. 4^2
Verificarea incadrarii angajamentelor in bugetele aprobate


Proiectele angajamentelor legale din care rezulta cheltuieli pentru investitii publice, initiate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale si institutiile publice din subordinea acestora, indiferent de sistemul de finantare, se transmit unitatilor teritoriale ale Trezoreriei Statului in vederea avizarii din punctul de vedere al incadrarii sumelor in creditele de angajament si bugetare ramase disponibile. Unitatile/Subdiviziunile administrativ-teritoriale pot incheia angajamente legale noi numai pentru proiectele avizate de catre unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului.»"

2. La articolul I, punctul 11 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


 "11. La articolul 63, alineatul (4^3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

«(4^3) In cazul imprumuturilor pentru refinantarea datoriei publice locale, totalul datoriilor anuale, reprezentand rate scadente de capital, dobanzi si comisioane aferente imprumuturilor refinantate, nu se ia in considerare la determinarea incadrarii in limita prevazuta la alin. (4).

Totalul datoriilor anuale, reprezentand rate scadente de capital, dobanzi si comisioane aferente imprumuturilor contractate si/sau garantate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale pentru asigurarea prefinantarii si/sau cofinantarii proiectelor care beneficiaza de fonduri externe nerambursabile de preaderare si postaderare de la Uniunea Europeana, nu se ia in considerare la determinarea incadrarii in limita prevazuta la alin. (4).»"

ART. II

In aplicarea prevederilor art. 4^2 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 618 din 18 iulie 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezenta lege, Ministerul Finantelor Publice emite in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi norme metodologice aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTAtILOR
VALERIU-STEFAN ZGONEA

PRESEDINTELE SENATULUI
GEORGE-CRIN LAURENTIU ANTONESCU

Bucuresti, 12 aprilie 2013.
Nr. 98.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [CALCUL] Impozit intreprindere individuala si reglementari cheie

    • Intreprinderea individuala (II) este una dintre cele mai accesibile forme de organizare pentru persoanele fizice care doresc sa desfasoare activitati economice in nume propriu. Din punct de vedere fiscal, regimul aplicabil poate varia in functie de modul de impozitare ales: sistem real sau norma de venit. In acest articol, analizam reglementarile esentiale privind taxele, contributiile si obligatiile fiscale ale unei intreprinderi individuale si prezentam modul de calcul al impozitului pe venit...» citeste mai departe aici

  • SAF-T: Se poate transmite D406 fara a contine date despre stocuri?

    • Incepand cu implementarea Sistemului de raportare SAF-T in Romania, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita modului de completare si transmitere a fisierului D406, care cuprinde informatii fiscale esentiale precum: TVA, facturi, inregistrari contabile, stocuri, mijloace fixe etc. Totusi, una dintre cele mai frecvente intrebari in practica vizeaza raportarea stocurilor, mai ales in situatiile in care evidenta gestiunii este tinuta de societate, iar contabilitatea se realizeaza exclusiv...» citeste mai departe aici

  • Depunere Declaratia Unica. In atentia PFA-urilor care vor sa se asigure voluntar la CASS si CAS

    • In 2025, persoanele fizice autorizate (PFA) care inregistreaza venituri sub plafonul anual stabilit pentru contributiile obligatorii la sanatate (CASS) si pensii (CAS) trebuie sa fie atente la modul in care completeaza Declaratia Unica daca doresc sa isi pastreze calitatea de asigurat in sistemul public. Desi legea prevede contributii obligatorii doar peste anumite plafoane, contribuabilii care vor sa se asigure voluntar fie pentru acces la servicii medicale, fie pentru vechime la pensie....» citeste mai departe aici

  • Formular 230: Ce faci in cazul in care apar erori la completarea Formularului 230

    • Formularul 230 reprezinta un instrument prin care contribuabilii persoane fizice pot redirectiona pana la 3,5% din impozitul pe venitul anual catre o entitate nonprofit, o unitate de cult, etc. Aceasta redirectionare nu presupune un cost suplimentar pentru contribuabil si poate fi o modalitate eficienta de a sprijini cauze sociale, educationale sau religioase. In acest articol explicam ce este Formularul 230, cum se completeaza si depune corect, care este termenul limita pentru anul 2025, precum...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016