Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Conform legislatiei in vigoare, anumite persoane sunt obligate sa depuna declaratia de beneficiar real in termen de 15 zile de la aprobarea situatiilor financiare anuale. Cine trebuie sa depuna declaratia de beneficiar real in termen de 15 zile de la aprobarea situatiilor financiare anuale?
Persoanele juridice supuse obligatiei de inregistrare in registrul comertului, care au in structura actionariatului entitati inmatriculate/inregistrate si/sau care au sediul fiscal in jurisdictii necooperante din punct de vedere fiscal si/sau in jurisdictii cu grad inalt de risc de spalare a banilor si/sau de finantare a terorismului si/sau jurisdictii aflate sub monitorizarea organismelor internationale relevante, pentru risc de spalare a banilor/finantare a terorismului, depun anual o declaratie privind beneficiarul real al persoanei juridice, in vederea inregistrarii in Registrul beneficiarilor reali ai societatilor, in termen de 15 zile de la aprobarea situatiilor financiare anuale.
Declaratia privind beneficiarul real poate avea forma de inscris sub semnatura privata pri forma electronica si poate fi transmisa la oficiul registrului comertului prin mijloace electronice, cu semnatura electronica sau prin servicii de posta si curier sau prin ghiseul oficiului registrului comertului, personal sau prin reprezentant conform prevederilor legale.
De asemenea, declaratia privind beneficiarulr eal poate fi data si in fata reprezentantului oficiului registrului sau se poate depune, personal sau prin reprezentant, avand data certa, data de notarul public ori atestata de avocat.
Atentie! Prin Legea nr. 315/2021 privind modificarea si completarea Legii nr. 129/2019 a fost introdus alin. (14) la art. 56, care prevede ca „persoanele juridice inmatriculate in registrul comertului anterior datei de intrare in vigoare a prezentei legi, cu exceptia regiilor autonome, companiilor si societatilor nationale si societatilor detinute integral sau majoritar de stat, depun o declaratie privind beneficiarul real al persoanei juridice, pe care o actualizeaza ori de cate ori intervine o modificare, in vederea inregistrarii in Registrul beneficiarilor reali al societatilor.
Aceasta obligatie se considera a fi indeplinita pentru persoanele juridice care au depus cel putin o declaratie privind beneficiarul real ulterior datei de intrare in vigoare a prezentei legi.
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Prin OUG nr. 123/2022 privind modificarea Legii nr. 129/2019 s-a modificat art. 56 astfel ca, incepand cu data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta, regiile autonome, companiile si societatile nationale si societatile detinute integral sau majoritar de stat depun la inmatriculare si ori de cate ori intervine o modificare o declaratie privind beneficiarul real al persoanei juridice, in vederea inregistrarii in Registrul beneficiarilor reali al societatilor.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Articole similare
Declaratia beneficiarului real va fi amanata pana la 1 octombrieNoua declaratie de beneficiar real este mai usor de completat: are doar o pagina si jumatate si nu trebuie insotita de alte documenteDeclaratia privind beneficiarul real ar putea fi eliminata din nouMinistrul Economiei: Revine declaratia inutila de beneficiar real. Un pas inainte, doi inapoi in lupta contra birocratieiDeclaratia privind beneficiarii reali. Societatile cu activitatea suspendata la ONRC sunt obligate sa depuna formularul?Ultimele articole
DECLARATIA DE BENEFICIAR REAL: ce este, unde se depune si cine trebuie sa completeze formularulDeclaratie Beneficiar Real - Ce este si cine are obligatia de a o depuneArticole similare
Erori impozit pe dividende. Cand se poate efectua corectarea lor?Situatii financiare pe anul 2021: cifra de afaceri neta si cheltuielile cu consumul de energie se raporteaza in mod distinctConsolidarea situatiilor financiare. Ce obligatii avem si cum procedam?Microintreprinderi in 2023. Cum vor trece firmele numarul de salariati in situatiile financiare anuale?SITUATII FINANCIARE ANUALE. Cine trebuie sa semneze bilantul?Ultimele articole
SITUATII FINANCIARE ANUALE: Au fost MODIFICATE criteriile de marime ale firmelor, prin Ordinul 4164/2024SITUATII FINANCIARE ANUALE: Termenul de depunere este data de 30 mai 2024, clarifica ANAFRadiere/inchidere firma: Cum inchizi un SRLPe 29 mai 2024 se implineste termenul limita de depunerea a situatiilor financiare anuale intocmite la 31 decembrie 2023SITUATII FINANCIARE ANUALE. Poate asociatul unei firme, din calitate de angajat-contabil sef, sa semneze bilantul?Sfaturi de la experti
Vanzare cladire societate in faliment
Intrebare: O firma aflata in faliment vinde prin licitatie o cladire achizitionata in anul 2004 cu TVA dedectibila la care s-au efectuat lucrari de modernizare in anul 2008 peste 20% din valoarea cladirii. Intrebarea este ce regim de TVA va...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Obligativitate transmitere factura prin RO e-Factura
Intrebare: Va rog sa-mi comunicati daca incepand cu anul 2024 facturile pentru livrarile intracomunitare de bunuri si prestarile intracomunitare de servicii se transmit in E-FACTURA.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA