Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
Ministru Economiei, Claudiu Nasui, a anuntat pe pagina oficiala de Facebook ca revine declaratia inutila de beneficiar real. Aceasta a fost reintrodusa printr-un amendament adoptat de Parlament.
„Un pas inainte, doi pasi inapoi in lupta contra birocratiei. Revine declaratia inutila de beneficiar real. Anul trecut am avut o mare victorie pentru antreprenorii romani si ONG-urile romanesti. Am reusit sa eliminam inutila declaratie de beneficiar real, prin care statul ne intreba informatii pe care le stie deja”, anunta Nasui.
„Ce este declaratia de beneficiar real? Este o declaratie cu toate datele de identificare ale persoanei care detine o firma sau exercita controlul asupra ei. Are cateva pagini care trebuie completate (https://bit.ly/2PmdWYW). Fireste, ea nu se depune pur si simplu, ci trebuie insotita de o alta „cerere pentru depunerea declaratiei de beneficiar real” de doua pagini (https://bit.ly/3sDdG68). In total, sunt cel putin 6 pagini de completat, iar asta fara faimoasa si eterna copie CI, conforma cu originalul.”
Nasui aminteste ca in 2020 statul roman solicita tuturor firmelor si ONG-urilor sa completeze declaratia in fata unui functionar public, fie la notar si sa o depuna ulterior. Mai mult, trebuiau si sa re-declare aceleasi lucruri an de an, chiar daca nu se schimba nimic fata de ultima declaratie.
Romanii erau pusi pe drumuri si sa stea la cozi ca sa declare informatii pe care statul le avea deja, si apoi sa mai declare inca o data ca nu s-a schimbat nimic.
„Ore pierdute, bani irositi si multa hartogaraie inutila. Cat de multa? in Romania, sunt peste un milion de firme detinute doar de persoane fizice, peste 99% din SRL-uri. Doar pentru acestea, trebuiau depuse 6 milioane de foi. Pentru absolut fiecare dintre ele, statul are deja datele pe care le cere. Iar asta in fiecare an, chiar daca nu se schimba nimic. Daca nu, amenda minim 5.000 de lei, maxim 10.000 de lei.
De ce se intamplau lucrurile astea? Pentru ca statul a transpus in cel mai birocratic si greoi mod posibil o directiva europeana. O directiva prin care statul are obligatia sa mentina un „registru al beneficiarilor reali”. Din lene si dorinta de a evita responsabilitatea, cei care ar fi trebuit sa se ocupe de acest registru au ales sa puna povara pe umerii romanilor din mediul privat”, a completat ministrul in functie.
Una dintre explicatiile ministrului este ca dupa ce a intrat in vigoare eliminarea acestei declaratii inutile si statul devenea obligat sa completeze registrul pe baza datelor pe care le detinea deja, acesta nu s-a prea sinchisit sa o faca.
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
„Ghiciti cate firme a completat statul in jumatate de an in registru? Doar 45.000. Date pe care deja le detine intr-un registru electronic.
Ieri am aflat cu stupoare ca s-a strecurat un amendament in parlament prin care s-a reintrodus aceasta declaratie inutila. Practic mediului privat i se transfera inapoi birocratia. Suntem toti pusi pe drumuri ca sa aiba statul mai putina munca si responsabilitate.Cum s-a intamplat asta? Cei care ar trebui sa aplice legea au trimis 277 de amendamente in comisia de la camera deputatilor intre care au strecurat un amendament care reintroduce declaratia de beneficiar real. Acesta a trecut pe sub radar.Motivatia oficiala? Sunt „ingrijorari” de infringement. Comisia insa nu ne-a cerut sa reintroducem declaratia de beneficiar real, ci doar ne cere explicatii despre aplicarea legii”, a spus Claudiu Nasui.
Propunerile Ministrului Economiei: „Fie presedintele Iohannis retrimite legea la parlament ca sa o reparam. Fie dam un OUG. Fie facem o interventie legislativa in parlament care sa elimine supra-birocratizarea.”
Sursa: Facebook
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
Articole similare
Daca in actul constitutiv se trec datele beneficiarilor reali, nu mai este necesara depunerea declaratieiOUG 70/2020: Prelungire indemnizatii de somaj tehnic si zile libere pentru parinti. Masuri specificeAmenzi de pana la 10.000 de lei pentru persoanele care NU depun DECLARATIA PRIVIND BENEFICIARUL REAL pana la 1 octombriePFA inregistrat la ONRC. Are obligatia de a depune Declaratia privind beneficiarii reali?Obligatia depunerii Declaratiei privind beneficiarul real, ELIMINATA pentru unele firme (Legea 108/2020)Ultimele articole
Declaratia de beneficiar real: Anumite persoane sunt OBLIGATE sa depuna documentul in termen de 15 zile de la aprobarea situatiilor financiare anualeSpalarea banilor: Ce solicita ONPCSB in cazul unui controlDECLARATIA PRIVIND BENEFICIARUL REAL. Formularul se depune in fiecare an sau numai atunci cand apar modificari?OUG 123/2022: Noi entitati sunt OBLIGATE sa depuna DECLARATIA PRIVIND BENEFICIARUL REALFirmele trebuie sa depuna DECLARATIA PRIVIND BENEFICIARUL REAL pana pe 6 iunie 2022Sfaturi de la experti
Intrebare: Intre doua entitati fara personalitate juridica, o asociatie si o scoala privata acreditata de Ministerul invatamantului exista urmatoarea situatie: - Asociatia este fondatoarea scolii; - Asociatia incaseaza in numele scolii prin...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Venituri facturate in anul 2024 aferente anului 2023
Intrebare: In anul 2024 societatea a facturat servicii si diferente de pret aferente cheltuielilor efectuate in anul 2023. La finalul anului 2023 in balanta se inregistreaza pierdere, dar tinand cont de fapul ca in lunile ianuarie-martie...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<