Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Document. Institutiile publice ar putea dispune concedieri si taierea salariilor in sectorul public!

21-Iun-2019
2360

REMINDER!

Ministrul Finantelor a transmis o instiintare catre toate ministerele din Romania in care acestea sunt somate sa reduca cheltuielile de personal.

Informatia nu a fost dezmintita de ministrul Finantelor Publice, Eugen teodorovici, ba din contra.

Instiintarea transmisa de Ministerul Finantelor Publice, la mijlocul lunii aprilie, institutiilor publice, prin care se cere impunerea unor masuri de reducere a salariilor sau chiar a unor posturi, a fost prezentata de un senator USR pe pagina sa de facebook.

”Orlando Teodorovici a trimis tuturor institutiilor publice din tara, inclusiv institutiilor de cultura si a institutelor de cercetare, o notificare prin care cere, in mod expres, «reducerea numarului de angajati si/sau reducerea cuantumului unor drepturi salariale»”, scrie senatorul USR Vlad Alexandrescu pe pagina sa de Facebook. 

Din documentul transmis de senatorul USR reiese ca banii prevazuti pentru plata salariilor pentru trimestrul al IV-lea nu sunt suficienti pentru acoperirea cheltuielor cu personalul din sectorul public. Ministrul Finantelor reaminteste obligatia ordonatorilor principali de credite de a se incadra in cheltuielile aprobate prin buget, si ii roaga sa ia masurile necesare, inclusiv prin reducerea numarului de salariati sau a drepturilor salariale ceea ce ar insemna fie o restructurare de personal fie o reducere corspunzatoare a salariilor.

In final, ministrul roaga Ministerul Muncii sa i se comunice saptamanal masurile luate pentru incadrarea in cheltuielile de personal prevazute. Cuantumul sporurilor, indemnizatiilor, compensatiilor, primelor si al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din salariul brut lunar, solda lunara de care beneficiaza personalul platit din fonduri publice se mentine cel mult la nivelul cuantumului acordat pentru luna decembrie 2018. Pentru nerespectarea acestor prevederi legale vor fi aplicate sanctiuni cu amenda de la 50.000 de lei la 100.000 de lei care se aplica persoanelor fizice (!) care au indeplinit functia de ordonatori economici.

Mai jos redam instiintarea transmisa de Ministerul Finantelor. Documentul poate fi descarcat de AICI >>

“Potrivit art. 46 din Legea privind finantele publice nr. 500/2002 cu modificarile si completarile ulterioare, MFP aproba repartizarea pe trimestre a veniturilor si cheltuielilor bugetare, in functie de termenele legale de incasare a veniturilor, de termenele si posibilitatile de asigurare a surselor de finantare a deficitului bugetar si de perioada in care este necesara efectuarea cheltuielilor.

In acest temei legal, MFP a aprobat si comunicat, cu adresa nr. 462804/2019, repartizarea pe trimestre a prevederilor bugetare aprobate pe anul 2019. In ce priveste cheltuielile de personal, MFP a aprobat repartizarea pe trimestre conform propunerilor transmise, chiar daca, din modul de repartizare a acestora, sumele propuse pentru trimestrul IV nu acopera plata integrala a salariilor.

In vederea respectarii plafoanelor cheltuite de personal ale bugetului general consolidat, aprobate prin OUG nr. 14/2019, plafoane de cheltuieli care sunt obligatorii si nu pot fi depasite, conform art. 17 alin. (2)1 si art. 26 alin (4)2 din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare, nr. 69/2010, republicata, MFP revizuieste repartizarea pe trimestre a cheltuielilor de personal pentru trimestrele III si IV, in sensul asigurarii unei ditributii echilibrate a sumelor pe aceste doua trimesttre. Totodata, precizam ca sumele aferente voucherelor de vacanta trebuie asigurate din prevederile aprobate pe semestrul I a.c.

Obligatia ordonatorilor principali de credite, stabilita prin:

  • Legea nr. 500/2002 cu modificarile si completarile ulterioare,
  • Legea nr. 69/2010, republicata,
  • Legea-cadru privind salarizarea personalului platit din fonduri publice nr. 153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare,

este de a dispune masurile necesare in vederea incadrarii in cheltuielile de personal aprobate prin buget.

Astfel, la art. 3, alin. (4) din Legea-cadru nr. 153/2017 se prevede: “Ordonatorii de credite au obligatia sa stabileasca salariile de baza/soldele de functie/salariile de functie/soldele de grad/salariile gradului profesional detinut, gradatiile, soldele de comanda/salariile de comanda, indemnizatiile de incadrare/indemnizatiile lunare, sporurile, alte drepturi salariale in bani si in natura prevazute de lege, sa sigure promovarea personalului in functii, grade si trepte profesionale si avansarea in gradatii, in conditiile legii, astfel incat sa se incadreze in sumele aprobate cu aceasta destinatie in bugetul propriu.”

De asemenea, la art.18 din Legea nr. 69/2010 se prevede: “Pentru incadrarea in limitele trimestriale ale cheltuielilor de personal, ordonatorii de credite au posibilitatea sa diminueze drepturile salariale care sunt stabilite prin lege in cuantum variabil si pe cele a caror acordare este facultativa, potrivit legii.”

In acest sens, supunem atentiei si prevederile art. 34 alin. (2) si (3) din OUG nr. 114/2018 cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit carora cuantumul sporurilor, indemnizatiilor, compensatiilor, primelor si al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din salariul brut lunar, solda lunara de care beneficiaza personalul platit din fonduri publice se mentine cel mult la nivelul cuantumului acordat pentru luna decembrie 2018, in masura in care persoanlul ocupa aceeasi functie si isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii, iar ordonatorii de credite raspund in conditiile legii de stabilirea nivelului sporurilor si cu incadrarea in cheltuielile de personal aprobate prin buget pe anul 2019.

De asemenea, potrivit art. 38 din acelasi act normativ, in anul 2019, numarul maxim de posturi care se finanteaza din fonduri publice, pentru institutiile si autoritatile publice, indiferent de modul de finantare si subordonare, se stabileste de catre ordonatorii de credite astfel incat sa se asigure plata integrala a drepturilor de natura salariala acordate in conditiile legii cu incadrarea in cheltuielile de personal aprobate prin buget.

Precizam ca nerespectarea de catre ordonatorii de credite a prevederilor art. 34 alin. (3) si art. 38 consituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 50.000 de lei la 100.000 de lei care se aplica persoanelor fizice care au indeplinit calitatea de ordonator de credite la data savarsirii faptei. Constatarea contraventiei si aplicarea sanctiunii se fac de catre organele de inspectie economic-financiara din cadrul MFP si de Curtea de Conturi.

Prin adresa nr. 473352/2019, MFP a solicitat ordonatorilor principali de credite ai bugetului de stat si bugetelor de asigurari sa comunice masurile ce urmeaza a fi dispuse, astfel incat sa se incadreze in cheltuielile de personal aprobate prin buget asa cum stipuleaza actele normative mai sus citate.

Mentionam ca in raspunsurile transmise pana la aceasta data majoritatea ordonatorilor principali de credite au precizat ca nu au identificat masuri de reducere a cheltuielilor de personal, respectiv reducerea numarului de angajati si/sau reducerea cuantumului unor drepturi salariale conform prevederilor legale mai sus mentionate si, in consecinta, vor solicita fonduri suplimentare cu ocazia rectificarii bugetare.

Precizam ca MFP nu poate fi de acord cu majorarea cheltuielilor de personal cu ocazia rectificarilor bugetare intrucat acest lucru s-ar putea realiza numai cu afectarea procesului institutional (reducerea cheltuielilor de investitii)”.

MFP a transmis institutiilor publice modificarea repartizarii pe trimestre a prevederilor bugetare aprobate la titlul “Cheltuieli de personal” pe anul 2019 si a rugat “a dispune masurile pe care le considerati necesare pentru incadrarea in prevederile trimestriale aprobate.
Totodata, va rugam sa ne comunicati saptamanal masurile intreprinse pentru incadrarea in cheltuielile de personal aprobate
. MFP va monitoriza si va informa Guvernul in legatura cu stadiul implementarii acestora”.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Document. Institutiile publice ar putea dispune concedieri si taierea salariilor in sectorul public!":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Modificari privind completarea formularelor D100 si D710. (OPANAF 51/2021)
    • Agentia Natioanal de Administrare Fiscala Vrancea reaminteste ca, in Monitorul Oficial nr. 59/19.01.2021, a fost publicat OPANAF nr. 51/18.01.2021 privind modificarea si completarea OPANAF 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa. 1. Prezentul ordin modifica: -formular 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" se modifica si se...» citeste mai departe aici

  • Situatii in care o societate NU mai aplica impozitul pe veniturile microintreprinderii
    • Microintreprinderile aplica sistemul de impozitare pe veniturile microintreprinderii numai daca nu se afla in dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la instantele judecatoresti. Potrivit prevederilor art. 55 alin (3) din Codul fiscal, in cazul in care, in cursul anului fiscal, una dintre conditiile impuse la art. 47 alin. (1) lit. d) si e) nu mai este indeplinita, microintreprinderea comunica organelor fiscale competente iesirea din sistemul de impunere pe...» citeste mai departe aici

  • Calendarul obligatiilor fiscale pentru luna MARTIE 2021 a fost publicat de ANAF
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, pe site-ul oficial, calendarul obligatiilor fiscale pentru luna martie 2021. Primul termen limita este data de 1 martie. TERMENUL in 30 de zile de la implinirea termenului de 183 de zile de prezenta in Romania OBLIGATIA Depunerea formularului "Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la sosirea in Romania" CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI Se depune de persoana fizica sosita in Romania care are o sedere in statul roman o...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! 1 martie, termen limita pentru depunerea formularului 205
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea aduce la cunostinta contribuabililor ca 1 martie 2021 este termen pentru depunerea formularului 205 “Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si câstigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit”. Declaratia 205 se completeaza si se depune de catre platitorul de venit care are obligatia calcularii, retinerii si platii impozitului pe veniturile cu regim de retinere la sursa a impozitului, conform...» citeste mai departe aici

  • Atentie! De la 1 ianuarie s-a modificat tratamentul fiscal-contabil al achizitiilor de servicii din afara Romaniei
    • Legislatia privind achizitiile de servicii din afara tarii a suferit modificari importante! Vorbim aici, de exemplu, despre: -limitarile introduse de Legea nr. 296/2020 privind deductibilitatea cheltuielilor in cazul achizitiilor efectuate dupa 1 ianuarie 2021 din anumite tari -modificarile aduse de O.M.F.P. nr. 2.148/2020 instructiunilor de aplicare a scutirilor de TVA -efectele asupra TVA ale retragerii Marii Britanii din UE, incepand cu 1 ianuarie 2021 Sunt reglementari care complica si mai...» citeste mai departe aici

  • Delegare si detasare angajati in tara. Tratament fiscal costuri
    • O societate (SRL) in Brasov detaseaza un angajat in Bucuresti la alta companie pe o perioada neterminata pentru a efectua lucrari in interesul acesteia sau, dupa caz, in interesul societatii la care se efectueaza detasarea. Intrebare: Poate societatea la care se efectueaza detasarea sa acorde persoanei detasate salariu costuri de detasare (diurna, cazare, transport) deductibile fiscal la calculul impozitului pe profit? Sau aceste costuri sunt considerate venituri in natura pentru persona...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016