Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Sindicatele din Administratia Fiscala: Reorganizarea ANAF va avea efecte negative in colectarea veniturilor bugetare

13-Ian-2020
1550

Anuntul ministrului de Finante, potrivit caruia reorganizarea ANAF presupune restructurarea unui numar de 2150 de posturi de structura si de conducere, atrage reactii negative din partea sindicatelor din Administratia Fiscala care arata ca aceasta masura va avea un efect negativ in colectarea veniturilor bugetare.

"Atragem atentia tuturor factorilor de decizie ca actuala intentie a guvernantilor de reorganizare a ANAF prin reducerea de posturi creeaza o stare generala de nemultumire a personalului din sistem, acutizata in timp de aceasta permanenta reorganizare a ANAF, subiect preluat de fiecare partid politic ajuns la guvernare. Aceasta stare generala de nemultumire si stres in randurile salariatilor are un efect contrar celui urmarit de catre Guvern, si anume un efect negativ in colectarea veniturilor bugetare", arata Federatia Sindicatelor din Administratia Fiscala (FSAF) "Solidaritatea", intr-un comunicat remis presei vineri – 10 ianuarie 2020.

Sursa citata atrage atentia asupra lipsei acute de personal din cadrul ANAF, reamintind de cazul din 2013 cand, sub pretextul modernicarii, insitutia a eliminat din sistem un numar semnificativ de inspectori fiscali.

"Taierea posturilor din ANAF se vrea a fi realizata sub pretextul informatizarii si modernizarii acestei institutii. Paradoxal, 'informatizarea' ANAF incepe cu reducerea de posturi, aspect similar cu anul 2013, cand, sub acelasi pretext, modernizarea ANAF si desfiintarea Garzii Financiare, un numar semnificativ de inspectori fiscali cu vechime si experienta au fost eliminati din sistem.

Locurile astfel vacantate prin reorganizarea ANAF nu au fost de un real folos in modernizarea institutiei, chiar contrar, locurile vacante au fost ocupate in anii urmatori prin transfer de la alte institutii (functionari publici fara experienta in sistemul fiscal)", se precizeaza in comunicatul FSAF.

Citeste si:

Anuntul ministrului de Finante: Reforma ANAF vizeaza eliminarea a mii de posturi din structura, dar si posturi de conducere

FSAF “Solidaritatea” recomanda ministrului Finantelor Publice Florin Citu finalizarea procesului de informatizare al institutiei publice in cauza. Sindicatele arata ca, abia ulterior, in baza unei analize aprofundate si cu consultarea partenerilor sociali, se poate face corelarea activitatilor digitalizate cu numarul optim de personal.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Sindicatele din Administratia Fiscala: Reorganizarea ANAF va avea efecte negative in colectarea veniturilor bugetare":
Rating:

Nota: 4.75 din 4 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Totul despre somaj tehnic: Avantajele angajatorilor si ale angajatilor
    • Ce si cum trebuie facut pentru a respecta INTEGRAL noua lege privind trimiterea angajatilor in somaj tehnic - aceasta este intrebarea la care tot mai multi angajatori incearca sa afle raspuns. Somajul tehnic este reglementat de Codul muncii care, la art. 53, face urmatoarele precizari privind intreruperea sau reducerea activitatii angajatorului: Art. 53 (1) Pe durata reducerii si/sau a intreruperii temporare a activitatii, salariatii implicati in activitatea redusa sau intrerupta, care nu mai...» citeste mai departe aici

  • Concediul medical intrerupe suspendarea salariatului aflat in somaj tehnic (specialist)
    • Consilierul nostru juridic - Rodica Mantescu - ne arata cum trebuie sa procedeze angajatorii care au salariati in somaj tehnic - deci cu CIM suspendat, care intra in concediu medical. Specialistul pleaca de la urmatoarea intrebare: "Un salariat are contractul individual de munca (CIM) suspendat conform art. 52(1), cu data de 01/04/2020. Incepand cu data de 06.04.2020, salariatul intra in concediu medical. Care este procedura?". Asadar, expertul nostru explica, pe Portal Codul Fiscal: In...» citeste mai departe aici

  • Depasirea crizei COVID-19: Documente obligatorii pentru angajatori
    • Ultimele saptamani au adus o multime de acte normative esentiale – OUG-uri in special – care impun obligatii noi pentru angajatori pe perioada starii de urgenta, cu efecte pe termen lung. De aceea, este esential sa stiti cum sa completati o serie de documente obligatorii in aceasta perioada. Atentie! Orice obligatie legala presupune intocmirea anumitor documente! Documentele sunt primele lucruri pe care le solicita de inspectorii ITM, pentru ca ele arata rapid daca o societate s-a...» citeste mai departe aici

  • Somaj tehnic 2020: Ministrul Muncii anunta inceperea primelor plati
    • Ministrul Muncii Violeta Alexandru anunta ca vor incepe sa fie facute primele plati pentru somajul tehnic impus de criza provocata de masurile luate pentru impiedicarea raspandarii infectarii cu coronavirus. Acesta a postat un mesaj pe pagina sa de Facebook in care anunta ca a lucrat intens alaturi de echipa sa pentru ca punerea in aplicare a masurii de sprijin sa nu fie intarziata. “Incepem primele plati pentru somajul tehnic. Intre ziua in care am scris prima fraza in Ordonanta de...» citeste mai departe aici

  • Obtinerea Certificatului de Situatie de Urgenta. Intrebari si raspunsuri oferite de MEEMA
    • Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a publicat pe site-ul oficial o serie de raspunsuri si intrebari punctuale cu privire la modalitatea in care poate fi obtinut Certificatul de Situatie de Urgenta. Intrebari si raspunsuri: 1. Operatorii economici care si-au suspendat activitatea (au spatii pe care le-au inchiriat) ca urmare a suspendarii activitatii firmelor carora le-au inchiriat spatii pot beneficia de CSU? Da, toti operatorii economici a caror activitate este afectata de...» citeste mai departe aici

  • ITM supravegheaza respectarea normelor de securitate si sanatate in munca de catre angajatori si salariati
    • Inspectoratul Teritorial de Munca Arad informeaza ca va supraveghea si monitoriza respectarea de catre angajatori si salariati a normelor de securitate si sanatate in munca, iar anagajtorii au obligatia de a implementa masurile necesare pentru a preveni aparitia si raspandirea Covid-19 la la locurile de munca. Accidentele de munca inregistrate in fiecare an in sectorul constructii, de cele mai multe ori cu consecinte grave, reprezinta motivul principal, pentru care si pe parcursul anului 2020,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016