Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Fisa sintetica este un document intern foarte important pentru firme, despre care vom discuta in continuarea articolului. Vom vedea de ce este atat de necesar acest act, cum poate fi obtinut, dar si ce avantaje aveti daca intrati in posesia lui.
Fisa sintetica este un document eliberat de organul fiscal competent teritorial, la cererea persoanelor fizice si juridice, care contine obligatiile fiscale datorate prin depunerea declaratiilor fiscale sau urmare unor decizii de impunere, platile efectuate, obligatiile fiscale accesorii calculate de organul fiscal, precum si soldul obligatiilor fiscale ramase de plata pe fiecare impozit si contributie in parte.
Acest document nu este un act administrativ fiscal, ci un document intern, utilizat de functionarii organelor fiscale in activitatea de administrare a creantelor fiscale si foloseste in analiza declaratiilor si stingerea obligatiilor de plata.
Prin urmare, acest document nu poate fi folosit decat in relatia cu administratia fiscala, in vederea punerii de acord a evidentei fiscale cu cea contabila.
Solicitati periodic fisa sintetica pe platitor de la ghiseele administratiilor finantelor publice, deoarece este un document simplu de obtinut, prin cerere adresata organului fiscal competent teritorial sau prin mijloace electronice de transmitere la distanta (spatiul privat virtual), care va prezinta un tablou general privind situatia fiscala a entitatii pe care o administrati.
Analizand cu atentie fisa sintetica, puteti scapa de o serie de posibile amenzi si va ajuta sa luati decizii pentru corectarea unor erori sau pentru a profita de posibilitatile oferite de Codul de procedura fiscala privind compensarea unor creante reciproce sau restituirea unor sume achitate in plus.
Contribuabilii au posibilitatea sa solicite prin cerere adresata organului fiscal competent teritorial, transmiterea fisei sintetice pe platitor prin urmatoarele modalitati:
Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Va prezentam un model de cerere pentru eliberarea fisei sintetice pe platitor.
Catre ,
Administratia Finantelor Publice….
-Serviciul evidenta platitori persoane juridice-
Subsemnatul (a)…… , C.N.P…. , domiciliat ( ) in…….. , in calitate de reprezentant legal al SC….., CUI…., cu sediul in…..,prin prezenta solicit eliberarea unei situatii analitice debite plati solduri la data de 31.05.2017 pentru aceasta societate , in vederea clarificarii situatiei fiscale.
Modalitatea de comunicare a fisei sintetice pe platitor pentru care optez * este urmatoarea:
Ce avantaje aveti daca intrati in posesia fisei pe platitor:
Fisa sintetica pe platitor prezinta un tablou al situatiei fiscale a contribuabililor, cuprinzand in esenta urmatoarele informatii :
Se constituie sub forma unui fisier in format pdf si poate fi eliberata in format obisnuit sau in format scurt, prin cerere adresata organului fiscal sau pe spatiul privat virtual.
Avantajele solicitarii fiselor sintetice sunt extrem de mari pentru contribuabili, de la posibilitatea efectuarii corectiilor/compensarilor/restituirilor necesare pana la evitarea unor situatii neplacute cum ar fi procedura de executare silita sau aparitia pe asa – zisa ,,lista a rusinii’’.
Fisa sintetica pe platitor poate fi comunicata si on-line prin "Spatiul privat virtual", un serviciu al ANAF, modern si util pentru contribuabili persoane fizice si juridice.
Practic, aflati din fata calculatorului dumneavoastra, ce obligatii aveti de plata catre bugetul de stat.
Serviciul "Spatiul privat virtual" este reglementat prin Ordinul M.F.P nr. 660/2017, in vigoare de la 01 iunie 2017.
Concret, serviciul "Spatiul privat virtual" consta in punerea la dispozitia persoanelor fizice si juridice a unui spatiu virtual, aflat pe serverele Ministerului Finantelor Publice/Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin intermediul caruia se efectueaza comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor intre MFP/ANAF si persoana fizica sau juridica in legatura cu situatia fiscala proprie a acesteia.
Ordinul M.F.P nr. 660/2017 privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica
Reguli generale privind comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica:
In cazul utilizarii SPV nu se mai utilizeaza si alta modalitate de comunicare a actului administrativ-fiscal.
Prin SPV persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica pot transmite Ministerului Finantelor Publice/organului fiscal central si cereri, inscrisuri sau documente.
SPV consta in punerea la dispozitia persoanelor fizice, persoanelor juridice si altor entitati fara personalitate juridica a unui spatiu virtual, aflat pe serverele Ministerului Finantelor Publice/Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin intermediul caruia se efectueaza comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor intre Ministerul Finantelor Publice/organul fiscal central si persoana fizica, persoana juridica sau alta entitate fara personalitate juridica in legatura cu situatia financiara sau fiscala proprie a acesteia.
Serviciile de comunicare electronica sunt disponibile 24 de ore din 24.
Furnizarea serviciilor de comunicare electronica se efectueaza prin intermediul sistemului informatic centralizat al Ministerului Finantelor Publice, pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, denumit platforma informatica dedicata.
La serviciile de comunicare electronica prin SPV au acces persoanele fizice, persoanele juridice sau alte entitati fara personalitate juridica, direct sau prin reprezentantii sau imputernicitii acestora.
Persoanele care utilizeaza serviciile de comunicare electronica prin SPV trebuie sa respecte regulile de protectie si securitate a datelor stabilite de legislatia in vigoare .
In scopul utilizarii SPV contribuabilii trebuie sa se identifice folosind mijloacele de identificare si sa se inregistreze conform regulilor stabilite in Ordinul 660/2017.
Persoanele fizice care au calitatea de reprezentant sau de imputernicit al unei persoane fizice, persoane juridice sau al altei entitati fara personalitate juridica se identifica electronic cu certificate calificate.
Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent ori exercita profesii libere se identifica electronic cu certificate calificate numai pentru obligatiile fiscale pentru care, in relatia cu Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala, se identifica prin codul de inregistrare fiscala sau codul unic de inregistrare, dupa caz.
In cadrul procedurii de autentificare electronica, dupa efectuarea cu succes a identificarii, Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala are obligatia de a pune la dispozitia utilizatorului datele personale ale acestuia, pe care le detine in baza sa de date si pe care le utilizeaza in scopul autentificarii, precum si denumirea serviciului electronic la care se acorda accesul.
Acordul persoanei fizice, persoanei juridice sau entitatii fara personalitate juridica pentru folosirea datelor sale personale si pentru verificarea datelor si documentelor justificative prezentate, in scopul acordarii accesului la serviciile de comunicare electronica pentru care persoana fizica, persoana juridica sau entitatea fara personalitate juridica solicita utilizarea, se considera a fi implicit.
Acceptarea termenilor si conditiilor de utilizare a SPV, reprezinta inclusiv acordul pentru utilizarea datelor cu caracter personal. Neacceptarea acestora conduce la respingerea automata a cererii de inregistrare in SPV.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Articole similare
Neconcordante intre Declaratia 101 si impozitul pe profit. Monografie contabilaAnulare din oficiu cod de inregistrare in scopuri de TVA. Cum redobandim calitatea de platitor de TVA?FISA SINTETICA DE PLATITOR. Care sunt reglementarile actuale?Corectarea erorilor contabile din anii precedentiSfaturi de la experti
Vanzare cladire societate in faliment
Intrebare: O firma aflata in faliment vinde prin licitatie o cladire achizitionata in anul 2004 cu TVA dedectibila la care s-au efectuat lucrari de modernizare in anul 2008 peste 20% din valoarea cladirii. Intrebarea este ce regim de TVA va...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Obligativitate transmitere factura prin RO e-Factura
Intrebare: Va rog sa-mi comunicati daca incepand cu anul 2024 facturile pentru livrarile intracomunitare de bunuri si prestarile intracomunitare de servicii se transmit in E-FACTURA.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA