Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Anulare din oficiu cod de inregistrare in scopuri de TVA. Cum redobandim calitatea de platitor de TVA?

04-Mai-2016
8508

In analiza urmatoare, subiectul il reprezinta o persoana juridica infiintata in 2015 si care nu a desfasurat activitate pana in prezent insa si-a depus deconturile de TVA la timp pe zero. Recent s-a primit o adresa de la ANAF de radiere TVA din oficiu. Vom vedea cum trebuie sa procedeze in continuare societatea din punct de vedere al declaratiei 300 si daca trebuie sa depuna vreun alt document la Fisc. De asemenea, vom vedea si ce demersuri trebuie intreprinse pe viitor pentru a redobandi statutul de platitor de TVA.

In situatia prezentata, organul fiscal competent a anulat, din oficiu, codul de inregistrare in scopuri de TVA al societatii respective in conformitate cu prevederile art. 316 alin. (11) lit. e) "Organele fiscale competente anuleaza inregistrarea unei persoane in scopuri de TVA, conform prezentului articol:…..
e) daca in deconturile de taxa depuse pentru 6 luni consecutive, in cazul persoanei impozabile care are perioada fiscala luna calendaristica, si pentru doua trimestre calendaristice consecutive, in cazul persoanei impozabile care are perioada fiscala trimestrul calendaristic, nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii realizate in cursul acestor perioade de raportare, organele fiscale competente anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA din prima zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit termenul de depunere al celui de-al saselea decont de taxa in prima situatie si, respectiv, din prima zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit termenul de depunere al celui de-al doilea decont de taxa in a doua situatie. "

In aceasta etapa, la solicitarea organului fiscal, societatea trebuie sa depuna formularul cod 010 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica (010) " pentru modificarea vectorului fiscal privind TVA. Astfel, se inchide fisa sintetica de platitor pentru sectiunea TVA in care se opera suma TVA de plata sau de rambursat inscris in decontul de TVA cod 300. Astfel, dupa anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA, societatea nu trebuie sa mai depuna lunar/trimestrial decontul de TVA cod 300.

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA se efectueaza pe baza deciziei emise de organul fiscal si este inscrisa in Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316. Astfel, persoana impozabila trebuie sa depuna ultimul decont de TVA pana pe data de 25 a lunii urmatoare celei in care i s-a comunicat decizia de anulare, indiferent de perioada fiscala de raportare cu care figureaza in vectorul fiscal: luna calendaristica sau trimestrul. Acest aspect este reglementat, in mod expres, prin art. 316 alin. (13) din Codul fiscal "Persoanele impozabile aflate in situatiile prevazute la alin. (11) au obligatia sa depuna ultimul decont de taxa prevazut la art. 323, indiferent de perioada fiscala aplicata conform art. 322, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA. ".

In situatia in care nu realizeaza operatiuni din sfera de aplicare a TVA, societatea respectiva nu este afectata din punct de vedere al TVA deoarece nu este obligata sa depuna raportari fiscale pe zero. Societatea este afectata in situatia in care realizeaza operatiuni taxabile deoarece sunt aplicabile prevederile art. 11 alin. (8) din Codul fiscal
, aspect reglementat prin normele de aplicare ale art. 316 pct. 78 alin. (9) "In cazul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA a fost anulata de organele fiscale competente, conform art. 316 alin. (11) lit. a) - e) si h) din Codul fiscal, nu se fac ajustari ale taxei aferente bunurilor prevazute la alin. (1), fiind supuse obligatiei de plata a TVA colectate conform art. 11 alin. (6) si (8) din Codul fiscal. "

Prin alineatul (8) al art. 11 se interzice exercitarea dreptului de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate si se impune obligatia de plata a TVA colectate pentru operatiunie taxabile desfasurate in perioada respectiva. De asemenea, societatea datoreaza TVA de plata si in cazul achizitiilor intracomunitare de bunuri si servicii impozabile in Romania.

Suma TVA colectata, datorata bugetului de stat, se raporteaza prin formularul cod 311 "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata colectata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 316 alin. (11) lit. a) - e), lit. g) sau lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal "reglementat prin O.M.F.P. nr. 795 din 19 februarie 2016.Acest formular se depune numai in perioadele in care au loc operatiuni taxabile/impozabile pentru care se datoreaza TVA.

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii
Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice
Vezi detalii

Pentru redobandirea calitatii de platitor de TVA, societatea poate solicita reinregistrarea in conformitate cu prevederile art. 316 alin. (12) lit. d) " Dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA conform alin. (11) lit. a) - e) si h), la solicitarea persoanelor impozabile organele fiscale competente inregistreaza persoanele impozabile in scopuri de TVA aplicand prevederile alin. (9) astfel: ….. d) in situatia prevazuta la alin. (11) lit. e), pe baza unei declaratii pe propria raspundere din care sa rezulte ca va desfasura activitati economice. Data inregistrarii in scopuri de TVA a persoanei impozabile este data comunicarii deciziei de inregistrare in scopuri de TVA; "

Declaratia se depune insotita de formularul cod formularul cod 088 "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si de formularul cod 099 "Cerere de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit art. 153 alin. (9^1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare (099)", cod 14.13.01.10.11/9.1.

Formularul cod 099 este reglementat prin O.M.F.P. nr. 18 din 7 ianuarie 2015, act normativ care nu a fost abrogat la aceasta data desi se refera la articole din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aplicabil pana la data de 31 decembrie 2015.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Georgeta Serban Matei - Consultant fiscal si expert contabil

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Anulare din oficiu cod de inregistrare in scopuri de TVA. Cum redobandim calitatea de platitor de TVA?":
Rating:

Nota: 3.69 din 13 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Comisia Europeana raspunde solicitarii MFP privind pragul de TVA pentru intreprinderile mici
    • Ministerul Finantelor Publice a solicitat Comisiei Europene in luna aprilie a acestui an, continuarea aplicarii masurii de derogare de la articolul 287 din Directiva 2006/112/CE privind sistemul comun al taxei pe valoarea adaugata care permite scutirea de la plata TVA a persoanelor impozabile cu o cifra de afaceri anuala care nu depaseste un prag specific. In acelasi timp, Romania a solicitat derogare privind cresterea plafonului de scutire de la echivalentul in moneda nationala a 65.000 de...» citeste mai departe aici

  • ANAF modifica si completeaza doua acte normative
    • ANAF a anuntat recent ca modifica si completeaza doua acte normative referitoare la documente administrativ-fiscale si procedurale. Mai exact, Agentia Nationala de Administrare Fiscala va modifica, printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, OPANAF nr. 1155/2016 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimerie masiva a unor acte administrativ-fiscale si procedurale. De asemenea, lista actelor administrativ-fiscale emise de ANAF, reglementate prin Ordinul presedintelui ANAF nr....» citeste mai departe aici

  • Proiectul de modificare a Normelor de aplicare a OUG 28/1999 privind casele de marcat
    • OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale a suferit modificari substantiale prin OUG 91/2014 precum si mai multe modificari de mica amploare insa normele metodologice nu au fost adaptate, ultima modificare a acestora fiind adusa de HG 73/2014. Astfel, au aparut numeroase neconcordante intre ordonanta si normele de aplicare. Conform OG 20/2017 normele trebuiau publicate pana la data de 30 septembrie 2017. Pe site-un Ministerului...» citeste mai departe aici

  • Credite noi pentru IMM-uri, dupa incheierea unui nou acord cu FEI
    • In urma semnarii unui acord cu Fondul European de Investitii (FEI) in cadrul Programului "Initiativa pentru IMM-uri", Libra Internet Bank va acorda credite in valoare de pana la 47,7 milioane de euro IMM-urilor, in conditii avantajoase. "Ne bucura extinderea acordului cu Fondul European de Investitii si pentru programul Initiativa pentru IMM-uri, data fiind experienta deja acumulata in anii anteriori pentru programele EaSi, COSME si PROGRESS Microfinance sau Programul dedicat finantarii...» citeste mai departe aici

  • Romania adera la Pilonul European al Drepturilor Sociale si semneaza Proclamatia Interinstitutionala
    • In sedinta de Guvern de miercuri, 18 octombrie, Executivul a aprobat Memorandumul cu tema Elemente generale de pozitionare a Romaniei cu privire la "Proclamatia interinstitutionala privind Pilonul European al Drepturilor Sociale", transmite Ministerul Muncii. In document se propune, pe de o parte, aderarea Romaniei la Pilonul european al drepturilor sociale si semnarea Proclamatiei Interinstitutionale, iar, pe de alta parte, aprobarea elementelor de pozitie mentionate la punctul VII din...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"