Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declaratia 010: Cine o depune, termen si model de formular

04-Nov-2024
739
Declaratia 010: Cine o depune, termen si model de formular
Declaratia 010 reprezinta unul dintre formularele esentiale in relatia unei entitati cu autoritatile fiscale din Romania. Aceasta este utilizata atat pentru inregistrarea fiscala initiala a unei companii sau organizatii, cat si pentru notificarea oricaror modificari care intervin pe parcursul activitatii. In acest articol vom analiza cine este obligat sa depuna Declaratia 010, cum se completeaza si care sunt termenele limita pe care entitatile trebuie sa le respecte pentru a evita sanctiunile.

Ce este declaratia 010

Declaratia 010 denumita "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica", este documentul oficial prin care firmele, organizatiile si alte tipuri de entitati isi declara inregistrarea fiscala sau comunica modificari importante catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF).

In acest formular se mentioneaza toate informatiile esentiale despre entitatea juridica, inclusiv optiunile privind impozitul pe profit, TVA sau alte obligatii fiscale specifice. Scopul declaratiei este asigurarea unei evidente clare a entitatilor inregistrate fiscal in Romania si a obligatiilor acestora, facilitand o administrare fiscala corecta si transparenta.

Cine depune declaratia 010

Documentul se depune la ANAF de catre companii atunci cand inregistreaza entitatea din punct de vedere fiscal sau cand exista modificari ale datelor deja inregistrate (de exemplu, schimbarea sediului social, a codului CAEN, a numelui).

Concret, declaratia 010 se depune de catre:
  • persoanele juridice romane
  • asocierile si alte entitati fara personalitate juridica
  • detinatorii autorizatiilor de punere pe piata a medicamentelor, persoane juridice romane
  • reprezentantii legali, desemnati potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernuluinr.77/2011 privind stabilirea unor contributii pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii,aprobata prin Legea nr. 184/2015, ai detinatorilor autorizatiilor de punere pe piata a medicamentelor,care nu sunt persoane juridice romane.

Declaratia 010 se poate depune fie direct, fie prin imputernicit/reprezentant legal/reprezentant fiscal, atat la registratura organului fiscal competent, cat si prin posta, cu scrisoare recomandata. Organul fiscal competent este organul fiscal in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul sau, in cazul depunerii declaratiei de mentiuni, organul fiscal in a carui evidenta este inregistrat.

Cum se completeaza declaratia 010

Formularul se depune in doua exemplare. Un exemplar se pastreaza de contribuabil, iar celalalt exemplar se depune la ANAF. Contribuabilul trebuie sa completeze corect si citet, cu majuscule, toate datele prevazute in declaratie.

Este important de specificat faptul ca, in situatia in care persoana impozabile depune declaratia 010 pentru inregistrarea unor mentiuni, trebuie sa completeze TOATE rubricile formularului cu datele valabile la momentul declararii, INDIFERENT daca acestea au mai fost declarate.

Formularul contine mai multe sectiuni, inclusiv:

  • Date de identificare a contribuabilului (Cod de identificare fiscala , denumire, domiciliu fiscal, forma de organizare, cod CAEN, forma juridica, etc)
  • Date privind vectorul fiscal (inregistrarea ca persoana impozabila in scopuri de TVA, tipuri de operatiuni desfasurate, perioada fiscala, impozit pe profit sau pe veniturile microintreprinderilor, contributii sociale etc)
  • Date privind starea contribuabilului (dizolvare, radiere, daca este cazul)

Ce NU vrea ANAF sa stii. Piruete legale in aspecte fiscale - Lucrarea contine secrete legale pentru cele mai frecvente probleme fiscale>>>

Declaratia 010 - termen depunere 2024

D010 se depune cu ocazia infiintarii persoanei juridice, iar declaratia de mentiuni ori de cate ori se modifica datele declarate anterior.

Termenele prevazute prin lege sunt:
  • 30 de zile de la data infiintarii/data eliberarii actului legal de functionare/ data inceperii activitatii/ data obtinerii primului venit/ data dobandirii calitatii de angajator;
  • 15 zile de la data modificarii ulterioare a datelor declarate initial;
  • primele 10 zile din luna, in cazul persoanelor impozabile, inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316 din Legea 227/2015, care nu au depasit plafonul de scutire si care doresc sa fie scoase din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA;
  • data de 31 ianuarie a fiecarui an, pentru angajatorii care, desi se incadreaza pentru depunerea declaratiei 112 / plata contributiilor sociale si a impozitului pe venit trimestrial, opteaza pentru indeplinirea lunara a acestor obligatii;
  • data de 31 martie a fiecarui an pentru persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care trec la impunerea pe veniturile microintreprinderilor.

Declaratia 010 model 2024

Va prezentam mai jos prima pagina din modelul declaratiei 010, formularul se gaseste integral in format PDF, alaturi de instructiunile de completare pe site-ul ANAF >>


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Incepand cu 1 ianuarie 2025 mai multe venituri vor fi MAJORATE: salarii, pensii, alocatii

    • Incepand cu data de 1 ianuarie 2025 mai multe venituri vor fi majorate. Intra in aceasta categorie salariile minime brute, pensiile si alocatiile pentru copii. Incepand cu 1 ianuarie 2025 mai multe venituri vor fi MAJORATE: salarii, pensii, alocatii Majorare salariu minim brut din 1 ianuarie 2025 A fost publicat in Monitorul Oficial HG 1506/2024 pentru stabilirea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata. Majorarea acestuia va ajunge la suma de 4.050 lei lunar, incepand cu data de...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF: Ce declaratii trebuie depuse pana pe 20 decembrie 2024

    • Conform legislatiei in vigoare, mai multe declaratii fiscale sunt scadente in data de 20 decembrie 2024. In continuare vom vedea care sunt acestea si cine are obligatia respectarii termenului limita. Calendar ANAF: Ce declaratii trebuie depuse pana pe 20 decembrie 2024 1. Depunerea notificarii pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare Formularul 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoane juridice, asocieri si...» citeste mai departe aici

  • Controale ANAF. Studii de caz privind inspectiile fiscale

    • Controalele ANAF au inceput sa fie din ce in ce mai frecvente si vizeaza un numar tot mai mare de contribuabili. Din pacate, de multe ori, desi ne straduim sa respectam legislatia in vigoare si sa implementam toate modificarile fiscale, uneori inspectorii gasesc probleme si aplica ori amenzi, ori impozite si taxe suplimentare. In aceste conditii, contribuabilii se intreaba cum trebuie sa procedeze in cazul in care li se stabileste impozit suplimentar. Cum se...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016