
Raportul Special
realizat de specialisti
ANAF a transmis recent un nou comunicat, precizand ca pentru o cat mai buna intelegere a evolutiei incasarilor e necesar sa se faca o serie de precizari cu rolul de a contextualiza dinamica incasarilor, in asa fel incat trendul pozitiv sa nu fie reflectat doar de raportarea la planul de incasari.
In acest sens, se mentioneaza ca "imbunatatirea colectarii si cresterea veniturilor administrate de ANAF au survenit in ciuda efectului de contractie a veniturilor ca rezultat al masurilor de relaxare a fiscalitatii care au afectat negativ incasarile precum:
1. scaderea CAS cu 5pp
2. neimpozitarea profitului reinvestit
3. diminuarea taxei "pe stalp" de la 1,5% la 1%
4. cresterea varsamintelor la pilonul II de pensii
5. scaderea TVA la alimente de la 25% la 9% (se face precizarea ca, in ciuda opiniei generale, nu doar alimentele au beneficiat de o cota redusa de TVA, ci si bauturile non-alcoolice, animalele si pasarile din specii domestice, semintele si ingredientele alimentare, serviciile de restaurant si catering, ceea ce inseamna ca impactul acestei masuri este, in opinia ANAF, mai mare decat cel estimat)
Cu toate acestea, informeaza ANAF, in primele 10 luni din 2015, veniturile in suma de 165.325,17 mil.lei reprezinta o depasire cu 7,3% (indice nominal) si cu 11,24 miliarde lei in cifre absolute mai mult decat in perioada similara a anului 2014.
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Raportat la programul de incasari rectificat, gradul de realizare este de 101,2%, conform legilor bugetare anuale rectificate (163.365,68 mil. lei - prin corelare cu incasarile efective din operatiuni tip "swap" si taxa clawback).
Observatii
I. Comparativ cu planul initial de incasari de la inceputul anului, gradul de realizare este de 104,7%. La rectificare, programul a fost majorat cu suma colectata in plus pe primele 7 luni.
II. De asemenea, subliniem faptul ca trendul pozitiv de la nivelul incasarilor se inregistreaza pe fondul deflatiei de 1,42% (in perioada ianuarie - septembrie 2015) din 2015, fapt ce a diminuat veniturile in comparatie cu cele din 2014 cand s-a inregitrat inflatie.
III. Totodata, mentionam faptul ca, din cele 11,24 miliarde lei colectati in plus fata de anul trecut, veniturile suplimentare colectate din TVA sunt de 5,05 miliarde lei. Ceea ce reprezinta o crestere cu 11,8% indice nominal, cu mult peste cresterea economica din primele 10 luni.
Diferenta rezultata dupa eliminarea impactului cresterii economice este rezultatul direct al combaterii evaziunii fiscale
I. Colectare venituri bugetare cumulat 10 luni 2015
In structura, pe bugete si in cadrul bugetului de stat pe principalele impozite si taxe, situatia privind realizarea veniturilor bugetare in perioada analizata, se prezinta astfel:
>> La bugetul de stat s-au incasat 116.836,32 mil. lei, cu 11.892,73 mil. lei (11,33% indice nominal) mai mult fata de aceeasi perioada din 2014 (104.943,59 mil.lei), pe fondul cresterii generale a volumului obligatiilor fiscale declarate (cu cca. 4,3% mai mare decat in perioada similara din 2014).
* la impozitul pe profit s-au incasat 13.055,15 mil. lei, cu 1.316,56 mil. lei (11,22% indice nominal) mai mult decat in 2014 (11.738,59 mil. lei). Cresterea incasarilor din perioada analizata, la acest impozit, s-a datorat:
- cresterilor de viramente inregistrate de la agentii economici (+9,3%), cat si impozitului virat de catre bancile comerciale (+89,5%);
- intensificarii inspectiilor fiscale la contribuabili identificati cu risc fiscal asociat preturilor de transfer, selectati in baza analizei de risc. Rezultatele acestor controale se cuantifica atat prin stabilirea de sume suplimentare, cat si prin diminuarea pierderilor fiscale inregistrate de contribuabili, cu consecinta directa in cresterea nivelului sumelor declarate cu titlu de impozit pe profit;
* la impozitul pe venit s-au incasat 21.636,84 mil. lei, cu 2.521,65 mil. lei (13,18% indice nominal) mai mult decat in 2014, fapt datoart:
- cresterii nivelului minim pe tara;
- intensificarii controalelor privind combaterea subdeclararii impozitului pe venit si a contributiilor sociale, cresterea gradului de colaborare cu Inspectia Muncii. Incepand cu luna ianuarie 2015 s-a extins la nivel national "Proiectul pilot" vizand "Reducerea salariilor subdeclarate" la contribuabilii care prezinta risc fiscal ridicat privind nedeclararea/subdeclararea veniturilor din salarii si/sau de natura salariala, prin efectuarea de inspectii fiscale partiale la contribuabilii selectati.
Descarcati aici raportul complet.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Decizia instantei: Fiscul va plati dobanzi de peste 30 milioane de leiCalendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in data de 20 mai 2024Comunicat CNIPMMR: Propuneri privind imbunatatirea activitatilor de control fiscal si de eliminare a practicilor exagerate asupra IMM-urilorReminder ANAF! Luni, 21 martie 2022, este termenul de depunere a declaratiilor fiscale pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemulului TVA la incasareContractele de inchiriere incheiate inainte de 1 ianuarie 2023 trebuie declarate la ANAF pana pe 31 martie 2023Ultimele articole
Contract inchiriere apartament. 3 cazuri in care este OBLIGATORIE depunerea C168Esalonare clasica 2025. Cand si cum depui cererea D8 + alte acte necesareDeclaratii ANAF. D100, D101 si D177 se depun pana pe 25 iunie si in 2025Codul de procedura fiscala. Prescriptia pentru anul 2019 NU se incheie la data de 1 iulie 2025[MODEL] Raspuns notificare de conformare E-TVA si reglementari cheieArticole similare
Noutati Legislatie Fiscala 08 - 12 septembrie 2008Cum arata deficitul bugetului general consolidat dupa primele patru luniINCASARI in numerar mai mult de 5.000 de lei la o intreprindere individualaReorganizarea ANAF provoaca blocaj fiscal, la nivel nationalVanzari la distanta fara factura, conform OUG 59/2021. Documente necesare pentru inregistrarea venituluiUltimele articole
Cum sa-ti organizezi mai eficient veniturile si cheltuielile atunci cand esti freelancerLimita plati numerar persoane fizice. Sumele de peste 10.000 ron pot fi incasate integral?E-Factura in relatia B2C: Cum sa procedati daca incasati sume prin transfer bancarRegistrul-jurnal de INCASARI si plati. Obligatii si reglementari cheieGhid complet pentru gestionarea eficienta a banilor in afacerea taArticole similare
Titlul III, Capitolul XII pct. 190 - 211Daca vreti ca magazinul sa nu fie inchis de Directia Antifrauda, respectati aceste 10 reguli!Ce va insemna trecerea la euro pentru Romania?Util: Etapele derularii procedurii compensariiVanzare apartamente sub costul de construire. Ce tratament fiscal se aplica in ce priveste TVA-ul si impozitul pe profit?Ultimele articole
E-Factura in relatia B2C: Cum sa procedati daca incasati sume prin transfer bancarSAF-T ANAF. Clarificari pentru contribuabilii care NU au cont bancar[RECTIFICATIVA D101] Cum poti corecta greselile din declaratiile de profit si reglementari cheieReforma fiscala. TVA, salarii, micro, dividende - schimbari fiscale majore in 2025?E-Factura. Facturile cu valoare zero trebuie sau nu transmise in sistem?Articole similare
Cum a influentat cresterea PIB SCADEREA CASImpozit pe trei cote, CAS redus. Vezi declaratiile premierului PontaANAF explica evolutia incasarilor din acest anColectarea veniturilor de catre ANAF. Cati bani s-au strans din amenzi pana in prezent?Cele mai importante masuri fiscale din 2014 pentru mediul de afaceri si sistemul fiscalUltimele articole
Comunicat ANAF: Evolutia incasarilor in primele 11 luni din 2015Noutati ANAF privind colectarea TVAANAF publica date oficiale privind colectarea veniturilor si rezultatele dupa reducerea TVADeclaratiile lui Chitoiu despre reducerea CAS. Cum ar trebui sa reactioneze mediul de afaceri?Analiza masurilor MFP: Codul de procedura fiscala, TVA la incasare si alte modificari din ianuarie 2013-februarie 2014Articole similare
Dosar preturi transfer 2022: Termenul limita a fost prelungit pana pe 25 iunie pentru marii contribuabiliTermen de calcul al penalitatilor. Ce obligatii exista privind veniturile din penalitati?Studiu de caz: Servicii de transport. TVACALENDAR ANAF 2022: calendarul obligatiilor fiscale pentru luna FEBRUARIE 2022Contribuabilii au obligatia de a depune 3 declaratii fiscale pana pe data de 30 aprilie 2021Ultimele articole
Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventarE-Factura in relatia B2C: Cum sa procedati daca incasati sume prin transfer bancar[MODEL] Raspuns notificare de conformare E-TVA si reglementari cheie[IMPOZIT nerezidenti BOLT] Reglementari cheie si studii de caz utileLeasing financiar, autoturism cu utilizare mixta. MONOGRAFIE contabilaSfaturi de la experti
Contestatie rezultat inspectie fiscala
Intrebare: Perioada inspectiei fiscale este anul 2023, 2024 si lunile ianuarie, februarie, martie 2025. Suma respinsa pentru anul 2025 este de 22.480 lei. Cum pot contesta aceasta suma?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: 1. Pentru actionarul cu domiciliul in Scotia, care primeste dividende din Romania, ce declaratie trebuie sa depuna societatea noastra: D205 sau D207? Daca am depus deja D205 pentru 2024, ce se mai poate face? 2. Ce documente...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA