Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
UPDATE: Ordinul nr. 1.580/1.098/2.220/2022 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 715 din 15 iulie 2022.
ANAF a actualizat PDF-ul inteligent la final de august 2022.
Pentru a descarca Soft A, actualizat in 23.08.2022, click AICI>>
Pentru a descarca Soft J, actualizat in 16.08.2022, click AICI>>
Au fost efectuate urmatoarele modificari asupra D112:
-introducerea in Nomenclatorul ”Creante fiscale” a unor noi randuri, in vederea declararii creantelor fiscale aferente contributiei de asigurari sociale datorata de persoanele fizice care se incadreaza in conditiile prevazute la art. 60 pct. 7, respectiv contributiei asiguratorie pentru munca datorata de catre persoanele fizice sau juridice care au calitatea de angajatori si care se incadreaza in conditiile prevazute la art. 60 pct. 7 din Codul fiscal fin Codul fiscal;
-introducerea unor noi casete in Anexa 1.1. - Anexa angajator – pentru declararea distincta a cifrei de afaceri realizate de angajatorii care desfasoara activitati in sectorul ”Agricol si industria alimentara”, in vederea acordarii sau nu a facilitatilor fiscale prevazute la art. 60 pct. 7 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
-introducerea unor noi randuri in Anexa 1.1. – Anexa angajator, Sectiunile C.2. si E.3.
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Manual de politici contabile - Stick USB
Contractul de mandat Optimizare fiscala Avantaje si dezavantaje
-introducerea unei noi sectiuni in Anexa 1.1. – Anexa angajator- Sectiunea C.6., in vederea declararii distincte a contributie asiguratorie pentru munca datorata de angajatorii din sectorul agricultura si industria alimentara, care indeplinesc conditiile prevazute la art. 60 pct. 7 din Codul fiscal;
-introducerea unor noi randuri in Anexa 1.2. - Anexa asigurat, in vederea declararii salariatilor care desfasoara activitate in sectorul de constructii/agricol si industrie alimentara, dupa caz, care beneficiaza de facilitatile fiscale prevazute la art. 60 pct. 5 sau pct. 7 din Codul fiscal care si-au exprimat optiunea pentru plata contributiei la fondul de pensii administrat privat;
-introducerea in Nomenclatorul “Tip asigurat“ din Anexa nr. 4, a unor noi tipuri de asigurati, dupa cum urmeaza:
a) Salariat care isi desfasoara activitatea in sectorul agricol si industria alimentara, care se incadreaza in conditiile prevazute la art. 60 pct. 7 din Codul fiscal;
b) Salariat care beneficiaza de indemnizatia prevazuta la art. 1 din O.U.G. nr. 36/2022, suportata din bugetul asigurarilor de somaj;
c) Salariat care beneficiaza de indemnizatia prevazuta la art. 1 din O.U.G. nr. 36/2022, suportata din bugetul asigurarilor de somaj, asigurat in sistemele proprii de asigurari sociale si care nu are obligatia asigurarii in sistemul public de pensii, potrivit legii;
d) Salariat care desfasoara activitate in baza unui contract individual de munca cu norma intreaga, beneficiar al masurii "200 de lei in plus pentru salariul minim” prevazuta de O.U.G. nr. 67/2022 privind unele masuri fiscale, precum si pentru modificarea si completarea art. 59 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala;
e)Persoane fizice care desfasoara activitati necalificate cu caracter ocazional (zilieri), potrivit Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, la un beneficiar de lucrari din sectorul ”Agricol si industria alimentara”, care se incadreaza in conditiile prevazute la art. 60 pct. 7 din Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
-adaptarea Anexa 1.2. - Anexa asigurat, astfel incat facilitatile fiscale prevazute la art. 60 pct. 7 din Codul fiscal, acordate salariatilor/persoanelor fizice care desfasoara activitati in sectorul agricol si industria alimentara sa fie declarate distinct de restul veniturilor din salarii si asimilate salariilor, realizate din celelalte sectoare de activitate;
-introducerea unor noi randuri in Anexa 1.2. – Anexa asigurat, Sectiunea E 3, in vederea declarararii distincte a veniturilor asimilate salariilor precum si a avantajelor impozabile/neimpozabile, dupa caz. Declararea distincta a acestor venituri se va realiza incepand cu obligatiile declarative aferente lunii ianuarie 2023;
-modificari de natura tehnica care constau in actualizarea corespunzatoare a anexelor si a instructiunilor la ordin potrivit aspectelor semnalate de utilizatorii declaratiei.
Regasiti in Proiectul de Ordin instructiunile de completare, click>>
Declaratia 112 este „Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate“.
- lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare pentru care se platesc veniturile, de persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora, institutiile publice;
- trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului, de platitorii de venituri din salarii si asimilate salariilor, in calitate de angajatori sau de persoane asimilate angajatorului:
a) asociatii, fundatii sau alte entitati fara scop patrimonial, persoane juridice;
b) persoanele juridice platitoare de impozit pe profit care, in anul anterior, au inregistrat venituri totale de pana la 100.000 euro si au avut un numar mediu de pana la 3 salariati exclusiv;
c) persoanele juridice platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor care, in anul anterior, au avut un numar mediu de pana la 3 salariati exclusiv;
d) persoanele fizice autorizate si intreprinderile individuale, precum si persoanele fizice care exercita profesii liberale si asocierile fara personalitate juridica constituite intre persoane fizice, persoanele fizice care detin capacitatea de a incheia contracte individuale de munca in calitate de angajator, care au personal angajat pe baza de contract individual de munca;
- pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se platesc veniturile din drepturi de proprietate intelectuala, venituri realizate in baza unor contracte de activitate sportiva, arenda, din asocieri de persoane fizice cu persoane juridice platitoare de impozit pe profit, microintreprinderi sau platitoare de impozit specific, pentru care impozitul se retine la sursa, de platitorii de venituri.
Persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajatori,
Entitatile asimilate angajatorului care au calitatea de platitori de venituri din activitati dependente, atat pe perioada in care se desfasoara activitate, cat si pe perioada in care se beneficiaza de concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate pentru:
1. persoanele fizice rezidente care realizeaza venituri din desfasurarea unor activitati in baza unui contract individual de munca, a unui raport de serviciu sau a unui statut special prevazut de lege;
2. persoanele fizice nerezidente care realizeaza venituri de natura celor mentionate la punctul 1 , cu respectarea prevederilor instrumentelor juridice internationale la care Romania este parte;
Platitorii de venituri pentru persoanele care realizeaza venituri de natura profesionala, altele decat cele de natura salariala, si pentru care, potrivit art. III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si alte masuri financiar-fiscale, cu modificarile ulterioare, exista obligatia platii contributiei individuale de asigurari sociale si asigurari pentru somaj;
Persoanele asimilate angajatorului, respectiv:
- Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, pentru persoanele care beneficiaza de indemnizatie de somaj sau, dupa caz, de alte drepturi de protectie sociala ori de indemnizatii de asigurari sociale de sanatate care se acorda din bugetul asigurarilor pentru somaj, potrivit legii, si pentru care dispozitiile legale prevad plata de contributii sociale din bugetul asigurarilor pentru somaj;
- Agentia Nationala pentru Prestatii Sociale, care administreaza si gestioneaza prestatiile sociale acordate de la bugetul de stat, pentru persoanele care beneficiaza de indemnizatie pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani sau, in cazul copilului cu handicap, de pana la 3 ani, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 7/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si pentru persoanele care beneficiaza de indemnizatie pentru copilul cu handicap cu varsta cuprinsa intre 3 si 7 ani, potrivit Legii nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- autoritatile administratiei publice locale, pentru persoanele care beneficiaza de ajutor social potrivit Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si pentru persoanele, cetateni romani care sunt victime ale traficului de persoane, pentru o perioada de cel mult 12 luni, daca nu au venituri;
- Casa Nationala de Pensii Publice, prin casele judetene de pensii, pentru pensionarii cu venituri din pensii care depasesc 740 lei;
- entitatile care platesc venituri din pensii, altele decat cele care sunt platite de catre Casa Nationala de Pensii Publice, pentru pensionarii cu venituri din pensii care depasesc 740 lei;
- Ministerul Justitiei, pentru persoanele care executa o pedeapsa privativa de libertate sau se afla in arest preventiv, precum si pentru persoanele care se afla in executarea masurilor prevazute la art. 105, 113, 114 din Codul penal, respectiv persoanele care se afla in perioada de amanare sau de intrerupere a executarii pedepsei privative de libertate, daca nu au venituri;
- Ministerul Administratiei si Internelor, pentru strainii aflati in centrele de cazare in vederea returnarii ori expulzarii, precum si pentru cei care sunt victime ale traficului de persoane, care se afla in timpul procedurilor necesare stabilirii identitatii si sunt cazati in centrele special amenajate potrivit legii;
- Secretariatul de Stat pentru Culte, pentru personalul monahal al cultelor recunoscute, daca nu realizeaza venituri din munca, pensie sau din alte surse;
- Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, prin casele de asigurari de sanatate subordonate, pentru persoanele prevazute la art. 1 alin. (2), la art. 23 alin. (2) si la art. 32 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 339/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
- unitatile trimitatoare, pentru personalul roman trimis in misiune permanenta in strainatate, pentru sotul/sotia care insoteste personalul trimis in misiune permanenta in strainatate si caruia/careia i se suspenda raporturile de munca sau raporturile de serviciu si pentru membrii Corpului diplomatic si consular al Romaniei, carora li se suspenda raporturile de munca, ca urmare a participarii la cursuri ori alte forme de pregatire in strainatate, pe o durata care depaseste 90 de zile calendaristice;
- autoritatile administratiei publice locale, orice platitor de venituri de natura salariala sau asimilate salariilor.
Orice platitor de venituri de natura salariala sau asimilate salariilor.
UPDATE noiembrie 2020: ANAF a actualizat, in data de 4 noiembrie 2020, PDF-ul inteligent necesar pentru generarea Declaratiei 112 - declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun nr. 2814/1536/1806 al MFP/MMJS/MS, publicat in M.Of.1005/ 29.10.2020, valabil incepand cu 01.10.2020.
Descarca ultima versiune a Declaratiei 112-Soft A, aici.
Descarca Anexa validari, aici.
In Monitorul Oficial nr. 1005 din 29 octombrie 2020 a fost publicat Ordinul comun 2814/ 1536/ 1806/ 2020 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate".
- introducerea unor noi casete in anexa 1.1. - anexa angajator, sectiunile C2, C3, E2 si E3, pentru centralizarea distincta a concediilor medicale pentru incapacitate temporara de munca, ca urmare a bolii Covid-19, pentru care se impune masura carantinarii sau masura izolarii;
- introducerea unor noi casete in anexa 1.2. - anexa asigurat - sectiunea B.4 pentru declararea distincta a bazelor de calcul ale indemnizatiilor acordate in baza dispozitiilor art. XI alin. (11) din OUG nr. 30/2020 si in baza dispozitiilor art. 1 alin. (4) si art. 3 alin. (1) din OUG nr. 132/2020, precum si a contributiei de asigurari sociale aferente;
- actualizarea unor casete din anexa 1.2. - anexa asigurat - sectiunea B.1. pentru includerea prevederilor art. 1 alin. (1) din OUG nr. 132/2020, prevederilor OUG nr. 120/2020, precum si a prevederilor OUG nr. 147/2020;
- actualizarea unor casete din anexa 1.2. - anexa asigurat - sectiunea B.4. centralizator pentru includerea prevederilor art. 1 alin. (1) din OUG nr. 132/2020, prevederilor OUG nr. 120/2020, precum si a prevederilor OUG nr. 147/2020;
- introducerea unor noi tipuri de asigurati in Nomenclatorul "Tip asigurat" din anexa nr. 4 a formularului dupa cum urmeaza:
-salariat care beneficiaza de indemnizatia prevazuta la art. 1 alin.(4) din OUG nr. 132/2020, suportata din bugetul asigurarilor de somaj;
-membru cooperator, salariat in baza conventiei individuale de munca, prevazuta de Legea nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care beneficiaza de indemnizatia prevazuta la art. 3 alin. (1) din OUG 132/2020, pentru care nu se datoreaza contributia asiguratorie pentru munca;
-salariat care beneficiaza de indemnizatia acordata conform OUG nr. 147/2020;
-persoane fizice ale caror contracte individuale de munca au fost desfacute ca urmare a concedierii colective, conform legii, care primesc plati compensatorii calculate pe baza salariilor medii nete pe unitate;
-modificarea denumirii tipului de asigurat evidentiat in declaratie la nr. 5 - Persoane fizice disponibilizate prin concedieri colective, care primesc compensatii banesti individuale, suportate din fondul de salarii, potrivit dispozitiilor prevazute in contractul de munca;
-persoane fizice care incaseaza venituri din salarii si asimilate salariilor sau venituri al caror tratament fiscal este cel asimilat veniturilor din salarii si asimilate salariilor si care nu se regasesc, in perioada de raportare, in celelalte tipuri de asigurati prevazute in nomenclatorul "tip asigurat" din anexa nr. 4.
Acest tip de asigurat va fi folosit numai in situatia interventiilor legislative care conduc la modificarea prezentului ordin.
- introducerea in Anexa 5 - Nomenclatorul "Indicativ conditii speciale" a doua noi valori aferente celor doua noi locuri de munca in conditii speciale, introduse prin Legea nr. 234/2019 si OUG nr. 10/2020;
Prevederile se aplica incepand cu 1 noiembrie 2020.
Update august 2020:
ANAF a actualizat, in data de 24 august 2020, PDF-ul inteligent necesar pentru generarea Declaratiei 112 - declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun nr. 1942/979/819 al MFP/MMJS/MS, publicat in M.Of.426/ 21.05.2020, valabil incepand cu 01.04.2020.
In Monitorul Oficial nr. 426 din 21 mai 2020 a fost publicat OMFP nr. 1942/2020. Denumirea completa a actului normativ este Ordinul nr. 1942/979/819/2020 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate".
Prevederile Ordinului nr. 1942/979/819/2020 se vor aplica pentru veniturile aferente lunii aprilie 2020. Ministerul Finantelor a anuntat aceasta schimbare importanta la finalul lunii aprilie, precizand ca este necesara fiindca indemnizatiile primite de la stat (somajul tehnic) trebuie declarate in acest formular fiscal.
Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate cuprinde atat informatii privind obligatiile fiscale ale contribuabililor, cat si informatii necesare stabilirii prestatiilor sociale potrivit legislatiei specifice, acordate de C.N.P.P., C.N.A.S, A.N.O.F.M. si A.N.P.I.S..
- au fost eliminate casetele referitoare la veniturile lunare realizate de persoanele fizice in baza contractului individual de munca, sub nivelul salariului minim brut pe tara, pentru care contributia de asigurari sociale si contributia de asigurari sociale de sanatate s-a datorat de catre angajator in numele angajatului la o baza de calcul echivalenta cu salariul minim brut pe tara:
- au fost eliminate casetele in care se evidentieaza facilitatile din domeniul constructiilor care au fost necesare numai pentru declararea veniturilor din salarii si asimilate salariilor, realizate in luna iulie 2019, de catre persoanele fizice prevazute la art. 60 pct.5 din Codul fiscal, conform OUG nr. 114/2018 si a OUG nr. 43/2019;
- au fost introduse noi casete in Anexa nr.1.2 - Anexa asigurat - Sectiunile B si C in conformitate cu dispozitiile OUG nr. 30/2020, cu modificarile si completarile ulterioare si a Legii nr. 19/2020 cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv introducerea in Nomenclatorul “Tip asigurat“ din Anexa nr. 4 a formularului, a unor noi tipuri de asigurati, dupa cum urmeaza:
a) Salariat care beneficiara de indemnizatia prevazuta de Legea nr. 19/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru care se acorda un tratament fiscal diferit de cel al veniturilor din salarii si asimilate salariilor;
b) Salariat care beneficiaza de indemnizatia prevazuta la art. XI alin. (1) din OUG nr. 30/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, suportata din bugetul asigurarilor de somaj pentru care nu se acorda facilitatile fiscale prevazute la art. 60, art. 138^1 si art. 154 alin. (1) lit. r) din Codul fiscal;
c) Salariat care beneficiaza de indemnizatia suplimentara prevazuta la art. XI alin. (11) din OUG nr. 30/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, suportata de angajator din fondul de salarii pentru care se acorda, dupa caz, facilitatile fiscale prevazute la articolele mentionate mai sus din Codul fiscal;
d) Persoana fizica ce desfasoara activitati in cadrul misiunilor diplomatice, oficiilor consulare si institutelor culturale romanesti din strainatate, in conformitate cu prevederile art. 5 alin. (1) din cap. IV sectiunea a 3-a al anexei nr. IV la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, care nu datoreaza contributii sociale obligatorii;
e) Membru cooperator, salariat in baza conventiei individuale de munca, prevazuta de Legea nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, care beneficiaza de indemnizatia prevazuta la art. XV din OUG 30/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, dar pentru care se aplica regimul fiscal specific veniturilor din salarii si asimilate salariilor prevazut la art. 78 din Codul fiscal;
f) Persoanele fizice care realizeaza venituri din activitati independente, in baza contractelor de activitate sportiva, care beneficiaza de indemnizatia prevazuta la art. XV alin. (2) din OUG nr. 30/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, suportata din bugetul de stat;
g) Persoanele fizice care realizeaza venituri din activitati independente, in baza contractelor de activitate sportiva, care beneficiaza de indemnizatia prevazuta la art. XV alin. (3) din OUG nr. 30/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, compensatorie, suportata de platitorul de venit.
Introducerea in sectiunea E3 a formularului a unui numar de 6 noi campuri cu ajutorul carora procedura de migrare a informatiilor catre CNPP, CNAS, ANOFM si ANPIS se aplica in mod unitar pentru tipurile de asigurati noi introduse.
Introducerea in sectiunea E3 a formularului a unui camp, pentru declararea stimulentului de risc acordat cadrelor medicale, in baza OUG nr. 43/2020.
Au fost efectuate modificari de natura tehnica care constau in actualizarea corespunzatoare a anexelor si a instructiunilor la ordin potrivit aspectelor semnalate de utilizatorii declaratiei.
Citeste si Declaratia Unica 2020. ANAF a actualizat PDF-ul inteligent
Citeste si Declaratia 230. Cum se completeaza noul formular ( Ordinul nr. 614/2020)
UPDATE ianuarie 2020:
ANAF a actualizat, in data de 29 ianuarie, PDF-ul inteligent necesar pentru generarea Declaratiei 112 - declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - potrivit Ordinului comun din 01.10.2019 nr. 3063/1376/1430/2019, valabil din 1.07.2019.
Cele mai recente modificari ale Declaratiei 112:
- corectie de calcul pentru baza contributii CAS si CASS in sectiunea A asigurat (part-time);
- adaugare corelatii;
- actualizare mod de calcul al salariilor pentru firmele din domeniul constructiilor aplicabile incepand cu iulie 2019;
- actualizare mod de calcul pentru suma maxima deductibila pentru sponsorizari;
- rectificare la importul de extrase bancare din fisiere CSV;
- importare fisiere XML din extrasele PDF de la Trezorerie.
UPDATE, 7 iunie 2019
Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a actualizat joi, 6 iunie 2019, PDF-ul inteligent pentru Declaratia 112 - privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun din 23.05.2019 al ministrului Finantelor Publice nr. 2165 , ministrului Muncii si Justitiei Sociale nr. 837 si al ministrului Sanatatii nr. 743, valabil incepand cu 01.04.2019.
PDF-ul inteligent actualizat poate fi descarcat de aici >>
UPDATE, 24 mai 2019
Ordinul nr. 2.165/837/743/2019 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 a fost publicat joi, 23 mai 2019, in Monitorul Oficial, nr. 404.
Formularul 112 "Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" a fost modificat ca urmarea a unei serii de schimbari aduse legislatiei fiscale, in ultima perioada (aici vorbim de legea zilierilor, contractul de internship, etc.).
Este important de precizat ca, desi termenul de depunere al declaratiei 112 este luni, 27 mai (!), versiunea electronica a formularului NU a fost actualizata!
Articol initial, 17 mai 2019
Ministerul Finantelor Publice a pus in Transparenta Decizionala un proiect de Ordin pentru modificarea Declaratiei 112 – privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate. Proiectul de ordin prevede aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a Declaratiei.
Dupa modificarea Declaratiei Unice (citeste AICI) , legea zilierilor mai modifica un formular foarte important pentru contribuabili: Formularul 112! Proiectul de ordin initiat de Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Muncii si Justitiei Sociale si Ministerul Sanatatii stabileste modelul, continutul si modalitatea de depunere si de gestionare a Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate. Astfel, anumite puncte ar urma sa se fie schimbate sau completate in Formularul 112, ca urmare a modificarilor legislative aparute in domeniul asigurarilor sociale, precum si a celor din domeniul legislatiei fiscale.
Ordin pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate"
ART. 1
(1) Se aproba modelul si continutul formularului 112 "Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate", precum si anexele nr. 1.1 "Anexa angajator" si nr. 1.2 "Anexa asigurat" la aceasta, prevazute in anexa nr. 1.
(2) Anexa nr. 1.1 "Anexa angajator" si Anexa nr. 1.2 "Anexa asigurat" fac parte integranta din formularul prevazut la alin. (1).
(3) Se aproba nomenclatoarele prevazute in anexele nr. 2 - 5.
(4) Declaratia prevazuta la alin. (1) este o declaratie de impunere in sensul art. 1 pct. 18 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
ART. 2
Formularul prevazut la art. 1 se completeaza si se depune conform instructiunilor prevazute in anexa nr. 6.
ART. 3
Persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora, institutiile si persoanele fizice prevazute la art. 68^1 alin.(2), 72 alin. (2), 84 alin. (8), 125 alin. (8)-(9), 147 alin. (1), (12) si (13), art. 151 alin. (5) si (6), art. 169 alin. (1), art. 174 alin. (5) si (6), art. 220 alin. (1) si (2) si art. 220^7 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia depunerii declaratiei prevazute la art. 1 prin mijloace electronice de transmitere la distanta.
ART. 4
Caracteristicile de editare, modul de difuzare, de utilizare si pastrare a formularului prevazut la art. 1 sunt stabilite in anexa nr. 7 la prezentul ordin.
ART. 5
Anexele nr. 1 - 7 fac parte integranta din prezentul ordin.
ART. 6
Prevederile prezentului ordin se aplica incepand cu obligatiile declarative aferente lunii aprilie 2019, cu exceptia pct. 9 din Anexa nr. 4 ”Tip asigurat” care se aplica incepand cu obligatiile declarative aferente lunii mai 2019.
ART. 7
Directiile de specialitate si structurile subordonate din cadrul Ministerului Finantelor Publice, Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Ministerului Sanatatii, precum si directiile de specialitate si structurile subordonate sau cele care functioneaza sub autoritatea Ministerului Muncii si Justitiei Sociale vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Vezi AICI Proiectul de Ordin >>
Vezi AICI Referatul de aprobare >>
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Articole similare
Indemnizatie administrator: cum se creeaza obligatia de plata?ANAF: CAS pentru indemnizatiile de sanatateIn atentia celor care obtin venituri din activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieriStudiu de caz: Impozitele si contributiile datorate in cazul conventiilor civileDeclaratiile dau batai de cap unei intreprinderi individuale. Cum rezolvam situatia?Ultimele articole
DECLARATIA 112 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completareDECLARATIA 112 - Ghid Complet: Obligatii, Sanctiuni si ModelTichete cadou acordate cu ocazia zilei de 1 Iunie. Cand se declara venitul in D112Inregistrare in SPV. 7 avantaje de care trebuie sa stie persoanele fiziceVenituri asimilate salariilor. Studii de caz utileArticole similare
Plafonul de 500.000 de euro pentru incadrarea firmelor la regimul micro se aplica incepand cu veniturile din 2023Comunicat nou Finante: Referitor la Registrul-jurnal si Registrul de incasari si platiCalculul impozitului pe salarii: Se poate deduce cotizatia sindicala?Tot ce trebuie sa stii despre plata impozitului pe profit (valabil de la 1 ian. 2012)Calendar ANAF: Contribuabilii trebuie sa depuna 8 declaratii fiscale pana pe 25 septembrie 2023Ultimele articole
Controale ANAF 2024. Nereguli descoperite la persoanele fizice in luna augustCalendar ANAF: Obligatii fiscale scadente in luna OCTOMBRIE 2024Firme care nu au depus bilantul pana pe 30 mai 2024. Mai pot reveni la regimul micro din 2025?OUG 107/2024. Facilitatile se aplica si in cazul deciziilor de impunere emise ca urmare a unui control fiscalOUG 107/2024. Pana pe 25 noiembrie 2024 trebuie depusa cererea pentru a beneficia de masuriSfaturi de la experti
Intrebare: La data de 30.09.2024, se inregistreaza urmatoarea situatie: Total cheltuieli: 2.600.000 lei Cheltuieli considerate nedeductibile: 3.950 lei Venituri din servicii prestate: 2.690.000 lei Venituri din productia de imobilizari...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: O societatea X doreste sa imprumute un IFN. In afara de autorizare cod CAEN, 6492 "Alte activitati de creditare - finantarea tranzactiilor comerciale si imprumuturi monetare in afara sistemului bancar" mai trebuie sa obtina alte...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Amnistie fiscala 2024: Procedura pe care trebuie sa o urmeze datornicii, conform Ordinului 5521/2024
Bon fiscal emis eronat. Cum se poate face corectia contabila
Controale ANAF 2024. Nereguli descoperite la persoanele fizice in luna august
Calendar ANAF: Obligatii fiscale scadente in luna OCTOMBRIE 2024
Reduceri de toamna de pana la 60% la R&S! Lucrarile explica TOATE modificarile fiscale din acest an
RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistem
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA