Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

In atentia firmelor: Obtinere si valorificare rebuturi. Ce procedura urmam?

09-Oct-2015
2317

Stabilim in randurile de mai jos monografia contabila pentru situatia in care se inregistreaza produse finite in cont 345=711 1000 mp la cost total de productie de 1.000 lei.

Din aceste produse finite se constata ca o cantitate de 100 mp nu mai corespunde calitativ si poate fi valorificata ca deseuri.

Care este inregistrarea contabila pentru scaderea stocului de produse finite si la ce valoare?
La valorificarea stocului de deseuri se obtine o valoare mult mai mica.

Care este inregistrarea contabila prin care se scade stocul de deseuri? Pot fi vandute si, in cazul unui raspuns afirmativ, la ce valoare?


Obtineti produsele finite si produsele reziduale:

345 = 711 900 lei
346 = 711 100 lei (pentru ca acesta a fost costul de productie , chiar daca produsele nu corespund calitativ - acest lucru nu se intampla pentru ca ati cheltuit mai putin pentru ele).

Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
Achizitii. Ghid fiscal-contabil
Achizitii. Ghid fiscal-contabil
Vezi detalii
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii

Daca observati mai tarziu defectele de fabricatie si deja ati inregistrat 345 = 711 1.000 de lei, reclasificati 10% din produse la produse reziduale : 346 = 345 100 lei

Valorificati produsele la ce pret accepta cumparatorul - fiind vorba de deseuri :

(daca este vorba de deseuri de sticla - ati mentionat la domeniul de activitate “fabricare sticla" - se pot aplica masurile de simplificare de la art. 160 din Codul fiscal , in sensul ca daca si cumparatorul este persoana impozabila dpv al TVA se va aplica taxare inversa si factura va fi intocmita fara TVA).

4111 = 703 cu valoarea stabilita cu cel ce preia deseurile.
Destocati deseurile vandute :
711 = 346 100 lei.

In orice proces de productie, in fisa tehnologica este prevazut un procent acceptat de rebuturi ce vor rezulta din procesul tehnologic.
Faptul ca acestea se vand ca deseuri este totusi un castig pentru societate, chiar daca se vand sub costul de productie - ele macar sunt valorificate, ceea ce duce la obtinerea de venituri impozabile, fata de situatia in care ar fi trebuit sa le aruncati pur si simplu (platind in plus costurile societatii care le colecteaza si depoziteaza in siguranta) si neobtinand niciun venit.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov, expert contabil


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "In atentia firmelor: Obtinere si valorificare rebuturi. Ce procedura urmam?":
Rating:

Nota: 2 din 5 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Ce rezolvari exista pentru facturile primite de la furnizori inactivi?
    • Problemele care apar in cazul facturilor trimise de catre un furnizor inactiv in prezent trebuie remediate imediat de firma care primeste aceste facturi. Vom vedea in ce masura se poate deduce TVA si daca se poate considera cheltuiala deductibila. Avem cazul urmator: "S-a primit factura cu TVA de servicii transport in data de 08.03.2017. Verificand in Registrul de inactivi s-a constatat ca aceasta firma este inactiva din 01.03.2017. Furnizorul a comunicat ca avea sediul expirat si astfel a fost...» citeste mai departe aici

  • Dosar Impozit specific 2017: Norme, exemple, conditii impozit specific in regim mixt si toate informatiile in vigoare
    • Va oferim intr-un singur loc informatiile actualizate si de ultima ora privind impozitul specific, valabil din 2017. Incepem prin a va oferi doua materiale extrem de detaliate in care sunt incluse multe dintre informatiile de care aveti nevoie pentru a aplica in mod corect impozitul specific si pentru a evita orice sanctiuni din partea ANAF. Recomandam astfel urmatoarele doua materiale: Notificati ANAF pana la 31 martie daca platiti impozit specific in 2017! Amenzi de 5.000 lei in caz contrar!...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei, gata pana la 1 aprilie. Unele contraventii privind casa de marcat ar putea fi iertate la prima abatere
    • Din momentul in care Legea preventiei va intra in vigoare, mai multe firme ar putea fi iertate pentru unele contraventii, daca sunt la prima abatere si daca vor aplica planul de conformare, indreptand neregulile in termenul dat de catre inspectorii fiscali. Daca pentru antreprenorii corecti aceasta lege ii poate scuti de multe sanctiuni care se dau in prezent ca urmare a interpretarii incorecte a unei legislatii stufoase, exista riscul ca multe firme sa profite de pe urma acestor noi prevederi...» citeste mai departe aici

  • Studiu EY: Directorii financiari sunt preocupati de impactul datelor asupra raportarilor
    • Ritmul si volumul crescut de date afecteaza capacitatea directorilor financiari de a furniza rapid si fara erori informatii relevante consiliilor de administratie, arata raportul How can reporting catch up with an accelerating world?, publicat de EY. 66% dintre respondentii de la nivel global considera ca aceasta problema va influenta semnificativ eficienta raportarii. Procentul este semnificativ mai mare decat cel de anul trecut (57%), arata acelasi studiu. Potrivit Mediafax, raportul are la...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.