Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

In atentia firmelor: Obtinere si valorificare rebuturi. Ce procedura urmam?

09-Oct-2015
5412

Stabilim in randurile de mai jos monografia contabila pentru situatia in care se inregistreaza produse finite in cont 345=711 1000 mp la cost total de productie de 1.000 lei.

Din aceste produse finite se constata ca o cantitate de 100 mp nu mai corespunde calitativ si poate fi valorificata ca deseuri.

Care este inregistrarea contabila pentru scaderea stocului de produse finite si la ce valoare?
La valorificarea stocului de deseuri se obtine o valoare mult mai mica.

Care este inregistrarea contabila prin care se scade stocul de deseuri? Pot fi vandute si, in cazul unui raspuns afirmativ, la ce valoare?


Obtineti produsele finite si produsele reziduale:

345 = 711 900 lei
346 = 711 100 lei (pentru ca acesta a fost costul de productie , chiar daca produsele nu corespund calitativ - acest lucru nu se intampla pentru ca ati cheltuit mai putin pentru ele).

Daca observati mai tarziu defectele de fabricatie si deja ati inregistrat 345 = 711 1.000 de lei, reclasificati 10% din produse la produse reziduale : 346 = 345 100 lei

Valorificati produsele la ce pret accepta cumparatorul - fiind vorba de deseuri :

(daca este vorba de deseuri de sticla - ati mentionat la domeniul de activitate “fabricare sticla" - se pot aplica masurile de simplificare de la art. 160 din Codul fiscal , in sensul ca daca si cumparatorul este persoana impozabila dpv al TVA se va aplica taxare inversa si factura va fi intocmita fara TVA).

4111 = 703 cu valoarea stabilita cu cel ce preia deseurile.
Destocati deseurile vandute :
711 = 346 100 lei.

In orice proces de productie, in fisa tehnologica este prevazut un procent acceptat de rebuturi ce vor rezulta din procesul tehnologic.
Faptul ca acestea se vand ca deseuri este totusi un castig pentru societate, chiar daca se vand sub costul de productie - ele macar sunt valorificate, ceea ce duce la obtinerea de venituri impozabile, fata de situatia in care ar fi trebuit sa le aruncati pur si simplu (platind in plus costurile societatii care le colecteaza si depoziteaza in siguranta) si neobtinand niciun venit.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov, expert contabil


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "In atentia firmelor: Obtinere si valorificare rebuturi. Ce procedura urmam?":
Rating:

Nota: 2 din 5 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112, MODIFICATA! Ordinul a fost publicat in Monitorul Oficial
    • UPDATE, 24 mai 2019 Ordinul nr. 2.165/837/743/2019 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 a fost publicat joi, 23 mai 2019, in Monitorul Oficial, nr. 404. Formularul 112 "Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" a fost modificat ca urmarea a unei serii de schimbari aduse legislatiei fiscale, in ultima perioada (aici vorbim...» citeste mai departe aici

  • OUG 31/2019, privind acordarea unor facilitati fiscale, publicata in M.Of. Codul fiscal, MODIFICAT!
    • Ordonanta de urgenta nr. 31/2019 privind acordarea unor facilitati fiscale si pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 11/2018 pentru adoptarea unor masuri bugetare si pentru modificarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, a fost publicata joi, 23 mai 2019, in Monitorul Oficial, partea I, nr. 403. OUG 31/2019 prevede 4 modificari fiscale: 1. Prelungirea...» citeste mai departe aici

  • Realizarea de venituri pe perioada concediului pentru cresterea copilului. Cand se suspenda indemnizatia?
    • In multe situatii, parintii care intra in concediu de crestere copil (CCC) se vad nevoiti sa renunte la proiectele proprii care, in mod normal, le-ar aduce un venit suplimentar - care sa asigure un confort sporit si copilului, de teama sa nu le fie suspendata indemnizatia oferita de stat. Este si cazul antreprenorilor care, nefiind familiarizati cu litera legii si cu modul in care trebuie ea interpretata, se vad nevoiti sa renunte la pozitia de administrator si asociat firma. Astazi,...» citeste mai departe aici

  • ANPC: Amenzi de 200.000 de lei si 1,6 tone de peste retrase, intr-o singura zi!
    • Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a dat peste cap planurile unor mari supermarketuri care pusesera la vanzare peste in stare vizibila de degradare sau expirate, intr-o singura zi fiind date amenzi in valoare de 200.000 de lei. “In data de 22 mai 2019, comisari din cadrul Comisariatului Regional pentru Protectia Consumatorilor Bucuresti-Ilfov, coordonati de Paul Anghel, Director General al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) si Horia...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016