Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OUG 8/2014: Modificari cu incidenta fiscala pe care e bine sa le cunoasteti

12-Mar-2014
4800
Prin OUG 8/2014, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 151/28.02.2014, au fost aduse modificari ale Codului fiscal, Codului de procedura fiscala, actelor normative privind acordarea esalonarilor la plata, privind exercitarea activitatii de consultanta fiscala, fiind incluse si prevederi referitoare la plata in transe a sumelor prevazute prin hotarari judecatoresti definitive si irevocabile privind restituirea taxei pe poluare / taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, noutati a caror sinteza o prezentam in continuare:

Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal s-a modificat/completat in ceea ce priveste:

- exceptarea din categoria veniturilor neimpozabile la calculul impozitului pe profit, a veniturilor rezultate din vanzarea/cesionarea titlurilor de participare detinute la o persoana juridica romana de o persoana juridica rezidenta intr-un stat cu care Romania nu are incheiata conventie de evitare a dublei impuneri;

- posibilitatea contribuabililor/asocierilor fara personalitate juridica care desfasoara activitati agricole pentru care venitul se stabileste pe baza de norme de venit si detin suprafete destinate productiei agricole vegetale/animale in localitati diferite de a opta pentru stabilirea localitatii sau localitatilor unde vor beneficia de incadrarea in limitele veniturilor neimpozabile prevazute pentru fiecare grupa de produse vegetale/animale;
- modificarea art. 118 privind cotele de impozitare a veniturilor nerezidentilor si prezentarea documentelor privind rezidenta fiscala;

- reglementarea regimului diferentelor negative de TVA stabilite de organele de inspectie sau sumelor neachitate la bugetul de stat pana la data depunerii decontului, din diferentele de TVA de plata stabilite de organele de inspectie fiscala, prin decizii a caror executare a fost suspendata de instantele de judecata;

- introducerea/modificarea incepand cu 01.01.2015, a reglementarilor privind aplicarea TVA in cazul serviciilor electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau televiziune;

- modificari privind regimul fiscal in cazul produselor accizabile.

Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de p rocedura fiscala s-a modificat/completat in ceea ce priveste:

- reglementarea posibilitatii organelor fiscale de a putea transmite informatii referitoare la impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat oricarui solicitant, cu acordul scris al contribuabilului in cauza;

- definirea conflictului de competenta in sensul art. 37 din Codul de procedura fiscala;

- extinderea sferei de cuprindere a mijloacelor de proba in materie fiscala si la inregistrari audiovideo, date si informatii aflate in orice mediu de stocare, precum si alte mijloace materiale de proba, care nu sunt interzise de lege;

- introducerea unor reglementari privind obligatii declarative cu privire la rezidentii altor state membre UE;

- eliminarea obligatiei certificarii declaratiilor fiscale anuale si reglementarea optiunii contribuabililor privind certificarea declaratiilor fiscale, inclusiv a declaratiilor fiscale rectificative, anterior depunerii acestora la organul fiscal de catre un consultant fiscal care a dobandit aceasta calitate potrivit reglementarilor legale cu privire la organizarea si exercitarea activitatii de consultanta fiscala si care este inscris ca membru activ in Registrul consultantilor fiscali si al societatilor de consultanta fiscala;

- Introducerea unor reglementari privind controlul antifrauda si modificarea celor privind
selectarea contribuabililor pentru inspectia fiscala;


- Modificari privind stingerea obligatiilor fiscale prin plata sau compensare; in cazul cererilor de compensare, exigibilitatea creantei intervine la data nasterii dreptului de restituire, nu la data cererii de restituire cum era anterior acestei modificari;

- Introducerea unor reglementari privind rambursarea TVA, aplicabile incepand cu decontul aferent perioadei fiscale care se incheie dupa 01.03.2014;

- Introducerea unor reglementari privind restituirea creantelor fiscale colectate prin retinere la sursa;
- Diminuarea nivelului dobanzii la 0,03% pe zi de intarziere, incepand din 01.03.2014;
- Reglementarea dreptului contribuabililor la dobanda incepand cu ziua platii creantei fiscale individualizate intr-un act administrativ ulterior anulat; si pana in ziua restituirii sau compensarii creantei;

- Reglementarea unui termen de 30 de zile de la comunicarea somatiilor, inainte de care nu se pot infiinta popriri asupra disponibilitatilor bancare;
- Modificari in ceea ce priveste competenta de solutionare a contestatiilor.

Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordarii esalonarilor la plata
se modifica in sensul ca nivelul dobanzii este de 0,02% pentru fiecare zi de intarziere, in situatia in care contribuabilul constituie intreaga garantie sub forma scrisorii de garantie bancara si/sau consemnare de mijloace banesti la o unitate a Trezoreriei Statului.

In legatura cu plata sumelor prevazute prin hotarari judecatoresti avand ca obiect restituirea taxei pe poluare pentru autovehicule si a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, dobanzile calculate pana la data platii integrale si cheltuielile de judecata, precum si alte sume stabilite de instantele judecatoresti, devenite executorii pana la data de 31 decembrie 2015,
aceasta se va realiza pe parcursul a 5 ani calendaristici, prin plata in fiecare an a 20% din
valoarea acestora.



Sursa: Finante Publice Brasov

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie

    • In Romania, companiile au posibilitatea de a ajuta persoanele fizice care se confrunta cu probleme de sanatate, insa acest sprijin trebuie acordat in conformitate cu anumite cerinte legale specifice. Pentru ca procesul sa se desfasoare corect si transparent, atat companiile care ofera ajutorul, cat si beneficiarii acestuia trebuie sa inteleaga cu claritate distinctia fundamentala intre sponsorizare si donatie, deoarece fiecare forma de sprijin implica obligatii fiscale si juridice diferite. In...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati

    • Conform profit.ro, Guvernul a aprobat astazi o ordonanta de urgenta prin care termenul pentru obligativitatea utilizarii sistemului e-Factura de catre micii producatori agricoli este amanat pana la 1 octombrie 2025. Aceeasi amanare se aplica si institutelor sau centrelor culturale ale altor state, care activeaza in Romania pe baza unor acorduri interguvernamentale.» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal

    • De la intrarea in vigoare a raportarii SAF-T, firmele trebuie sa fie tot mai atente la codurile fiscale aplicate in fisierul D406. Una dintre situatiile frecvente este cea in care se emite o factura pentru o vânzare deja incasata cu bon fiscal. In acest articol iti aratam ce cod SAF-T trebuie sa folosesti, cum se face inregistrarea contabila corecta si care sunt cerintele ANAF in acest caz. Informatiile sunt utile mai ales pentru contribuabilii platitori de TVA care vând cu amanuntul...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?

    • Distribuirea profitului sub forma de dividende este o practica obisnuita in cadrul societatilor comerciale. Totusi, in spatele acestui proces aparent simplu, se afla o serie de obligatii fiscale importante. Impozitul pe dividende, momentul retinerii, declararii si platii acestuia, precum si modificarile legislative intervenite, trebuie tratate cu atentie pentru a evita erori sau sanctiuni. In acest articol, prezentam un studiu de caz concret care clarifica modul de aplicare corecta a regulilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016