Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Obligatii fiscale restante: Vor creste plafoanele sub care NU se acorda esalonare la plata, in functie de categoriile de debitori

03-Oct-2022
1693
Obligatii fiscale restante: Vor creste plafoanele sub care NU se acorda esalonare la plata, in functie de categoriile de debitori

Printr-un nou Proiect de OUG propus de Ministerul Finantelor vor fi facute modificari asopra acordarii esalonarii la plata. Va fi introdusa o noua conditie, iar plafoanele sub care nu se acorda aceasta facilitate vor creste, in functie de categoriile de debitori.

Conform noului act normativ, se propune abrogarea art. 184 alin. (6) litera a) respectiv art. 2091 alin. (6) litera a) si completarea art. 186 alin. (1) precum si art. 2091 alineatul (8), dupa litera e) care reglementeaza conditiile pentru acordarea unei esalonari la plata de catre organul fiscal central, cu o noua conditie, respectiv contribuabilul sa nu fi beneficiat de o esalonare la plata acordata in temeiul Codului de procedura fiscala, care si-a pierdut valabilitatea, intrucat se impune restrictionarea posibilitatii de a mai beneficia de esalonare la plata clasica si simplificata, pentru acei debitori care au beneficiat deja si care nu au respectat conditiile de mentinere a valabilitatii acestora.

Initiatorii Proiectuliui de OUG fac precizarea ca, pentru debitorii care beneficiaza de esalonari la plata, legislatia prevede posibilitatea solicitarii suplimentarii esalonarii cu acele obligatii curente care nu pot fi achitate, precum si posibilitatea mentinerii esalonarii la plata, in cazul pierderii acesteia.

In plus, avand in vedere ca obligatiile fiscale declarate de catre contribuabili, indiferent ca vorbim de persoane fizice sau juridice au crescut fata de anul 2016, se propune modificarea art. 184 alin. (7) din Codul de procedura, intrucat se impune cresterea plafoanelor aferente obligatiilor fiscale sub care nu se acorda esalonare la plata.

Prin modificarea plafoanelor, se are in vedere descurajarea acumularii de obligatii fiscale restante, cu o vechime mai mare de 12 luni, tinand cont ca contribuabilii pot solicita pentru aceste obligatii, esalonare la plata in forma simplificata.

Astfel, noile plafoane reglementate sunt: a) 50.000 lei, in cazul debitorilor care au calitatea de mare contribuabil; b) 25.000 lei, in cazul debitorilor care au calitatea de contribuabil mijlociu; c) 10.000 lei, in cazul celorlalte categorii de debitori altele decat cele de la lit. a) si b), inclusiv persoanele fizice care desfasoara o profesie liberala sau exercita o activitate economica in mod independent; d) 5.000 lei, in cazul debitorilor persoane fizice.

Prin urmare, un numar total de 2.025.496 contribuabili, nu pot beneficia de esalonare la plata, pentru un cuantum total al obligatiilor fiscale restante de 2.210,8 mil. lei, structurat astfel:

a) 439.329 contribuabili persoane juridice, nu pot beneficia de esalonare la plata, pentru un cuantum total al obligatiilor fiscale restante de 926,4 mil. lei; b) 1.586.167 contribuabili persoane fizice, nu pot beneficia de esalonare la plata, pentru un cuantum total al obligatiilor fiscale restante de 1.284,4 mil. lei.

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Operatiuni din strainatate. Coduri TVA in SAF-T In ce sectiune din declaratia SAF-T vor trebui declarate facturile emise de societatea din Romania pe codul fiscal detinut de societate in Cehia/Slovacia? Vor avea o codificare...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Monografie recoltare trufe din flora spontana Care este monografia contabila aferenta activitatii de colectare a trufelor din flora spontana? Ar putea fi asimilata productiei aceasta activitate?citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Lichidare cu dizolvare Asociatii au decis dizolvarea societatii fara lichidatori incepand cu 04.02.2025. Societatea nu mai are datorii si nici active de repartizat. La data de 31.12.2024 are in balanta...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Productie imbracaminte. Obligatia generarii codului UIT O societate care produce articole de imbracaminte (costume, geci, rochii) pentru produsele care le vinde este obligata sa genereze cod UIT daca unul din cele 3 criterii este...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Asocieriea in participatiune O societate care activeaza in domeniul constructiilor, incheie cu alte societati comerciale, in calitate de lider, un acord de asociere in participatiune fara personalitate...citeste mai mult

Se propune si modificarea plafoanelor prevazute la art. 193 alin. (2), pentru debitorii care pot beneficia de esalonare la plata clasica fara constituire de garantii. Aceasta revizuire a plafoanelor are in vedere si cresterea plafoanelor sub care nu se acorda esalonare la plata clasica.

Astfel, noile plafoane reglementate sunt: a) 100.000 lei, in cazul debitorilor care au calitatea de mare contribuabil; b) 50.000 lei, in cazul debitorilor care au calitatea de contribuabil mijlociu;

c) 20.000 lei, in cazul celorlalte categorii de debitori altele decat cele de la lit. a) si b), inclusiv persoanele fizice care desfasoara o profesie liberala sau exercita o activitate economica in mod independent; d) 10.000 lei, in cazul debitorilor persoane fizice.

Prin urmare, conform noilor plafoane pot beneficia de esalonare la plata clasica fara garantii un numar de 145.694 contribuabili, pentru un cuantum total de obligatii fiscale restante de 1.474,7 mil. lei, structurat astfel:

a) 59.751 contribuabili persoane juridice, pentru un cuantum total de obligatii fiscale restante de 881,9 mil. lei; b) 85.943 contribuabili persoane fizice, pentru un cuantum total de obligatii fiscale restante de 592,8 mil. lei.

In plus, se propune diminuarea perioadei in care contribuabilul trebuie sa achite obligatiile fiscale administrate de organul fiscal, nestinse la data comunicarii deciziei de esalonare la plata si care nu fac obiectul esalonarii la plata, precum si creantele stabilite de alte organe decat organele fiscale si transmise spre recuperare organelor fiscale, precum si amenzile de orice fel, pentru care au fost comunicate somatii dupa data comunicarii deciziei de esalonare la plata, prevazute la art. 194 alin. (1) lit. e) si f) si la art. 2094 alin. (1) literele e) si f) de la 180 zile la 90 zile.

Pentru a preveni acumularea de arierate si pentru a crea o conduita corecta a debitorilor care beneficiaza de esalonare la plata se propune modificarea art. 195 alin. (2) si art. 2095, alin. (2) din Codul de procedura fiscala intrucat se impune limitarea depunerii cererilor de modificare a esalonarii la plata, la una singura. in sustinerea necesitatii limitarii la o singura cerere, vine si faptul ca statul a reglementat deja un sprijin pentru achitarea obligatiilor curente, prin stabilirea unor termene suplimentare, conform art. 194 alin. (1), respectiv art. 2094 din Codul de procedura fiscala.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016