Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Reinregistrarea in scopuri de TVA, pentru firmele care au avut sediul social expirat

24-Iul-2018
3280

Astazi vom analiza situatia unei companii careia i-a aexpirat sediul social in urma cu 2 luni, perioada in care a primit si o notificare prin care era anuntata ca nu mai este platitoare de TVA. Cifra de afaceri realizata pe anul 2017 a fost de 147.000 RON.

Intre timp s-au depus actele pentru un sediu social nou, dupa care se doreste repunerea TVA-ului incepand cu data de la care compania a fost declarata neplatitoare de TVA. Care este procedura pentru repunerea retroactiv si ce acte trebuie depuse?i care este procedura? Ce declaratii se depun? Se poate deduce TVA-ul de pe aceste 2 luni o data ce sunt repusi in drepturi? Acestea sunt intrebarile la care vor raspunde specialistii nostri in studiul de caz de astazi.

Iata ce spune specialistul

Potrivit prevederilor art. 316 alin. 11) lit. a) din Codul fiscal, organele fiscale competente anuleaza inregistrarea unei persoane in scopuri de TVA, daca este declarata inactiva conform prevederilor Codului de procedura fiscala, de la data declararii ca inactiva (conform art. 92 lit. g) din Codul de procedura fiscala, contribuabilul este declarat inactiv daca durata detinerii spatiului cu destinatia de sediu social este expirata).

La alin. 12 lit. a) se mentioneaza ca dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA conform alin. (11) lit. a) organele fiscale inregistreaza persoanele impozabile la solicitarea acestora, daca inceteaza situatia care a condus la anulare, de la data comunicarii deciziei de inregistrare in scopuri de TVA;
Pentru a fi reinregistrata in scopuri de TVA, societatea trebuie, mai intai sa fie reactivata fiscal de catre organul fiscal central, prin decizie emisa si comunicata contribuabilului, conform art. 92 alin. (4)-(7) din Codul de procedura fiscala, coroborat cu pct. A.1 din Cap. I al Anexei 2 din OPANAF 3846/2015, respectiv: pentru a fi reactivati societatea sa nu se mai afla in situatia pentru care a fost declarata inactiva (expirarea duratei sediului social), si-a indeplinit toate obligatiile declarative prevazute de lege si nu inregistreaza obligatii fiscale restante.

Conform pct. B din Cap. I al Anexei 2 din OPANAF 3846/2015, societatea in cauza depune o cerere la organul fiscal central in a carui evidenta este inregisrata, urmand ca acesta sa emita decizia de reactivare, in urma verificarii in evidentele fiscale proprii ale acestuia indeplinirea conditiilor de reactivare de catre contribuabil.
Ulterior , pentru inregistrare se va depune la organul fiscal formularul „Cerere de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit art. 316 alin. (12) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare“ (099).

Astfel, inregistrarea va fi de la data comunicarii deciziei de inregistrare in scopuri de TVA si nu de la data anularii codului de TVA. Procedura este redata in OANAF 2011/2016.
Potrivit acestei proceduri, compartimentul de specialitate intocmeste referatul si proiectul de decizie privind inregistrarea in scopuri de TVA a persoanei impozabile solicitante, daca la data depunerii cererii de inregistrare sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) persoana impozabila s-a reactivat;
c) persoana impozabila nu se incadreaza in nicio alta situatie de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA.

Dupa comunicarea deciziei privind inregistrarea in scopuri de TVA catre persoana impozabila, compartimentul de specialitate opereaza in Registrul contribuabililor inregistrarea in scopuri de TVA si emite certificatul de inregistrare in scopuri de TVA.
Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, avand inscrisa data inregistrarii, se comunica persoanei impozabile in conditiile prevazute de art. 47 dinCodul de procedura fiscala.
Potrivit prevederilor alin. (14), persoanele impozabile aflate in situatiile prevazute la alin. (12) nu pot aplica prevederile referitoare la plafonul de scutire pentru mici intreprinderi prevazut la art. 310 pana la data inregistrarii in scopuri de TVA, fiind obligate sa aplice prevederile art. 11 alin. (6) si (8).

Astfel in cazul dumneavoastra se va aplica prevederile de la alineatul 6 respectiv:"Contribuabilii, persoane impozabile stabilite in Romania, declarati inactivi conform Codului de procedura fiscala, care desfasoara activitati economice in perioada de inactivitate, sunt supusi obligatiilor privind plata impozitelor, taxelor si contributiilor sociale obligatorii prevazute de prezentul cod, dar, in perioada respectiva, nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate. In cazul inregistrarii in scopuri de TVA conform art. 316 alin. (12), persoana impozabila isi exercita dreptul de deducere pentru achizitiile de bunuri si/sau servicii efectuate in perioada in care a avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat, prin inscrierea taxei in primul decont de taxa prevazut la art. 323 depus dupa inregistrare sau, dupa caz, intr-un decont ulterior, chiar daca factura nu cuprinde codul de inregistrare in scopuri de TVA al persoanei impozabile.

Dupa inregistrarea in scopuri de taxa conform art. 316 alin. (12), pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii efectuate in perioada in care au avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat, contribuabilii emit facturi in care inscriu distinct taxa pe valoarea adaugata colectata in perioada respectiva, care nu se inregistreaza in decontul de taxa depus conform art. 323. In situatia in care inactivitatea si reactivarea, potrivit Codului de procedura fiscala, sunt declarate in acelasi an fiscal, cheltuielile respective vor fi luate in calcul la determinarea rezultatului fiscal, potrivit prevederilor titlului II, incepand cu trimestrul reactivarii.

Asadar, dupa reinregistrare contribuabilul va deduce taxa pentru achizitiile primite, cu respectarea conditiilor de la art. 297-299, prin inscrierea taxei in primul decont de taxa prevazut la art. 323 depus dupa inregistrare sau, dupa caz, intr-un decont ulterior.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Reinregistrarea in scopuri de TVA, pentru firmele care au avut sediul social expirat":
Rating:

Nota: 3.33 din 3 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Programul prin care elevii primesc cate un borcan de miere, functional de la 1 ianuarie 2020
    • Daniel Botanoiu, secretar de stat in Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (MADR), a anuntat, vineri - 20 septembrie, in conferinta de presa care a deschis editia de toamna a Targului National al Mierii, ca programul prin care scolarii vor primi cate un borcan cu miere in fiecare luna va fi functional de la 1 ianuarie 2020. "Incepand cu 1 ianuarie 2020, programul prin care scolarii vor primi cate un borcan cu miere va fi functional. Ideea este ca am avut intelegerea de a pregati foarte...» citeste mai departe aici

  • MODEL de NOTIFICARE privind intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii (OG nr. 6 / 2019)
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica procedura pentru anularea restantelor accesorii aferente obligatiilor bugetare datorate la 31 decembrie 2018. Solicitarile pentru facilitati fiscale pot fi depuse pana la 16 decembrie 2019. Aici gasiti modelul de NOTIFICARE privind intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii. Proiectul de Ordin pentru aprobarea Procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii si pentru modificarea Ordinului ministrului...» citeste mai departe aici

  • Inregistarea in scopuri de TVA prin optiune - precizari de la ANAF
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov a realizat un material informativ prin care aduce precizari privind inregistrarea in scopuri de TVA prin optiune, potrivit art. 316 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal - daca cifra de afaceri realizata de o persoana impozabila in cursul unui an calendaristic este inferioara plafonului de scutire de 300.000 lei. Potrivit art. 310 alin, (1), art.316 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, daca cifra de afaceri realizata in cursul unui an...» citeste mai departe aici

  • Plati compensatorii acordate unui salariat. Tratament impozit pe profit
    • "O salariata, revenita de o luna si jumatate din concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la doi ani, doreste incetarea contractului individual de munca, cu acordul partilor. Societatea noastra ii va acorda, cu titlu de recompensare pentru activitatea desfasurata, un numar de salarii brute. Aceste venituri vor fi impozitate la nivel de salariat. Mentionam ca aceste compensatorii nu sunt prevazute in contractul individual de munca ori in Regulamentul intern al Societatii, iar...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016