Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Reinregistrarea in scopuri de TVA, pentru firmele care au avut sediul social expirat

24-Iul-2018
4593

Astazi vom analiza situatia unei companii careia i-a aexpirat sediul social in urma cu 2 luni, perioada in care a primit si o notificare prin care era anuntata ca nu mai este platitoare de TVA. Cifra de afaceri realizata pe anul 2017 a fost de 147.000 RON.

Intre timp s-au depus actele pentru un sediu social nou, dupa care se doreste repunerea TVA-ului incepand cu data de la care compania a fost declarata neplatitoare de TVA. Care este procedura pentru repunerea retroactiv si ce acte trebuie depuse?i care este procedura? Ce declaratii se depun? Se poate deduce TVA-ul de pe aceste 2 luni o data ce sunt repusi in drepturi? Acestea sunt intrebarile la care vor raspunde specialistii nostri in studiul de caz de astazi.

Iata ce spune specialistul

Potrivit prevederilor art. 316 alin. 11) lit. a) din Codul fiscal, organele fiscale competente anuleaza inregistrarea unei persoane in scopuri de TVA, daca este declarata inactiva conform prevederilor Codului de procedura fiscala, de la data declararii ca inactiva (conform art. 92 lit. g) din Codul de procedura fiscala, contribuabilul este declarat inactiv daca durata detinerii spatiului cu destinatia de sediu social este expirata).

La alin. 12 lit. a) se mentioneaza ca dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA conform alin. (11) lit. a) organele fiscale inregistreaza persoanele impozabile la solicitarea acestora, daca inceteaza situatia care a condus la anulare, de la data comunicarii deciziei de inregistrare in scopuri de TVA;
Pentru a fi reinregistrata in scopuri de TVA, societatea trebuie, mai intai sa fie reactivata fiscal de catre organul fiscal central, prin decizie emisa si comunicata contribuabilului, conform art. 92 alin. (4)-(7) din Codul de procedura fiscala, coroborat cu pct. A.1 din Cap. I al Anexei 2 din OPANAF 3846/2015, respectiv: pentru a fi reactivati societatea sa nu se mai afla in situatia pentru care a fost declarata inactiva (expirarea duratei sediului social), si-a indeplinit toate obligatiile declarative prevazute de lege si nu inregistreaza obligatii fiscale restante.

Conform pct. B din Cap. I al Anexei 2 din OPANAF 3846/2015, societatea in cauza depune o cerere la organul fiscal central in a carui evidenta este inregisrata, urmand ca acesta sa emita decizia de reactivare, in urma verificarii in evidentele fiscale proprii ale acestuia indeplinirea conditiilor de reactivare de catre contribuabil.
Ulterior , pentru inregistrare se va depune la organul fiscal formularul „Cerere de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit art. 316 alin. (12) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare“ (099).

Astfel, inregistrarea va fi de la data comunicarii deciziei de inregistrare in scopuri de TVA si nu de la data anularii codului de TVA. Procedura este redata in OANAF 2011/2016.
Potrivit acestei proceduri, compartimentul de specialitate intocmeste referatul si proiectul de decizie privind inregistrarea in scopuri de TVA a persoanei impozabile solicitante, daca la data depunerii cererii de inregistrare sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) persoana impozabila s-a reactivat;
c) persoana impozabila nu se incadreaza in nicio alta situatie de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA.

Dupa comunicarea deciziei privind inregistrarea in scopuri de TVA catre persoana impozabila, compartimentul de specialitate opereaza in Registrul contribuabililor inregistrarea in scopuri de TVA si emite certificatul de inregistrare in scopuri de TVA.
Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, avand inscrisa data inregistrarii, se comunica persoanei impozabile in conditiile prevazute de art. 47 dinCodul de procedura fiscala.
Potrivit prevederilor alin. (14), persoanele impozabile aflate in situatiile prevazute la alin. (12) nu pot aplica prevederile referitoare la plafonul de scutire pentru mici intreprinderi prevazut la art. 310 pana la data inregistrarii in scopuri de TVA, fiind obligate sa aplice prevederile art. 11 alin. (6) si (8).

Astfel in cazul dumneavoastra se va aplica prevederile de la alineatul 6 respectiv:"Contribuabilii, persoane impozabile stabilite in Romania, declarati inactivi conform Codului de procedura fiscala, care desfasoara activitati economice in perioada de inactivitate, sunt supusi obligatiilor privind plata impozitelor, taxelor si contributiilor sociale obligatorii prevazute de prezentul cod, dar, in perioada respectiva, nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate. In cazul inregistrarii in scopuri de TVA conform art. 316 alin. (12), persoana impozabila isi exercita dreptul de deducere pentru achizitiile de bunuri si/sau servicii efectuate in perioada in care a avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat, prin inscrierea taxei in primul decont de taxa prevazut la art. 323 depus dupa inregistrare sau, dupa caz, intr-un decont ulterior, chiar daca factura nu cuprinde codul de inregistrare in scopuri de TVA al persoanei impozabile.

Dupa inregistrarea in scopuri de taxa conform art. 316 alin. (12), pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii efectuate in perioada in care au avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat, contribuabilii emit facturi in care inscriu distinct taxa pe valoarea adaugata colectata in perioada respectiva, care nu se inregistreaza in decontul de taxa depus conform art. 323. In situatia in care inactivitatea si reactivarea, potrivit Codului de procedura fiscala, sunt declarate in acelasi an fiscal, cheltuielile respective vor fi luate in calcul la determinarea rezultatului fiscal, potrivit prevederilor titlului II, incepand cu trimestrul reactivarii.

Asadar, dupa reinregistrare contribuabilul va deduce taxa pentru achizitiile primite, cu respectarea conditiilor de la art. 297-299, prin inscrierea taxei in primul decont de taxa prevazut la art. 323 depus dupa inregistrare sau, dupa caz, intr-un decont ulterior.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Reinregistrarea in scopuri de TVA, pentru firmele care au avut sediul social expirat":
Rating:

Nota: 3.33 din 3 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Completarea Declaratiei Unice 2020: 5 Intrebari cu raspuns de la specialistii ANAF
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) ofera consultanta online contribuabililor, intr-o sesiune de asistenta organizata, joi, pe pagina sa de Facebook, pe tema "Modalitatea de completare si depunere a Declaratiei Unice de catre persoanele fizice care au realizat in anul 2019 si/sau vor realiza in anul 2020 venituri din activitati independente". Sesiune a inceput joi (27 februarie 2020), la ora 9.00, si deja zeci de contribuabili au cerut asistenta in primele doua ore de la...» citeste mai departe aici

  • Indemnizatia pentru carantina - conditii de acordare. Precizarile CNAS
    • Casa Nationala de Asigurari de Sanatate transmite precizari privind indemnizatia pentru carantina si acordarea concediului medical – care au scopul de a preveni inbolnavirile si recuperarea capacitatii de munca. “Asiguratii pot beneficia de concediu si indemnizatie pentru carantina, conform reglementarilor cuprinse in Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, cu modificarile si completarile ulterioare, precum...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! Ce declaratii trebuie sa depuna contribuabilii pana pe 2 martie
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman, informeaza contribuabilii ca data de 2 martie 2020 este termenul limita de depunere a 4 declaratii fiscale. Documentele pe care trebuie sa le depuna contribuabilii: 1.Formularul 108- "Declaratie privind impozitul pe reprezentanta" Este necesara reprezentanta unei/unor persoane juridice straine, autorizata sa functioneze in Romania, potrivit legii. Baza legala: Legea 227/2015 art.237 alin.(2),...» citeste mai departe aici

  • Cadouri pentru salariati - Obligatiile angajatorului
    • Din ce in ce mai multe societati aleg sa ofere salariatilor lor si alte beneficii afara de tichetele de masa, cum ar fi cadouri in bani sau bunuri pentru ei sau copiii lor, cu diverse ocazii prevazute de codul fiscal (cu ocazia sarbatorilor de Paste si Craciun, tichete de vacanta, de ziua de nastere a salariatului etc.) in limita prevazuta de lege. In cazul in care o societate nu are contract colectiv de munca, Regulamentul de ordine interioara si Decizia administratorului emisa cu ocazia...» citeste mai departe aici

  • Calendarul obligatiilor fiscale ANAF - martie 2020
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a publicat calendarul obligatiilor fiscale pentru luna martie 2020. Conform agendei, primul termen fiscal din luna martie 2020 este luni – pe data de 2, cand contribuabilii au termen limita de depunere pentru patru declaratii fiscale. Luni, 2 martie Depunerea Declaratiei anuale privind impozitul pe reprezentanta - Formular 108 Categorii de contribuabili Reprezentanta unei/unor persoane juridice straine, autorizata sa functioneze in Romania,...» citeste mai departe aici

  • Tratament fiscal si contabil al sumelor platite colaboratorilor
    • O societate neplatitoare de TVA doreste sa colaboreze cu o persoana fizica in vederea predarii unor cursuri de engleza. Societatea solicita contract de colaborare. 1. Cum se poate efectua plata, avand in vedere ca prestatorul este persoana fizica? 2. Cine are obligatia depunerii declaratiilor privind veniturile din aceasta colaborare si impozitele aferente? 3. Trebuie ca societatea sa retina impozitele sau persoana sa se inregistreze la ANAF? Specialistul nostru va raspunde la aceste...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016