Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum a influentat cresterea PIB scaderea CAS

18-Nov-2014
2234
Potrivit declaratiilor facute de ministrul delegat pentru buget, Darius Valcov, avansul PIB din trimestrul al treilea (iulie-septembrie) a fost stimulat si de masurile de relaxare fiscala, enumerand neimpozitarea profitului reinvestit si reducerea CAS cu 5 puncte procentuale, introdusa insa la 1 octombrie.

De asemenea, informeaza Mediafax, Valcov a declarat:

"Aceasta crestere economica trebuie sa va spun ca a fost stimulata si prin scutirea de impozit a profitului reinvestit, reducerea CAS cu 5 puncte procentuale, reducerea TVA-ului la paine, mentinerea cotei unice de impozitare, schemele de ajutor de peste 250 de milioane de euro, aplicate in ultimii doi ani si cresterea absorbtiei de fonduri europene de la 7% la 44%, din mai 2012 pana astazi".

Guvernul a decis in primavara acestui an sa introduca scutirea de impozit pentru profitul reinvestit dupa data de 1 iulie, reaminteste Mediafax, aplicand un CAS redus cu 5 puncte procentuale de la 1 octombrie.

"Guvernul Ponta a transpus aceasta crestere economica in buzunarele romanilor dupa cum urmeaza: s-au reintregit salariile pentru 1,2 milioane de bugetari, un milion de romani au beneficiat de cresterea salariului minim de la 700 la 900 de lei, 15.000 de medici rezidenti au beneficiat de salarii majorate in 2014, 14.000 de profesori debutanti au beneficiat de salarii majorate in 2014, un milion de agricultori au beneficiat de cresterea subventiei la hectar de la 139 de euro in 2013 la 159 euro in 2014", a spus Valcov, citat de Mediafax.


Acesta a mai declarat ca Guvernul nu intentioneaza sa modifice cota unica de impozitare si nici sa creasca alte taxe si ipozite.

"Putem spune ca Romania se afla pe directia buna a cresterii si consolidarii economice si ii rog pe toti romanii sa priveasca in afara contextului electoral toate aceste date reale si certe ca fiind semne viabile ale cresterii nivelului nostru de trai. in 2015 aceasta crestere economica se va regasi in cresterea pensiilor cu 5%, cresterea pensiei minime la 400 de lei, crestereaa salariului minim cu 150 de lei, in doua transe, indexarea salariilor pentru profesori si medici, dar si continuarea polticilor de relaxare fiscala", a completat Valcov, potrivit Mediafax.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Infiintare PFA. Etape si acte necesare

    • Infiintarea unui PFA (Persoana Fizica Autorizata) reprezinta o optiune de luat in calcul pentru persoanele care doresc sa isi desfasoare activitatea profesionala in mod independent. Acest tip de organizare implica o procedura simplificata de infiintare, organizare si administrare, insa exista atat avantaje, cat si dezavantaje care trebuie sa fie pe deplin intelese. In acest articol, vom detalia etapele si documentele necesare pentru infiintarea unui PFA, oferindu-va in acelasi timp si cateva...» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?

    • Factura electronica, asa cum este definita de OUG nr. 120/2021, este transmisa de operatorii economici (orice entitate care desfasoara o activitate economica constand in executarea de lucrari, livrarea de bunuri/produse si/sau prestarea de servicii) utilizand sistemul RO e-Factura in cadrul tranzactiilor efectuate cu: autoritati contractante/entitati contractante - B2G "Business to Government" alti operatori economici B2B "Business to Business" persoane fizice doar in situatia operatorilor...» citeste mai departe aici

  • D112 in 2024. Modelul aprobat prin Ordinul 6330/2024 va fi utilizat pentru veniturile lunii septembrie

    • Prin Ordinul 6330/2024, publicat recent in Monitorul Oficial, au fost oficializate noi instructiuni pentru completarea D112, dar si un nou model de formular. Modificarile au aparut in contextul intrarii in vigoare a Legii 360/2023 privind noua lege a pensiilor. Ordinul 6.330/1.587/1.630/3.121/2024 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si...» citeste mai departe aici

  • Particularitati contabile si studii de caz utile pentru magazinele online

    • Magazinele online sunt din ce in ce mai populare, fiind, pentru multe persoane, mult mai comod sa dea cateva click-uri pentru a cumpara produsul dorit decat sa mearga in magazinele fizice. Daca si tu te-ai gandit sa iti deschizi un magazin online sau detii deja unul, trebuie sa tii contabilitatea si pentru ele. Desi in mare parte aceasta se bazeaza pe legile contabilitatii universale, exista si cateva aspecte usor diferite. In acest articol vom vedea care este tratamentul contabil la magazinele...» citeste mai departe aici

  • Firme care transporta marfa. Factura clasica mai poate fi utilizata ca document justificativ?

    • Pentru ca un transport sa fie legal, firmele care il efectueaza trebuie sa intocmeasca mai multe documente justificative, printre care si factura clasica. Insa in contextul aparitiei sistemelor RO e-Factura si RO e-Transport, si a unei noi legislatii, reprezentantul unei firme de transport se intreaba care sunt documentele justificative oficiale de insotire a marfii pe timpul transportului marfurilor, si daca factura clasica se poate folosi ca document justificativ pe...» citeste mai departe aici

  • Radiere intreprindere individuala. Etape si acte necesare

    • Pentru a incheia existenta unei intreprinderi individuale trebuie, ca ultima etapa, sa efectuezi radierea din Registrul Comertului. Insa avand in vedere ca in acest caz, spre deosebire de radierea in cazul SRL-urilor, nu exista situatii financiare de lichidare sau alte termene limita, etc, intreaga procedura va fi foarte simpla. Iar in acest articol vom vedea ce etape trebuie sa parcurgi pentru a radia intreprinderea individuala, de ce documente ai nevoie, dar si cateva lucruri esentiale pe care...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016