Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Legea 129/2019 pentru prevenirea fraudei fiscale: Modificari aduse OG 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii (tabel comparativ ANAF)

26-Sep-2019
11894

UPDATE 25 septembrie 2019

Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) a publicat Declaratia privind beneficiarii reali. ATENTIE! Orice firma sau ONG primeste intre 5.000 si 10.000 lei amenda daca nu depune
noua declaratie privind beneficiarul/beneficarii reali! Masura a fost inclusa in Legea nr. 129/2019 privind prevenirea si combaterea spalarii banilor - act publicat in Monitorul Oficial Partea I nr. 589 din 18 iulie 2019.

Astfel, conform Legii 129/2019, firmele din Romania vor trebui sa declare cine le controleaza pentru ca ANAF sa depisteze SPALAREA de BANI, folosirea ilegala a fondurilor UE etc. De aceea, este obligatorie inregistrarea beneficiarilor reali in Registrul Beneficiarilor Reali, tinut de ONRC.

Vezi aici, GRATUIT, Declaratia privind beneficiarii reali si anexa acesteia >>

Articol initial

LEGEA 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial 589 din 18.07.2019 a adus modificari si completari Ordonantei Guvernului 26/2000.

Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov, din subordinea ANAF, a realizat un tabel comparativ privind modificarile aduse de Legea 129/2019 Ordonantei Guvernului 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii.

In cele ce urmeaza redam analiza realizata de DGRFP Brasov.

Forma OG 26/2000 in vigoare INAINTE de modificarile aduse de Legea 129/2019 

ART. 6 (1) in vederea dobandirii personalitatii juridice, membrii asociati incheie actul constitutiv si statutul asociatiei, in forma autentica sau atestata de avocat. 
(2) Actul constitutiv cuprinde, sub sanctiunea nulitatii absolute: a) datele de identificare a membrilor asociati: numele sau denumirea si, dupa caz, domiciliul sau sediul acestora;
........................ 
c) denumirea asociatiei;
.......................... 
Forma OG 26/2000 in vigoare DUPA modificarile aduse de Legea 129/2019 prin art. 53

1. La articolul 6 alineatul (2), literele a) si c) se modifica :
"a) datele de identificare ale membrilor asociati: numele, prenumele, codul numeric personal, seria si numarul actului de identitate pentru persoanele fizice, denumirea si codul de identificare fiscala ale persoanei juridice asociate si, dupa caz, domiciliul sau resedinta ori adresa sediului social; 
..................................................................... 
c) denumirea asociatiei: denumirea va contine in mod obligatoriu cuvantul "asociatie". Denumirea exprimata intr-o limba straina va cuprinde si traducerea in limba romana."

2. La articolul 6, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4): "(4) in cazul in care din asociatie fac parte persoane ale caror nume sau ale caror denumiri sunt redactate intr-o alta grafie decat cea latina, numele sau denumirile sunt transliterate in grafia latina, conform actelor de identitate, respectiv actelor de infiintare emise de autoritatile statului de apartenenta ori statului roman si sunt folosite in forma astfel transliterata ori de cate ori aceste persoane sunt prevazute in documentele oficiale ale asociatiei."

Forma OG 26/2000 in vigoare INAINTE de modificarile aduse de Legea 129/2019 

ART. 7 
(1) Oricare dintre membrii asociati, pe baza imputernicirii date in conditiile art. 6 alin. (2) lit. h), poate formula o cerere de inscriere a asociatiei in Registrul asociatiilor si fundatiilor aflat la grefa judecatoriei in a carei circumscriptie urmeaza sa-si aiba sediul.
(2) Cererea de inscriere va fi insotita de urmatoarele documente:
a) actul constitutiv; 
b) statutul asociatiei;
c) actele doveditoare ale sediului si patrimoniului initial;
d) dovada disponibilitatii denumirii eliberata de Ministerul Justitiei sau, dupa caz, refuzul motivat al eliberarii acesteia.

Forma OG 26/2000 in vigoare DUPA modificarile aduse de Legea 129/2019 prin art. 53

3. La articolul 7 alineatul (2), dupa litera c) se introduc doua noi litere, literele c^1) si c^2):
"c^1) copii certificate pentru conformitate cu originalul ale actelor doveditoare ale identitatii membrilor asociati; 
c^2) declaratie pe propria raspundere, incheiata in forma autentica, a persoanei care, in temeiul alin. (1), formuleaza cererea de inscriere, care cuprinde datele de identificare ale beneficiarilor reali ai asociatiei, in sensul reglementarilor din domeniul prevenirii si combaterii spalarii banilor si finantarii terorismului. Datele de identificare ale beneficiarului real sunt: numele, prenumele, data nasterii, codul numeric personal, seria si numarul actului de identitate, cetatenia, domiciliul sau resedinta;". 

4. La articolul 7, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1): "(2^1) in cazul in care documentele prevazute la alin. (2) lit. c) si c^1) sunt redactate intr-o limba straina, ele se depun in copie certificata, insotite de traducerea legalizata efectuata de un traducator autorizat."

Forma OG 26/2000 in vigoare INAINTE de modificarile aduse de Legea 129/2019 

ART. 13 
................................................ 
(4) in vederea inscrierii filialei, reprezentantul asociatiei va depune cererea de inscriere, impreuna cu hotararea de constituire a filialei, statutul, actul constitutiv, actele doveditoare ale sediului si patrimoniului initial ale acesteia, la judecatoria in a carei circumscriptie urmeaza sa-si aiba sediul filiala. Dispozitiile art. 6 si ale art. 9 - 12 sunt aplicabile in mod corespunzator.

Forma OG 26/2000 in vigoare DUPA modificarile aduse de Legea 129/2019 prin art. 53

5. La articolul 13, alineatul (4) se modifica: "(4) in vederea inscrierii filialei, reprezentantul asociatiei depune la judecatoria in a carei circumscriptie urmeaza sa isi aiba sediul filiala cererea de inscriere, impreuna cu hotararea de constituire a filialei, statutul, actul constitutiv, actele doveditoare ale sediului si patrimoniului initial ale acesteia, precum si copii certificate pentru conformitate cu originalul ale actelor doveditoare ale identitatii membrilor filialei. Dispozitiile art. 6, art. 7 alin. (2^1) si ale art. 9 - 12 sunt aplicabile in mod corespunzator."

6. La articolul 13^1, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1): "(2^1) Sucursalele isi pot desfasura activitatea numai dupa inscrierea lor in Registrul asociatiilor si fundatiilor. Cererea de inscriere, insotita de hotararea adunarii generale, se va depune la grefa judecatoriei in a carei circumscriptie isi are sediul asociatia, prevederile art. 8 - 12 aplicandu-se in mod corespunzator."

Forma OG 26/2000 in vigoare INAINTE de modificarile aduse de Legea 129/2019 

ART. 15 Fundatia este subiectul de drept infiintat de una sau mai multe persoane care, pe baza unui act juridic intre vii ori pentru cauza de moarte, constituie un patrimoniu afectat, in mod permanent si irevocabil, realizarii unui scop de interes general sau, dupa caz, al unor colectivitati 
(2) Activul patrimonial initial al fundatiei trebuie sa includa bunuri in natura sau in numerar, a caror valoare totala sa fie de cel putin 100 de ori salariul minim brut pe economie, la data constituirii fundatiei.
(3) Prin derogare de la prevederile alin. (2), in cazul fundatiilor al caror scop exclusiv, sub sanctiunea dizolvarii pe cale judecatoreasca, este efectuarea operatiunilor de colectare de fonduri care sa fie puse la dispozitia altor asociatii sau fundatii, in vederea realizarii de programe de catre acestea din urma, activul patrimonial initial poate avea o valoare totala de cel putin 20 de ori salariul minim brut pe economie.

Forma OG 26/2000 in vigoare DUPA modificarile aduse de Legea 129/2019 prin art. 53

7. La articolul 15, alineatele (2) si (3) se modifica:
"(2) Activul patrimonial initial al fundatiei trebuie sa includa bunuri in natura sau in numerar, a caror valoare totala sa fie de cel putin 100 de ori salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, la data constituirii fundatiei.
(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (2), in cazul fundatiilor al caror scop exclusiv, sub sanctiunea dizolvarii pe cale judecatoreasca, este efectuarea operatiunilor de colectare de fonduri care sa fie puse la dispozitia altor asociatii sau fundatii, in vederea realizarii de programe de catre acestea din urma, activul patrimonial initial poate avea o valoare totala de cel putin 20 de ori salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata."

Forma OG 26/2000 in vigoare INAINTE de modificarile aduse de Legea 129/2019 

ART. 16 
...............................…
(2) Actul constitutiv al fundatiei cuprinde, sub sanctiunea nulitatii absolute:
a) datele de identificare a fondatorului sau, dupa caz, ale fondatorilor: numele sau denumirea si, dupa caz, domiciliul sau sediul acestora; 
........................................ 
c) denumirea fundatiei;

Forma OG 26/2000 in vigoare DUPA modificarile aduse de Legea 129/2019 prin art. 53 

8. La articolul 16 alineatul (2), literele a) si c) se modifica:
"a) datele de identificare ale fondatorului sau, dupa caz, ale fondatorilor: numele, prenumele, codul numeric personal, seria si numarul actului de identitate pentru persoanele fizice, denumirea si codul de identificare fiscala a persoanei juridice si, dupa caz, domiciliul/resedinta ori adresa sediului social;
.......................................................................... 
c) denumirea fundatiei: denumirea va contine in mod obligatoriu cuvantul "fundatie". Dispozitiile art. 6 alin. (2) lit. c) teza a II-a se aplica in mod corespunzator."

9. La articolul 16, dupa alineatul (2) se introduc doua noi alineate, alineatele (2^1) si (2^2): "(2^1) in cazul in care numele sau denumirile fondatorilor sunt redactate intr-o alta grafie decat cea latina, acestea sunt transliterate in grafia latina, conform actelor de identitate, respectiv actelor de infiintare emise de autoritatile statului de apartenenta ori statului roman si sunt folosite in forma astfel transliterata ori de cate ori aceste persoane sunt prevazute in documentele oficiale ale fundatiei. (2^2) Dispozitiile alin. (2^1) se aplica in mod corespunzator in cazul membrilor consiliului director al fundatiei."

Forma OG 26/2000 in vigoare INAINTE de modificarile aduse de Legea 129/2019 

ART. 17 (1) Fundatia dobandeste personalitate juridica prin inscrierea sa in Registrul asociatiilor si fundatiilor aflat la grefa judecatoriei in a carei circumscriptie isi are sediul. (2) Cererea de inscriere va fi insotita de urmatoarele documente: 
a) actul constitutiv; 
b) statutul; 
c) acte doveditoare ale sediului si patrimoniului initial;
d) dovada disponibilitatii denumirii eliberata de Ministerul Justitiei sau, dupa caz, refuzul motivat al eliberarii acesteia. (3) Dispozitiile art. 7 alin. (1), alin. (3) - (3^5) si alin. (4), ale art. 8 - 12 si ale art. 14 se aplica in mod corespunzator.

Forma OG 26/2000 in vigoare DUPA modificarile aduse de Legea 129/2019 prin art. 53

10. La articolul 17 alineatul (2), dupa litera c) se introduc doua noi litere, literele c^1) si c^2):
"c^1) copii certificate pentru conformitate cu originalul ale actelor doveditoare ale identitatii fondatorilor si membrilor consiliului director; 
c^2) declaratie pe propria raspundere, incheiata in forma autentica, a persoanei prevazute la art. 16 alin. (2) lit. h), care cuprinde datele de identificare ale beneficiarilor reali ai fundatiei, in sensul reglementarilor din domeniul prevenirii si combaterii spalarii banilor si finantarii terorismului. Dispozitiile art. 16 alin. (2) lit. a) se aplica in mod corespunzator. Datele de identificare ale beneficiarului real sunt: numele, prenumele, data nasterii, codul numeric personal, seria si numarul actului de identitate, cetatenia, domiciliul sau resedinta;". 
11. La articolul 17, alineatul (3) se modifica: "(3) Dispozitiile art. 7 alin. (1), (2^1), (3) - (3^5) si (4), ale art. 8 - 12 si ale art. 14 se aplica in mod corespunzator."

Forma OG 26/2000 in vigoare INAINTE de modificarile aduse de Legea 129/2019 

ART. 27^2 in realizarea competentei sale cenzorul sau, dupa caz, comisia de cenzori: a) verifica modul in care este administrat patrimoniul asociatiei; 
............................. 

Forma OG 26/2000 in vigoare DUPA modificarile aduse de Legea 129/2019 prin art. 53 

12. La articolul 27^2, litera a) se modifica:
"a) verifica, cel putin o data pe an, modul in care este administrat patrimoniul asociatiei;".
13. Dupa articolul 27^2 se introduce un nou articol:
"ART. 27^3 Asociatiile au obligatia de a pastra cel putin 5 ani registrele tranzactiilor efectuate." 

Forma OG 26/2000 in vigoare INAINTE de modificarile aduse de Legea 129/2019 

ART. 31 (1) Comisia de cenzori este alcatuita dintr-un numar impar de membri. (2) Dispozitiile art. 27 se aplica in mod corespunzator. 

Forma OG 26/2000 in vigoare DUPA modificarile aduse de Legea 129/2019 prin art. 53

14. La articolul 31, alineatul (2) se modifica: "(2) Dispozitiile art. 27 - 27^3 se aplica in mod corespunzator."

Forma OG 26/2000 in vigoare INAINTE de modificarile aduse de Legea 129/2019 

CAPITOLUL IV Modificarea actului constitutiv si a statutului asociatiei sau fundatiei. Fuziunea si divizarea 

Forma OG 26/2000 in vigoare DUPA modificarile aduse de Legea 129/2019 prin art. 53

15. Titlul capitolului IV se modifica:
"CAPITOLUL IV 

Modificarea actului constitutiv, a statutului ori a beneficiarului real al asociatiei sau fundatiei. Fuziunea si divizarea" 16. Dupa articolul 34^3 se introduc doua noi articole, articolele 34^4 si 34^5: 

"ART. 34^4 
(1) Anual sau ori de cate ori intervine o modificare privind datele de identificare ale beneficiarului real, asociatia sau fundatia are obligatia de a comunica Ministerului Justitiei datele de identificare ale beneficiarului real, in vederea inregistrarii actualizarii evidentei privind beneficiarii reali ai asociatiilor si fundatiilor.
(2) in acest scop, consiliul director al asociatiei sau fundatiei imputerniceste o persoana fizica pentru a comunica, printr-o declaratie pe propria raspundere, incheiata in forma autentica, datele de identificare ale beneficiarului real.
(3) Declaratia anuala prevazuta la alin. (1) se comunica Ministerului Justitiei pana la data de 15 ianuarie.
(4) Daca intervine o modificare privind datele de identificare ale beneficiarului real, declaratia prevazuta la alin. (1) se depune in termen de 30 zile de la data la care aceasta a intervenit.

ART. 34^5 

(1) Nerespectarea de catre o asociatie sau fundatie a obligatiei prevazute la art. 34^4 constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 200 lei la 2.500 lei.

(2) Constatarea contraventiei prevazute la alin. (1) se face de Page 6 of 9 catre Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor prin agenti constatatori proprii.

(3) Contravenientul are obligatia ca in termen de 30 zile de la comunicarea procesului-verbal de constatare a contraventiei prevazute la alin. (1) sa comunice datele de identificare ale beneficiarului real.

Citeste si:

Prevenirea si combaterea spalarii banilor: Legea nr. 129/2019, publicata in Monitorul Oficial

(4) in procesul-verbal de constatare a contraventiei se inscrie o mentiune privind obligatia prevazuta la alin. (3).

(5) Procesul-verbal se comunica contravenientei, precum si Ministerului Justitiei in vederea inregistrarii in evidenta privind beneficiarii reali ai asociatiilor si fundatiilor.

(6) Necomunicarea de catre o asociatie sau fundatie a datelor de identificare ale beneficiarului real, in vederea inregistrarii actualizarii evidentei privind beneficiarii reali ai asociatiilor si fundatiilor, daca aceasta a fost anterior sanctionata pentru nerespectarea dispozitiilor prevazute la art. 34^4, constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 500 lei la 5.000 lei.

(7) Contravenientul sanctionat potrivit alin. (6) are obligatia ca in termen de 30 zile de la comunicarea procesului-verbal de constatare a contraventiei prevazute la alin. (6) sa comunice datele de identificare ale beneficiarului real.

(8) in procesul-verbal de constatare a contraventiei prevazute la alin. (6) se inscrie o mentiune privind obligatia prevazuta la alin. (7), precum si sanctiunea aplicabila in cazul necomunicarii datelor de identificare ale beneficiarului real, in termen de 30 zile de la momentul comunicarii acestuia, respectiv dizolvarea asociatiei sau fundatiei potrivit art. 56 alin. (1^1) sau, dupa caz, art. 59. Dispozitiile alin. (5) se aplica in mod corespunzator.

(9) Contraventiilor prevazute de prezenta ordonanta le sunt aplicabile prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare."

Forma OG 26/2000 in vigoare INAINTE de modificarile aduse de Legea 129/2019 

ART. 38 (1) O asociatie, fundatie sau federatie poate fi recunoscuta de Guvernul Romaniei ca fiind de utilitate publica daca sunt intrunite cumulativ urmatoarele conditii: 
.................................................... 
d) detine un patrimoniu, logistica, membri si personal angajat, corespunzator indeplinirii scopului propus;
....................................................
Forma OG 26/2000 in vigoare DUPA modificarile aduse de Legea 129/2019 prin art. 53 

17. La articolul 38 alineatul (1), dupa litera d) se introduce o noua litera, litera d^1): "d^1) valoarea activului patrimonial pe fiecare dintre cei 3 ani anteriori in parte este cel putin egala cu valoarea patrimoniului initial/ de 3 ori valoarea salariului brut pe tara garantat in plata;".

Forma OG 26/2000 in vigoare INAINTE de modificarile aduse de Legea 129/2019 

ART. 39 
(1) Recunoasterea unei asociatii sau fundatii ca fiind de utilitate publica se face prin hotarare a Guvernului. in acest scop, asociatia sau fundatia interesata adreseaza o cerere Secretariatului General al Guvernului, care o inainteaza, in termen de 15 zile, organului de specialitate al administratiei publice centrale in a carui sfera de competenta isi desfasoara activitatea.

(1^1) Cererea prevazuta la alin. (1) va fi insotita, pe langa dovada indeplinirii conditiilor prevazute la art. 38 alin. (1), de urmatoarele documente: 
..................................................... 
e) numele si adresa persoanelor fizice, respectiv denumirea si sediul persoanelor juridice, cu care asociatia sau fundatia colaboreaza in mod frecvent in vederea realizarii obiectului sau de activitate pentru care aceasta solicita recunoasterea statutului de utilitate publica; ........................................................ 

Forma OG 26/2000 in vigoare DUPA modificarile aduse de Legea 129/2019 prin art. 53

18. La articolul 39 alineatul (1^1), litera e) se modifica:
"e) datele de identificare ale persoanelor fizice: numele, prenumele, codul numeric personal, seria si numarul actului de identitate, respectiv denumirea, sediul si codul de identificare fiscala a persoanelor juridice, cu care asociatia sau fundatia colaboreaza in mod frecvent in vederea realizarii obiectului sau de activitate pentru care aceasta solicita recunoasterea statutului de utilitate publica;". 

Forma OG 26/2000 in vigoare INAINTE de modificarile aduse de Legea 129/2019 

ART. 56 (1) Asociatia se dizolva, prin hotarare judecatoreasca, la cererea oricarei persoane interesate: 
..................................................... 

Forma OG 26/2000 in vigoare DUPA modificarile aduse de Legea 129/2019 prin art. 53

19. La articolul 56, partea introductiva a alineatului (1) se modifica:

"ART. 56 (1) Asociatia se dizolva, prin hotarare judecatoreasca, la cererea Ministerului Public sau a oricarei alte persoane interesate:". 

20. La articolul 56, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1):
"(1^1) in cazul necomunicarii datelor de identificare ale beneficiarului real in termenul prevazut la art. 34^5 alin. (7), asociatia se dizolva, prin hotarare judecatoreasca, la cererea Ministerului Public sau a Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor." 

21. La articolul 56, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3): "(3) Cauza de dizolvare prevazuta la alin. (1^1) poate fi inlaturata inainte de a se pune concluzii in fond.

Forma OG 26/2000 in vigoare INAINTE de modificarile aduse de Legea 129/2019 

ART. 60 
.................................................. 
(4) in cazul in care asociatia sau fundatia a fost dizolvata pentru motivele prevazute la art. 56 alin. (1) lit. a) - c), bunurile ramase dupa lichidare vor fi preluate de catre stat, prin Ministerul Finantelor, sau, dupa caz, de comuna sau orasul in a carui raza teritoriala asociatia sau fundatia isi avea sediul, daca aceasta din urma era de interes local.

Forma OG 26/2000 in vigoare DUPA modificarile aduse de Legea 129/2019 prin art. 53

22. La articolul 60, alineatul (4) se modifica: "(4) in cazul in care asociatia sau fundatia a fost dizolvata pentru motivele prevazute la art. 56 alin. (1) lit. a) - c) sau art. 56 alin. (1^1), bunurile ramase dupa lichidare vor fi preluate de catre stat, prin Ministerul Finantelor Publice, sau, dupa caz, de comuna sau orasul in a carui raza teritoriala asociatia sau fundatia isi avea sediul, daca aceasta din urma era de interes local."

Forma OG 26/2000 in vigoare INAINTE de modificarile aduse de Legea 129/2019 

ART. 73 (1) Se constituie Registrul national al persoanelor juridice fara scop patrimonial - asociatii, fundatii si federatii -, denumit in continuare Registrul national, in scopul evidentei centralizate a acestora. (2) Registrul national se tine de Ministerul Justitiei prin directia de specialitate. 

Forma OG 26/2000 in vigoare DUPA modificarile aduse de Legea 129/2019 prin art. 53

23. La articolul 73, alineatul (2) se modifica: "(2) Registrul national se tine de Ministerul Justitiei prin directia de specialitate, in format electronic." 

Forma OG 26/2000 in vigoare INAINTE de modificarile aduse de Legea 129/2019 

ART. 74 (1) in scopul constituirii si functionarii Registrului national, instantele judecatoresti sunt obligate ca, din oficiu, sa comunice Ministerului Justitiei copii de pe hotararile judecatoresti ramase irevocabile privind constituirea, modificarea si incetarea oricarei asociatii, fundatii sau federatii, precum si de pe inscrisurile doveditoare, in termen de 3 zile de la data ramanerii irevocabile a fiecarei hotarari judecatoresti. 

Forma OG 26/2000 in vigoare DUPA modificarile aduse de Legea 129/2019 prin art. 53

24. La articolul 74, alineatul (1) se modifica: "ART. 74 (1) in scopul constituirii si functionarii Registrului national, instantele judecatoresti sunt obligate ca, din oficiu, sa comunice electronic Ministerului Justitiei copii de pe hotararile judecatoresti ramase definitive privind constituirea, modificarea si incetarea oricarei asociatii, fundatii sau federatii, precum si de pe inscrisurile doveditoare, in termen de 3 zile de la data ramanerii definitive a fiecarei hotarari judecatoresti. in acelasi termen, instantele judecatoresti vor efectua transferul inscrierilor cuprinse in registrele speciale tinute de acestea catre serverul central instalat la sediul Ministerului Justitiei." Page 

Forma OG 26/2000 in vigoare INAINTE de modificarile aduse de Legea 129/2019 

ART. 75 
(1) Registrul national al persoanelor juridice fara scop patrimonial este public. 
(2) Ministerul Justitiei este obligat sa elibereze, pe cheltuiala persoanei solicitante, copii certificate de pe inregistrarile efectuate in Registrul national si de pe inscrisurile doveditoare. 

Forma OG 26/2000 in vigoare DUPA modificarile aduse de Legea 129/2019 prin art. 53

25. La articolul 75, alineatele (1) si (2) se modifica:

 "ART. 75 
(1) Registrul national al persoanelor juridice fara scop patrimonial este public, cu exceptia datelor care se supun reglementarilor privind protectia datelor cu caracter personal si a datelor din evidenta privind beneficiarii reali ai asociatiilor si fundatiilor.
(2) Ministerul Justitiei elibereaza, pe cheltuiala persoanei solicitante, copii certificate de pe inregistrarile efectuate in Registrul national si de pe inscrisurile doveditoare, cu exceptia datelor care se supun reglementarilor privind protectia datelor cu caracter personal." 

Legea 129/2019 - CAPITOLUL XII: Dispozitii tranzitorii si finale 

ART. 63 in termen de 12 luni de la intrarea in vigoare a prezentei legi, asociatiile si fundatiile au obligatia completarii documentelor conform cerintelor prevazute la art. 6, 7, 16 si 17 din Ordonanta Guvernului nr. 26/2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta lege, prevederile art. 7 aplicandu-se in mod corespunzator. La expirarea termenului, asociatiile si fundatiile care nu s-au conformat obligatiei se dizolva, prin hotarare judecatoreasca, la cererea Ministerului Public sau a oricarei alte persoane interesate, in conditiile prevazute in Ordonanta Guvernului nr. 26/2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta lege. 

ART. 64 in termen de 120 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi se operationalizeaza registrele beneficiarilor reali prevazute de prezenta lege. 

ART. 65 La data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga: 

a) Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii terorismului, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 702 din 12 octombrie 2012, cu modificarile si completarile ulterioare; 

b) Hotararea Guvernului nr. 594/2008 privind aprobarea Regulamentului de aplicare a prevederilor Legii nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de terorism, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 444 din 13 iunie 2008, cu modificarile ulterioare; 

c) Decizia Plenului Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor nr. 496/2006 pentru aprobarea Normelor privind prevenirea si combaterea spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism, standardele de cunoastere a clientelei si control intern pentru entitatile raportoare care nu sunt supuse supravegherii prudentiale a unor autoritati, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 623 din 19 iulie 2006, cu completarile ulterioare. - LEGEA 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative a fost publicata in Monitorul Oficial 589 din 18.07.2019

Sursa: DGRFP Brasov

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [CALCUL] Impozit intreprindere individuala si reglementari cheie

    • Intreprinderea individuala (II) este una dintre cele mai accesibile forme de organizare pentru persoanele fizice care doresc sa desfasoare activitati economice in nume propriu. Din punct de vedere fiscal, regimul aplicabil poate varia in functie de modul de impozitare ales: sistem real sau norma de venit. In acest articol, analizam reglementarile esentiale privind taxele, contributiile si obligatiile fiscale ale unei intreprinderi individuale si prezentam modul de calcul al impozitului pe venit...» citeste mai departe aici

  • SAF-T: Se poate transmite D406 fara a contine date despre stocuri?

    • Incepand cu implementarea Sistemului de raportare SAF-T in Romania, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita modului de completare si transmitere a fisierului D406, care cuprinde informatii fiscale esentiale precum: TVA, facturi, inregistrari contabile, stocuri, mijloace fixe etc. Totusi, una dintre cele mai frecvente intrebari in practica vizeaza raportarea stocurilor, mai ales in situatiile in care evidenta gestiunii este tinuta de societate, iar contabilitatea se realizeaza exclusiv...» citeste mai departe aici

  • Formular 230: Ce faci in cazul in care apar erori la completarea Formularului 230

    • Formularul 230 reprezinta un instrument prin care contribuabilii persoane fizice pot redirectiona pana la 3,5% din impozitul pe venitul anual catre o entitate nonprofit, o unitate de cult, etc. Aceasta redirectionare nu presupune un cost suplimentar pentru contribuabil si poate fi o modalitate eficienta de a sprijini cauze sociale, educationale sau religioase. In acest articol explicam ce este Formularul 230, cum se completeaza si depune corect, care este termenul limita pentru anul 2025, precum...» citeste mai departe aici

  • Depunere Declaratia Unica. In atentia PFA-urilor care vor sa se asigure voluntar la CASS si CAS

    • In 2025, persoanele fizice autorizate (PFA) care inregistreaza venituri sub plafonul anual stabilit pentru contributiile obligatorii la sanatate (CASS) si pensii (CAS) trebuie sa fie atente la modul in care completeaza Declaratia Unica daca doresc sa isi pastreze calitatea de asigurat in sistemul public. Desi legea prevede contributii obligatorii doar peste anumite plafoane, contribuabilii care vor sa se asigure voluntar fie pentru acces la servicii medicale, fie pentru vechime la pensie....» citeste mai departe aici

  • Atentie, comercianti! Apar noi OBLIGATII de la ANPC incepand cu luna mai 2025

    • ANPC impune noi obligatii comerciantilor: afis obligatoriu privind interdictia vanzarii produselor din tutun minorilor, din 11 mai 2025.» citeste mai departe aici

  • Prosumatori. Ce avantaje au prosumatorii persoane fizice

    • Productia de energie electrica "acasa" nu mai este doar o optiune ecologica, ci si una fiscal avantajoasa. Conceptul de prosumator, consumatorul care isi produce propria energie si poate livra surplusul in re?ea, a capatat tot mai multa importanta in Romania, odata cu cresterea interesului pentru sursele regenerabile, in special panourile fotovoltaice. Legislatia actuala ofera o serie de beneficii concrete pentru persoanele fizice care devin prosumatori, inclusiv scutiri...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016