Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Diferenta dintre sponsorizarea in numerar si cea in natura. Tratament fiscal

21-Sep-2018
900

Care este tratamentul fiscal aplicabil unei societati care vrea sa faca o donatie in numerar, un procent din vazarile unui produs? La aceasta intrebare vor raspunde specialistii nostri.

O societate X, care are cod CAEN 5610, platitoare de impozit specific unor activitati, dar si de impozit pe profit pentru activitatile efectuate in afara codului caen 5610, doreste sa doneze cate 5 lei pentru fiecare desert vandut in restaurant, catre o asociatie de intrajutorare a copiilor bolnavi de cancer.

Care este tratamentul fiscal al acestei operatiuni? Care sunt inregistrarile contabile? Care este documentatia pe care trebuie sa o pregateasca firma pentru situatia in care voi avea control de la ANAF?

Raspunsul specialistului

Deoarece sponsorizarea se efectueaza in numerar, nu exista facilitati fiscale din punctul de vedere al TVA. Astfel de facilitati sunt reglementate doar pentru sponsorizarea in natura sub forma bunurilor materiale.

Din punct de vedere contabil, sponsorizarea acordata in numerar conform contractului incheiat cu beneficiarul (asociatia) se inregistreaza prin formula 6584 "Cheltuieli cu sumele sau bunurile acordate ca sponsorizari" = 5311 “Casa in lei” sau 5121 "Conturi in lei".

In M.Of nr. 755 din 31 august 2018 a fost publicata Ordonanta Guvernului nr. 18 privind reglementarea unor masuri in domeniul inspectiei economico-financiare efectuate de Ministerul Finantelor Publice si pentru completarea unor acte normative. Ordonanta aduce modificari Legii 32/1994 privind sponsorizarea si Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii.

Potrivit Legii nr. 32 din 19 mai 1994 privind sponsorizarea art. 1 alin. (2) "Contractul de sponsorizare se incheie in forma scrisa, cu specificarea obiectului, valorii si duratei sponsorizarii, precum si a drepturilor si obligatiilor partilor."

Prin OANAF nr. 1825/2018 publicat in Monitorul Oficial nr. 646 din 25/07/2018 a fost aprobat modelul si continutului formularului 107 "Declaratie informativa privind beneficiarii sponsorizarilor/ mecenatului/ burselor private".

Aceasta declaratie este introdusa ca urmare a modificarilor legislative aduse de OUG nr. 25/2018 care instituie in sarcina persoanelor juridice platitoare de impozit pe profit/impozit pe veniturile microintreprinderilor sa depuna o declaratie informativa privind beneficiarii sponsorizarilor/ mecenatului/burselor private aferenta anului in care au inregistrat cheltuielile respective.

Acest formular se completeaza si se depune de catre:
• contribuabilii, platitori de impozit pe profit, care efectueaza sponsorizari si/sau acte de mecenat sau acorda burse private;
• contribuabilii care intra sub incidenta Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, care platesc si impozit pe profit si care efectueaza sponsorizari si/sau acte de mecenat sau acorda burse private;
• contribuabilii, platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor, care efectueaza sponsorizari, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditati cu cel putin un serviciu social licentiat, potrivit legii.

Noul formular se va depune pentru prima data in anul 2019 pentru sponsorizarile efectuate in anul 2018, cu anumite exceptii. Astfel, contribuabilii, platitori de impozit pe profit, care efectueaza sponsorizari si/sau acte de mecenat sau acorda burse private au obligatia de a depune declaratia informativa pana la termenul de depunere a declaratiei anuale de impozit pe profit - Formular 101, respectiv:
a) pana la data de 25 martie inclusiv a anului urmator, respectiv pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator in cazul contribuabililor prevazuti la art. 41 alin. (5) lit. a) si b) din Codul fiscal;
b) pana la data de 25 a celei de-a treia luni inclusiv de la inchiderea anului fiscal modificat, cu exceptia contribuabililor prevazuti la art. 41 alin. (5) lit. a) si b) care depun declaratia pana la data de 25 a celei de-a doua luni inclusiv de la inchiderea anului fiscal modificat, in cazul contribuabililor care au optat pentru anul fiscal diferit de anul calendaristic;
c) pana la data depunerii situatiilor financiare, in cazul persoanelor juridice care, in cursul anului fiscal, se dizolva cu lichidare;
d) pana la inchiderea perioadei impozabile, in cazul persoanelor juridice care, in cursul anului fiscal, se dizolva fara lichidare.

Conform modificarilor aduse, Ministerul Finantelor Publice prin aparatul de inspectie economico-financiara va efectua controlul:
- modului de respectare a utilizarii mijloacelor financiare si a bunurilor materiale primite de beneficiarii sponsorizarilor si mecenatelor, in scopul pentru care au fost transferate prin contractele incheiate conform Legii 32/1994.
- modului de respectare a utilizarii fondurilor primite de beneficiarii sumelor redirectionate in baza Titlului IV - Impozit pe venit din Codul fiscal, in scopul pentru au fost infiintati sau functioneaza.
- privind fundamentarea, acordarea si justificarea sumelor primite de la bugetul general consolidat al statului in conditiile OG 26/2000.

Astfel, la un control fiscal, firma trebuie sa prezinte urmatoarele documente:
- contractul incheiat cu asociatia;
- dovada platii sumelor pentru sponsorizarea asociatiei;
- balanta de verificare trimestriala/anuala;
- stabilirea sumei deductibile din impozitul pe profit;
- formularul 107, daca va fi cazul.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Diferenta dintre sponsorizarea in numerar si cea in natura. Tratament fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Ministrul de Finante: Din 2019, firmele vor fi impartite in trei categorii
    • Ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, a anuntat, miercuri, ca in Parlament se discuta posibilitatea ca, incepand din 2019, firmele sa fie impartite in 3 categorii: A, B si C. Prezent la cea de-a treia editie a “Forumului Capitalului Romanesc”, ministrul Finantelor a mai anuntat ca, deocamdata, se cauta un temei legal, pentru a imparti firmele in trei categorii, A, B si C”, masura urmand sa fie adoptata pana la finalul acestui an, pentru ca incepand de anul viitor sa...» citeste mai departe aici

  • Codul Fiscal, MODIFICAT: A fost introdusa o NOUA TAXA pentru anumite cladiri
    • Prin Legea nr. 285/2018 publicata in Monitorul Oficial nr. 1028 din 03/12/2018 au fost aduse modificari art. 453 lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Modificarea vizeaza includerea turnurilor de sustinere a turbinelor eoliene in categoria cladirilor ce intra sub incidenta prevederilor Titlului IX din Codul fiscal – Impozite si taxe locale. Astfel, conform modificarilor aduse, in sensul acestui titlu, cladire reprezinta orice constructie situata deasupra solului si/sau sub...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica privind incasarea dividendelor in 2018. Bonificatie plata pana la data de 15 decembrie
    • O persoana fizica transmite online, in 2018, Declaratia Unica pentru dividendele incasate in 2018. Suma incasata este singurul venit din cele enumerate in declaratie si depaseste plafonul de 12 salarii minime. In aceasta situatie, este clar ca se datoreaza CASS. Intrebarea cititorului nostru este urmatoarea: Daca se decide virarea anticipata a acestei sume pana la 15.12.18, se poate vira cu 10% mai putin? Raspunsul specialistului Art. 174 din Codul fiscal stabileste dupa cum urmeaza: "(3)...» citeste mai departe aici

  • Deputatii au decis: Cota REDUSA DE TVA se va aplica si altor activitati turistice
    • Deputatii au votat, miercuri, intr-o majoritate cavarsitoare (de peste 99%), suplimentarea activitatilor turistice pentru care se aplica reducerea cotei TVA la 5%. Asadar, legea adoptata in Guvern prevede aplicarea cotei reduse de TVA si pentru transportul de persoane cu trenurile sau vehiculele istorice cu tractiune cu aburi pe linii inguste, telecabine sau teleski in scop turistic sau de agrement. Proiectul de lege a trecut de Camera Deputatilor cu 199 de voturi ”pentru” si doua...» citeste mai departe aici

  • Procedura de angajare a unui cetatean strain
    • In cele ce urmeaza, unul dintre specialistii nostri va explica, in amanunt, care este procedura de angajare a unui cetatean strain, ce documente sunt necesare, dar si de ce acte are nevoie angajatul. Raspunsul specialistului Procedura de angajare a unui cetatean strain este reglementata de Ordonanta 25/2014 privind incadrarea in munca si detasarea strainilor pe teritoriul Romaniei si pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania. Pentru angajarea...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Punctul de pensie ar putea fi majorat prin Ordonanta de Urgenta
    • Majorarea punctului de pensie ar putea fi facuta prin Ordonanta de Urgenta, a anuntat ministrul Muncii, Marius Budai, precizand, totusi, ca decizia se va lua abia dupa consultari cu Ministerul Justitiei. "Vom regla prin Ordonanta de Urgenta daca va fi nevoie. Nu Legea pensiilor, ci anumite reglaje. Daca vor trebui facute, le vom regla prin Ordonanta de Urgenta... Majorarea punctului de pensie poate trece prin orice reglementare legala: fie ordonanta, fie lege, fie hotarare de guvern. Vom vedea,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016