Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Diferenta dintre sponsorizarea in numerar si cea in natura. Tratament fiscal

21-Sep-2018
977

Care este tratamentul fiscal aplicabil unei societati care vrea sa faca o donatie in numerar, un procent din vazarile unui produs? La aceasta intrebare vor raspunde specialistii nostri.

O societate X, care are cod CAEN 5610, platitoare de impozit specific unor activitati, dar si de impozit pe profit pentru activitatile efectuate in afara codului caen 5610, doreste sa doneze cate 5 lei pentru fiecare desert vandut in restaurant, catre o asociatie de intrajutorare a copiilor bolnavi de cancer.

Care este tratamentul fiscal al acestei operatiuni? Care sunt inregistrarile contabile? Care este documentatia pe care trebuie sa o pregateasca firma pentru situatia in care voi avea control de la ANAF?

Raspunsul specialistului

Deoarece sponsorizarea se efectueaza in numerar, nu exista facilitati fiscale din punctul de vedere al TVA. Astfel de facilitati sunt reglementate doar pentru sponsorizarea in natura sub forma bunurilor materiale.

Din punct de vedere contabil, sponsorizarea acordata in numerar conform contractului incheiat cu beneficiarul (asociatia) se inregistreaza prin formula 6584 "Cheltuieli cu sumele sau bunurile acordate ca sponsorizari" = 5311 “Casa in lei” sau 5121 "Conturi in lei".

In M.Of nr. 755 din 31 august 2018 a fost publicata Ordonanta Guvernului nr. 18 privind reglementarea unor masuri in domeniul inspectiei economico-financiare efectuate de Ministerul Finantelor Publice si pentru completarea unor acte normative. Ordonanta aduce modificari Legii 32/1994 privind sponsorizarea si Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii.

Potrivit Legii nr. 32 din 19 mai 1994 privind sponsorizarea art. 1 alin. (2) "Contractul de sponsorizare se incheie in forma scrisa, cu specificarea obiectului, valorii si duratei sponsorizarii, precum si a drepturilor si obligatiilor partilor."

Prin OANAF nr. 1825/2018 publicat in Monitorul Oficial nr. 646 din 25/07/2018 a fost aprobat modelul si continutului formularului 107 "Declaratie informativa privind beneficiarii sponsorizarilor/ mecenatului/ burselor private".

Aceasta declaratie este introdusa ca urmare a modificarilor legislative aduse de OUG nr. 25/2018 care instituie in sarcina persoanelor juridice platitoare de impozit pe profit/impozit pe veniturile microintreprinderilor sa depuna o declaratie informativa privind beneficiarii sponsorizarilor/ mecenatului/burselor private aferenta anului in care au inregistrat cheltuielile respective.

Acest formular se completeaza si se depune de catre:
• contribuabilii, platitori de impozit pe profit, care efectueaza sponsorizari si/sau acte de mecenat sau acorda burse private;
• contribuabilii care intra sub incidenta Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, care platesc si impozit pe profit si care efectueaza sponsorizari si/sau acte de mecenat sau acorda burse private;
• contribuabilii, platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor, care efectueaza sponsorizari, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditati cu cel putin un serviciu social licentiat, potrivit legii.

Noul formular se va depune pentru prima data in anul 2019 pentru sponsorizarile efectuate in anul 2018, cu anumite exceptii. Astfel, contribuabilii, platitori de impozit pe profit, care efectueaza sponsorizari si/sau acte de mecenat sau acorda burse private au obligatia de a depune declaratia informativa pana la termenul de depunere a declaratiei anuale de impozit pe profit - Formular 101, respectiv:
a) pana la data de 25 martie inclusiv a anului urmator, respectiv pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator in cazul contribuabililor prevazuti la art. 41 alin. (5) lit. a) si b) din Codul fiscal;
b) pana la data de 25 a celei de-a treia luni inclusiv de la inchiderea anului fiscal modificat, cu exceptia contribuabililor prevazuti la art. 41 alin. (5) lit. a) si b) care depun declaratia pana la data de 25 a celei de-a doua luni inclusiv de la inchiderea anului fiscal modificat, in cazul contribuabililor care au optat pentru anul fiscal diferit de anul calendaristic;
c) pana la data depunerii situatiilor financiare, in cazul persoanelor juridice care, in cursul anului fiscal, se dizolva cu lichidare;
d) pana la inchiderea perioadei impozabile, in cazul persoanelor juridice care, in cursul anului fiscal, se dizolva fara lichidare.

Conform modificarilor aduse, Ministerul Finantelor Publice prin aparatul de inspectie economico-financiara va efectua controlul:
- modului de respectare a utilizarii mijloacelor financiare si a bunurilor materiale primite de beneficiarii sponsorizarilor si mecenatelor, in scopul pentru care au fost transferate prin contractele incheiate conform Legii 32/1994.
- modului de respectare a utilizarii fondurilor primite de beneficiarii sumelor redirectionate in baza Titlului IV - Impozit pe venit din Codul fiscal, in scopul pentru au fost infiintati sau functioneaza.
- privind fundamentarea, acordarea si justificarea sumelor primite de la bugetul general consolidat al statului in conditiile OG 26/2000.

Astfel, la un control fiscal, firma trebuie sa prezinte urmatoarele documente:
- contractul incheiat cu asociatia;
- dovada platii sumelor pentru sponsorizarea asociatiei;
- balanta de verificare trimestriala/anuala;
- stabilirea sumei deductibile din impozitul pe profit;
- formularul 107, daca va fi cazul.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Diferenta dintre sponsorizarea in numerar si cea in natura. Tratament fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Refacerea evidentei contabile. Inchidere conturi si inregistrari contabile
    • Unul dintre specialistii nostri va analiza, in cele ce urmeaza, urmatoarea situatie: "Am preluat o societate comerciala, care in acest moment inchiriaza spatiul pe care il detine, in trecut societatea a desfasurat mai multe tipuri de activitati, balanta pe care a prezentat-o contine solduri pe care administratorul nu le poate identifica si nu are o baza de date, este vorba despre cheltuieli in avans, venituri in avans, contul 408 furnizori facturi nesosite, are sold la furnizori pe care nu il...» citeste mai departe aici

  • Propunerea legislativa in Senat: Completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal. Eliminarea impozitului pe venit pentru jurnalisti
    • UPDATE: Proiectul pentru modificarea Legii 227/2015 privind Codul Fiscal a fost depus pentru dezbatere in Senat. Marti, 12.02.2019, actul normativ care prevede scutirea jurnalistilor de la plata impozitului pe venit a fost trimis pentru aviz la Consiliul Economic si Social. Tot in aceeasi zi a fost inaintat si Consiliului Legislativ pentru aviz (termenul pana la care se va primi un raspuns este 14.03.2019)., dar si la Guvern de unde este asteptat un punct de vedere. Derularea procedurii...» citeste mai departe aici

  • Proiect de Lege: Pensiile speciale ar putea fi ELIMINATE!
    • Proiectul legislativ inregistrat la Senat pentru dezbatere de doi senatori si doi deputati liberali prevede eliminarea pensiilor de serviciu – cunoscute drept “pensii speciale” – pentru mai multe categori de bugetari. Asadar, deputatii, senatorii, judecatorii, procurorii, militarii si politistii ar putea ramane fara pensii speciale daca actul normativ va fi adoptat. Bulacu Romulus si Citu Florin – senatori PNL, Buican Cristian si Stirbu Gigel – deputati PNL...» citeste mai departe aici

  • Parlamentul a adoptat MAJORAREA alocatiei pentru copii de la 84 de lei, la 150 de lei! Deficitul bugetar creste si el!
    • Vesti bune pentru parintii din Romania. Alocatiile copiilor cu varsta peste 2 ani (3 ani in cazul copiilor cu dizabilitati) ar putea fi majorate de la 84 de lei la 150, de la 1 martie, dupa ce amendamentul PNL a fost votat cu 123 de voturi pentru si 119 voturi impotriva. De asemenea, si alocatia copiilor de pana in 2/3 ani va fi majorata de la 200 de lei, la 300 de lei. Parlamentul intrunit, joi, pentru votarea pe articole a proiectul de buget, a adoptat un amendament al PNL care prevede...» citeste mai departe aici

  • Banca Centrala Europeana atrage atentia ministrului Finantelor ca nu a fost consultata cu privire la OUG 114/2018
    • Autoritatile romane ar fi trebuit sa consulte Banca Centrala Europenana inainte de adoptarea OUG 114/2018, lucru care, insa, nu s-a intamplat, dupa reiese dintr-o scrisoare inaintata in mod oficial ministrului Finantelor, Eugen Teodorovici. Banca Centrala Europeana atrage atentia ca autoritatile romane nu si-au indeplinit obligatia de a consulta institutia “cu privire la asemenea legi”, asa cum prevede legislatia europeana. Astfel, autoritatile nationale aveau obligatia de a consulta...» citeste mai departe aici

  • Retragerea de la Pilonul II de Pensii: ASF a publicat modelul de cerere-cadru
    • Printre alte masuri fiscal-bugetare prevazute de OUG 114/2018 se numara si posibilitate ca persoanele care au contribuit Pilonul II de pensii sa isi poata retrage banii si sa ii transfere in fondul de pensii public administrat de stat. Si cum de la teorie la practica nu este decat un pas, acum Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a facut acest pas, publicand un model de cerere prin care acest contribuabilii pot pune in practica aceasta cerere de retragerea de la Pilonul II de Pensii....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016