Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Victimele din lupta cu marea evaziune. Directia Antifrauda loveste si in firmele oneste

16-Mar-2015
1922

Directia Generala de Antifrauda Fiscala (DGAF) cere bani firmelor care au facut tranzactii cu companiile acuzate de frauda. Incercand sa combata evaziunea, DGAF penalizeaza astfel chiar si firmele care nu au vreo vina dovedita.



Astfel, mii se societati sunt verificate si li se blocheaza activitatea si accesul la justitie, scrie Capital.ro, intr-o analiza asupra modului in care DGAF penalizeaza si companiile oneste:

"O adevarata campanie de descoperire a firmelor care fraudeaza TVA a luat amploare in ultima vreme. Directia Generala de Antifrauda Fiscala (DGAF) investigheaza marile lanturi de evaziune, o actiune legitima si necesara".

Potrivit sursei, metoda de recuperare a taxei este foarte controversata deoarece este verificat lantul de tranzactii, iar daca unul dintre furnizori a devenit, intre timp, inactiv sau si-a pierdut codul de TVA, se considera ca celelalte firme "stiau sau ar fi trebuit sa stie ca, prin achizitia lor, participa la o operatiune implicata intr-o frauda privind TVA", potrivit justificarii din procesele verbale, noteaza Capital.ro.

Prin urmare, inspectorii decid ca societatea nu mai poate beneficia de dreptul de deducere a taxei si blocheaza conturile, bunurile si stocurile.

"Procesul-verbal al Antifraudei nu este act administrativ-fiscal si nu poate fi contestat. Societatea trebuie sa astepte inspectia fiscala care se incheie cu raport si decizie de impunere. Doar acestea pot fi contestate. Avand in vedere ca pana la declansarea inspectiei pot trece si doi ani, este evident ca nu exista acces la justitie intr-un timp rezonabil si ca se poate ajunge la inchiderea businessului", explica Ruxandra Jianu, Partner, Biris Goran Consulting, pentru Capital.ro.

De cealalta parte, DGAF mentioneaza ca procesele verbale se bazeaza pe jurisprudenta Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE), conform careia firma "stia sau ar fi trebuit sa stie" ca participa la un mecanism de fraudare si a Regulamentului nr. 9 al BNR privind spalarea banilor. insa procesele verbale citeaza trunchiat din deciziile CJUE, omitand paragraful in care se arata ca vina trebuie dovedita de organele de urmarire penala, si nu prezumata, asa cum procedeaza DGAF.

Cu toate acestea, firmele carora li se imputa TVA au facut verificarile cerute de Codul fiscal, atasand facturilor documentele care atesta ca, la data tranzactiei, furnizorul avea cod valabil de TVA si nu era in Registrul contribuabililor inactivi.

In aceasta privinta, aceeasi sursa noteaza ca "abordarea inspectorilor poate fi considerata chiar absurda, din moment ce alte metode de verificare nu numai ca nu sunt prevazute de legislatie, dar nici nu pot fi intreprinse decat de Fisc".

Specialistii in fiscalitate atrag atentia ca masurile asiguratorii blocheaza activitatea si duc, in final, la faliment, precizand, potrivit sursei, ca nu se poate prezuma vinovatia fara sa ti se dea posibilitatea sa te aperi.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Victimele din lupta cu marea evaziune. Directia Antifrauda loveste si in firmele oneste":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Registrul de evidenta fiscala in cazul unei PFA neplatitoare de TVA
    • In cele ce urmeaza vom analiza cazul unei Persoane Fizice Autorizate (PFA) impozitata la norma de venit si vom vedea daca in aceasta situatie exista obligativitatea completarii Registrului de incasari si plati si/sau a Registrului de evidenta fiscala. Este aceasta obligata sa intocmeasca receptii+ bon consum la facturile de achizitii, Jurnalele de TVA, Registrul de inventar? Iata ce spune specialistul nostru La art. 69 alin. (8) din Codul fiscal, contribuabilii care desfasoara activitati pentru...» citeste mai departe aici

  • MFP: Ordin privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un nou proiect de Ordin privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice. De asemenea, proiectul prevede si reglementarea unor aspecte contabile. Asadar, proiectul de Ordin arata astfel: Art. 1. – (1) Potrivit prevederilor art. 28 alin. (1) din Legea contabilitatii nr....» citeste mai departe aici

  • Este OFICIAL: Salariul minim creste cu 9,47% de la 1 ianuarie 2019, iar cel diferentiat cu 23,68%
    • Guvernul a aprobat Hotararea privind majorarea salariului minim brut, de la 1 ianuarie 2019, de la 1.900 de lei, la 2.080 de lei, iar pentru angajatii pe functii pentru care sunt necesare studii superioare si care au cel putin un an vechime, salariul minim brut a fost stabilit, asa cum se anuntase anterior, la 2.350 de lei. “In 9 noiembrie, Guvernul a aprobat o ordonanta de urgenta prin care a fost modificat Codul Muncii - Legea nr. 53/2003 si a creat cadrul legal pentru stabilirea...» citeste mai departe aici

  • Codul Fiscal, MODIFICAT: A fost introdusa o NOUA TAXA pentru anumite cladiri
    • Prin Legea nr. 285/2018 publicata in Monitorul Oficial nr. 1028 din 03/12/2018 au fost aduse modificari art. 453 lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Modificarea vizeaza includerea turnurilor de sustinere a turbinelor eoliene in categoria cladirilor ce intra sub incidenta prevederilor Titlului IX din Codul fiscal – Impozite si taxe locale. Astfel, conform modificarilor aduse, in sensul acestui titlu, cladire reprezinta orice constructie situata deasupra solului si/sau sub...» citeste mai departe aici

  • S-a dat startul solicitarilor de finantare pentru proiecte pilot si crearea de noi produse agricole
    • Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale (AFIR) anunta ca, incepand de luni, 10 decembrie 2018, ora 9.00 si pana la 1 martie 2019, ora 16.00, se primesc solicitarile de finantare a unor proiecte din sectorul agricol, din cadrul Programului National de Dezvoltare Rurala (PNDR) 2014-2020. Prin submasura 16.1 pot fi finantate proiectele de infiintare si functionare a grupurilor operationale pentru dezvoltarea de proiecte pilot si noi produse in sectorul agricol. De asemenea, se vor primi si...» citeste mai departe aici

  • Distribuirea profitului la dividende. Regim fiscal
    • O societate, microintreprindere, care a primit o subventie pentru investitii, a apelat la sfatul specialistului nostru in urmatorul caz: “Lunar, investitia se contabiliza la venituri cu o cota parte din valoarea amortizarii investitiei (utilaje). Dupa 5 ani de la primirea subventiei, societatea vinde utilajele si trece la venit toata subventia ramasa. Inainte de vanzarea utilajelor, societatea inregistra pierdere. Operatiunea de trecere a subventiei ramase la venit genereaza un profit...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016