Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Codul fiscal se modifica. Taxa de solidaritate, forma ascunsa si majorata

27-Oct-2017
2881
In baza unui proiect nou de ordonanta de urgenta, Guvernul a prezentat mai multe masuri noi care ar urma sa schimbe drastic Codul fiscal si sa influenteze semnificativ companiile romane, dar si straine. 

In primul rand, trebuie retinut ca taxa de solidaritate, contestata vehement, nu dispare, ba chiar se majoreaza. Apare insa sub denumirea de “contributie asiguratoare pentru munca” si se majoreaza la 2,25%.
Guvernul mai anunta si majorarea salariului minim pe economie de la 1.450 lei la 1.900 lei de la 1 ianuarie 2018. 
Mai mult, ar urma sa se majoreze plafonul de incadrare ca microintreprindere de la 500.000 la 1 milion de euro, pentru ca impozitul pe cifra de afaceri de 1%, propus de Guvern, sa se poata aplica pentru microintreprinderile care ar intra sub noul prag de 1 milion de euro, subliniaza Hotweek.ro.
Actualmente, IMM-urile care realizeaza cifra de afaceri intre 500.000 de euro si 1 milion de euro platesc impozit de 16% pe profit.
Dintre cele mai importante modificari anuntate recent de Guvern, amintim, conform sursei precizate anterior:
 
- se majoreaza limita de incadrare a microintreprinderilor pana la 1 milion de euro si se aplica impozitul pe cifra de afaceri de 1% pentru toate acestea
 
- vor fi incluse, in acest sistem, a tuturor firmelor care realizeaza venituri din consultanta si management, fata de conditia care exista in prezent de a nu aplica acest sistem daca realizeaza mai mult de 20% din aceste tipuri de venituri;
 
- de asemenea, vor fi incluse in aceasta categorie si persoanele juridice care nu intrau sub incidenta acestui impozit (persoanele juridice din domeniul asigurarilor, pietei de capital, din domeniul bancar, al jocurilor de noroc si din domeniul extractiei resurselor naturale);
 
- agentii economici nu vor mai putea fi cercetati penal in cazul unei fraude "pe lantul de TVA" decat daca exista probe materiale ca respectivul agent economic a intrat in contact cu firmele evazioniste, cu precizarea ca actualmente “punerea sub urmarire se facea pe baza unei simple suspiciuni.
 
- se doreste transpunerea Directivei 2016/1164/UE privind plata impozitului pe profit in Romania de catre companiile multinationale. In acest sens, sunt pregatite masuri precum: limitarea deductibilitatii dobanzilor; introducerea impozitarii la iesire - previne erodarea bazei impozabile in cazul unui transfer de active in afara Romaniei; introducerea regulii antiabuz, ce va permite autoritatilor romane sa refuze contribuabililor beneficiile fiscale obtinute din aranjamente abuzive; introducerea normelor privind societatile straine controlate (SSC) ce au ca scop impiedicarea evitarii platii impozitelor prin devierea veniturilor catre filiale din paradisuri fiscale.
 
- reducerea cotei de impozit pe venit de la 16% la 10% pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor, din activitati independente, din cedarea folosintei bunurilor, din investitii, (mai putin veniturile din dividende, pentru care se mentine cota de impozit de 5%), din pensii, din activitati agricole, silvicultura ?i piscicultura, din premii si din alte surse, informeaza aceeasi sursa.
 
- totodata, se majoreaza salariul brut in functie de care se acorda deducerea personala:
>> "de la 1500 lei (in prezent) la 1950 lei – limita pana la care deducerile se acorda in suma fixa, in functie de numarul persoanelor aflate in intretinere"
>> "de la 3000 lei (in prezent) la 3600 lei – limita maxima pana la care deducerile se acorda in mod degresiv", potrivit Hotweek.ro. 
Nu vor fi acordate deduceri personale pentru cei care obtin venituri brute din salariu de peste 3.600 lei
 
Reducerea cotei totale a contributiilor sociale obligatorii, per total cu 2 puncte procentuale, de la 39,25% la 37,25%.
 
Se reduce numarul contributiilor sociale si se mentin doar urmatoarele:
– contributia de asigurari sociale (CAS) in cota de:
a) 25 % datorata de catre persoanele fizice care au calitatea de angajati si de catre persoanele fizice pentru care exista obligatia platii contributiei de asigurari sociale, potrivit Codului fiscal;
 
b) 4 % datorata in cazul conditiilor deosebite de munca, de catre persoanele fizice ?i juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora;
 
c) 8 % datorata in cazul conditiilor speciale de munca ?i altor conditii de munca astfel cum sunt prevazute in Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile ?i completarile ulterioare, de catre persoanele fizice ?i juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora.
 
– contributia de asigurari sociale de sanatate (CASS) in cota de 10% datorata de catre persoanele fizice care au calitatea de angajati sau pentru care exista obligatia platii contributiei de asigurari sociale, potrivit Codului fiscal.
 
– contributia asiguratorie pentru munca in cota de 2,25% datorata de catre persoanele fizice ?i juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • MONOGRAFIE Contabila lichidare societate [cu pierdere/voluntara/cu profit]

    • Lichidarea unei societati, fie ca este realizata voluntar, fie ca se incheie cu profit sau pierdere, presupune o serie de operatiuni contabile esentiale care trebuie reflectate corect in evidentele firmei. O monografie contabila clara ajuta atat contabilul, cat si asociatul sau administratorul sa inteleaga pasii necesari pentru stingerea obligatiilor, repartizarea activelor si inchiderea conturilor. In acest articol prezentam exemple de monografii contabile pentru diferite situatii de lichidare,...» citeste mai departe aici

  • TOATE obligatiile fiscale ale anului 2026

    • Agenda Fiscala a Contabilului 2026 este ghidul complet pentru toti profesionistii din domeniul financiar-contabil. Contine toate obligatiile fiscale, termenele legale si declaratiile ce trebuie depuse in anul 2026, insotite de baza lor legala. Este un instrument practic si usor de folosit, ideal pentru birou sau deplasari. Cu aceasta agenda, contabilii pot gestiona corect si la timp toate responsabilitatile fiscale.» citeste mai departe aici

  • Ai fost declarat inactiv fiscal? Ce poti sa faci

    • Firmele care ajung in situatia de inactivitate fiscala se confrunta cu o suspendare temporara a statutului lor fiscal activ, avand consecinte semnificative atat asupra activitatii proprii, cat si asupra partenerilor de afaceri. Inregistrarea ca „inactiv fiscal” implica pierderea unor drepturi esentiale, precum deducerea TVA si recunoasterea cheltuielilor. Totusi, aceasta situatie poate fi remediata prin conformarea la obligatiile legale si solicitarea reactivarii la autoritatea...» citeste mai departe aici

  • e-Factura. 4 EXCEPTII de la e-Factura in relatia B2C

    • E-Factura B2C reprezinta sistemul prin care facturile emise catre persoane fizice pot fi transmise prin platforma nationala RO e-Factura. Exista insa exceptii clare de la aceasta regula, in care transmiterea facturilor in sistem nu este obligatorie. In continuare, sunt prezentate principalele situatii de acest tip.» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Raport de lichidare si reglementari legislative

    • Intocmirea raportului de lichidare este obligatorie in cadrul procedurii de lichidare voluntara a unei firme. Documentul cuprinde toate operatiunile contabile de lichidare, precum vanzarea stocurilor, casarea stocurilor, plata datoriilor, incasarea creantelor sau renuntarea la ele, distribuirea patrimoniului catre asociat, etc. In acest articol vom pune la dispozitie un model de Raport de lichidare si vom clarifica ce alte documente mai sunt necesare la inchiderea societatii.» citeste mai departe aici

  • Leasing automobil. MONOGRAFIE contabila in cazul unei daune totale a masinii

    • Contribuabilii se intreaba cum trebuie procedat corect din punct de vedere contabil in situatia unei daune totale a unui autoturism achizitionat in leasing. Ce inregistrari contabile se efectueaza pentru inchiderea contractului, cum se trateaza sumele primite de la asigurator si care este modul corect de evidentiere a valorii bunului si a capitalului ramas de rambursat, vedeti in continuarea articolului. Avem acest caz concret. Compania a luat un leasing in anul 2022 pentru un automobil....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016