Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

10 masuri nefaste pentru Romania, date intr-un an de zile

06-Nov-2017
1727

Lista de masuri nefavorabile pentru economia Romaniei este una si mai lunga, insa merita trecute in revista cele mai importante si nocive astfel de zece masuri (unele dintre ele ramase la stadiul de proiect) care au bulversat mediul de afaceri, au pus pe jar intreaga fiscalitate si au alungat investitorii straini. 

Fiecare dintre aceste masuri a sporit neincrederea investitorilor in piata romaneasca, a slabit dialogul dintre institutiile statului si mediul privat, a dus la cresterea nejustificata a preturilor si a influentat negativ, pe termen lung, dezvoltarea Romaniei. 

Sa vedem care sunt aceste 10 masuri nocive, dintr-o lista mai lunga de masuri exemplificate recent de Wall-street.ro:

1. Split TVA sau plata defalcata a TVA, masura deja devenita celebra si care a alarmat toate companiile din Romania. In prezent, dintr-un sistem care ar fi urmat sa devina obligatoriu de la 1 ianuarie 2018 pentru toate societatile, s-a pastrat doar obligatia ca sistemul split TVA sa se aplice firmelor in insolventa si celor care au datorii reprezentand TVA. Cu toate acestea, pana la 1 ianuarie anul viitor mai e loc de alte proiecte noi si schimbari de planuri, asa cum am fost obisnuiti. 


2. Impozitul pe gospodarie. Anuntat in prima jumatate a anului, impozitul pe gospodarie promitea deduceri, cheltuieli reduse, scutiri si numai avantaje, alaturi de o armata de circa 35.000 de consultanti fiscali care sa se ocupe de fiecare gospodarie in parte. Un plan imposibil de pus in pratica si care, asa cum era de asteptat, nu s-a realizat, nu inainte de a fi alarmat insa din nou firmele si cetatenii deopotriva. La final de an, se anunta impozitul pe cifra de afaceri de 1%, masura contestata vehement de mediul de afaceri. 


3. Majorarea accizei la carburanti a facut ca preturile alimentelor sa creasca simtitor, iar efectele s-au vazut imediat dupa anuntul cu privire la aceasta acciza. 


4. Eliberarea detinutilor din inchisori a fost o masura luata fara o analiza temeinica si fara politici de reintegrare a celor eliberati. Chiar daca nu este o masura fiscala, a afectat direct si in mod negativ societatea civila, crescand rata infractionalitatii si punand in pericol siguranta si viata cetatenilor. Au fost eliberati, in urma decretului Ministerului de Justitie, circa 5.000 de detinuti. 


5. Ordonanta 13 a dus din nou la accentuarea dezechilibrului actual al tarii si a scos societatea civila in strada, la proteste, intr-un numar record de cateva sute de mii. Daca aveam nevoie de un reflector urias asupra noastra si care sa arate nivelul de coruptie existent in prezent, acesta a fost. 

6. Majorarea dupa bunul plac al salariilor in cadrul primariilor din tara. In comune sarace, unii primari au ajuns sa aiba salarii de mii de euro, chiar daca aceste sume nu existau nici macar la bugetul Primariei. 


7. Taxa de solidaritate sau noua contributie asiguratoare pentru munca nu este o taxa justificata si, inainte de toate, NU este o contributie. Noua forma de impozitare nu are o destinatie justificata si nu reprezinta decat o forma de crestere a veniturilor la bugetul de stat. 


8. Profitul companiilor de stat va merge tot la stat, eliminand insa posibilitatea companiilor de a face investitii. Vorbim de companii care, deja lipsite de fonduri, vor fi in imposibilitatea de a se redresa. 

9. Desfiintarea Pilonului II de pensii. Un atac asupra mediului privat, o amenda data ING pentru semnalul de alarma tras in mod just, urmand ca pe final de an sa aflam ca vom avea de platit o contributie redusa la Pilonul II de pensii, de la 5,1% la 3,7% in conditiile in care acest fond este unul performant (ceea ce nu se poate spune despre fondul de stat). 

10. Nu in ultimul rand, plata contributiilor la nivelul salariului minim si pentru contractele part-time, cumulat cu mutarea taxelor salariale la angajat, de la angajator si, de asemenea, eliminarea plafonarii bazei de calcul pentru CAS. 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "10 masuri nefaste pentru Romania, date intr-un an de zile":
Rating:

Nota: 2.36 din 7 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016