Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

CNIPMMR: Noul program de guvernare pune o mare presiune asupra mediului de afaceri

30-Iun-2017
578

Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania a atras atentia asupra faptului ca noul Program de Guvernare modifica semnificativ politicile fiscale, completeaza/modifica/proroga aplicarea multor masuri anterioare, cuprinde masuri pentru IMM, dar si creste presiunea asupra mediului de afaceri.

Astfel, referitor la schimbarea, de la 1 ianuarie 2018, a impozitului pe profit cu impozitul pe cifra de afaceri, care va avea 2 sau 3 trepte de impozitare, la 1 ianuarie 2018, aceasta va genera, potrivit CNIPMMR, dificultati majore pentru intreprinderile noi si pentru cele care investesc, blocand infiintarea si dezvoltarea societatilor comerciale, subliniaza Agerpres, citand declaratiile transmise de Consiliu:

"De asemenea, aplicarea unei cote diferentiale de impozit pe cifra de afaceri, ce se va regasi in preturile produsului final si poate crea discrepante concurentiale importante, comparativ cu celelalte state membre ale U.E., afectand direct volumul exporturilor. in plus, Romania risca si declansarea procedurii de infrigement in cazul instituirii impozitului procentual pe cifra de afaceri, raportat la dispozitiile Directivei 77/388/CEE privind armonizarea legislatiilor statelor membre referitoare la impozitele pe cifra de afaceri - sistemul comun de taxa pe valoarea adaugata: baza unitara de evaluare, taxa pe cifra de afaceri, nefiind deductibila, impiedicand libera circulatie a marfurilor si serviciilor".

De asemenea, se considera ca impozitul pe venitul global (care inlocuieste impozitul pe gospodarie din anteriorul Program de Guvernare) si declaratiile de patrimoniu vor reprezenta o sarcina administrativa suplimentara imensa pentru contribuabili (rezultata din completarea si inregistrarea declaratiilor, dar si din plata impozitului, recunoscandu-se explicit in noul Program de Guvernare ca abia "in Romania anului 2020 timpul alocat de contribuabili interactionarii cu institutiile statului, dar si de cetateni in general, se va reduce"), dar si o crestere semnificativa a cheltuielilor birocratice si administrative publice (cheltuieli materiale si de personal rezultate din inregistrarea declaratiilor, stabilirea impozitului, evidenta, incasare plata/compensare, control etc), in conditiile in care, nu este clarificat impactul masurii asupra bugetului, in contextul in care "veniturile mai mici de 2.000 lei/luna vor fi scutite" de impozit.

"Simplitatea de aplicare a cotei unice a reprezentat unul din motivele de atractivitate a investitorilor in Romania", au concluzionat reprezentantii CNIPMMR, informeaza Agerpres. 

Totodata, in opinia acestora, modificarea legislatiei fiscale privind colectarea TVA, programul de guvernare prevazand ca "De la 1 septembrie 2017 vom introduce un mecanism imbunatatit de colectare a TVA (split payment) pe modelul utilizat de Italia", implica modificarea Codului fiscal si a Codului de procedura fiscala.

In noul program e inclusa cresterea fiscalitatii, prin majorarea contributiilor pentru salariatii cu timp partial de lucru, instituirea taxei de solidaritate pentru romanii cu venituri peste 14.500 de lei si a taxei : suplimentara pe produsele al caror consum are un impact negativ major asupra sanatatii populatiei (fara precizarea categoriilor de produse), modificari privind pilonul 2 (privat) de pensii, CAS-ul putandu-se plati "la fondurile proprii de pensii (private), fara a mai exista obligatia de a se plati la bugetul asigurarilor sociale de stat", impozitul specific suplimentar privind profiturile obtinute din extractia de resurse naturale si neprelucrate in Romania.

Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari
Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari
Vezi detalii
Impozitul pe venit si Declaratia unica
Impozitul pe venit si Declaratia unica
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii

"Avand in vedere ca pe data de 29.06.2017 nu sunt elaborate inca proiectele de acte normative pentru modificarea Codului fiscal si Codului de procedura fiscala corespunzatoare noilor politici fiscale, nefiind derulate nici consultari cu partenerii sociali, termenele de implementare a masurilor respective din noul Program de Guvernare (01.09.2017, finalul anului 2017, respectiv 01.01.2018) incalca principiile fiscalitatii, respectiv asigurarea informarii contribuabililor, cu modificarea/ completarea codurilor "prin lege, care intra in vigoare in termen de minimum 6 luni de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I", precum si predictibilitatea impunerii, conform cu care trebuie sa se asigure "stabilitatea impozitelor, taxelor si contributiilor obligatorii", "pentru o perioada de timp de cel putin un an, in care nu pot interveni modificari in sensul majorarii sau introducerii de noi impozite, taxe si contributii obligatorii"", se arata in comunicat. 

Totodata, reprezentantii CNIPMMR au atras atentia si cu privire la faptul ca noul Program de Guvernare proroga aplicarea multor masuri din Programul de Guvernare anterior, ca de exemplu amanarea cu un an a termenului de adoptare a Codului Economic, pana cel tarziu la 1 iulie 2018, in conditiile in care in Programul de Guvernare anterior urma sa fie dezbatut in primul trimestru al anului 2017, trebuia sa intre in dezbatere parlamentara din aprilie 2017 si sa intre in vigoare cel tarziu de la 1 iulie 2017.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "CNIPMMR: Noul program de guvernare pune o mare presiune asupra mediului de afaceri":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • S-a aprobat programul Investeste in tine. Conditii de acordare a creditelor cu dobanda zero!
    • Guvernul a aprobat, in cadrul sedintei de joi, programul „Investeste in tine”, prin care cei cu varsta intre 16 si 26 de ani pot lua credite de pana la 40.000 de lei, cu dobanda zero, iar cei intre 26 si 55 de ani pot primi un credit de pana la 35.000 de lei, in aceleasi conditii. Pentru a beneficia de acest program, ei trebuie sa fie in sistemul de invatamant sau sa urmeze cursuri de specializare, iar banii pot fi folositi pentru educatie, sanatate sau sport. Principalii beneficiari...» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la impozitul pe venitul microintreprinderilor la impozitul pe profit
    • Sunt multe cazuri in care societatile decid sa treaca de la impozitul pe venit microintreprindere, la impozit pe profit. In cele ce urmeaza vom analiza cazul unei societati platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor, care decide urmatoarele: trecerea celor 2 salariati de la o norma pariala la o norma intreaga fiecare si majorarea capitalului social la peste 45.000 lei. Ca urmare a modificarilor facute, societatea vrea sa devina platitoare de impozit pe profit incepand din trimestrul...» citeste mai departe aici

  • MFP: Ajutor de la stat in sprijinul operatorilor economici din domeniul transportului rutier
    • La propunerea Ministerului Finantelor Publice, Guvernul a aprobat un proiect care prevede o schema de ajutor pentru operatorii economici din domeniul transportului public. Memorandumul cu tema: “Incadrarea schemei de ajutor de stat reprezentand diferenta dintre nivelul standard al accizelor si nivelul accizelor diferentiat pentru motorina utilizata drept combustibil pentru motor in baza alin. (9) si (10) ale art. 342 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si...» citeste mai departe aici

  • ROBOR, nou maxim istoric! Indicele la 3 luni creste la 3,09%
    • Indicele ROBOR la 3 luni, in functie de care se calculeaza costul creditelor de consum in lei cu dobanda variabila, a atins vineri un nou maxim istoric, cu o urcare de 0,14 puncte procentuale pe piata interbancara. Astfel, de la 2,95% cat era joi, ROBOR a crescut la 3,09%, atingand cel mai ridicat nivel din ultimii trei ani si opt luni, dupa cum reiese din datele Bancii Nationale a Romaniei (BNR). O valoare mai mare a ROBOR la trei luni a fost inregistrata ultima data pe 30 septembrie 2014, cand...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016