Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Top 5 noutati fiscale din ultima perioada: impozit pe cifra de afaceri, noul plafon de TVA, obligatii PFA

30-Iun-2017
1266

Revenim, prin cele ce urmeaza, cu o sinteza a celor mai importante noutati fiscale din ultima perioada, de la noul sistem de impozitare pe cifra de afaceri, propus de parlamentari, pana la majorarea plafonului de scutire TVA pana la 300.000 lei. 

Toate firmele din Romania vor plati impozit pe cifra de afaceri. Proprietarii firmelor in insolventa, fara drept de a initia alte afaceri

Conform noului program de guvernare anuntat recent de guvernul Mihai Tudose pare sa puna capac oricaror sanse de dezvoltare a unei afaceri in Romania. Astfel, una dintre masuri vizeaza trecerea la impozitul pe cifra de afaceri in loc de impozitul pe profit de anul viitor. Mai mult, antreprenorii care au cel putin doua afaceri in insolventa in palmares nu vor mai putea incepe o noua afacere pentru o anumita perioada de timp, stabilita de noul guvern.

Drumul catre succesul in business e presarat inevitabil si cu esecuri, cu precadere intr-o tara care nu isi sprijina sub nicio forma antreprenorii. A limita astfel numarul de incercari in functie de numarul de insolvente inseamna a lasa la latitudinea statului numarul de antreprenori existenti in Romania.

Mai mult, vor fi infiintate organizatii si institutii noi, unele dintre acestea primind fonduri europene pentru functionare (programe studentesti de antreprenoriat). De retinut ca astfel de programe functioneaza si in prezent si ca in acest moment e esentiala accelerarea accesarii de fonduri europene si nu crearea unor noi institutii care sa mareasca gradul de birocratie deja existent. 

Iata care sunt toate masurile importante pe care noul guvern le propune si care ameninta mediul de afaceri din Romania.

"In ceea ce priveste impozitarea profitului, o restabilire a echitatii consideram noi ca reprezinta impozitarea suplimentara a profiturilor obtinute din extractia de resurse natural si neprelucrate in Romania, cu cel putin 20%, prin adoptarea noii legi a redeventelor, cel tarziu la finalul anului 2017".

"Vom introduce impozitarea veniturilor pentru toate companiile din Romania, (

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii
Vezi detalii
Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018
Vezi detalii
Cheltuieli deductibile si nedeductibile. Ghid practic 2018
Cheltuieli deductibile si nedeductibile. Ghid practic 2018
Vezi detalii
impozit pe cifra de afaceri) incepand cu 01 ianuarie 2018. Acest impozit va inlocui impozitul pe profit si va avea 2 sau 3 trepte de impozitare". 

"Intentionam constituirea unei directii in cadrul ANAF (si cooperare cu Registrul Comertului) pe tematica firmelor cu pierderi continue (peste 3 ani la rand), companiilor care au cifra de afaceri nula si a creditelor acordate de actionarii privati propriilor firme cu pierderi precum si consolidarea Directiei de Preturi de Transfer din aceeasi institutie".

"Vom aduce modificari legislatiei astfel incat pana la 31 decembrie 2019 firmele cu capital negativ sa-si reintregeasca capitalul si ANAF-ul sa fie imputernicit cu urmarirea indeplinirii acestei conditii".
"Totodata vom modifica legea insolventei cel tarziu pana la 1 noiembrie 2017 a.i. o firma sa nu poata ramane in faliment mai mult de 2 ani sau daca nu-si respecta planul de conformare pe o perioada mai mare de 6 luni. Legea 31/1990 o vom modifica astfel incat o persoana sa nu mai poata infiinta o societate un anumit numar de ani dupa 2 insolvente. Pentru a creste gradul de colectare al taxelor vom imputernici ANAF ul cu colectarea cat mai multor taxe, inclusiv cele de la AFM, incepand cu 1 ianuarie 2018".

Continuarea aici. 

 

Firmele si PFA-urile primesc din iulie 2017 un nou cod de inregistrare!

Incepand cu luna iulie 2017, persoanele fizice autorizate (PFA) si societatile vor primi un cod unic de inregistrare suplimentar, in afara de numarul de ordine existent deja in Registrul Comertului si in afara de codul unic de inregistrare fiscala. 

In concret, discutam despre IDENTIFICATORUL UNIC LA NIVEL EUROPEAN (EUID), necesar implementarea sistemului care permite identificarea tuturor agentilor economici de mai sus in cadrul retelei care include registrele comertuli din toate statele membre ale Uniunii Europene.

PFA-urile si firmele vor primi noul cod unic de inregistrare fiscala la inmatriculare/ inregistrare atat in calitate de persoane juridice (firme), cat si in calitate de entitati fara personalitate juridica, organizate sub forma de PFA, intreprinderi individuale (II) sau familiale (IF).

Noul cod unic de identificare va individualiza operatorul economic in tot spatiul comunitar si ca registrul central al comertului (tinut de Oficiul National al Registrului Comertului - ONRC) si registrele comertului tinute de oficiile registrului comertului de pe langa tribunale urmeaza sa fie incluse intr-un sistem european in care vor fi cuprinse toate registrele comertului din statele membre ale Uniunii Europene, respectiv sistemul de interconectare a registrelor comertului.

Continuarea aici. 

 

ANAF implementeaza poprirea electronica

Poprirea electronica - Sistemul de comunicare a actelor de executare catre institutiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta este functionala din data de 23.06.2017.

Prin intermediul acestui sistem este asigurata o comunicare rapida si eficienta a actelor de executare si sunt inlaturate deficientele legate de intarzierea ridicarii masurii popririi conturilor bancare in cazul stingerii obligatiilor fiscale, astfel incat activitatea contribuabililor sa fie cat mai putin afectata.

Sistemul de comunicare a actelor de executare catre institutiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta este realizat in baza Ordinului ministrului finantelor publice nr. 691/2017 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora.

Poprirea electronica are in vedere debirocratizarea si simplificarea procedurilor administrative, precum si modernizarea si eficientizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Cititi continuarea aici.

 

Noi conditii pentru scutirea programatorilor de la plata impozitului pe venit. Analiza zilei

In Monitorul Oficial nr. 468 din data de 22 iunie 2017a fost publicat un nou Ordin al ministrul comunicatiilor si societatii informationale, ministrul educatiei nationale, ministrul muncii si justitiei sociale si ministrul finantelor publice cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit pentru activitatea de creatie de programe pentru calculator.

Potrivit Codului fiscal persoanele fizice sunt scutite de la plata impozitului pe venit pentru veniturile realizate din venituri din salarii si asimilate salariilor, ca urmare a desfasurarii activitatii de creare de programe pentru calculator. Incadrarea in activitatea de creare de programe pentru calculator se face prin ordin comun al ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice, al ministrului pentru societatea informationala, al ministrului educatiei si cercetarii stiintifice si al ministrului finantelor publice. 

Beneficiaza de scutire salariatii cetateni romani si cetateni statelor membre ale Uniunii Europene, Spatiului Economic European si Confederatiei Elvetiene ale caror diplome sunt echivalate, prin structurile de specialitate ale Ministerului Educatiei Nationale, cu diploma acordata dupa finalizarea unei forme de invatamant superior de lunga durata sau cu diploma acordata dupa finalizarea ciclului I de studii universitare de licenta. Nu beneficiaza de scutire salariatii cetateni ai statelor din afara UE. 

Continuarea aici. 

 

Plafonul de scutire de TVA se va majora de la 220.000 pana la 300.000 de lei

Plafonul de la care firmele trebuie sa se inregistreze in prezent in scopuri de taxa pe valoarea adaugata (TVA) urmeaza sa fie majorat pana la 300.000 lei, de la 220.000 lei cat este in prezent, in urma unui proiect adoptat in Senat. 

Propunerea legislativa pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal va obliga astfel firmele infiintate inainte de 1 ianuarie 2017 sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA daca depasesc plafonul 220.000 de lei in perioada cuprinsa intre 1 ianuarie 2017 si data de 1 a lunii urmatoare celei in care va intra in vigoare actul normativ (perioada de referinta). 

Daca nu se va depasi acest plafon in intervalul stabilit, societatile solicita codul de TVA numai daca obtin, pana la finele anului in curs, o cifra de afaceri de cel putin 300.000 de lei. Conform Avocatnet, la determinarea acestui plafon va fi luata in considerare si cifra de afaceri realizata in perioada de referinta.

Continuarea aici. 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Top 5 noutati fiscale din ultima perioada: impozit pe cifra de afaceri, noul plafon de TVA, obligatii PFA":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Deschidere sediu secundar. Declaratia de mentiuni. Formular 060
    • In ce priveste sediul secundar, potrivit art.85, alin.(1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, contribuabilul/platitorul are obligatia de a declara organului fiscal central infiintarea de sedii secundare (sucursala, birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea). Termen: 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate. Click aici pentru Declaratia 060 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru...» citeste mai departe aici

  • PFA versus Microintreprindere in 2018
    • In analiza urmatoare, vom face o comparatie intre PFA si microintreprindere si vom vedea care este mai avantajoasa. In urma tuturor modificarilor legislative aduse de "Revolutia fiscala", microintreprinderea duce o "povara fiscala" mult mai mica decat o PFA. Din 2018, dupa modificarea articolului 47 din Codul fiscal, pot fi microintreprinderi si societatile care obtin venituri din consultanta si management. Aceasta modificare este importanta deoarece o pondere considerabila a PFA-urilor obtin...» citeste mai departe aici

  • Sesiune online ANAF: Raspunsuri cu privire la formularul 207
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a organizat ieri, 21 februarie 2018, pe pagina oficiala de facebook ANAF, o sesiune de asistenta online cu privire la depunerea formularului 207. Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au oferit raspunsuri referitoare la depunerea declaratiei informative privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti, formularul 207. Ce presupune declaratia 207 Formularul 207 reprezinta...» citeste mai departe aici

  • Drepturi de autor. Care sunt contributiile sociale in 2018?
    • In analiza de mai jos, o persoana fizica scrie nuvele pe care le vinde prin platforma Amazon, pentru care incaseaza sume in bani. In trimestrul 4/2017 a incasat 30 de euro. Vom vedea ce obligatii declarative (declaratii, impozite de plata) are pentru aceasta suma. Iata raspunsul specialistului! Conform art. 148 alin. (1) din Codul fiscal, baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale in cazul persoanelor care realizeaza venituri din activitati independente o reprezinta venitul ales...» citeste mai departe aici

  • BNR: Statele membre ale UE au abordari diferite privind controlul ratelor dobanzii
    • Potrivit unui documentar al Bancii Nationale a Romaniei (BNR), statele membre ale Uniunii Europene (UE) au abordari diferite cu privire la controlul ratelor dobanzii, dintre care 14 tari aplica plafoane asupra dobanzilor contractuale de stipulat in contracte de credit tipice, in timp ce alte 13 tari nu au astfel de plafoane. "Consultarea literaturii economice arata ca exista diferente considerabile in atitudinea statelor membre UE in ceea ce priveste reglementarea pretului creditului de consum:...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii