Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OANAF 2661/2017 pentru modificarea si completarea Normelor tehnice privind aplicarea uniforma a reglementarilor vamale in zonele libere

03-Oct-2017
1527

Regasiti mai jos Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.2661/2017 pentru modificarea si completarea Normelor tehnice privind aplicarea uniforma a reglementarilor vamale in zonele libere, aprobate prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.2759/2016 (M.Of. nr.750 din 19 septembrie 2017).


Avand in vedere prevederile art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

 ART. I
Normele tehnice privind aplicarea uniforma a reglementarilor vamale in zonele libere, aprobate prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.759/2016, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 778 din 4 octombrie 2016, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 5, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmatorul cuprins:
"(4) Titularul deciziei de aprobare a evidentei operative, eliberata de biroul vamal de supraveghere pentru desfasurarea activitatii de depozitare a marfurilor neunionale in zona libera, are urmatoarele responsabilitati:

 a) sa se asigure ca marfurile plasate sub regimul de zona libera nu sunt sustrase de sub supraveghere vamala; 

 b) sa indeplineasca obligatiile care decurg din depozitarea marfurilor aflate sub regimul de zona libera;
c) sa notifice in scris biroului vamal de supraveghere al zonei libere orice disparitie de marfuri si sa depuna in acelasi timp evidentele operative completate cu lipsurile de marfuri constatate conform deciziei de aprobare a evidentei operative;

 d) sa comunice biroului vamal emitent al deciziei orice modificare a obligatiei cuprinse in cererea de aprobare a evidentei operative."
2. La articolul 6 alineatul (2), literele c) si d) se abroga.

3. La articolul 6, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:

 "(3) Cererea de aprobare a evidentei operative constituie notificare prealabila, prevazuta la art. 244 alin. 2 din Codul vamal al Uniunii."

4. Titlul sectiunii a 5-a se modifica si va avea urmatorul cuprins:

 "SECTIUNEA a 5-a

Modificarea, revocarea sau anularea deciziei de aprobare a evidentei operative"

5. La articolul 13, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

 "(2) Decizia de aprobare a evidentei operative poate fi modificata, revocata sau anulata de biroul vamal de supraveghere al zonei libere in cazurile prevazute la art. 27 si 28 din Codul vamal al Uniunii."

6. La articolul 13, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
"(3) Revocarea aprobarii evidentei operative poate avea loc in special daca supravegherea vamala a uneia sau mai multor activitati in zona libera nu poate fi exercitata in mod eficient sau in caz de lipsuri repetate si nejustificate de marfuri."

7. La articolul 17, alineatele (1) si (2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"ART. 17
(1) Biroul vamal de supraveghere revoca inregistrarea depozitului in cazul in care una sau mai multe dintre conditiile ce au stat la baza inregistrarii nu mai sunt indeplinite.

 (2) Biroul vamal de supraveghere anuleaza inregistrarea depozitului cand inregistrarea s-a facut pe baza unor date incorecte sau incomplete, iar titularul avea cunostinta sau trebuia sa aiba cunostinta de acest fapt."

8. Articolul 24 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

 "ART. 24
in cazul disparitiei/lipsei nejustificate sau sustragerii de marfuri, pentru care nu se poate stabili statutul vamal unional sau neunional, acestea se considera ca fiind consumate/utilizate in zona libera sau sustrase de sub supraveghere vamala, fiind aplicabile prevederile art. 79 din Codul vamal al Uniunii."

9. La articolul 41, litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

 "b) inscrierea in evidenta operativa a mentiunilor referitoare la declaratia de export si, dupa caz, la documentul de transport aferente scoaterii marfurilor din zona libera."

10. Titlul capitolului IV se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"CAPITOLUL IV

Conditii de utilizare si consum al marfurilor neunionale fara nasterea datoriei vamale"

11. La articolul 50, dupa alineatul (1) se introduc trei noi alineate, alineatele (2) - (4), cu urmatorul cuprins:
"(2) Aprobarile de construire in zona libera, emise de birourile vamale conform prevederilor Ordinului vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 7.394/2007 pentru aprobarea Normelor tehnice privind aplicarea uniforma a reglementarilor vamale in zonele libere si antrepozitele libere, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 532 din 7 august 2007, isi pastreaza valabilitatea.

 (3) Deciziile de aprobare a evidentei operative, emise de birourile vamale conform prevederilor Ordinului vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 7.394/2007 pentru aprobarea Normelor tehnice privind aplicarea uniforma a reglementarilor vamale in zonele libere si antrepozitele libere, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 532 din 7 august 2007, sunt supuse reevaluarii.

 (4) in cazul prevazut la alin. (3), biroul vamal ia decizia de reevaluare inainte de data de 1 mai 2019. Reevaluarea deciziei de aprobare a evidentei operative are loc prin revocarea deciziei existente si, dupa caz, emiterea unei noi decizii. Revocarea se notifica fara intarziere titularului deciziei de aprobare a evidentei operative."

12. Anexa nr. 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ANEXA 1
la normele tehnice
Biroul Vamal de Supraveghere .........................
DECIZIE DE APROBARE A EVIDENtEI OPERATIVE
Nr. ..................../.....................

 Ca urmare a Solicitarii nr. ................, in conformitate cu prevederile art. 244 din Codul
vamal al Uniunii, se aproba:
...........................................................................................................................................................,
cu sediul/domiciliul in ....................................................................................................................................
............................................................................., cod unic de inregistrare nr. ............................, certificat de inregistrare la registrul comertului seria ........../nr. ................., pentru desfasurarea activitatii
............................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................
.............................................................................. in zona libera ....................................... .

 Aprobarea acordata pentru tinerea evidentei operative in forma prezentata in solicitarea de referinta face parte integranta din prezenta aprobare.

 De asemenea va aducem la cunostinta ca aveti urmatoarele obligatii:

 a) sa va asigurati ca marfurile plasate sub regimul de zona libera nu sunt sustrase de sub supraveghere vamala;
b) sa indepliniti obligatiile care decurg din depozitarea marfurilor aflate sub regimul de zona libera;
c) sa notificati in scris biroului vamal de supraveghere al zonei libere orice disparitie de marfuri si sa depuneti in acelasi timp evidentele operative completate cu lipsurile de marfuri constatate conform deciziei de aprobare a evidentei operative;
d) sa comunicati biroului vamal emitent al deciziei orice modificare a obligatiei cuprinse in cererea de aprobare a evidentei operative.

 Semnatura si stampila"
ART. II
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Mirela Calugareanu
Bucuresti, 11 septembrie 2017.
Nr. 2.661.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • SAF-T. Ce amenzi se aplica pentru contribuabilii mici care NU depun D406 din ianuarie 2025

    • Incepand cu 1 ianuarie 2025, firmele mici capata si ele obligatia de a depune fisierul SAF-T (Declaratia 406), asa cum s-a stabilit prin Ordinul ANAF nr. 1.783/2021. Practic, vorbim de ultima etapa majora a calendarului de implementare a raportarii SAF-T in Romania, obligatia fiind deja in vigoare pentru contribuabilii mari si cei mijlocii, din 2022, respectiv 2023. Ce amenzi se aplica pentru nerespectarea legii? Reamintim ca SAF-T este un fisier in format electronic, standardizat international,...» citeste mai departe aici

  • Salariu minim a ajuns la 4.050 lei din 2025. 5 lucruri importante pe care trebuie sa le stie firmele

    • Conform legislatiei in vigoare, salariul minim brut pe tara a crescut de la 1 ianuarie 2025 si a ajuns la suma de 4.050 lei. In acest context ITM Caras Severin aduce mai multe precizari importante pentru firme. Salariu minim a ajuns la 4.050 lei din 2025. 5 lucruri importante pe care trebuie sa le stie firmele In raport de dispozitiile art.1 din HG nr. 1506/2024 pentru stabilirea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata, de la 1 ianuarie 2025, salariul de baza minim brut pe ? ara...» citeste mai departe aici

  • Din ianuarie 2025 a intrat in vigoare noul impozit de 1% pe constructii. Cine are aceasta obligatie

    • Un nou sistem de calcul al impozitului pe constructii, care se aplica asupra valorii constructiilor existente in patrimoniul contribuabililor inca din data de 31 decembrie a anului anterior, este un vigoare incepand cu 1 ianuarie 2025. Cum se va stabili impozitul, pana cand se va plati acesta, si cine are aceasta obligatie, vedem in randurile care urmeaza. Mentionam insa ca pentru a putea aplica aceste reglementari Ministerul Finantelor trebuie sa emita normele metodologice corespunzatoare. Din...» citeste mai departe aici

  • Diurna externa. Cum se calculeaza si ce documente justificative sunt necesare

    • Angajatii sau administratorii firmelor care se deplaseaza in afara tarii in interes de serviciu sau pentru diverse misiuni sunt remunerati de angajatori cu diurna externa. Este extrem de important ca acesta sa fie calculata corespunzator, nu doar pentru respectarea reglementarilor fiscale, dar si pentru a evita posibile erori care ar putea afecta atat drepturile salariatului, cat si contabilitatea companiei. Diurna externa. Cum se calculeaza si ce documente justificative sunt necesare In acest...» citeste mai departe aici

  • NOI OBLIGATII pentru contribuabilii nerezidenti din ianuarie 2025

    • Incepand cu 1 ianuarie 2025, contribuabilii nerezidenti care detin cod de TVA in Romania vor trebui sa depuna declaratia 406 (SAF-T), insa intr-o forma simplificata. NOI OBLIGATII pentru contribuabilii nerezidenti din ianuarie 2025 Incepand cu 1 ianuarie 2025, contribuabilii nerezidenti care detin cod de TVA in Romania vor trebui sa depuna declaratia 406 (SAF-T), insa intr-o forma simplificata. Obligatia vizeaza companiile inregistrate direct, prin reprezentant fiscal sau cele cu sedii fixe in...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe veniturile micro in 2025. Ce schimbari au aparut pentru acest an

    • Inca din data de 1 ianuarie 2025 se aplica mai multe modificari in privinta impozitului pe veniturile microintreprinderii, pe care le vom enunta in continuarea articolului. Printre cele mai importante apare schimbarea cu privire la plafon, care a scazut de la 500.000 euro la 250.000 euro. Impozit pe veniturile micro in 2025. Ce schimbari au aparut pentru acest an 1. Scade plafonul de venituri pentru a aplica pentru acest sistem de impozitare Astfel, o microintreprindere este o persoana juridica...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016