Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Codul fiscal 2011 - Titlul VII (partea a II-a)

07-Mar-2011
4476
SECTIUNEA 1*)
Dispozitii generale

------------
Sectiunea 1 din Cap. I^1 din Titlul VII a fost introdusa de pct. 148 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009.
*) NOTA :
Conform alin. (2) al art. III din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009, prin exceptie de la alin. (1), prevederile art. I pct. 148 referitoare la capitolul I^1 "Regimul accizelor armonizate" se aplica incepand cu data de 1 aprilie 2010.

Sfera de aplicare
ART. 206^2*)

Accizele armonizate, denumite in continuare accize, sunt taxe speciale percepute direct sau indirect asupra consumului urmatoarelor produse:
a) alcool si bauturi alcoolice;
b) tutun prelucrat;
c) produse energetice si electricitate.
------------
Art. 206^2 a fost introdus de pct. 148 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009.
*) NOTA :
Conform alin. (2) al art. III din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009, prin exceptie de la alin. (1), prevederile art. I pct. 148 referitoare la capitolul I^1 "Regimul accizelor armonizate" se aplica incepand cu data de 1 aprilie 2010.

Definitii
ART. 206^3*)
in intelesul prezentului capitol, se vor folosi urmatoarele definitii:
1. produsele accizabile sunt produsele prevazute la art. 206^2, supuse reglementarilor privind accizele potrivit prezentului capitol;
2. productia de produse accizabile reprezinta orice operatiune prin care aceste produse sunt fabricate, procesate sau transformate sub orice forma;
3. antrepozitarul autorizat este persoana fizica sau juridica autorizata de autoritatea competenta, in cadrul activitatii sale, sa produca, sa transforme, sa detina, sa primeasca sau sa expedieze produse accizabile in regim suspensiv de accize intr-un antrepozit fiscal;
4. antrepozitul fiscal este locul in care produsele accizabile sunt produse, transformate, detinute, primite sau expediate in regim suspensiv de accize de catre un antrepozitar autorizat in cadrul activitatii sale, in conditiile prevazute de prezentul capitol si de normele metodologice;
5. Tratat inseamna Tratatul de instituire a Comunitatii Europene;
6. stat membru si teritoriul unui stat membru inseamna teritoriul fiecarui stat membru al Comunitatii caruia i se aplica Tratatul, in conformitate cu art. 299 din Tratat, cu exceptia teritoriilor terte;
7. Comunitate si teritoriul Comunitatii inseamna teritoriile statelor membre, astfel cum sunt definite la pct. 6;
8. teritorii terte inseamna teritoriile prevazute la art. 206^4 alin. (1) si (2);
------------
Pct. 8 al art. 206^3 a fost modificat de pct. 9 al art. I din LEGEA nr. 76 din 6 mai 2010, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 307 din 11 mai 2010, care modifica pct. 148 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009.

9. tara terta inseamna orice stat sau teritoriu caruia nu i se aplica Tratatul;
10. procedura vamala suspensiva sau regim vamal suspensiv inseamna oricare dintre procedurile speciale prevazute de Regulamentul (CEE) nr. 2.913/1992 al Consiliului din 12 octombrie 1992 de instituire a Codului Vamal Comunitar, al caror obiect il constituie marfurile necomunitare in momentul intrarii pe teritoriul vamal al Comunitatii, depozitarea temporara, zonele libere sau antrepozitele libere, precum si oricare dintre procedurile prevazute la art. 84 alin. (1) lit. a) din acest regulament;
11. regim suspensiv de accize inseamna un regim fiscal aplicat producerii, transformarii, detinerii sau deplasarii de produse accizabile care nu fac obiectul unei proceduri ori al unui regim vamal suspensiv, accizele fiind suspendate;
12. import de produse accizabile inseamna intrarea pe teritoriul Comunitatii de produse accizabile, cu exceptia cazului in care produsele, la intrarea lor pe teritoriul Comunitatii, sunt plasate sub un regim sau sub o procedura vamala suspensiva, precum si iesirea lor dintr-un regim ori o procedura vamala suspensiva;
13. destinatar inregistrat inseamna persoana fizica sau juridica autorizata de autoritatea competenta, in cadrul activitatii sale si in conditiile prevazute in normele metodologice, sa primeasca produse accizabile care se deplaseaza in regim suspensiv de accize dintr-un alt stat membru;
14. expeditor inregistrat inseamna persoana fizica sau juridica care importa produse accizabile si este autorizata de autoritatea competenta, in cadrul activitatii sale si in conditiile prevazute in normele metodologice, exclusiv sa expedieze produsele accizabile care se deplaseaza in regim suspensiv de accize in urma punerii in libera circulatie a acestora in conformitate cu art. 79 din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/92;
15. codul NC reprezinta pozitia tarifara, subpozitia tarifara sau codul tarifar, asa cum este prevazuta/prevazut in Regulamentul CE nr. 2.658/87 al Consiliului din 23 iulie 1987 privind Nomenclatura tarifara si statistica si Tariful Vamal Comun, in vigoare de la 19 octombrie 1992, iar in cazul produselor energetice, in vigoare de la 1 ianuarie 2002. Ori de cate ori intervin modificari in nomenclatura combinata a Tarifului vamal comun, corespondenta dintre codurile NC prevazute in prezentul capitol si noile coduri NC se va realiza potrivit prevederilor din normele metodologice;
16. supraveghere fiscala reprezinta orice actiune sau procedura de interventie a autoritatii competente pentru prevenirea, combaterea si sanctionarea fraudei fiscale.
------------
Art. 206^3 a fost introdus de pct. 148 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009.
*) NOTA :
Conform alin. (2) al art. III din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009, prin exceptie de la alin. (1), prevederile art. I pct. 148 referitoare la capitolul I^1 "Regimul accizelor armonizate" se aplica incepand cu data de 1 aprilie 2010.

Alte teritorii de aplicare
ART. 206^4*)
(1) Sunt considerate teritorii terte urmatoarele teritorii care fac parte din teritoriul vamal al Comunitatii:
a) insulele Canare;
b) departamentele franceze de peste mari;
c) insulele Aland;
d) insulele Anglo-Normande (Channel Islands).
(2) Sunt considerate teritorii terte si teritoriile care intra sub incidenta art. 299 alin. (4) din Tratat, precum si urmatoarele teritorii care nu fac parte din teritoriul vamal al Comunitatii:
a) insula Helgoland;
b) teritoriul Busingen;
c) Ceuta;
d) Melilla;
e) Livigno;
f) Campione d'Italia;
g) apele italiene ale lacului Lugano.
(3) Operatiunile cu produse accizabile efectuate provenind din sau avand ca destinatie:
a) Principatul Monaco sunt tratate ca deplasari dinspre sau catre Franta;
b) San Marino sunt tratate ca deplasari dinspre sau catre Italia;
c) zonele Akrotiri si Dhekelia aflate sub suveranitatea Regatului Unit sunt tratate ca deplasari dinspre sau catre Cipru;
d) insula Man sunt tratate ca deplasari dinspre sau catre Regatul Unit;
e) Jungholz si Mittelberg (Kleines Walsertal) sunt tratate ca deplasari dinspre sau catre Germania.
(4) Formalitatile stabilite prin dispozitiile vamale comunitare cu privire la intrarea produselor pe teritoriul vamal al Comunitatii se aplica mutatis mutandis intrarii pe teritoriul Comunitatii a produselor accizabile care provin din unul dintre teritoriile mentionate la alin. (1).
(5) Formalitatile stabilite prin dispozitiile vamale comunitare cu privire la iesirea produselor din teritoriul vamal al Comunitatii se aplica mutatis mutandis iesirii produselor accizabile de pe teritoriul Comunitatii care au ca destinatie unul dintre teritoriile mentionate la alin. (1).
(6) Sectiunile a 7-a si a 9-a din prezentul capitol nu se aplica produselor accizabile care fac obiectul unei proceduri sau al unui regim vamal suspensiv.
------------
Art. 206^4 a fost introdus de pct. 148 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009.
*) NOTA :
Conform alin. (2) al art. III din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009, prin exceptie de la alin. (1), prevederile art. I pct. 148 referitoare la capitolul I^1 "Regimul accizelor armonizate" se aplica incepand cu data de 1 aprilie 2010.

Faptul generator
ART. 206^5*)
Produsele accizabile sunt supuse accizelor la momentul:
a) producerii acestora, inclusiv, acolo unde este cazul, la momentul extractiei acestora, pe teritoriul Comunitatii;
b) importului acestora pe teritoriul Comunitatii.
------------
Art. 206^5 a fost introdus de pct. 148 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009.
*) NOTA :
Conform alin. (2) al art. III din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009, prin exceptie de la alin. (1), prevederile art. I pct. 148 referitoare la capitolul I^1 "Regimul accizelor armonizate" se aplica incepand cu data de 1 aprilie 2010.

Exigibilitatea
ART. 206^6*)
(1) Accizele devin exigibile in momentul eliberarii pentru consum si in statul membru in care se face eliberarea pentru consum.
(2) Conditiile de exigibilitate si nivelul accizelor care urmeaza sa fie aplicate sunt cele in vigoare la data la care accizele devin exigibile in statul membru in care are loc eliberarea pentru consum.
------------
Art. 206^6 a fost introdus de pct. 148 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009.
*) NOTA :
Conform alin. (2) al art. III din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009, prin exceptie de la alin. (1), prevederile art. I pct. 148 referitoare la capitolul I^1 "Regimul accizelor armonizate" se aplica incepand cu data de 1 aprilie 2010.

Eliberarea pentru consum
ART. 206^7*)
(1) in intelesul prezentului capitol, eliberarea pentru consum reprezinta:
a) iesirea produselor accizabile, inclusiv neregulamentara, dintr-un regim suspensiv de accize;
b) detinerea de produse accizabile in afara unui regim suspensiv de accize pentru care accizele nu au fost percepute in conformitate cu dispozitiile prezentului capitol;
c) producerea de produse accizabile, inclusiv neregulamentara, in afara unui regim suspensiv de accize;
d) importul de produse accizabile, chiar si neregulamentar, cu exceptia cazului in care produsele accizabile sunt plasate, imediat dupa import, in regim suspensiv de accize;
e) utilizarea de produse accizabile in interiorul antrepozitului fiscal altfel decat ca materie prima.
(2) Eliberare pentru consum se considera si detinerea in scopuri comerciale de catre un comerciant de produse accizabile, care au fost eliberate in consum in alt stat membru sau au fost importate in alt stat membru si pentru care accizele nu au fost percepute in Romania.
(3) Momentul eliberarii pentru consum este:
a) in situatiile prevazute la art. 206^30 alin. (2) lit. a) pct. 2, momentul primirii produselor accizabile de catre destinatarul inregistrat;
b) in situatiile prevazute la art. 206^30 alin. (2) lit. a) pct. 4, momentul primirii produselor accizabile de catre beneficiarul scutirii de la art. 206^56;
c) in situatiile prevazute la art. 206^30 alin. (3), momentul primirii produselor accizabile la locul de livrare directa.
(4) Nu se considera eliberare pentru consum miscarea produselor accizabile din antrepozitul fiscal, in conditiile prevazute in sectiunea a 9-a din prezentul capitol si conform prevederilor din normele metodologice, catre:
a) un alt antrepozit fiscal in Romania sau in alt stat membru;
b) un destinatar inregistrat din alt stat membru;
c) un teritoriu din afara teritoriului comunitar.
(5) Distrugerea totala sau pierderea iremediabila a produselor accizabile aflate sub regim suspensiv de accize, dintr-o cauza ce tine de natura produselor, ca urmare a unui caz fortuit ori de forta majora sau ca o consecinta a autorizarii de catre autoritatea competenta, nu este considerata eliberare pentru consum.
(6) in sensul prezentului capitol, produsele sunt considerate distruse total sau pierdute iremediabil atunci cand devin inutilizabile ca produse accizabile. Distrugerea totala sau pierderea iremediabila a produselor accizabile trebuie dovedita autoritatii competente, potrivit precizarilor din normele metodologice.
(7) in cazul unui produs accizabil care are dreptul de a fi scutit de accize, utilizarea in orice scop care nu este in conformitate cu scutirea este considerata eliberare pentru consum.
(8) in cazul unui produs energetic, pentru care accizele nu au fost anterior exigibile, eliberare pentru consum se considera atunci cand produsul energetic este oferit spre vanzare ori este utilizat drept combustibil pentru motor sau combustibil pentru incalzire.
(9) in cazul unui produs accizabil, pentru care acciza nu a fost anterior exigibila, se considera eliberare pentru consum atunci cand produsul accizabil este depozitat intr-un antrepozit fiscal pentru care s-a revocat ori s-a anulat autorizatia. Acciza devine exigibila la data la care decizia de revocare a autorizatiei de antrepozit fiscal produce efectele ori la data comunicarii deciziei de anulare a autorizatiei de antrepozit fiscal, pentru produsele accizabile ce pot fi eliberate pentru consum.
------------
Art. 206^7 a fost introdus de pct. 148 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009.
*) NOTA :
Conform alin. (2) al art. III din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009, prin exceptie de la alin. (1), prevederile art. I pct. 148 referitoare la capitolul I^1 "Regimul accizelor armonizate" se aplica incepand cu data de 1 aprilie 2010.

Importul
ART. 206^8*)
(1) in intelesul prezentului titlu, import reprezinta orice intrare de produse accizabile din afara teritoriului comunitar, cu exceptia:
a) plasarii produselor accizabile importate sub regim vamal suspensiv in Romania;
b) distrugerii sub supravegherea autoritatii vamale a produselor accizabile;
c) plasarii produselor accizabile in zone libere, antrepozite libere sau porturi libere, in conditiile prevazute de legislatia vamala in vigoare.
(2) Se considera de asemenea import:
a) scoaterea unui produs accizabil dintr-un regim vamal suspensiv, in cazul in care produsul ramane in Romania;
b) utilizarea in scop personal in Romania a unor produse accizabile plasate in regim vamal suspensiv;
c) aparitia oricarui alt eveniment care genereaza obligatia platii accizelor la intrarea produselor accizabile din afara teritoriului comunitar.
------------
Art. 206^8 a fost introdus de pct. 148 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009.
*) NOTA :
Conform alin. (2) al art. III din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009, prin exceptie de la alin. (1), prevederile art. I pct. 148 referitoare la capitolul I^1 "Regimul accizelor armonizate" se aplica incepand cu data de 1 aprilie 2010.

Platitori de accize
ART. 206^9*)
(1) Persoana platitoare de accize care au devenit exigibile este:
a) in ceea ce priveste iesirea unor produse accizabile dintr-un regim suspensiv de accize, astfel cum se mentioneaza la art. 206^7 alin. (1) lit. a):
1. antrepozitarul autorizat, destinatarul inregistrat sau orice alta persoana care elibereaza produsele accizabile din regimul suspensiv de accize ori in numele careia se efectueaza aceasta eliberare si, in cazul iesirii neregulamentare din antrepozitul fiscal, orice alta persoana care a participat la aceasta iesire;
2. in cazul unei nereguli in cursul unei deplasari a produselor accizabile in regim suspensiv de accize, astfel cum este definita la art. 206^41 alin. (1), (2) si (4): antrepozitarul autorizat, expeditorul inregistrat sau orice alta persoana care a garantat plata accizelor in conformitate cu art. 206^54 alin. (1) si (2), precum si orice persoana care a participat la iesirea neregulamentara si care avea cunostinta sau care ar fi trebuit sa aiba cunostinta in mod normal de caracterul neregulamentar al acestei iesiri;
b) in ceea ce priveste detinerea unor produse accizabile, astfel cum se mentioneaza la art. 206^7 alin. (1) lit. b): persoana care detine produsele accizabile sau orice alta persoana implicata in detinerea acestora;
c) in ceea ce priveste producerea unor produse accizabile, astfel cum se mentioneaza la art. 206^7 alin. (1) lit. c): persoana care produce produsele accizabile sau, in cazul unei produceri neregulamentare, orice alta persoana implicata in producerea acestora;
d) in ceea ce priveste importul unor produse accizabile, astfel cum se mentioneaza la art. 206^7 alin. (1) lit. d): persoana care declara produsele accizabile sau in numele careia produsele sunt declarate in momentul importului ori, in cazul unui import neregulamentar, orice alta persoana implicata in importul acestora.
(2) Atunci cand mai multe persoane sunt obligate sa plateasca aceeasi datorie privind accizele, acestea sunt obligate sa plateasca in solidar acea datorie.
------------
Art. 206^9 a fost introdus de pct. 148 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009.
*) NOTA :
Conform alin. (2) al art. III din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009, prin exceptie de la alin. (1), prevederile art. I pct. 148 referitoare la capitolul I^1 "Regimul accizelor armonizate" se aplica incepand cu data de 1 aprilie 2010.

SECtIUNEA a 2-a*)
Alcool si bauturi alcoolice
------------
Sectiunea a 2-a din Cap. I^1 din Titlul VII a fost introdusa de pct. 148 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009.
*) NOTA :
Conform alin. (2) al art. III din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009, prin exceptie de la alin. (1), prevederile art. I pct. 148 referitoare la capitolul I^1 "Regimul accizelor armonizate" se aplica incepand cu data de 1 aprilie 2010.

Bere
ART. 206^10*)
(1) in intelesul prezentului capitol, bere reprezinta orice produs incadrat la codul NC 2203 00 sau orice produs care contine un amestec de bere si de bauturi nealcoolice, incadrat la codul NC 2206 00, avand, si intr-un caz, si in altul, o concentratie alcoolica mai mare de 0,5% in volum.
(2) Pentru berea produsa de micii producatori independenti, care detin instalatii de fabricatie cu o capacitate nominala care nu depaseste 200.000 hl/an, se aplica accize specifice reduse. Acelasi regim se aplica si pentru berea provenita de la micii producatori independenti din alte state membre, potrivit prevederilor din normele metodologice.
(3) Prin mici producatori de bere independenti se intelege toti operatorii economici mici producatori care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii: sunt operatori economici producatori de bere care, din punct de vedere juridic si economic, sunt independenti fata de orice alt operator economic producator de bere; utilizeaza instalatii fizice distincte de cele ale altor fabrici de bere; folosesc spatii de productie diferite de cele ale oricarui alt operator economic producator de bere si nu functioneaza sub licenta de produs a altui operator economic producator de bere.
(4) Fiecare antrepozitar autorizat mic producator de bere are obligatia de a depune la autoritatea competenta, pana la data de 15 ianuarie a fiecarui an, o declaratie pe propria raspundere privind capacitatile de productie pe care le detine, potrivit prevederilor din normele metodologice.
(5) Este exceptata de la plata accizelor berea fabricata de persoana fizica si consumata de catre aceasta si membrii familiei sale, cu conditia sa nu fie vanduta.
------------
Art. 206^10 a fost introdus de pct. 148 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009.
*) NOTA :
Conform alin. (2) al art. III din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009, prin exceptie de la alin. (1), prevederile art. I pct. 148 referitoare la capitolul I^1 "Regimul accizelor armonizate" se aplica incepand cu data de 1 aprilie 2010.

Vinuri
ART. 206^11*)
(1) in intelesul prezentului capitol, vinurile sunt:
a) vinuri linistite, care cuprind toate produsele incadrate la codurile NC 2204 si 2205, cu exceptia vinului spumos, asa cum este definit la lit. b), si care:
1. au o concentratie alcoolica mai mare de 1,2% in volum, dar care nu depaseste 15% in volum, si la care alcoolul continut in produsul finit rezulta in intregime din fermentare; sau
2. au o concentratie alcoolica mai mare de 15% in volum, dar care nu depaseste 18% in volum, au fost obtinute fara nicio imbogatire si la care alcoolul continut in produsul finit rezulta in intregime din fermentare;
b) vinuri spumoase, care cuprind toate produsele incadrate la codurile NC 2204 10, 2204 21 10, 2204 29 10 si 2205 si care:
1. sunt prezentate in sticle inchise, cu un dop tip ?ciuperca?, fixat cu ajutorul legaturilor, sau care sunt sub presiune datorata dioxidului de carbon in solutie egala sau mai mare de 3 bari; si
2. au o concentratie alcoolica care depaseste 1,2% in volum, dar care nu depaseste 15% in volum, si la care alcoolul continut in produsul finit rezulta in intregime din fermentare.
(2) Este exceptat de la plata accizelor vinul fabricat de persoana fizica si consumat de catre aceasta si membrii familiei sale, cu conditia sa nu fie vandut.
------------
Art. 206^11 a fost introdus de pct. 148 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009.
*) NOTA :
Conform alin. (2) al art. III din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009, prin exceptie de la alin. (1), prevederile art. I pct. 148 referitoare la capitolul I^1 "Regimul accizelor armonizate" se aplica incepand cu data de 1 aprilie 2010.

Bauturi fermentate, altele decat bere si vinuri
ART. 206^12*)
(1) in intelesul prezentului capitol, bauturile fermentate, altele decat bere si vinuri, reprezinta:
a) bauturi fermentate linistite, care se incadreaza la codurile NC 2204 si 2205 si care nu sunt prevazute la art. 206^11, precum si toate produsele incadrate la codurile NC 2206 00, cu exceptia altor bauturi fermentate spumoase, asa cum sunt definite la lit. b), si a produsului prevazut la art. 206^10, avand:
1. o concentratie alcoolica ce depaseste 1,2% in volum, dar nu depaseste 10% in volum; sau
2. o concentratie alcoolica ce depaseste 10% in volum, dar nu depaseste 15% in volum, si la care alcoolul continut in produsul finit rezulta in intregime din fermentare;
b) bauturi fermentate spumoase care se incadreaza la codurile NC 2206 00 31, 2206 00 39, 2204 10, 2204 21 10, 2204 29 10 si 2205, care nu intra sub incidenta art. 206^11 si care sunt prezentate in sticle inchise, cu un dop tip ?ciuperca?, fixat cu ajutorul legaturilor, sau care sunt sub presiune datorata dioxidului de carbon in solutie egala sau mai mare de 3 bari si care:
1. au o concentratie alcoolica care depaseste 1,2% in volum, dar nu depaseste 13% in volum; sau
2. au o concentratie alcoolica care depaseste 13% in volum, dar nu depaseste 15% in volum, si la care alcoolul continut in produsul finit rezulta in intregime din fermentare.
(2) Sunt exceptate de la plata accizelor bauturile fermentate, altele decat bere si vinuri, fabricate de persoana fizica si consumate de catre aceasta si membrii familiei sale, cu conditia sa nu fie vandute.
------------
Art. 206^12 a fost introdus de pct. 148 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009.
*) NOTA :
Conform alin. (2) al art. III din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009, prin exceptie de la alin. (1), prevederile art. I pct. 148 referitoare la capitolul I^1 "Regimul accizelor armonizate" se aplica incepand cu data de 1 aprilie 2010.

Produse intermediare
ART. 206^13*)
(1) in intelesul prezentului capitol, produsele intermediare reprezinta toate produsele care au o concentratie alcoolica ce depaseste 1,2% in volum, dar nu depaseste 22% in volum, si care se incadreaza la codurile NC 2204, 2205 si 2206 00, dar care nu intra sub incidenta art. 206^10-206^12.
(2) Se considera produs intermediar si orice bautura fermentata linistita prevazuta la art. 206^12 alin. (1) lit. a), care are o concentratie alcoolica ce depaseste 5,5% in volum si care nu rezulta in intregime din fermentare, iar ponderea de alcool absolut (100%) este in proportie de peste 50% provenita din baza fermentata linistita, inclusiv vin si bere.
(3) Se considera produs intermediar si orice bautura fermentata spumoasa prevazuta la art. 206^12 alin. (1) lit. b), care are o concentratie alcoolica ce depaseste 8,5% in volum si care nu rezulta in intregime din fermentare, iar ponderea de alcool absolut (100%) este in proportie de peste 50% provenita din baza fermentata linistita, inclusiv vin.
------------
Art. 206^13 a fost introdus de pct. 148 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009.
*) NOTA :
Conform alin. (2) al art. III din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009, prin exceptie de la alin. (1), prevederile art. I pct. 148 referitoare la capitolul I^1 "Regimul accizelor armonizate" se aplica incepand cu data de 1 aprilie 2010.

Alcool etilic
ART. 206^14*)
(1) in intelesul prezentului capitol, alcool etilic reprezinta:
a) toate produsele care au o concentratie alcoolica ce depaseste 1,2% in volum si care sunt incadrate la codurile NC 2207 si 2208, chiar atunci cand aceste produse fac parte dintr-un produs incadrat la alt capitol al nomenclaturii combinate;
b) produsele care au o concentratie alcoolica ce depaseste 22% in volum si care sunt cuprinse in codurile NC 2204, 2205 si 2206 00;
c) tuica si rachiuri de fructe;
d) bauturi spirtoase potabile care contin produse, in solutie sau nu.
(2) tuica si rachiurile de fructe destinate consumului propriu al gospodariilor individuale, in limita unei cantitati echivalente de cel mult 50 de litri de produs pentru fiecare gospodarie individuala/an, cu concentratia alcoolica de 100% in volum, se accizeaza prin aplicarea unei cote de 50% din cota standard a accizei aplicate alcoolului etilic, cu conditia sa nu fie vandute, potrivit prevederilor din normele metodologice.
(3) Pentru alcoolul etilic produs in micile distilerii, a caror productie nu depaseste 10 hectolitri alcool pur/an, se aplica accize specifice reduse.
(4) Beneficiaza de nivelul redus al accizelor micile distilerii care sunt independente din punct de vedere juridic si economic de orice alta distilerie, nu functioneaza sub licenta de produs a unei alte distilerii si care indeplinesc conditiile prevazute de normele metodologice.
------------
Art. 206^14 a fost introdus de pct. 148 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009.
*) NOTA :
Conform alin. (2) al art. III din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009, prin exceptie de la alin. (1), prevederile art. I pct. 148 referitoare la capitolul I^1 "Regimul accizelor armonizate" se aplica incepand cu data de 1 aprilie 2010.

SECtIUNEA a 3-a*)
Tutun prelucrat
------------
Sectiunea a 3-a din Cap. I^1 din Titlul VII a fost introdusa de pct. 148 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009.
*) NOTA :
Conform alin. (2) al art. III din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009, prin exceptie de la alin. (1), prevederile art. I pct. 148 referitoare la capitolul I^1 "Regimul accizelor armonizate" se aplica incepand cu data de 1 aprilie 2010.

Tutun prelucrat
ART. 206^15*)
(1) in intelesul prezentului capitol, tutun prelucrat reprezinta:
a) tigarete;
b) tigari si tigari de foi;
c) tutun de fumat:
1. tutun de fumat fin taiat, destinat rularii in tigarete;
2. alte tutunuri de fumat.
(2) Se considera tigarete:
a) rulourile de tutun destinate fumatului ca atare si care nu sunt tigari sau tigari de foi, in sensul alin. (3);
b) rulourile de tutun care se pot introduce intr-un tub de hartie de tigarete, prin simpla manuire neindustriala;
c) rulourile de tutun care se pot infasura in hartie de tigarete, prin simpla manuire neindustriala;
d) orice produs care contine partial alte substante decat tutunul, dar care respecta criteriile prevazute la lit. a), b) sau c).
(3) Se considera tigari sau tigari de foi, daca, avand in vedere proprietatile acestora si asteptarile obisnuite ale clientilor, pot si au rolul exclusiv de a fi fumate ca atare, dupa cum urmeaza:
a) rulourile de tutun cu un invelis exterior din tutun natural;
b) rulourile de tutun cu umplutura mixta maruntita si cu invelis exterior de culoarea obisnuita a unei tigari de foi, din tutun reconstituit, care acopera in intregime produsul, inclusiv, dupa caz, filtrul, cu exceptia varfului in cazul tigarilor de foi cu varf, daca masa unitara, fara a include filtrul sau mustiucul, nu este mai mica de 2,3 g si nici mai mare de 10 g si circumferinta a cel putin o treime din lungime nu este mai mica de 34 mm;
c) produsele alcatuite partial din substante altele decat tutun si care indeplinesc criteriile prevazute la lit. a) si b);
--------------
Alin. (3) al art. 206^15 a fost modificat de pct. 88 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 117 din 23 decembrie 2010, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 891 din 30 decembrie 2010.

(4) Se considera tutun de fumat:
a) tutunul taiat sau faramitat intr-un alt mod, rasucit ori presat in bucati si care poate fi fumat fara prelucrare industriala ulterioara;
b) deseuri de tutun puse in vanzare cu amanuntul care nu intra sub incidenta alin. (2) si (3) si care pot fi fumate. in sensul prezentului articol, deseurile de tutun sunt considerate ca fiind resturi de foi de tutun si produse secundare obtinute la prelucrarea tutunului sau fabricarea produselor din tutun;
--------------
Lit. b) a alin. (4) al art. 206^15 a fost modificata de pct. 89 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 117 din 23 decembrie 2010, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 891 din 30 decembrie 2010.

c) orice produs care consta total sau partial din alte substante decat tutunul, dar care indeplineste, pe de alta parte, criteriile prevazute la lit. a) sau b).
(5) Se considera tutun de fumat fin taiat, destinat rularii in tigarete:
a) tutunul de fumat asa cum este definit la alin. (4), pentru care mai mult de 25% din greutate o reprezinta particulele de tutun ce au o latime de taiere sub 1,5 mm;
b) tutunul de fumat pentru care mai mult de 25% din greutate o reprezinta particulele de tutun care au o latime de taiere mai mare de 1,5 mm sau mai mult, daca tutunul de fumat este vandut ori destinat vanzarii pentru rularea in tigarete.
--------------
Alin. (5) al art. 206^15 a fost modificat de pct. 88 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 117 din 23 decembrie 2010, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 891 din 30 decembrie 2010.

(6) Un rulou de tutun prevazut la alin. (2) este considerat, pentru aplicarea accizei, ca doua tigarete, atunci cand are o lungime, excluzand filtrul sau mustiucul, mai mare de 8 cm, fara sa depaseasca 11 cm, ca 3 tigarete, excluzand filtrul sau mustiucul, cand are o lungime mai mare de 11 cm, fara sa depaseasca 14 cm, si asa mai departe.
--------------
Alin. (6) al art. 206^15 a fost modificat de pct. 88 al art. I din ORDONANtA DE URGENta nr. 117 din 23 decembrie 2010, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 891 din 30 decembrie 2010.

(7) Toti operatorii economici platitori de accize pentru tutunul prelucrat, potrivit prezentului capitol, au obligatia de a prezenta autoritatii competente liste cuprinzand date cu privire la produsele accizabile eliberate pentru consum, in conformitate cu prevederile din normele metodologice.
--------------
Alin. (7) al art. 206^15 a fost introdus de pct. 90 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 117 din 23 decembrie 2010, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 891 din 30 decembrie 2010.
------------
Art. 206^15 a fost introdus de pct. 148 al art. I din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009.
*) NOTA :
Conform alin. (2) al art. III din Ordonanta de Urgenta nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009, prin exceptie de la alin. (1), prevederile art. I pct. 148 referitoare la capitolul I^1 "Regimul accizelor armonizate" se aplica incepand cu data de 1 aprilie 2010.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [SANCTIUNI E-TVA din 1 iulie 2025] Ce risti daca nu raspunzi la notificarea de conformare si PROCEDURA de LUCRU

    • Incepand cu 1 iulie 2025, notificarile de conformare RO e-TVA devin obligatorii pentru toti contribuabilii inregistrati in scopuri de TVA. Conform prevederilor OUG nr. 70/2024, lipsa unui raspuns complet si in termen poate atrage sanctiuni, inclusiv etichetarea contribuabilului ca avand risc fiscal ridicat. In acest articol detaliem ce presupune aceasta obligatie, ce consecinte pot aparea in caz de neconformare si care este procedura oficiala de lucru impusa de ANAF. » citeste mai departe aici

  • Lichidare societate. Firmele au 2 obligatii fiscale cheie: depunere D101 si SAF-T

    • Daca ai decis sa inchizi o firma, este esential sa stii ca procesul de lichidare nu inseamna doar radierea din Registrul Comertului, ci presupune si indeplinirea unor obligatii fiscale clare fata de ANAF. Printre acestea, se numara depunerea Declaratiei 101 privind impozitul pe profit, precum si, dupa caz, fisierul SAF-T (D406) pentru perioada de lichidare. In acest articol explicam, pe scurt si cu trimitere la temeiul legal pana cand se depune Declaratia...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Raspuns notificare de conformare E-TVA si reglementari cheie

    • Notificarea de conformare E-TVA este documentul prin care ANAF solicita contribuabililor explicatii privind diferentele dintre decontul de TVA depus (D300) si decontul precompletat RO e-TVA generat automat de sistem. In termen de 20 de zile de la data primirii notificarii, persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA are obligatia sa transmita ca raspuns la aceasta, prin mijloace electronice, rezultatul verificarilor realizate asupra diferentelor comunicate prin Notificarea de conformare...» citeste mai departe aici

  • [E-FACTURA] 50+ dificultati intalnite in practica de contabili si SOLUTII de la experti

    • Facturarea electronica a generat in practica probleme greu de anticipat. Firmele s-au confruntat brusc cu o schimbare radicala a modului lor de lucru, ceea ce a generat instantaneu o multime de situatii foarte dificil de gestionat. Ca urmare, intrebarile au inceput sa curga. Multe dintre aceste intrebari sunt foarte specifice, de genul: „Oare societatea mea, cu codul CAEN X, care comercializeaza produsele Y catre clientii Z, trebuie sa emita facturi electronice?”. Altele sunt...» citeste mai departe aici

  • [IMPOZIT nerezidenti BOLT] Reglementari cheie si studii de caz utile

    • Colaborarea cu platforme internationale precum Bolt atrage o serie de implicatii fiscale importante pentru contribuabilii din Romania. De aceea este esential sa intelegem corect tratamentul fiscal aplicabil veniturilor, comisioanelor si serviciilor achizitionate din strainatate. In acest articol abordam principalele obligatii declarative si de plata ce revin contribuabililor romani care colaboreaza cu Bolt, inclusiv aspecte legate de TVA, impozitul pe veniturile nerezidentilor si declaratiile...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016