Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Modificari Codul fiscal: OUG 3/2017, Legea nr. 1/2017 si HG nr. 1/2017

28-Sep-2017
26748

In urma cu doar un an, incercam sa ne imaginam viitorul pentru antreprenorii din Romania prin prisma a ceea ce, la momentul respectiv, insemna un nou Cod fiscal. Modificarile fiscale abia intrate in vigoare au fost insa schimbate din nou, facand ca lipsa de predictibilitate fiscala sa isi consolideze iarasi prezenta in mediul de afaceri autohton.



La inceputul acestui an, in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 15 si 16 din 6 ianuarie 2017, au fost publicate mai multe acte normative prin care se aduc modificari Codului fiscal, sunt eliminate unele taxe si tarife si se stabileste valoarea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata, valabil incepand cu 01 februarie 2017.

Actualizarile au continuat in 2017 dupa cum urmeaza:

Update 20 Iulie 2017: Codul fiscal a fost actualizat prin Ordonanta nr. 4 din 20 Iulie 2017! Click aici pentru a descarca varianta pdf actualizata August 2017

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari


Rezolvati rapid si perfect legal orice problema generata de noile reglementari ce modifica in Codul fiscal 4 argumente solide pentru a va abona la Consilier – Taxe si Impozite pentru Contabili 1 Evitati garantat orice greseala fiscala din contabilitate 2 Va rezolvati rapid toate problemele de fiscalitate 3 Salvati sume importante din...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Update 17 Iulie 2017: Codul fiscal a fost actualizat prin Legea nr. 177/18 Iulie 2017

Update 23 Iunie 2017: Codul fiscal a fost actualizat prin Legea 136/ 13 Iunie 2017. 

6 Feb 2017: Codul fiscal a fost actualizat prin OUG 9/2017.

VA RECOMANDAM: Top 5 modificari din Codul fiscal actualizat 2017. Prevederi noi si obligatorii in OUG 3/2017

>> Astfel, la inceput de an 2017, in ce priveste mediul de afaceri din Romania, trebuie sa tinem cont de faptul ca avem un regim special de TVA pentru agricultori (din 1 ianuarie 2017 a fost introdus regimul special pentru agricultori care le permite acestora sa beneficieze de o compensatie in cota forfetara pentru taxa aferenta achizitiilor). Odata cu aceasta modificare avem si un nou model de decont TVA.

Retinem si faptul ca respectiva compensatia in cota forfetara inseamna suma rezultata prin aplicarea procentului de compens are in cota forfetara asupra pretului/tarifului, exclusiv taxa, aferent livrarilor de produse agricole si prestarilor de servicii agricole, efectuate de un agricultor. Procentul de compensare in cota forfetara este 1% pentru anul 2017, 4% pentru anul 2018 si 8% incepand cu anul 2019.


>>Se abroga prevederile referitoare la Registrul operatorilor intracomunitari (ROI), astfel persoanele impozabile si persoanele juridice neimpozabile care efectueaza operatiuni intracomunitare nu mai au obligatia solicitarii inscrierii in acest registru.

>> Se modifica prevederile referitoare la masurile aplicabile contribuabililor care se reinregistreaza in scopuri de TVA, dupa ce inregistrarea a fost anulata de catre organele fiscale, in sensul ca:

- vor factura cu TVA catre clienti toate vanzarile pe care le-au realizat in perioada in care nu au avut cod de TVA, recuperand astfel taxa pe care au colectat-o 
- pentru cumpararile aferente vanzarilor efectuate in perioada in care contribuabilii au codul anulat, vor putea deduce TVA dupa reinregistrare - beneficiarii acestora vor putea deduce taxa aferenta cumpararilor efectuate in perioada in care furnizorul a avut codul anulat 
- cheltuielile inregistrate de contribuabilii inactivi si de beneficiarii acestora, vor fi luate in calcul la determinarea rezultatului fiscal privind impozitul pe profit, la reactivarea potrivit Codului de procedura fiscala, fie in perioada fiscala din anul in curs, fie prin rectificarea declaratiei de impozit pe profit a anului fiscal precedent;

>> Platitorii de venituri din salarii si asimilate salariilor nu mai depun formularul 205 - Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit, pentru veniturile realizate in anul 2016;

>> Veniturile din drepturi de proprietate intelectuala si din dividende, se includ in baza de calcul a CASS, chiar daca beneficiarul obtine venituri din salarii, pensii , alte activitati independente, etc.;

>>in situatia in care venitul considerat baza de calcul depaseste valoarea a de 5 ori castigul salarial mediu brut, CASS individuala se calculeaza in limita acestui plafon;

>> avem o perioda extinsa pe durata nedeterminata in ce priveste facilitatea profitului reinvestit in echipamente tehnologice, calculatoare electronice si echipamente periferice, masini si aparate de casa, de control si de facturare, in programe informatice, precum si pentru dreptul de utilizare a programelor informatice.

>> Se introduce posibilitatea de plata impozit pe profit la microintreprinderile cu capital social mai mare de 45.000 lei, cu precizarea ca pot opta astfel la plata impozitului pe profit microintreprinderile cu un capital social de cel putin 45.000 lei


Actele normative publicate si principalele prevederi reglementate prin modificarile de la inceput de an sunt:

1.Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 3 din 6 ianuarie 2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (Monitorul Oficial nr. 16 din 6 ianuarie 2017).

Impozitul pe profit

• Contribuabilii care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare vor fi scutiti de impozit pe profit in primii 10 ani de activitate. 

Impozitul pe veniturile microintreprinderilor

• Se schimba plafonul pana la care o persoana juridica este considerata microintreprindere de la 100.000 euro la 500.000 euro.

• Pentru anul 2017, persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc conditiile prevazute la art. 47 (venituri sub 500.000 euro) sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor incepand cu 1 februarie 2017. Modificarea sistemului de impunere se va comunica organelor fiscale pana la data 25 februarie, termen pana la care se va depune si declaratia privind impozitul pe profit datorat pentru profitul impozabil obtinut in perioada 1 - 31 ianuarie 2017.

• Cotele de impozitare vor fi de: 1% pentru microintrerpinderile cu unul sau mai multi salariati si 3% pentru microintreprinderile fara salariati;

Impozitul pe venit

• Vor fi scutite de la plata impozitului pe venit si persoanele fizice, pentru veniturile realizate din salarii si asimilate salariilor ca urmare a desfasurarii activitatii pe baza de contract individual de munca incheiat pe o perioada de 12 luni, cu persoane juridice romane care desfasoara activitati sezoniere dintre cele prevazute la art. 1 al Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, in cursul unui an.

• Serviciile medicale furnizate sub forma de abonament, suportate de salariati, se vor scadea din baza de impozitare a salariului, in limita a 400 de euro pe an

• A fost stabilita o cota unica de 3% pentru impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor din patrimoniul personal, dar si o valoare neimpozabila de 450.000 lei; Contributia de asigurari sociale(CAS )

• Se elimina plafonul reprezentand valoarea sumei echivalente cu 5 ori castigul salarial mediu brut aferent bazei lunare de impozitare pentru veniturile din salarii


Contributia de asigurari sociale de sanatate(CASS)

• Se elimina plafonul reprezentand valoarea sumei echivalente cu 5 castiguri aferente bazei lunare de calcul maximal al bazei de impozitare pentru totalitatea veniturilor (de 5 ori castigul salarial mediu brut);

• A fost reintrodusa scutirea pentru persoanele care realizeaza venituri din investitii si din alte surse( ex. dividende), daca realizeaza venituri din salarii sau asimilate salariilor, venituri din pensii, venituri din activita?i independente, venituri din activitati agricole, silvicultura si piscicultura, indemnizatii de somaj,

2. Legea nr. 1 din 6 ianuarie 2017 privind eliminarea unor taxe si tarife, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative (Monitorul Oficial nr. 15 din 6 ianuarie 2017).

• Incepand cu data de 1 februarie 2017 se elimina o serie de taxe si tarife: a) Timbrul de mediu pentru autovehicule; b) Anumite taxe si tarife prevazute de Legea nr. 26/1990 privind registrul comertului; c) Anumite taxe si tarife prevazute de Legea nr. 21/1991 privind legea cetateniei romane; d) Taxele radio si TV; e) Taxele percepute de Monitorul Oficial pentru persoanele fizice care sunt determinate de lege sa anunte pierderi de acte si schimbari de nume; f) Taxele extrajudiciare de timbru;

3. Hotararea Guvernului nr. 1 din 6 ianuarie 2017 pentru stabilirea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata (Monitorul Oficial nr. 15 din 6 ianuarie 2017).

• Incepand cu data de 1 februarie 2017, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, suma stabilita in bani care nu include sporuri si alte adaosuri, se stabileste la 1.450 lei lunar, pentru un program complet de lucru de 166,00 ore, in medie, pe luna, in anul 2017, reprezentand 8,735 lei/ora.

• Stabilirea salariului de baza sub nivelul celui prevazut constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 2.000 lei, pentru fiecare contract individual de munca in care salariul minim este stabilit sub cel mentionat in prezenta hotarare, in masura in care, potrivit legii, fapta nu constituie infractiune.

Baza legala:

Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 3 din 6 ianuarie 2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (Monitorul Oficial nr. 16 din 6 ianuarie 2017).

Legea nr. 1 din 6 ianuarie 2017 privind eliminarea unor taxe si tarife, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative (Monitorul Oficial nr. 15 din 6 ianuarie 2017).

Hotararea Guvernului nr. 1 din 6 ianuarie 2017 pentru stabilirea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata (Monitorul Oficial nr. 15 din 6 ianuarie 2017), conftom AJFP Bistrita-Nasaud.




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Modificari Codul fiscal: OUG 3/2017, Legea nr. 1/2017 si HG nr. 1/2017":
Rating:

Nota: 3.85 din 69 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Schimbare sediu social. In ce conditii depunem Formularul 088?
    • In cazul urmator, avem situatia in care, pentru schimbare sediu social, se va depune Declaratia 088. Societatea presteaza servicii intracomunitare si aplica taxare inversa. Vom stabili daca societatea poate continua activitatea (in speta sa emita facturile catre clientii din UE) pana la data comunicarii deciziei de aprobare sau respingere a declaratiei 088. Potrivit art. 4 din OPANAF 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru...» citeste mai departe aici

  • Factura declarata de doua ori. Corectarea erorii in formularele D300 si D394
    • O companie se confrunta cu urmatoarea situatie, la care specialistii nostri vor oferi solutia in cele ce urmeaza: In decontul de TVA a fost raportata si inregistrata o factura furnizor de doua ori. Care este procedura de corectie a D300 si D394? Raspunsul specialistului La Randul 32 in decontul de tva orice alte sume rezultate din regularizarile prevazute de legislatia in vigoare datorate unor evenimente, cu exceptia celor prevazute la art. 287 si art. 3151 din Codul fiscal, care determina...» citeste mai departe aici

  • APIA: Controale in cazul a 73.203 dosare, pentru acordarea cererilor unice de plata din 2018
    • Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) anunta desfasurarea controlului pe teren al cererilor unice de plata depuse in campania 2018, in esantionul de control la nivel national fiind cuprinse 73.203 de dosare selectate pentru verificare. In total, vor fi controlate 885.250 parcele, pentru o suprafata de peste 2,075 milioane hectare, se arata intr-un comunicat al APIA. Scopul acestor controale pe teren este de a verifica, pe un esantion de cereri, conditiile de acordare a...» citeste mai departe aici

  • VIDEO! GDPR: Evidenta activitatilor de prelucrare a datelor
    • Cum modifica GDPR relatia client-contabil? Evidenta activitatilor sale de prelucrare, art.30, alin.2 din Regulament este unul dintre subiectele despre care s-a tot discutat. Pentru a fi obligatorie tinerea evidentatii activitatilor de prelucrare a datelor, trebuie sa fie indeplinita cel putin una dintre urmatoarele aspecte: – sa fie vorba de o activitate periodica; – sa fie vorba de o activitate care vizeaza chiar si date cu caracter sensibil sau special; – sa se realizeze pe...» citeste mai departe aici

  • CNAIR: Situatia podurilor din Romania este sub control
    • Potrivit unui comunicat remis, joi, de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii din Romania, podurile din Romania nu risca sa se prabuseasca. “Din cele 4250 de poduri aflate pe reteaua de Drumuri Nationale din Romania, doar 37 se afla in clasa tehnica 5, iar majoritatea lor sunt situate pe drumuri secundare, preluate in trecut de la autoritatile locale. De asemenea 680 de poduri sunt in clasa tehnica 4. Niciunul dintre aceste poduri nu prezinta risc iminent de colapsare,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016